Baigiamoji ES finansuojamo Erasmus+ projekto „4CHANGE“ konferencija

10.00–13.00, lapkričio 22 d., 1.1 salė Organizuoja: Linpra

Konferencija orientuota į profesinį mokymą. Pirmojoje konferencijos dalyje bus apžvelgta profesinio rengimo situacija Lietuvoje. LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovas pristatys profesinio rengimo perspektyvas, vykdomas ir planuojamas reformas, iššūkius, kalbės apie karjeros planavimą. LR Ekonomikos ir inovacijų  ministerijos atstovas pasveikins konferencijos dalyvius. Lietuvos inžinerinės pramonės asociacijos LINPRA direktorius kalbės apie kvalifikuotų darbuotų poreikį inžinerinės Read more about Baigiamoji ES finansuojamo Erasmus+ projekto „4CHANGE“ konferencija[…]

Istorinio filmo apie pokarį „Sutemose“ pristatymas

16.00–16.45, lapkričio 22 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: VšĮ „Studija Kinema“

Naujausias garsaus kino režisieriaus Šarūno Barto vaidybinis filmas „Sutemose“ – tai jautrus pasakojimas apie pokarį, partizaninio karo laikmetį. Pagrindinis filmo personažas – 17-metis kaimo vaikinas, 1948 metais padedantis partizanams, dirbantis jų ryšininku. Filmas, sukurtas remiantis Vinco Giedros romano „Sviesk, Dovydai, akmenį!“ motyvais, pasakoja apie Lietuvą po Antrojo pasaulinio karo. Apie despotišką okupacinę santvarką ir lietuvių Read more about Istorinio filmo apie pokarį „Sutemose“ pristatymas[…]

Atskirtys ir įtrauktys švietime

11.00–12.30, lapkričio 22 d., Ateities mokyklos_erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Siekiant visapusiškos asmenybės ugdymo(si), atsižvelgiant į kiekvieno mokinio ypatybes, įtakos turi išorės ir vidiniai veiksniai.  Kuriant ir taikant įtraukties  į ugdymo procesą priemones įvairių poreikių, gabumų, galių ir patirčių mokiniams, svarbu suvokti, kas yra atskirtis, kaip ją išmatuoti ir kaip kurti sąlygas paveikiai įtraukčiai. Diskusijose pasitelksime sociologijos ir psichologijos teorines prieigas atskirties fenomenui pristatyti bei Read more about Atskirtys ir įtrauktys švietime[…]

Gera mokykla: kartu ar atskirai?

13.00–16.00, lapkričio 22 d., Ateities mokyklos_erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Geros mokyklos koncepcijoje užkoduota idėja, kad gera mokykla turi būti įvairi įvairiems, lanksčiai prisitaikanti prie įvairių ugdymosi poreikių. Tai   mokykla kiekvienam. Turime daug pasiryžimų, deklaracijų, tačiau realus gyvenimas rodo, kad pokyčiai vyksta lėtai. Visuomenės nuostatos „kitokių“ vaikų atžvilgiu, netinkamas ir tik deklaratyvus prioritetų švietime sudėliojimas dažnai užkerta kelią būti kartu. Tačiau yra mokyklų, kurios  ryžtasi Read more about Gera mokykla: kartu ar atskirai?[…]

Nemokamos 3D technologijų ir A.I. pamokos bei naujieji startuoliai mokyklose

15.00–15.45, lapkričio 22 d., Centriniai rūmai (1.2 salė) Organizuoja: Robotikos mokykla

Nemokamų modeliavimo ir dirbtinio intelekto programavimo pamokų pristatymas. Gerieji pavyzdžiai apie mokinių sukurtus startuolius. 3D spausdinimo ir kitų technologiniams procesams reikalingų įrankių pristatymas. Lektorius: Paulius Briedis, Robotikos mokyklos direktorius; Vytautas Štaras, dirbtinio intelekto magistrantas; Andrej Jarmolajev ir Vladimir Popov, „IN RE“ atstovai.

Vaikų žinių ir požiūrio į mokesčių mokėjimą tyrimo pristatymas

11.00–11.45, lapkričio 22 d., Centriniai rūmai (1.3 salė) Organizuoja: Valstybinė mokesčių inspekcija prie LR finansų ministerijos

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), įgyvendindama Analizės, modeliavimo ir rizikos valdymo kompetencijų centro (i.MAMC) įkūrimo projektą, kartu su projekto partneriais – Vilniaus universiteto psichologijos instituto mokslininkais, pirmą kartą Lietuvoje atliko vaikų žinių ir požiūrio į mokesčių mokėjimą tyrimą. Renginyje bus pristatytos atlikto tyrimo įžvalgos bei sukurtos priemonės – animacinis filmukas bei kompiuterinis žaidimas, kurios padėtų gilinti Read more about Vaikų žinių ir požiūrio į mokesčių mokėjimą tyrimo pristatymas[…]

Nuotolinio ugdymo platforma „Ateities inžinerija“: naujos integruoto ugdymo galimybės

12.00–12.45, lapkričio 22 d., Centriniai rūmai (1.3 salė) Organizuoja: Vilniaus Gedimino technikos universitetas

VGTU nuotolinio ugdymo „Ateities inžinerijos“ platforma (AI platforma, http://ateitin.vgtu.lt) nuo 2017 m. nemokamai siūlo šiuolaikinių inovacijų ugdymo turinį, įrankius, kontaktines kūrybines dirbtuves, nuotolines konsultacijas bei technologines paslaugas, kurios leidžia mokiniams ir mokytojams gilinti savo žinias inžinerijos, technologijų, gamtos mokslų, informatikos, dizaino ir verslumo srityse, jas integruoti ir taikyti realių problemų sprendimui. Mokiniai gali atlikti integruotus Read more about Nuotolinio ugdymo platforma „Ateities inžinerija“: naujos integruoto ugdymo galimybės[…]

Medijos: suprasti ir sukurti. Metodinės medžiagos pristatymas

11.00–11.45, lapkričio 22 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazija

Mokyklose medijų raštingumo gebėjimai kol kas ugdomi retai, tačiau jų svarba neabejotina. Turėsite galimybę susipažinti su jau sukurta „Medijos ir visuomenė“ mokymo programa ir metodine medžiaga, kurią sudaro daugiau kaip 70 parengtų pamokų. O galbūt vieną iš jų ir išbandysite? Tai  „Erasmus+“ programos projekto „Medijos: suprasti ir sukurti“ įgyvendinimo dalis.

Aš, kaip ir tu…

14.00–15.30, lapkričio 22 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Joniškio „Saulės“ pagrindinė mokykla, Lektorių kolektyvas

Įtraukusis ugdymas: kaip kurti mokyklą visiems. Pristatysime Joniškio „Saulės“ pagrindinės mokyklos specialiojo ugdymo modelį: Specialiojo ugdymo skyriaus lavinamąsias ir socialinių įgūdžių ugdymo klases, jų veiklą, pasiektus rezultatus; įtraukiojo ugdymo pavyzdžius bendrojo ugdymo klasėse; dienos užimtumo centrą. Pasidalysime mokyklos ir skyriaus mokytojų bei specialistų gerąją darbo patirtimi, išgirsite mokinių tėvų nuomonę, administracijos pastebėjimus, pasiklausysite mokinio, turinčio Read more about Aš, kaip ir tu…[…]

Patirtys, ugdant autizmo spektro sutrikimų turinčius vaikus

13.00–13.45, lapkričio 22 d., Konferencijų salė (1.2 salė) Organizuoja: Mažeikių lopšelis-darželis „Bitutė“

Mažeikių lopšelyje darželyje „Bitutė“ nuo 1990 m. įsteigtos grupės vaikams, turintiems specialiųjų poreikių. Nuo 2014 m. darželyje veikia specialioji grupė vaikams, turintiems autizmo spektro sutrikimų. Darželio bendruomenė stengiasi sudaryti palankias sąlygas vaikų ugdymui ir poilsiui: nuolat turtinama aplinka (sensorinis kambarys, baseinas, druskų terapijos kambarys), pedagogai kelia kvalifikaciją (dirba kinezistai, spec. pedagogai logopedai ir kiti), organizuojami Read more about Patirtys, ugdant autizmo spektro sutrikimų turinčius vaikus[…]

Suklastotos naujienos, informacijos painiava… Kaip ugdyti skaitmeninės visuomenės piliečius?

13.00–14.30, lapkričio 22 d., Konferencijų salė (1.3 salė) Organizuoja: Prancūzijos Medijų ir informacinio raštingumo centras, Prancūzų institutas Lietuvoje

2015 m. sausio mėn. išpuolių bangos sukrėsta Prancūzija mobilizavosi ir susitelkė į skaitmeninės eros švietimo bei pilietiškumo iššūkius. Ką gali padaryti mokykla, kad būtų ugdomi laisvi ir išprusę piliečiai, gebantys patys rasti informaciją ir atskirti suklastotas žinias šioje socialinių tinklų ir ekranų eroje? Prancūzijos medijų ir informacinio raštingumo patirties pristatymas, pateikiant nacionalinio Medijų ir informacinio Read more about Suklastotos naujienos, informacijos painiava… Kaip ugdyti skaitmeninės visuomenės piliečius?[…]

Mokytojo karjera. Kur Tavo galimybės?

