Elgesio sprendimai klasėje ir už jos ribų, dirbant su elgesio ir emocijų bei autizmo spektro sutrikimų turinčiais vaikais

16.00–17.30, lapkričio 23 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kasmet vis labiau pabrėžiamas mokinių su negalia integravimas į bendrojo ugdymo mokyklas. Ugdytojo darbe susiduriama su įvairios kilmės, gebėjimų ir neįgalumo lygio mokiniais. Nacionalinė ugdymo asociacija atkreipia dėmesį, kad per pastaruosius 10 metų JAV moksleivių specialiojo ugdymo programose skaičius išaugo 30 procentų, ir trys iš keturių moksleivių su negalia dalį dienos arba ją visą praleidžia bendrojo ugdymo klasėse. Read more about Elgesio sprendimai klasėje ir už jos ribų, dirbant su elgesio ir emocijų bei autizmo spektro sutrikimų turinčiais vaikais[…]

Lietuvos 100-mečio nacionalinė karjeros savaitė: finalinė konferencija mokiniams

11.00–12.30, lapkričio 23 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Projektas „būsiu_“

Projekto ,,būsiu_” organizuojama konferencija, kuri skirta mokinių profesiniam orientavimui, bus tiesiogiai transliuojama visoms šalies mokykloms. Supažindinsime mokinius su jų karjeros galimybėmis ir pasirinkimais ateityje, įvairiausiomis profesijomis, ateities kompetencijomis, profesionalų patirtimi, taip pat galimybėmis kurti Lietuvai ir pasauliui. Konferencijoje dalyvauja: šiuo metu populiariausias Lietuvoje ,,youtuberis” Paul de Miko; populiariausias ,,būsiu_” lektorius Rimvydas Jurkuvėnas; karjeros konsultantė, lektorė, Read more about Lietuvos 100-mečio nacionalinė karjeros savaitė: finalinė konferencija mokiniams[…]

Ateities mokyklos kūrėjai: mokytojai, mokyklų vadovai, pedagogų ugdytojai

13.00–13.45, lapkričio 23 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Vilniaus universitetas

Pagrindiniai diskusijos akcentai: kaip bendradarbystės vaidmenį ateities mokykloje įprasmins pedagogų ugdytojai? Kaip mokyklos vadovui įgyvendinti lyderio vaidmenį? Ar ateities mokykla yra tvari vyraujančių tradicijų ir įgyvendinamų ugdymo inovacijų aplinka? Diskusijos dalyviai: Valdas Jaskūnas,Vaidas Bacys, Jūratė Litvinaitė, Ugnė Morkūnaitė, Eglė Pranckūnienė.

Mokomės integruodami: pradinio ugdymo turinio papildymas mokinius įtraukiančia veikla

11.00–11.45, lapkričio 23 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Renginyje pradinių klasių mokytojus supažindinsime su galimybėmis praplėsti ugdymą įdomia, mokinius įtraukiančia veikla. Diskusijos dalyviai pasidalins mintimis, kaip pradinio ugdymo turinį papildyti projektine veikla, mokymusi už mokyklos ribų (muziejų, įmonių, rezervatų ir kt. lankymas), gamtamokslinių priemonių pritaikymu, robotikos užsiėmimais ir kt. Dalysimės mintimis apie „Kultūros paso“ poreikį, kokius pradinukų įpročius, gebėjimus tikimasi ugdyti ir kt. Read more about Mokomės integruodami: pradinio ugdymo turinio papildymas mokinius įtraukiančia veikla[…]

Skaitymas: kaip ugdyti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų skaitymo įgūdžius?

13.00–13.45, lapkričio 23 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Diskusija skirta ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų skaitymo įgūdžiams aptarti. Aptarsime, kaip reikėtų ugdyti šio amžiaus vaikų skaitymo gebėjimus, su kokiais sunkumais susiduria pedagogai bei koks yra pedagogų ir tėvų indėlis. Taip pat analizuosime, su kokiais sunkumais susiduria ne tik ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo pedagogai, bet ir pradinių klasių mokytojai, į kurių klases susirenka skirtingų skaitymo Read more about Skaitymas: kaip ugdyti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų skaitymo įgūdžius?[…]

IELTS kalbėjimo egzaminas: kaip sėkmingai išlaikyti?

16.00–16.45, lapkričio 23 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Britų Taryba

Renginyje apžvelgsime tris IELTS kalbėjimo egzamino dalis: aptarsime strategijas ir suteiksime patarimų, kaip taisyklingai atsakyti į užduodamus  klausimus bei susidoroti su kylančiais iššūkiais. Žinoti, kaip atsakyti ir ko tikėtis egzamino metu, jau yra pusė darbo.

Ar atpažįstame vaikų mokymosi potencialą?