11.00–12.30, lapkričio 22 d., Mokytojų kambarys (4 salė) Organizuoja: LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Nacionalinė švietimo agentūra

Diskusijoje ieškosime atsakymų į šiuos klausimus: Pedagogo profesija: amatas ar pašaukimas? Kuo (ne)ypatinga pedagogo profesija šiandien? Ar gali robotas pakeisti mokytoją? Ar yra mokytojo augimo lubos ir kur jos? Karjera pedagogo profesijoje: kas tai ir ar tai įmanoma? Kas motyvuoja ir skatina likti mokykloje? Koks mokytojas imponuoja (kelia pagarbą, daro įspūdį, yra autoritetas) šiuolaikiniam mokiniui? Read more about Mokytojo karjera. Kur Tavo galimybės?[…]

REAGUOK.LT – pagalbos įvykus patyčioms mokykloje efektyvinimas

11.00–11.45, lapkričio 22 d., Mokytojų laikas Organizuoja: LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Nacionalinė švietimo agentūra

Renginyje pristatysime mokymų kursą REAGUOK.LT. Tai pirmieji Lietuvoje nuotoliniai savarankiški nemokami mokymosi kursai pedagogams apie patyčių prevenciją ir intervenciją mokykloje. Tai interaktyvus ir šiuolaikinis būdas pagilinti savo žinias pagalbos teikimo srityje, įvykus patyčioms. Atvykę į renginį, sužinosite apie tai išsamiau! Bet kada užsiregistravę mūsų interneto svetainėje ir sukūrę savo asmeninę paskyrą, mokymosi procesą galėsite pradėti Read more about REAGUOK.LT – pagalbos įvykus patyčioms mokykloje efektyvinimas[…]

Mokytojų laikas

12.00–16.00, lapkričio 22 d., Mokytojų laikas (5.1 salės foje) Organizuoja: LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Nacionalinė švietimo agentūra, Pedagogų rengimo centrai

Pedagogų rengimo centrų atstovai mokytojus kvies pasikonsultuoti šiomis temomis: 12.00–12.45 val. „Gamtamokslinio ugdymo turinys ir mokinių mokymosi motyvacija: kada gamtamokslinis pasaulis žavi?“ (prof. dr. Palmira Pečiuliauskienė), „Ugdymo turinys. Ugdymo atrankos principai. Lituanistinis ugdymas“ (prof. dr. Vilija Salienė), „Ankstyvasis ugdymas“ (prof. dr. Daiva Jakovonytė-Staškuvienė). 13.00–13.45 val. „Ugdymo turinys. Ugdymo atrankos principai. Lituanistinis ugdymas“ (prof. dr. Vilija Read more about Mokytojų laikas[…]

Kaip padėti vaikui, turinčiam autizmo spektro sutrikimų

14.00–14.45, lapkričio 22 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centras, Nacionalinė švietimo agentūra

Autizmas – sudėtingas raidos sutrikimas, lemiantis savitą ir kokybiškai kitokį jį turinčių asmenų elgesį bei suvokimą. Lietuvos pedagogams ir tėvams labai trūksta žinių apie vaikų, kuriems būdingi autizmo spektro sutrikimai (ASS), ugdymą. Stokojama informacijos, kaip nustatyti individualius tokių vaikų ugdymosi poreikius, parinkti ir taikyti tinkamus probleminio elgesio kontrolės būdus, veiksmingas psichosocialines, edukacines, komunikavimo gebėjimų, socialinių Read more about Kaip padėti vaikui, turinčiam autizmo spektro sutrikimų[…]

Bendrųjų gebėjimų vertinimas ir fiksavimas mokinio el. portfelyje.

15.00–15.45, lapkričio 22 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Kaip įvairių dalykų pamokose ugdyti ir vertinti bendruosius gebėjimus? Kur mokiniui fiksuoti formuojamojo vertinimo žingsnius, kad būtų galima stebėti savo mokymosi pažangą ir matyti mokymosi pastangų prasmę bei rezultatus? Susipažinsite su bendrųjų gebėjimų vertinimo sėkmės kriterijais ir jų požymiais, sužinosite, kaip el. portfelyje gali būti fiksuojamas mokymosi procesas.

Grafinis dizainas – dalykas (ne)paprastas

17.00–17.45, lapkričio 22 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Informacijos technologijų mokymo centras

Grafikos dizainerio specialybė šiuo metu viena iš paklausiausių. Kaip paskatinti mokinius nebijoti kurti ir būti dizaineriais? Vieni kurdami žaidimą daugiau dėmesio skiria programavimui, o kiti – aplinkos bei veikėjų kūrimui. Mokytojams skirtoje paskaitoje panagrinėsime, kaip suprasti dizainerius ir rasti bendrą kalbą? Kas sudaro reklamos projektą? Kas lemia, kad reklama būna gera ar bloga? Kas yra Read more about Grafinis dizainas – dalykas (ne)paprastas[…]

Mokinių pasiekimų vertinimo kaita

11.00–11.45, lapkričio 22 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Švietimo bendruomenėje netyla diskusijos, koks išorinio mokinių pasiekimų vertinimo tikslas, kur panaudojami patikrinimų rezultatai, kokios tinkamiausios vertinimo formos. Pristatyme kalbėsime, ar išorinis mokinių pasiekimų vertinimas užtikrina dermę su atnaujinamo ugdymo turinio gairėmis, koks išorinio vertinimo poveikis ugdymo procesui, kuris vertinimo aspektas – patikimumas, validumas ar efektyvumas – yra prioritetas mūsų švietimo sistemoje. Sužinosite, kokios galimos Read more about Mokinių pasiekimų vertinimo kaita[…]

Dekoduoti ugdymo scenarijai ateičiai

13.00–13.45, lapkričio 22 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Vilniaus universitetas

Ugdymo turinys glaudžiai siejamas su (ne)numatomoje ateityje reikalingomis kompetencijomis sėkmingam asmens gyvenimui ir potencialo realizavimui. Kokiai ateičiai šiandien mokykla ugdo mokinius ir ar jos įgyvendinamas ugdymo turinys padės įveikti ateityje individui ir visuomenei kilsiančius iššūkius? Ar galime šiandien dekoduoti ugdymo scenarijus ateičiai ir juos paversti edukacinėmis aplinkomis ir mokymosi veiklomis? Ar ugdymo turinio „perkrovimas“ padės Read more about Dekoduoti ugdymo scenarijai ateičiai[…]

Mokymasis veikiant: 4K modelio pristatymas

14.00–14.45, lapkričio 22 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Lietuvos Respublikos Vyriausybė, LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Kaip pripažinti neformaliuoju būdu mokinių įgyjamas kompetencijas? Kaip suteikti daugiau reikšmės papildomoms iniciatyvoms, kurių jie imasi? Kaip paskatinti mokinius būti iniciatyvesniems ir mokytis veikiant savarankiškai? Renginyje susipažinsite su idėja kurti modelį, skatinantį mokymąsi veikiant. Diskusijos metu aptarsime, kodėl toks modelis galėtų būti naudingas. Sužinosite, kokios iniciatyvos jau šiandien gimė mokyklose, siekiant rasti atsakymus į aktualius Read more about Mokymasis veikiant: 4K modelio pristatymas[…]

Konstruokime kartu

15.00–15.45, lapkričio 23 d., 2. Konstravimo laboratorija Organizuoja: Vilniaus lopšelis-darželis „Spygliukas“

Kviečiame patirti konstravimo kartu džiaugsmą su „LaQ“ – smagiu mokomuoju šeimyniniu žaislu! Tėveliai galės ne tik stebėti, kaip žaidžia vaikai, bet ir žaisti drauge, geriau juos pažinti. Statysite namą ir, įsitraukę į kūrybinę veiklą, drauge spręsite kilusias problemas, bendrausite ir bendradarbiausite. Konstruodami mokysitės pažinti formas, spalvas, dydžius, erdvinius santykius, spręsti konstravimo uždavinius. Net nepastebėsite, kaip Read more about Konstruokime kartu[…]

Informatikos ir informatinio mąstymo 2019 m. konkurso „Bebras“ apdovanojimų šventė

10.00–13.00, lapkričio 23 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Lietuvos kompiuterininkų sąjunga, Nacionalinė švietimo agentūra

„Bebro“ konkursas – unikalus projektas, sugalvotas ir pradėtas įgyvendinti Lietuvoje 2004 m. Jo tikslas – atskleisti mokiniams (ir mokytojams) informatikos mokslo grožį, supažindinti su pagrindinėmis informatikos ir informatinio mąstymo sąvokomis, ugdyti mokinių kūrybiškumą, informacinę kultūrą, algoritminę ir kompiuterinę mąstyseną. „Bebro“ konkurso apdovanojimų šventėje geriausiai uždavinius išsprendusiems mokiniams įteiksime „Bebro“ diplomus ar pagyrimo raštus. Mokinius ir Read more about Informatikos ir informatinio mąstymo 2019 m. konkurso „Bebras“ apdovanojimų šventė[…]

Sukurti ar išsaugoti laimingą vaikystę?

13.00–13.45, lapkričio 23 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Vienas paauglys pasakė: „Pats keisčiausias ir dažniausiai suaugusiųjų užduodamas klausimas vaikams − kuo tu būsi užaugęs? Nežinau, kuo aš būsiu ar kuo aš noriu būti. Mano norai keičiasi kiekvieną dieną, kiekvieną dieną atrandu vis ką nors naujo. Bet vieną dalyką aš tikrai žinau − noriu ir norėsiu būti laimingas: vakar, šiandien, čia ir dabar, ir Read more about Sukurti ar išsaugoti laimingą vaikystę?[…]

Šiuolaikinių tėvų iššūkiai: dar daugiau stengtis ar atsipalaiduoti ir pasidžiaugti?

14.00–14.45, lapkričio 23 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

„Šiais laikais auginti vaikus lengviau nei bet kada. Juk yra sauskelnės, skalbimo mašinos ir daug visokių palengvinimų tėvams“– turbūt girdėjote šią frazę ir ne kartą, tiesa? O koks jausmas viduje? Taip, mes negyvename karo, maro, bado laikotarpiu. Dėl to tikrai lengviau. Bet tokio spaudimo tėvams būti tobulais, dar turbūt nebuvo niekada. Džiugu, kad vis daugiau Read more about Šiuolaikinių tėvų iššūkiai: dar daugiau stengtis ar atsipalaiduoti ir pasidžiaugti?[…]

Mokytojai ir tėvai: kaip susitelkti dėl bendro tikslo – laimingos vaikystės?!

15.00–15.45, lapkričio 23 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Namai, šeima, mokykla – tai vaiko gyvenimo kelio pradžia. Specialistai, dirbdami su įvairaus amžiaus vaikais ir paaugliais, pastebi vieną didžiausių šių dienų iššūkių – pedagogų ir tėvų bendradarbiavimo stoką. Deja, bet dažnai dėl to labiausiai nukenčia vaikai. Diskusijoje kalbėsime apie tėvų ir mokytojų lūkesčius, aiškinsimės priežastis, kodėl mokytojams ir tėvams dažnai trūksta bendradarbiavimo, kaip būtų Read more about Mokytojai ir tėvai: kaip susitelkti dėl bendro tikslo – laimingos vaikystės?![…]

Įtraukusis ugdymas Kauno Kovo 11-osios gimnazijoje: mokytojo iššūkiai, galimybės ir realybė

10.00–10.45, lapkričio 23 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Kauno Kovo 11-osios gimnazija

Ilgosios pertraukos metu (prie kavos puodelio) kalbėsimės apie tai, su kokiais iššūkiais, su kokiomis galimybėmis ir su kokia realybe susiduria Kauno Kovo 11-osios gimnazijos mokytojas, įgyvendinantis įtraukųjį ugdymą. Ką apie iššūkius mokytojui, galimybes ir realybę galvoja gimnazijos mokytojai, mokiniai ir tėvai.

Pažangios analitikos modelis

14.00–14.45, lapkričio 23 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Šiaulių rajono Aukštelkės mokykla-daugiafunkcis centras

Pagal Hatie (2014), vaiko mokymosi sėkmei įtakos turi daugiau kaip 138 veiksniai. Visus juos suvokti ir valdyti įprastais būdais praktiškai jau neįmanoma. Švietime pradėti taikyti IT pažangios analitikos modeliai, leidžiantys sujungti skirtingus duomenis apie vaiko šeimą efektyvesniam personalizuoto ugdymo procesui. Pažangios analitikos modeliai leidžia atlikti mokymosi sėkmę lemiančių veiksnių daugiamatę analizę ir modeliuoti darbo su Read more about Pažangios analitikos modelis[…]

Laiko patikrinti šiuolaikinio ugdymo(si) sprendimai

15.00–15.45, lapkričio 23 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra, Panevėžio „Vilties“ progimnazija

Klasika ar inovacija?  Mokinys ar mokytojas? Mokymas ar mokymasis? Kodėl reikia keisti požiūrį į vaiką, ugdymo vertybes ir strategijas? Susipažinsite su inovatyvių metodų, strategijų, integruoto, patirtinio ugdymo taikymo praktika pradiniame ugdyme.  Nagrinėsite kompetencijų ugdymo įvairiose aplinkose pavyzdžius. Aptarsite naujų idėjų įgyvendinimo galimybes, skatinančias naujoves ir aktyvų mokinių dalyvavimą visuomeninėje veikloje.

Elgesio sprendimai klasėje ir už jos ribų, dirbant su elgesio ir emocijų bei autizmo spektro sutrikimų turinčiais vaikais

16.00–17.30, lapkričio 23 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kasmet vis labiau pabrėžiamas mokinių su negalia integravimas į bendrojo ugdymo mokyklas. Ugdytojo darbe susiduriama su įvairios kilmės, gebėjimų ir neįgalumo lygio mokiniais. Nacionalinė ugdymo asociacija atkreipia dėmesį, kad per pastaruosius 10 metų JAV moksleivių specialiojo ugdymo programose skaičius išaugo 30 procentų, ir trys iš keturių moksleivių su negalia dalį dienos arba ją visą praleidžia bendrojo ugdymo klasėse. Read more about Elgesio sprendimai klasėje ir už jos ribų, dirbant su elgesio ir emocijų bei autizmo spektro sutrikimų turinčiais vaikais[…]

„Pažink Europą“ metodų rinkinio pristatymas

16.00–16.45, lapkričio 23 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: LR užsienio reikalų ministerija, VšĮ „Nectarus“

Kalbėtis Europos Sąjungos temomis nėra pati lengviausia užduotis, o įdomiai ir įvairiai – tikras iššūkis. Atnaujintame „Pažink Europą“ rinkinyje surinkti įvairūs metodai, kurie sudomintų jaunimą ne tik diskutuoti, bet ir gilintis į tai, kas vyksta Europos Sąjungoje, ką jie gali, būdami Europos Sąjungos piliečiai, kokią Europos Sąjungą jie nori ir gali sukurti. Naujajame leidime daugiau Read more about „Pažink Europą“ metodų rinkinio pristatymas[…]

Lietuvos 100-mečio nacionalinė karjeros savaitė: finalinė konferencija mokiniams

11.00–12.30, lapkričio 23 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Projektas „būsiu_“

Projekto ,,būsiu_” organizuojama konferencija, kuri skirta mokinių profesiniam orientavimui, bus tiesiogiai transliuojama visoms šalies mokykloms. Supažindinsime mokinius su jų karjeros galimybėmis ir pasirinkimais ateityje, įvairiausiomis profesijomis, ateities kompetencijomis, profesionalų patirtimi, taip pat galimybėmis kurti Lietuvai ir pasauliui. Konferencijoje dalyvauja: šiuo metu populiariausias Lietuvoje ,,youtuberis” Paul de Miko; populiariausias ,,būsiu_” lektorius Rimvydas Jurkuvėnas; karjeros konsultantė, lektorė, Read more about Lietuvos 100-mečio nacionalinė karjeros savaitė: finalinė konferencija mokiniams[…]

Įtraukus ir motyvuojantis ugdymas

12.30–12.52, lapkričio 23 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Erudito licėjus

Besikeičiantis pasaulis diktuoja naujus ugdymo poreikius. Sėkmingai veiklai ateities pasaulyje vis svarbesnės tampa socialinės kompetencijos, užtikrinančios asmeninį ir kolektyvinį gebėjimą spręsti kompleksinius uždavinius ir rasti naujus sprendimus dar nežinomoms situacijoms valdyti. Ugdymas turi įgauti daugiau patirtinių elementų, priartinti žinias prie realaus pasaulio ir ugdyti kritinį bei kūrybinį mąstymą. Tam reikalinga motyvuojanti aplinka bei įtraukūs ugdymo Read more about Įtraukus ir motyvuojantis ugdymas[…]

Ateities mokyklos kūrėjai: mokytojai, mokyklų vadovai, pedagogų ugdytojai

13.00–13.45, lapkričio 23 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Vilniaus universitetas

Pagrindiniai diskusijos akcentai: kaip bendradarbystės vaidmenį ateities mokykloje įprasmins pedagogų ugdytojai? Kaip mokyklos vadovui įgyvendinti lyderio vaidmenį? Ar ateities mokykla yra tvari vyraujančių tradicijų ir įgyvendinamų ugdymo inovacijų aplinka? Diskusijos dalyviai: Valdas Jaskūnas,Vaidas Bacys, Jūratė Litvinaitė, Ugnė Morkūnaitė, Eglė Pranckūnienė.

Naujas požiūris į STEM, A.I. ir projektinį mokymą

13.00–13.45, lapkričio 23 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Robotikos mokykla

Naujoviškas Robotikos mokymas. Dirbtinio intelekto naudojimo kursas prieinamas visiems.  Būsimų mokymų tikslas – mokiniai gamina išradimus. To sieksime naudodami naujas metodikas. Lektorius: Artūras Zaveckas, Robotikos mokyklos renginių vadybininkas.

Daugiakalbis ugdymas nuo ankstyvos vaikystės. Patirtimi dalinasi Vilniaus tarptautinis prancūzų licėjus

15.00–15.45, lapkričio 23 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Vilniaus tarptautinis prancūzų licėjus

Mes dirbame pagal Prancūzijos švietimo sistemą, kurioje vaikai pradeda lankyti mokyklą nuo 3 m. ir mokymas vyksta prancūzų kalba. Nuo 5 metų vaikai pradeda mokytis anglų kalbos, o vėliau dar dviejų užsienio kalbų. Daugiakalbio ugdymo ypatumai ir privalumai: mūsų vaikai mato pasaulį plačiau ir mąsto nestandartiškai. Lektorius – Michel Dartevelle, pradinės mokyklos direktorius, Vilniaus tarptautinis Read more about Daugiakalbis ugdymas nuo ankstyvos vaikystės. Patirtimi dalinasi Vilniaus tarptautinis prancūzų licėjus[…]

Mokomės integruodami: pradinio ugdymo turinio papildymas mokinius įtraukiančia veikla

11.00–11.45, lapkričio 23 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Renginyje pradinių klasių mokytojus supažindinsime su galimybėmis praplėsti ugdymą įdomia, mokinius įtraukiančia veikla. Diskusijos dalyviai pasidalins mintimis, kaip pradinio ugdymo turinį papildyti projektine veikla, mokymusi už mokyklos ribų (muziejų, įmonių, rezervatų ir kt. lankymas), gamtamokslinių priemonių pritaikymu, robotikos užsiėmimais ir kt. Dalysimės mintimis apie „Kultūros paso“ poreikį, kokius pradinukų įpročius, gebėjimus tikimasi ugdyti ir kt. Read more about Mokomės integruodami: pradinio ugdymo turinio papildymas mokinius įtraukiančia veikla[…]

Tapti geriausiu tėvu/mama vaikui – paprasta

13.00–13.45, lapkričio 23 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Vilniaus m. savivaldybės visuomenės sveikatos biuras

Pranešimo metu bus diskutuojama, ką reiškia sąvoka „geriausi tėvai“, kaip pastarąją galime įvertinti. Kartu su dalyviais, vertinant asmenines patirtis bei patyrimus, bus aiškinamasi, kodėl jų negalime naudoti vertinant mūsų vaikų patyrimus. Taip pat tėvai išgirs, kokiais būdais ir priemonėmis galima  atliepti vaiko poreikius ir ką reiškia būti „atliepiančiais vaiko poreikius“ tėvais.

Skaitymas: kaip ugdyti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų skaitymo įgūdžius?

13.00–13.45, lapkričio 23 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Diskusija skirta ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų skaitymo įgūdžiams aptarti. Aptarsime, kaip reikėtų ugdyti šio amžiaus vaikų skaitymo gebėjimus, su kokiais sunkumais susiduria pedagogai bei koks yra pedagogų ir tėvų indėlis. Taip pat analizuosime, su kokiais sunkumais susiduria ne tik ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo pedagogai, bet ir pradinių klasių mokytojai, į kurių klases susirenka skirtingų skaitymo Read more about Skaitymas: kaip ugdyti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų skaitymo įgūdžius?[…]

Kaip kurti laimingą klasę?

14.00–14.45, lapkričio 23 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademija

Šiandien Lietuvos mokyklose mokosi įvairūs moksleiviai: turintys autizmo spektro sutrikimų, negalią, socialiai pažeidžiami, patiriantys patyčias ir kiti. Globaliajame pasaulyje migruoja ne tik suaugusieji, bet ir vaikai, todėl pastaraisiais metais Lietuvos mokyklose daugėja moksleivių, grįžusių iš svetur. Kaip vaikus integruoti į ugdymo procesą? Kaip susivienyti, jog būtų laimingi ir  moksleiviai, ir mokytojai, ir kiti bendruomenės nariai? Read more about Kaip kurti laimingą klasę?[…]

Demokratija mokykloje ir šeimoje – kur brėžti vaikams ribas?

15.00–15.45, lapkričio 23 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: VšĮ „Demokratinė mokykla“

Demokratija negali egzistuoti be laisvių, o laisvė be ribų. Kalbėsime kada ir kaip brėžiame vaikams ribas, kas padeda susitarti ir kaip mums, suaugusiems, išlikti ramiems šiame procese.

IELTS kalbėjimo egzaminas: kaip sėkmingai išlaikyti?

16.00–16.45, lapkričio 23 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Britų Taryba

Renginyje apžvelgsime tris IELTS kalbėjimo egzamino dalis: aptarsime strategijas ir suteiksime patarimų, kaip taisyklingai atsakyti į užduodamus  klausimus bei susidoroti su kylančiais iššūkiais. Žinoti, kaip atsakyti ir ko tikėtis egzamino metu, jau yra pusė darbo.

Medijos vaikų ir jaunimo gyvenime

10.00–10.45, lapkričio 23 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Lietuvos saugesnio interneto centras, Nacionalinė švietimo agentūra

Nagrinėsime klausimus: * Kokią reikšmę medijos turi vaiko ar jaunuolio gyvenime? * Kokią įtaką vaiko ar jaunuolio gyvenimui daro medijos? * Kas veikia vaiko ar jaunuolio naudojimąsi medijomis? Susipažinsite su saugesnio interneto jaunimo forumo narių ir saugesnio interneto ambasadorių nuomone šiomis temomis. Lektoriai – Jūratė Drazdauskienė, Nacionalinė švietimo agentūra; Rasa Rusovičiūtė, Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų Read more about Medijos vaikų ir jaunimo gyvenime[…]

Tyrinėjanti ir kurianti mokykla

11.00–11.45, lapkričio 23 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Jurbarko r. Skirsnemunės Jurgio Baltrušaičio pagrindinė mokykla

Renginyje mokykla pristatys dvejus metus vykdytą projektą „Tyrinėjanti ir kurianti mokykla“. Susipažinsite su projekte vykdytomis veiklomis, pasiektais rezultatais. Bus pateikta vaizdinė medžiaga, projekto metu atlikti praktiniai darbai (mokytojų parengti ir pritaikyti integruotų pamokų (gamtamokslio ugdymo) ciklai su metodinėmis rekomendacijomis 8 kl., parengti ar pritaikyti mokinių, mokytojų veiklos planai). Susipažinsite, kaip per projekto įgyvendinimo laikotarpį buvo Read more about Tyrinėjanti ir kurianti mokykla[…]

Projekto „Geras mokymasis geroje mokykloje“ pristatymas

14.00–14.45, lapkričio 23 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Geros mokyklos koncepcijoje (2015) pabrėžiama prasmės ir sėkmės kryptis šiuolaikinio mokymosi paradigmoje. Mokymasis mokykloje yra ne tik mokinių, bet ir mokytojų veiklos pagrindas. Mokytojų mokymosi kryptis nusako gaunamas grįžtamasis ryšys iš mokinių ir kolegų, šio ryšio refleksija ir metodinės mokytojų veiklos efektyvinimas mokykloje, remiantis šia refleksija. Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, įsivertinimo metodika (2016) numato Read more about Projekto „Geras mokymasis geroje mokykloje“ pristatymas[…]

Medijų raštingumas: iššūkiai ir naujos galimybės Lietuvoje ir Europoje

16.00–16.45, lapkričio 23 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Renginyje aptarsime medijų raštingumo situacijos analizę Lietuvoje ir Europos šalyse: problemas bei iššūkius. Bus pristatyta nauja mokomoji medžiaga, parengti įgyvendinant „Erasmus+“ projektą  „Media lab- for bridging cross border gaps“.

Ar atpažįstame vaikų mokymosi potencialą?

17.00–17.45, lapkričio 23 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Šiandien vis dažniau kalbame apie būtinybę ir galimybes atpažinti kiekvieno vaiko gabumus ir mokymosi potencialą. Vis dar diskutuojame, mokomės ir siekiame ne tik atpažinti ir pažinti, suprasti, bet ir ugdyti vaiko gebėjimus, padėti jam atsiskleisti, pasiekti tai, ką jis gali. Per šį susitikimą išgirsite Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro ESF projekto ,,Mokinių akademinių gebėjimų atpažinimo Read more about Ar atpažįstame vaikų mokymosi potencialą?[…]

Gyvenimas visos dienos mokykloje: pirmosios patirtys

12.00–13.30, lapkričio 23 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Švietimo ir mokslo ministerija

Kaip pagerinti mokinių pasiekimus? Kaip sudaryti sąlygas įtraukiojo ugdymo plėtrai savo mokykloje? Kaip sumažinti socialinę atskirtį ir padidinti mokinių įsitraukimą į ugdymo veiklas? Dalyvaudami diskusijoje, sužinosite, kaip šiuos klausimus padeda spręsti visos dienos mokykla. Visos dienos mokyklos modelių išbandyme dalyvaujančių mokyklų atstovai dalysis patirtimi, kilusiais iššūkiais ir atrastomis galimybėmis su savivaldybių administracijų atstovais, mokyklų vadovais Read more about Gyvenimas visos dienos mokykloje: pirmosios patirtys[…]

Savivaldybės ir mokyklos pažangos ataskaitos: paskirtis ir prasmė

14.00–15.30, lapkričio 23 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kodėl reikia savivaldybės švietimo ir mokyklos pažangos ataskaitų,  kokia šių ataskaitų paskirtis ir prasmė? Koks yra ir koks galėtų būti jų turinys, kad jos būtų tikrai vertingos? Renginyje  keliais aspektais analizuosime ataskaitų rengimo ir viešinimo praktiką: pateiksime įžvalgų  iš to, ką turime, ir įvardysime ateities lūkesčius. Įžvalgomis dalinsis: Pažangos keliu aukštesnės švietimo kokybės link. LR Švietimo Read more about Savivaldybės ir mokyklos pažangos ataskaitos: paskirtis ir prasmė[…]

Tai či mankšta mažam ir dideliam

10.30–10.52, lapkričio 24 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Dėmesio, dėmesio! To parodoje dar nebuvo! Kviečiame į mankštą! Drauge su mokytoju Wang Xiyin išbandysite Taidzičiuan (Tai či, Tai Chi), kinų kovos meną (Ušu), taip pat apibūdinamą kaip judesio meną. Vienas svarbiausių Tai či tikslų – išmokti valdyti savo kūną, protą, psichiką, dvasią ir energiją. Ši mankšta be jokių staigių judesių ar fizinės įtampos, todėl Read more about Tai či mankšta mažam ir dideliam[…]

Mini vaidinimas „Kitoks vaikas klasėje“

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kviečiame ne tik pamatyti mini vaidinimą „Kitoks vaikas klasėje“, bet ir dalyvauti jame.  Režisierius ir aktorius Paulius Tamolė kartu su kitais aktoriais, pasitelkdamas forumo teatro ir improvizacijų metodą, įtrauks renginio dalyvius į vaidinimą – jie taps aktoriais, kritikais ar tiesiog žiūrovais. Reali situacija iš mokyklos kasdienybės persikels į sceną ir taps puikiu mūsų diskusijos objektu. Read more about Mini vaidinimas „Kitoks vaikas klasėje“[…]

Mini vaidinimas „Ultra tėveliai“

12.00–12.45, lapkričio 24 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kviečiame ne tik pamatyti mini vaidinimą „Ultra tėveliai“, bet ir dalyvauti jame.  Režisierius ir aktorius Paulius Tamolė kartu su kitais aktoriais, pasitelkdamas forumo teatro ir improvizacijų metodą, įtrauks renginio dalyvius į vaidinimą – jie taps aktoriais, kritikais ar tiesiog žiūrovais. Reali situacija iš mokyklos kasdienybės persikels į sceną ir taps puikiu mūsų diskusijos objektu. Ne Read more about Mini vaidinimas „Ultra tėveliai“[…]

Ką mūsų vaikai veikia tinkle?

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: UAB „Šviesa“, Ugdymo plėtotės centras

Ką prie išmaniųjų įrenginių ekranų veikia mūsų vaikai? Socialiniai tinklai padeda ar trukdo mokytis? Ar technologijos gali būti pritaikomos ugdymui(si)?  Kaip mokymas(is) vyksta virtualioje aplinkoje? Kaip įtinklintas mokymas(is) padeda ugdyti pažintinius gebėjimus, kūrybiškumą? Siekdama išsiaiškinti, kaip Lietuvos visuomenė (tėvai ir mokytojai) supranta šiuolaikinių technologijų teikiamas galimybes ir vaikams daromą įtaką, leidykla „Šviesa“ inicijavo ir atliko Read more about Ką mūsų vaikai veikia tinkle?[…]

Informatikos ir informatinio mąstymo 2018 m. konkurso „Bebras“ geriausiųjų apdovanojimų šventė

10.00–12.30, lapkričio 24 d., Centriniai rūmai (1.1. salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras, Vilniaus universitetas

„Bebro“ konkursas – unikalus projektas, sugalvotas ir pradėtas įgyvendinti Lietuvoje 2004 metais. Jo tikslas – atskleisti mokiniams (ir mokytojams) informatikos mokslo grožį, supažindinti su pagrindinėmis informatikos ir informatinio mąstymo sąvokomis, ugdyti mokinių kūrybiškumą, informacinę kultūrą, algoritminę ir kompiuterinę mąstyseną. „Bebro“ konkurso apdovanojimų šventėje geriausiai uždavinius išsprendusiems mokiniams įteiksime „Bebro“ diplomus ar pagyrimo raštus. Mokinius ir Read more about Informatikos ir informatinio mąstymo 2018 m. konkurso „Bebras“ geriausiųjų apdovanojimų šventė[…]

Drausminimo evoliucija

13.00–14.30, lapkričio 24 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Panevėžio „Vyturio“ progimnazija

Iki šiol tėvai ir mokytojai naudoja bausmes kaip drausminimo priemonę tinkamam elgesiui pasiekti. Ko mokome vaikus juos bausdami? Ar žinote, kokias bausmes vaikai pasitelkia „auklėdami“ tėvus ir mokytojus? Praktiniame užsiėmime dalyvausite pamokoje – tokioje, kokią vedėme 4–8 klasių mokiniams ir kalbėjomės apie bausmes. Vėliau aptarsime, kokios bausmės, vaikų ir mokinių nuomone, veiksmingos ir kokios neveiksmingos. Read more about Drausminimo evoliucija[…]

Atidaus skaitymo skatinimas, tekstų rišlumo problema 5–8 klasėse

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Renginyje susipažinsite su naujais leidyklos „Baltų lankų“ vadovėliai“ parengtais ir išleistais literatūros vadovėliais 5–8 klasėms. Juose daugiausia dėmesio skiriama atidžiam skaitymui ir teksto suvokimui, kuris Lietuvos mokiniams yra tikrai nelengvas. Itin daug reikšmės teikiama tekstų atrankai. Parinkti tekstai yra ne tik svarbūs Lietuvos kultūrai, bet tai ir šio amžiaus tarpsnio mokiniams aktualūs kūriniai, skatinantys mąstyti, Read more about Atidaus skaitymo skatinimas, tekstų rišlumo problema 5–8 klasėse[…]

Istorijos mokymas: kaip sudominti mokinius Lietuvos praeitimi?

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Diskusijoje aptarsime aktualius klausimus, susijusius su istorijos mokymu mokykloje: kaip sudominti vaikus istorija? Kaip ugdyti gebėjimą ne tik įsiminti datas, įvykius, bet ir gebėjimą kurti naratyvą? Ar dabar egzistuojančios mokyklinės istorijos programos atitinka mokinių ir mokytojų interesus? Kokie turėtų būti istorijos vadovėliai, kad tenkintų poreikius? Ir kt. Diskusijos dalyviai: prof. dr. Alfredas Bumblauskas, Mindaugas Nefas, Read more about Istorijos mokymas: kaip sudominti mokinius Lietuvos praeitimi?[…]

Mokymasis per judesį

12.00–12.45, lapkričio 24 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Lantelis“

Judėjimas yra svarbi ir neatsiejama žmogaus gyvenimo dalis. Šiuo metu susiduriame su judėjimo stoka visuose amžiaus tarpsniuose. Pranešimo metu plačiau apžvelgsime problematiką, judėjimo naudą ir įtaką organizmui bei mokymosi rezultatams. Išgirsite apie naujausias technologijas, kurios jungia judesį su mokymosi procesu, turiniu, metodologija ir skaitmeninėmis technologijomis.

Kūrybinės dirbtuvės su „Pentel“

12.00–12.45, lapkričio 24 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Officeday“

„Officeday“ ir profesionalus menininkas Gintautas Survila kviečia į kūrybines dirbtuves su „Pentel“. Menininkas yra surengęs daugiau kaip 20 dailės parodų, įvairių kūrybinių dirbtuvių bei priklauso Lietuvos dailininkų sąjungai. Užsiėmimo metu, naudodamas profesionalias piešimo priemones „Pentel“, G. Survila pasistengs atskleisti kiekvieno suaugusiojo meninę pusę, o profesionalams negailės patarimų žinioms pagilinti. Dirbtuvių metu menininkas visus dalyvius supažindins Read more about Kūrybinės dirbtuvės su „Pentel“[…]

Literatūros kūrinys kaip estetinė ir dorovinė vertybė 9–10 klasėse

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Renginyje susipažinsite su naujais leidyklos „Baltų lankų“ vadovėliai“ parengtais ir išleistais literatūros vadovėliais 9–10 klasėms. 9–10 klasių literatūros vadovėlių autoriai siekia pagrindinės mokyklos mokiniams suteikti humanitarinio išsilavinimo pagrindus, skatinti skaityti ir savarankiškai, kūrybingai interpretuoti tekstus. Į literatūros kūrinį čia žvelgiama kaip į estetinę ir dorovinę vertybę. Vienas iš svarbiausių tikslų yra siekis išlavinti mokinių gebėjimą Read more about Literatūros kūrinys kaip estetinė ir dorovinė vertybė 9–10 klasėse[…]

Solidworks projektavimas kuriant ir griaunant 3D spausdintuvais

14.00–14.45, lapkričio 24 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: VšĮ „Robotikos mokykla“

Aptarsime ir pristatysime nemokamą interaktyvią, istorijomis paremtąmetodiką, kurioje detalės yra projektuojamos Solidworks pagalba, o tada yra simuliuojama jų apkrova keliais skirtingais būdais ir tikrinamos silpnosios vietos. Atspausdintus detalę, ji yra paveikiama tam skirtais įrenginiais tokiomis pat apkrovomis, kaip simuliacijoje, ir žiūrima ar simuliacija atitiko realybę. Taip mokoma, kaip optimizuoti detalės konstrukciją. Organizuosime diskusiją tarp mokytojų Read more about Solidworks projektavimas kuriant ir griaunant 3D spausdintuvais[…]

Interaktyvi mokykla su edukacine platforma „Mozabook”

15.00–15.45, lapkričio 24 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Officeday“

Renginyje pamatysite, kaip lengviau vesti ir pasiruošti pamokoms. „Officeday“ kartu su edukacine „Mozabook“ platforma Jums pasiūlys įvairiausių mokymo būdų 1–12 klasių mokiniams: mokymosi proceso sužaidybinimo, 3D efektais perteiktą žmogaus organizmą, užduočių redagavimo galimybes ir daugybę kitų būdų. Taip pat sužinosite apie kartu su partneriais sukurtus integruotus sprendimai interaktyviam pamokų valdymui. Pamatysite praktinį „Mozabook“, „Lenovo“ bei Read more about Interaktyvi mokykla su edukacine platforma „Mozabook”[…]

Kaip pasiekti geresnių mokymosi rezultatų kompiuterių ir išmaniųjų telefonų pagalba?

16.00–16.45, lapkričio 24 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: VšĮ „Guliverio akademija“

Renginyje aptarsime, kaip kompiuterių ir išmaniųjų telefonų pagalba pasiekti geresnių mokymosi rezultatų, kaip elgtis su vaikais, kurie per daug laiko praleidžia prie kompiuterio ir kaip suderinti mokymąsi ir žaidimus.   Renginys vyks anglų kalba su vertimu į lietuvių kalbą.

Interaktyvi mokykla su edukacine platforma „Mozabook”

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: UAB „Officeday“

Renginyje pamatysite, kaip lengviau vesti ir pasiruošti pamokoms. „Officeday“ kartu su edukacine „Mozabook“ platforma Jums pasiūlys įvairiausių mokymo būdų 1–12 klasių mokiniams: mokymosi proceso sužaidybinimo, 3D efektais perteiktą žmogaus organizmą, užduočių redagavimo galimybes ir daugybę kitų būdų. Taip pat sužinosite apie kartu su partneriais sukurtus integruotus sprendimai interaktyviam pamokų valdymui. Pamatysite praktinį „Mozabook“, „Lenovo“ bei Read more about Interaktyvi mokykla su edukacine platforma „Mozabook”[…]

Sėkminga SUP vaikų integracija mokykloje – „MOKYKLOS LINK“ patirtis

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: UAB „Menar“

Pranešime aptarsime, kokie yra pagrindiniai pasiruošimo mokyklai aspektai. Pateiksime pavyzdžių, kas padeda vaikams, turintiems specialiųjų ugdymo poreikių, sėkmingai adaptuotis bendrojo lavinimo mokykloje. „Kitokio“ vaiko atėjimas į mokyklą dažnai yra didžiulis iššūkis visiems – tiek mokytojai, tiek klasei, tiek pačiam vaikui ir jo šeimai. Visi susiduria su vienokiais ar kitokiais sunkumais. „MOKYKLOS LINK“ projektas kaip tik Read more about Sėkminga SUP vaikų integracija mokykloje – „MOKYKLOS LINK“ patirtis[…]

Ugdymo turinio kaita vidurinėje mokykloje: kokios kaitos norime ir kokios sulauksime?

12.00–12.45, lapkričio 24 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Renginys skirtas aptarti, kokios ugdymo kaitos vidurinėje mokykloje norėtume. Diskusijoje kelsime šiuos klausimus: kokia ugdymo turinio kaita atrodytų reikalinga žvelgiant iš edukologų, mokytojų, mokinių, leidėjų perspektyvos? Kokias švietimo problemas tikimasi išspęsti įgyvendinant ugdymo turinio pakeitimus? Ar švietimo bendruomenė sulaukia pakankamai informacijos apie kaitos kryptis? Ar ugdymo kaitos kūrėjai numatę pakankamai laiko programos įgyvendinimui? Ar galima Read more about Ugdymo turinio kaita vidurinėje mokykloje: kokios kaitos norime ir kokios sulauksime?[…]

Nuotolinio ugdymo platforma „Ateities inžinerija“ – naujos galimybės mokyklai

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Vilniaus Gedimino technikos universitetas

2017 m. rudenį keli šimtai mokinių iš daugiau kaip 20-ies Lietuvos mokyklų̨ – VGTU nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ dalyviai, – pasinaudodami šios „Moodle“ pagrindu sukurtos platformos mokymo(si) medžiaga bei įrankiais, vadovaujami savo mokytojų ir konsultuojami platformos konsultantų, įgyvendina savo pačių sumanytus inžinerinių inovacijų projektus ir taip praktiškai susipažįsta su šiuolaikinių inžinerinių technologijų galimybėmis bei ateities Read more about Nuotolinio ugdymo platforma „Ateities inžinerija“ – naujos galimybės mokyklai[…]

Praktinis užsiėmimas. Vaikų, turinčių sensorinės integracijos sutrikimų, ugdymo gairės

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Šiaulių universitetas

Visą aplinkoje esamą informaciją suvokiame per sensorinę sistemą, kurią sudaro: rega, klausa, skonis, uoslė, taktilinė sistema, vestibuliarinė ir propriorecepcinė sistema. Sensorinė integracija – tai centrinės nervų sistemos gebėjimas sisteminti, sujungti ir apdoroti pojūčiais iš kūno bei aplinkos gaunamą informaciją (Ayers, 2005). Sutrikusi sensorinė integracija pasireiškia neadekvačiomis reakcijomis į sensorinius dirgiklius bei keistu elgesiu. Ugdymo(si) aplinka, tiksliau – Read more about Praktinis užsiėmimas. Vaikų, turinčių sensorinės integracijos sutrikimų, ugdymo gairės[…]

IELTS rašymo egzaminas: kaip sėkmingai išlaikyti?

14.00–14.45, lapkričio 24 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Britų Taryba

Renginyje apžvelgsime tris IELTS rašymo egzamino dalis: aptarsime strategijas ir suteiksime patarimų, kaip taisyklingai atsakyti į užduodamus  klausimus bei susidoroti su kylančiais iššūkiais. Žinoti, kaip atsakyti ir ko tikėtis egzamino metu, jau yra pusė darbo.

Lietuvių literatūra mokykloje: kaip atverti mokiniams tautosaką, klasiką, modernumą?

15.00–15.45, lapkričio 24 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas

Renginyje išgirsite praktinių rekomendacijų, kaip, atsižvelgiant į jauno žmogaus savikūros poreikius, atverti mokiniams nacionalinę literatūrą ir kultūrą; kaip aktualizuoti mitologijos, tautosakos, literatūros klasikos tekstus. Lietuvių literatūros ir tautosakos instituto mokslininkai, mokytojai Jums pristatys naujus literatūros vadovėlius 5–10 klasei.

Paveikslėlių knygų ugdymo potencialas

17.00–17.45, lapkričio 24 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Mažojo princo fondas

XXI amžiuje, kai dominuoja ekranai, paveikslėlių knygos yra labai svarbios vaikų vaizduotės formavimo ir skaitymo įgūdžių ugdymui. Pristatymo metu pateiksime skaitymo, rašymo ir žodinės išraiškos pavyzdžius, ką galite nuveikti su F. Davido ir S. Eidrigevičiaus knyga „Berniukas ir jo mylinti širdis”.

Kūrybiškumas. Kodėl ateityje jis taps svarbiausia kompetencija?

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Renginių scena (3 salės foje) Organizuoja: Projektas „būsiu_“

Kūrybiškumas – viena svarbiausių ateities kompetencijų. Ar įmanoma jo išmokti, jį treniruoti ir kur naudojamas kūrybiškumas? Kodėl tai taps viena svarbiausių kompetencijų ateityje? Diskusijos dalyviai: VGTU Kūrybinių industrijų fakulteto dekanė doc. dr. Živilė Sederevičiūtė-Pačiauskienė, VGTU Verslo technologijų ir verslininkystės katedros lektorius Eigirdas Žemaitis, mokinių profesinio orientavimo projekto „būsiu_“ vadovė Rima Olberkytė-Stankus, prekinio ženklo „Nunu“ kūrėja Read more about Kūrybiškumas. Kodėl ateityje jis taps svarbiausia kompetencija?[…]

Makiažas mokykloje pagal „Grimo akademija“

14.00–14.45, lapkričio 24 d., Renginių scena (3 salės foje) Organizuoja: Grimo akademija

Ar reikia bijoti „makiažo“ mokykloje? Leisti ar drausti? „Grimo akademija“ formuoja teisingą požiūrį į dekoratyvinės kosmetikos naudojimą mokykloje. Renginio metu pristatysime tinkamos mokyklos etikai makiažo rūšis, veido odos priežiūros pradžiamokslį, pademonstruosime mokytojos ir moksleivės makiažą.

Ar galima išmatuoti mąstymą?

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinis egzaminų centras

Mąstymas, mąstymo gebėjimų ugdymas – vienas iš vadinamųjų XXI a. gebėjimų, būtinų kiekvienam šiuolaikiniam besimokančiajam. Dažnai girdime tokius terminus kaip kritinis mąstymas, problemų sprendimas, aukštesnieji mąstymo gebėjimai ir pan.  Kiekvienas jų pabrėžia tam tikrą mąstymo aspektą, tačiau esminiai akcentai yra bendri – kiekvienam besimokančiajam labai svarbu gebėti pasinaudoti turimomis (ar aplinkoje egzistuojančiomis) žiniomis, informacija, taikyti Read more about Ar galima išmatuoti mąstymą?[…]

Abiturientai valstybiniuose brandos egzaminuose: žino ar mąsto?

14.00–14.45, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinis egzaminų centras

Dažnai tenka girdėti apibendrintus komentarus apie valstybinius brandos egzaminus, kad egzaminų užduotyse klausiama tik to ir apie tai, ką mokiniai žino, o ne to, kaip ir kodėl  jie mąsto, kokiais argumentais grindžia savo nuomonę, kaip vertina literatūros, kultūros, socialinius, gamtos reiškinius ir procesus. Šiame renginyje susipažinsite su skirtingais mokomųjų dalykų užduočių ar jų vertinimo kriterijų Read more about Abiturientai valstybiniuose brandos egzaminuose: žino ar mąsto?[…]

Kaip ugdyti vaikus mokyklos gyvenimu?

15.00–15.45, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra

Geroje mokykloje bendruomenės narių santykiai grindžiami pagarba, pasitikėjimu, pastangomis suprasti vienas kitą, geranoriškumu, rūpinimusi padedant ir dalijantis. Tokioje mokykloje netrūksta įvairių įdomių būrelių ir renginių – projektų, akcijų, talkų, išvykų, varžybų, parodų. Augančios asmenybės ugdymui(si) pasitelkiamos mokinių šeimos, socialiniai partneriai, vietos bendruomenė. Kaip ugdyti sėkmingai? Savo patirtimi dalysis trijų Šiaulių miesto mokyklų bendruomenių atstovai. Mokiniai Read more about Kaip ugdyti vaikus mokyklos gyvenimu?[…]

Vaiko autizmas. Ankstyvoji pagalba, kurią gali suteikti tėvai

16.00–17.30, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kaip stebėtinai  paprastą kasdienę veiklą (valgymą, maudymąsi) paversti mokymusi, padedančiu lavinti esminius su raida susijusius įgūdžius? Susipažinsite su metodais, padedančiais gerinti žaidimų, kalbos ir bendravimo įgūdžius. Sužinosite, kaip, panaudojant kasdienę veiklą, padėti vaikams užmegzti ryšį su aplinkiniais, bendrauti ir mokytis. Diskusijoje bus remiamasi amerikiečių autorių Sally J. Rogers, Geraldine Dawson, Laurie A.Vismara knyga  „Vaiko autizmas: Read more about Vaiko autizmas. Ankstyvoji pagalba, kurią gali suteikti tėvai[…]

Kaip ugdyti informatinį mąstymą pradinėse klasėse?

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Švietimo ir mokslo ministerija, Ugdymo plėtotės centras

2017–2018 m. projekte „Informatika pradiniame ugdyme“ yra kuriamas ir išbandomas pradinio ugdymo informatikos turinys. Nuo šio rudens 10 projekte dalyvaujančių mokyklų išbando naujas, įdomias veiklas, padedančias ugdyti pradinukų informatinio mąstymo gebėjimus. Kodėl informatinio mąstymo pradedama mokyti pradinėse klasėse? Kaip kuriamas pradinio ugdymo informatikos turinys šiandien? Kokios priemonės gali būti naudojamos informatikos mokymui pamokose? Sužinosite, kaip Read more about Kaip ugdyti informatinį mąstymą pradinėse klasėse?[…]

Kelionė informatikos labirintais ne tik pradinukams

14.00–15.30, lapkričio 24 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Švietimo ir mokslo ministerija, Ugdymo plėtotės centras

Šiuolaikinius vaikus supa vis daugiau išmaniųjų daiktų. Juos reikia valdyti, tobulinti, su jais tenka bendrauti, o svarbiausia – kurti naują, dar išmanesnį pasaulį. Šiems vaikams reikia suteikti galimybę ugdytis informatinį, kūrybinį ir kritinį mąstymą. Jiems būtini logikos, programavimo pagrindai, kad galėtų sėkmingai komunikuoti ir veikti, būtų saugūs ir atsakingi, siektų asmeninės mokymosi pažangos. Lietuvos 100 Read more about Kelionė informatikos labirintais ne tik pradinukams[…]

Pagalba šeimoms, auginančioms elgesio ir emocijų, autizmo spektro sutrikimų turinčius vaikus

14.00–14.45, lapkričio 25 d., 3.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje bus pristatytos elgesio ir emocijų, autizmo spektro sutrikimų turinčių vaikų integracijos galimybės ugdymo įstaigoje.  Taip pat aptarsime tėvų įtraukimą į elgesio ir emocijų, autizmo spektro sutrikimų turinčių vaikų ugdymą. Bus pristatyta užsienio ekspertų patirtis, metodinės priemonės. Renginio dalyviai: prof. Dr. Aistė Diržytė, Mykolo Romerio universitetas, Daina Šiekštelytė –Valkerienė, asociacija ,,Kitoks vaikas“, dr. Albinas Kalvaitis, Read more about Pagalba šeimoms, auginančioms elgesio ir emocijų, autizmo spektro sutrikimų turinčius vaikus[…]

Greitkelis į matematikos VBE

14.00–14.45, lapkričio 25 d., 5.5 salė Organizuoja: BĮ UAB ,,TEV"

Akcentuojamas projekto www.matematika.lt originalumas – 40 mokyklose mokomos matematikos temų pateikiama vaizdo įrašais; moksleiviai gali pasirinkti klausyti arba žiūrėti teorijos ir uždavinių paaiškinimus, kuriuos nepriklausomai vienas nuo kito pateikia trys specialistai. Seminaro metu lektorius, vienas iš trijų projekto dalyvių, komentuoja įdomiausius ir svarbiausius matematikos dalykus, pateikia rekomendacijų, kaip naudotis vaizdo medžiaga. Kiekvienas seminaro dalyvis gauna Read more about Greitkelis į matematikos VBE[…]

Tėvai ir mokytojai – kaip bendradarbiauti?

16.00–16.45, lapkričio 25 d., 5.5 salė Organizuoja: UAB „Šviesa“

Kaip tėvams susikalbėti su mokytojais? O kaip mokytojams susikalbėti su tėvais? Visa tai – suaugusiųjų pasaulyje gyventi besimokančio vaiko labui. Apie gerąją praktiką, kaip bendradarbiauti tėvams ir mokytojams pasakos dvi pranešėjos, gerai pažįstančios tėvų jausmus ir mokyklos aplinką. „Šviesos“ Mokymo centro vadovė Jūratė Lutinskaitė-Kalibatienė, daug metų vadovavusi mokyklai ir psichologė Asta Blandė pasidalys patarimais mokytojams Read more about Tėvai ir mokytojai – kaip bendradarbiauti?[…]

Pokalbiai apie mokytojus ir tėvus

15.00–15.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie mokytojus ir tėvus[…]

Informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ apdovanojimų šventė

10.00–11.30, lapkričio 25 d., Centriniai rūmai (1.1. salė)

„Bebro“ konkursas – unikalus projektas, sugalvotas ir pradėtas įgyvendinti Lietuvoje 2004 metais. Jo tikslas – atskleisti mokiniams (ir mokytojams) informatikos mokslo grožį, supažindinti su pagrindinėmis informatikos ir informatinio mąstymo sąvokomis, ugdyti mokinių kūrybiškumą, informacinę kultūrą, algoritminę ir kompiuterinę mąstyseną. „Bebro“ konkurso apdovanojimų šventėje geriausiai uždavinius išsprendusiems mokiniams įteiksime „Bebro“ diplomus ar pagyrimo raštus. Mokinius ir Read more about Informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ apdovanojimų šventė[…]

Rankų šešėlių teatro „Budrugana Lietuva” spektaklis „Keturi metų laikai”

10.30–11.15, lapkričio 25 d., Geros mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Budrugana Lietuva

Tai rankų šešėlių spektaklis skirtas visiems nuo 3 iki 103 metų. Jame pasakosime meškiuko gyvenimo istoriją – nuo pirmo žvilgsnio į pasaulį, iki visiško jo pažinimo. Kodėl „Keturi metų laikai”? Keturi metų laikai – tai Rėdos ratas, kuriuo rieda ne tik gamta, bet ir kiekvienas iš mūsų – pavasarį prisikeldamas, o žiemą užmigdamas amžino poilsio. Read more about Rankų šešėlių teatro „Budrugana Lietuva” spektaklis „Keturi metų laikai”[…]

Alfredas Bumblauskas: istorija vaiko akimis

12.00–12.45, lapkričio 25 d., Geros mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Renginyje Jums pristatysime Alfredo Bumblausko ir Mangirdo Bumblausko knygą „Lietuvos istorija: paaugusių žmonių knyga“, 1 dalis. Leidinyje aprašomi pagrindiniai Lietuvos istorijos epizodai nuo seniausių laikų iki XVIII a. pabaigos. Daug dėmesio skiriama kasdieniniam žmonių gyvenimui (darbams, šventėms, būstui, mitybai). Bene pirmą kartą dėmesys sutelkiamas į vaikus istorijoje: kokie senovėje buvo jų žaidimai, auklėjimo sistema, mokyklos Read more about Alfredas Bumblauskas: istorija vaiko akimis[…]

Teksto suvokimas 5 klasėje: kultūriniai ir literatūriniai aspektai

11.00–11.45, lapkričio 25 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Papasakosime mokytojams apie kalbos sistemos suvokimo ir dėstymo ypatybes bei padėsime suprasti, kaip skaityti ir suvokti 5 klasės vadovėlyje pateiktus prozos ir poezijos tekstus. Diskutuosime apie tai, ko reikia sėkmingam mokytojo ir mokinio darbui vykti klasėje. Renginio metu dalyviai galės susipažinti su naujais lietuvių kalbos ir literatūros vadovėliais, skirtais 5 klasei.

Kas bendra tarp robotų, integruoto ugdymo ir vaivorykštės?

11.00–11.45, lapkričio 25 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Renginyje pradinių klasių mokytojus supažindinsime su temiškai integruoto vadovėlio „Vaivorykštė“, skirto 1–4 klasėms, medžiagos dėstymo ir tarpdisciplininio jos jungimo principais; taip pat aptarsime atskirų disciplinų metodikos savitumu, kūrybinių užduočių atlikimo perspektyvomis. Renginyje kalbėsimės apie integruotą ugdymą, jo naudą, motyvuojant bei skatinant vaikus mokytis, o mokytojus – tobulinti savo darbo metodus, plečiant ugdymo galimybes ir tuo Read more about Kas bendra tarp robotų, integruoto ugdymo ir vaivorykštės?[…]

Mokymasis per judesį

12.00–12.45, lapkričio 25 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Lantelis“

Judėjimas yra svarbi ir neatsiejama žmogaus gyvenimo dalis. Šiuo metu susiduriame su judėjimo stoka visuose amžiaus tarpsniuose. Pranešimo metu plačiau apžvelgsime problematiką, judėjimo naudą ir įtaką organizmui bei mokymosi rezultatams. Išgirsite apie naujausias technologijas, kurios jungia judesį su mokymosi procesu, turiniu, metodologija ir skaitmeninėmis technologijomis.

Edukacinis kino seansas: filmų peržiūra ir susitikimas su kūrėjais

13.00–14.30, lapkričio 25 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Kino pavasaris

Vyks vyresnių klasių moksleiviams ir jų mokytojams skirtas festivalio „Kino pavasaris“ edukacinis kino seansas bei filmų aptarimas su jų kūrėjais. Čia bus galima išvysti trumpametražius lietuvių dokumentinius filmus „Holivudas pasiūlė per mažai“ (26 min.) ir „Mėgėjai“ (20 min.). Jų režisieriai  Rimantas Oičenka ir  Audrius Antanavičius atsakys į klausimus, papasakos apie filmų kūrybinį procesą. R. Oičenkos Read more about Edukacinis kino seansas: filmų peržiūra ir susitikimas su kūrėjais[…]

Tekstų rišlumas 9 klasėje

14.00–14.45, lapkričio 25 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Apžvelgsime vadovėliuose aptariamų temų vidinį rišlumą ir sąsajas tarp skirtingų temų. Renginio metu dalyviai galės susipažinti su naujais lietuvių kalbos ir literatūros vadovėliais 9 klasei.

Prisijunkite prie bendro „Nordplus“ programos patirčių stalo!

15.00–15.45, lapkričio 25 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Švietimo mainų paramos fondas

Renginio tikslas – supažindinti bendrojo ugdymo institucijas su „Nordplus“ programos galimybėmis bei pristatyti geruosius programos projektų aspektus. Bus skatinama dalintis savo dalyvavimo „Nordplus“ programoje patirtimi. Renginio pranešėjai patirtį pristatys nestandartiniu būdu.

„AHHAA“ mokslo šou

16.00–16.45, lapkričio 25 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Mokslo centras „AHHAA“

AHHAA mokslo šou yra ir vaizdingas, ir ugdantis! Atsidursite bandymų ir sprogimų sūkuryje, ir gausite paprastus sudėtingų principų, kuriais remiasi gamtos dėsniai, paaiškinimus.

Nuotolinio ugdymo platforma „Ateities inžinerija“ – naujos galimybės mokyklai

11.00–11.45, lapkričio 25 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Vilniaus Gedimino technikos universitetas

2017 m. rudenį keli šimtai mokinių iš daugiau kaip 20-ies Lietuvos mokyklų̨ – VGTU nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ dalyviai, – pasinaudodami šios „Moodle“ pagrindu sukurtos platformos mokymo(si) medžiaga bei įrankiais, vadovaujami savo mokytojų ir konsultuojami platformos konsultantų, įgyvendina savo pačių sumanytus inžinerinių inovacijų projektus ir taip praktiškai susipažįsta su šiuolaikinių inžinerinių technologijų galimybėmis bei ateities iššūkiais. Read more about Nuotolinio ugdymo platforma „Ateities inžinerija“ – naujos galimybės mokyklai[…]

Kas slypi žodyje „žaidimas“?

13.00–13.45, lapkričio 25 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Vilniaus tarptautinė mokykla

Kai tėvai vaikų klausia „Ką veikei šiandien darželyje?“ ir išgirsta atsakymą „Žaidžiau,“ ima galvoti, kad jų sūnus ar dukra ugdymo įstaigoje visą dieną nieko neveikė. Bet ar tai yra tiesa? Kas slypi už magiškojo „žaidžiau“? Šios interaktyvios veiklos metu, žaisdami suprasite„žaidimo“ svarbą ir visapusiškumą. Sužinosite: – Kodėl žaidimas? – Ką pasiekiame žaisdami? – Koks mokytojų Read more about Kas slypi žodyje „žaidimas“?[…]

Diskusija – „Kaip Valstybės gynyba suvokiama mokykloje?“

14.00–15.30, lapkričio 25 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamentas prie KAM

Sėkmingas kiekvienos demokratinės valstybės funkcionavimas priklauso nuo išsilavinusių, motyvuotų, atsakomybės nebijančių ir savo pareigas žinančių piliečių aktyvumo – stiprios pilietinės visuomenės. Savo šalį ginti privalo kiekvienas pilietis, nes tai mūsų konstitucinė pareiga. Šiandieninė kariuomenė stipriai pasikeitusi ir nė iš tolo neatspindi buvusios sovietinės armijos šešėlio. Šiuolaikinis karys – mokslus kremtantis, išsilavinęs, kritiškai mąstantis, aktyvus, motyvuotas Read more about Diskusija – „Kaip Valstybės gynyba suvokiama mokykloje?“[…]

Smagus ir inovatyvus konstravimas

10.00–10.45, lapkričio 25 d., Mažųjų laboratorija Organizuoja: Vilniaus inžinerijos licėjus

Supažinsite su ugdančiais ir kūrybinį mąstymą lavinančiais konstruktoriais iš Japonijos „LaQ“. Galėsite išbandyti konstruktorius, atrasti jų privalumus, pamatyti kūrybinio darbo rezultatus ir įvertinti jų taikymo ugdymo procese naudą. Sužinosite, kokioms vaikų kompetencijoms ugdyti ir kokioms žinioms įtvirtinti gali būti naudojamos „LaQ“ detalės, kaip „LaQ“ konstruktoriai naudojami atliekant komandines ir individualias užduotis, kaip tai siejasi su Read more about Smagus ir inovatyvus konstravimas[…]

Tėvų ir mokytojų partnerystė ugdant vaikus

12.00–13.30, lapkričio 25 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra

Renginyje sužinosite, kad tėvų į(si)traukimas į vaikų ugdymąsi mokykloje palaiko ir skatina vaikų pažangą bei ateities perspektyvą, stiprina savivoką ir pasitikėjimą savimi, taip pat besiformuojančius socialinius santykius su kitais žmonėmis. Mokyklų praktika rodo, kad vienų vaikų tėvai yra pasyvūs – per atstumą stebi, kaip vaikui sekasi mokykloje. Šioms mokykloms reikia įdėti nemažai pastangų, norint įtraukti Read more about Tėvų ir mokytojų partnerystė ugdant vaikus[…]

Ar atpažįstame vaikų mokymosi potencialą?

15.00–15.45, lapkričio 25 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Renginyje sužinosite apie būtinybę ir galimybes atpažinti kiekvieno vaiko gabumus ir mokymosi potencialą. Aptarsite, kaip ne tik atpažinti, suprasti, bet ir ugdyti vaiko gebėjimus, padėti jam atsiskleisti, pasiekti tai, ką jis gali. Susitikime savo įžvalgomis apie vaiko gebėjimus ir jų ugdymą dalysis Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro psichologė dr. Aida Šimelionienė ir  ESF projekto „Mokinių Read more about Ar atpažįstame vaikų mokymosi potencialą?[…]

Vaikų kūrybiškumo ir tyrinėjimo gebėjimų ugdymas

15.00–15.45, lapkričio 25 d., Žiogelio laboratorija Organizuoja: Ukmergės vaikų lopšelis-darželis „Žiogelis“

Norėdami atrasti ir pažinti juos supantį pasaulį, išsiaiškinti ir suvokti dalyko esmę net ir patys mažiausi vaikai turi veikti patys. Norime pasidalyti patirtimi: kaip įtraukiame vaiką į aktyvią veiklą ir skatiname ieškoti atsakymų, domėtis naujais, nežinomais ir sudėtingais dalykais; kaip suteikiame vaikui galimybę tyrinėti ir eksperimentuoti su natūraliomis priemonėmis: spalvotu smėliu, vandeniu, dažais, moliu; kaip Read more about Vaikų kūrybiškumo ir tyrinėjimo gebėjimų ugdymas[…]

Knygos paslaptis: ar tikrai viską žinome apie skaitymą?

14.00–14.45, lapkričio 26 d., 3.1 salė Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Skaitymo kompetencijų ugdymas ir tobulinimas. Skaitymo strategijos parinkimas mokant tiek pradedančiuosius (ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikus), tiek pažengusius skaitytojus (vyresniojo mokyklinio amžiaus mokinius): skatinimas domėtis knygomis, iliustracijų svarba, mokymas įsitraukti į skaitymo procesą, skaitomą tekstą sieti su jau turimomis žiniomis, išskirti esmines idėjas, apibūdinti svarbiausius veikėjus. Kaip įtraukimas į skaitymo procesą ugdo vaikų kalbą, skatina Read more about Knygos paslaptis: ar tikrai viską žinome apie skaitymą?[…]

Kuriame saugią mokyklą kartu. Misija įmanoma?

15.00–15.45, lapkričio 26 d., 3.1 salė Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Įtraukiančios paskaitos tikslas – kartu su visais mokyklos bendruomenės nariais ieškoti metodų ir būdų, kaip kurti saugią aplinką mokykloje. Saugios aplinkos kūrimas – viena aktualiausių šiandienos mokyklos problemų. Tik saugioje mokyklos aplinkoje vaikas gali visapusiškai ugdytis, būti kūrybiškas, iniciatyvus, įgyti psichologinį atsparumą neigiamiems reiškiniams. Saugumo jausmas – vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių mokinių aukštus akademinius pasiekimus. Read more about Kuriame saugią mokyklą kartu. Misija įmanoma?[…]

Ar šiuolaikiniai paaugliai knygose atranda save?

15.00–15.45, lapkričio 26 d., 3.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Pastaruoju metu padidėjo dėmesys paauglių literatūrai, gausėja ir lietuvių autorių šiam adresatui parašytų knygų. Kokius klausimus jos kelia? Kokios raiškos naujovės pastebimos? Ar šiuolaikinės knygos gali konkuruoti su paauglių klasika?Ar jos paskritai skatina skaityti? Į šiuos klausimus bandys atsakyti prelengentai, tačiau svarstyti kviečiami visi renginio dalyviai. Lektoriai: Doc., dr. Kęstutis Urba, literatūros kritikas; Eglė Baliutavičiūtė, literatūros Read more about Ar šiuolaikiniai paaugliai knygose atranda save?[…]

Informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ apdovanojimų šventė

10.00–13.00, lapkričio 26 d., 5.1 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Jau tryliktą kartą Lietuvoje informatikos ir informatinio mąstymo konkursas „Bebras“ kvietė 3–12 kl. mokinius išmėginti savo jėgas sprendžiant įdomius uždavinius. Šie žaismingai ir suprantamai formuluojami uždaviniai apima visas svarbiausias informatikos sritis, parodo jų dermę su kitais mokslais. Geriausiai uždavinius išsprendę mokiniai bus apdovanoti šioje šventėje – jiems bus įteikti „Bebro“ diplomai ar pagyrimo raštai, o Read more about Informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ apdovanojimų šventė[…]

Mokymosi priemonių evoliucija. Virtualiosios aplinkos „Eduka“ galimybės

13.00–13.45, lapkričio 26 d., 5.1 salė Organizuoja: UAB „Šviesa“

„Šviesa“ pristatys ir kvies aptarti, kokias naujas galimybes atveria šiuolaikinė virtualioji mokymo ir mokymosi aplinka. Dėmesys bus skiriamas dviem ir kartu, ir atskirai galinčioms veikti sistemoms. Tai „EDUKA dienynas“ ir „EDUKA klasė“, padedantys spręsti iššūkius, su kuriais susiduria mokytojai ir vaikai. Elektroniniai dienynai jau baigia pakeisti pažymių knygeles, tačiau atsižvelgiant į naujus vaikų, tėvų ir Read more about Mokymosi priemonių evoliucija. Virtualiosios aplinkos „Eduka“ galimybės[…]

Alfa kartos forumas. Kaip dirbti su šiuolaikiniais vaikais?

14.00–14.45, lapkričio 26 d., 5.1 salė Organizuoja: UAB „Šviesa“

Šį rugsėjį į mokyklas atėjo nauja visuomenės karta – alfa karta. Tai vaikai, nuo pat mažens įgudę naudotis išmaniaisiais telefonais, gyvenantys greitai kintančiame ir informacijos perpildytame pasaulyje. Kaip su šia karta dirbti mokykloje, iki šio rugsėjo dar niekas neturėjo patirties, todėl mokytis tenka vieniems iš kitų. Vienas pagrindinių alfa kartos vaikų bruožų – jie nesimokys, jei nematys Read more about Alfa kartos forumas. Kaip dirbti su šiuolaikiniais vaikais?[…]

Mano gerosios mokyklos istorija

16.00–17.30, lapkričio 26 d., 5.1 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras, VšĮ „Mokymosi mokykla“

Tai baigiamasis parodos „Mokykla 2016“ renginys. Jame į gerą mokyklą bandysime pažvelgti įvairių mokyklų akimis. Jums pristatysime netradicinių ir neįprastų mokyklų patirtis, pasakodami unikalias istorijas. Išgirsite skirtingų (o galbūt ir kažkuo panašių) istorijų apie bendruomenę mokykloje, alternatyvų mokyklos „veidą“, savarankiškumą. Renginyje tiesiogiai bendrausite su Vilniaus Prano Mašioto pradinės, Demokratinės, Humanistinės, Melkio mokyklos atstovais. Draugiškas dialogas padės atrasti, Read more about Mano gerosios mokyklos istorija[…]

Pamokų idėjos. Kinas vietoj vadovėlio

11.30–12.15, lapkričio 26 d., 5.5 salė Organizuoja: Lietuvos kino centras prie Kultūros ministerijos

Ar kinas gali pakeisti vadovėlį? Ar kinas gali išmokyti matematikos, chemijos, gimtosios kalbos, politologijos? Kaip kiną naudoti mokymo procese? Kaip kinas gali padėti aiškinti bei interpretuoti įvairių discipline temas? Kino edukacijos ugdymo bazės pristatymas Nemokami lietuviški filmai internete www.lkc.lt Nemokama metodinė medžiaga Filmų peržiūros.

Greitkelis į matematikos VBE

13.00–13.45, lapkričio 26 d., 5.5 salė Organizuoja: BĮ UAB ,,TEV"

Akcentuojamas projekto www.matematika.lt originalumas – 40 mokyklose mokomos matematikos temų pateikiama vaizdo įrašais; moksleiviai gali pasirinkti klausyti arba žiūrėti teorijos ir uždavinių paaiškinimus, kuriuos nepriklausomai vienas nuo kito pateikia trys specialistai. Seminaro metu lektorius, vienas iš trijų projekto dalyvių, komentuoja įdomiausius ir svarbiausius matematikos dalykus, pateikia rekomendacijų, kaip naudotis vaizdo medžiaga. Kiekvienas seminaro dalyvis gauna Read more about Greitkelis į matematikos VBE[…]

Kalbinis raštingumas

14.00–14.45, lapkričio 26 d., 5.5 salė Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Renginio metu aptarsime kalbinio raštingumo svarbą sparčiai kintančiame pasaulyje. Nagrinėsime kalbinio raštingumo integralumą, mokymąsi pakopomis.

Kaip tobulėti kiekvienam – mokytojui, mokiniui, tėvams?

15.00–15.45, lapkričio 26 d., 5.5 salė Organizuoja: Socialinių mokslų kolegija

Šiuolaikiniame sparčių pokyčių pasaulyje ypač svarbu tampa ne asmens parengimas konkrečiai profesijai, bet holistinis požiūris į asmenybės raidą. Svarbiausia yra ne tai, ką žinai, bet tai, ką iš tiesų moki. Dar svarbiau – kas iš tiesų esi ir kaip tobulėji. Tai reiškia, kad mokymasis neapsiriboja mokykla ir pamokomis – tai tampa visą gyvenimą trunkančia savojo Read more about Kaip tobulėti kiekvienam – mokytojui, mokiniui, tėvams?[…]

Pamokų idėjos. Kinas vietoj vadovėlio

16.00–16.45, lapkričio 26 d., 5.5 salė Organizuoja: Lietuvos kino centras prie Kultūros ministerijos

Ar kinas gali pakeisti vadovėlį? Ar kinas gali išmokyti matematikos, chemijos, gimtosios kalbos, politologijos? Kaip kiną naudoti mokymo procese? Kaip kinas gali padėti aiškinti bei interpretuoti įvairių discipline temas? Kino edukacijos ugdymo bazės pristatymas Nemokami lietuviški filmai internete www.lkc.lt Nemokama metodinė medžiaga Filmų peržiūros.

„AHHAA“ mokslo šou

10.00–10.45, lapkričio 26 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Mokslo centras „AHHAA“

AHHAA mokslo šou yra ir vaizdingas, ir ugdantis! Atsidursite bandymų ir sprogimų sūkuryje, ir gausite paprastus sudėtingų principų, kuriais remiasi gamtos dėsniai, paaiškinimus.

Ateities profesijos. Už ką vėliau vaikai dėkos mokytojams?

11.00–11.45, lapkričio 26 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Šviesa“

Leidykla „Šviesa“ kviečia į  diskusiją su ateitį kuriančių įmonių atstovais apie augančią kartą ir apie tai, kaip būsimus darbuotojus ugdyti šiandien. Vienas didžiausių šiuolaikinio švietimo iššūkių – parengti vaikus ateities profesijoms, kurios šiandien dar net neegzistuoja. Greitai besikeičiančiame socialiniame kontekste ryškėja svarbiausi įgūdžiai, kurių  profesinėje veikloje prireiks po 10–20 metų. „Šviesos“ leidybos vadovė pristatys įdomius faktus Read more about Ateities profesijos. Už ką vėliau vaikai dėkos mokytojams?[…]

Priešmokyklinio ugdymo galimybės. Mokslo knyga „Katino dienos“

12.00–12.45, lapkričio 26 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Renginyje aptarsime aktualius klausimus – su kokiais įgūdžiais ir pasiekimais į mokyklą turėtų ateiti būsimas pirmokas ir kaip jo neišgąsdinti, keliant didelius reikalavimus. Renginyje bus pristatoma priešmokyklinio ugdymo priemonė „Katino dienos“.

„AHHAA“ mokslo šou

17.00–17.45, lapkričio 26 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Mokslo centras „AHHAA“

AHHAA mokslo šou yra ir vaizdingas, ir ugdantis! Atsidursite bandymų ir sprogimų sūkuryje, ir gausite paprastus sudėtingų principų, kuriais remiasi gamtos dėsniai, paaiškinimus.