17.00–17.45, lapkričio 23 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Šiandien vis dažniau kalbame apie būtinybę ir galimybes atpažinti kiekvieno vaiko gabumus ir mokymosi potencialą. Vis dar diskutuojame, mokomės ir siekiame ne tik atpažinti ir pažinti, suprasti, bet ir ugdyti vaiko gebėjimus, padėti jam atsiskleisti, pasiekti tai, ką jis gali. Per šį susitikimą išgirsite Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro ESF projekto ,,Mokinių akademinių gebėjimų atpažinimo Read more about Ar atpažįstame vaikų mokymosi potencialą?[…]

Gyvenimas visos dienos mokykloje: pirmosios patirtys

12.00–13.30, lapkričio 23 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Švietimo ir mokslo ministerija

Kaip pagerinti mokinių pasiekimus? Kaip sudaryti sąlygas įtraukiojo ugdymo plėtrai savo mokykloje? Kaip sumažinti socialinę atskirtį ir padidinti mokinių įsitraukimą į ugdymo veiklas? Dalyvaudami diskusijoje, sužinosite, kaip šiuos klausimus padeda spręsti visos dienos mokykla. Visos dienos mokyklos modelių išbandyme dalyvaujančių mokyklų atstovai dalysis patirtimi, kilusiais iššūkiais ir atrastomis galimybėmis su savivaldybių administracijų atstovais, mokyklų vadovais Read more about Gyvenimas visos dienos mokykloje: pirmosios patirtys[…]

Savivaldybės ir mokyklos pažangos ataskaitos: paskirtis ir prasmė

14.00–15.30, lapkričio 23 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kodėl reikia savivaldybės švietimo ir mokyklos pažangos ataskaitų,  kokia šių ataskaitų paskirtis ir prasmė? Koks yra ir koks galėtų būti jų turinys, kad jos būtų tikrai vertingos? Renginyje  keliais aspektais analizuosime ataskaitų rengimo ir viešinimo praktiką: pateiksime įžvalgų  iš to, ką turime, ir įvardysime ateities lūkesčius. Įžvalgomis dalinsis: Pažangos keliu aukštesnės švietimo kokybės link. LR Švietimo Read more about Savivaldybės ir mokyklos pažangos ataskaitos: paskirtis ir prasmė[…]

Tai či mankšta mažam ir dideliam

10.30–10.52, lapkričio 24 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Dėmesio, dėmesio! To parodoje dar nebuvo! Kviečiame į mankštą! Drauge su mokytoju Wang Xiyin išbandysite Taidzičiuan (Tai či, Tai Chi), kinų kovos meną (Ušu), taip pat apibūdinamą kaip judesio meną. Vienas svarbiausių Tai či tikslų – išmokti valdyti savo kūną, protą, psichiką, dvasią ir energiją. Ši mankšta be jokių staigių judesių ar fizinės įtampos, todėl Read more about Tai či mankšta mažam ir dideliam[…]

Mini vaidinimas „Kitoks vaikas klasėje“

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kviečiame ne tik pamatyti mini vaidinimą „Kitoks vaikas klasėje“, bet ir dalyvauti jame.  Režisierius ir aktorius Paulius Tamolė kartu su kitais aktoriais, pasitelkdamas forumo teatro ir improvizacijų metodą, įtrauks renginio dalyvius į vaidinimą – jie taps aktoriais, kritikais ar tiesiog žiūrovais. Reali situacija iš mokyklos kasdienybės persikels į sceną ir taps puikiu mūsų diskusijos objektu. Read more about Mini vaidinimas „Kitoks vaikas klasėje“[…]

Mini vaidinimas „Ultra tėveliai“

12.00–12.45, lapkričio 24 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kviečiame ne tik pamatyti mini vaidinimą „Ultra tėveliai“, bet ir dalyvauti jame.  Režisierius ir aktorius Paulius Tamolė kartu su kitais aktoriais, pasitelkdamas forumo teatro ir improvizacijų metodą, įtrauks renginio dalyvius į vaidinimą – jie taps aktoriais, kritikais ar tiesiog žiūrovais. Reali situacija iš mokyklos kasdienybės persikels į sceną ir taps puikiu mūsų diskusijos objektu. Ne Read more about Mini vaidinimas „Ultra tėveliai“[…]

Ką mūsų vaikai veikia tinkle?

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: UAB „Šviesa“, Ugdymo plėtotės centras

Ką prie išmaniųjų įrenginių ekranų veikia mūsų vaikai? Socialiniai tinklai padeda ar trukdo mokytis? Ar technologijos gali būti pritaikomos ugdymui(si)?  Kaip mokymas(is) vyksta virtualioje aplinkoje? Kaip įtinklintas mokymas(is) padeda ugdyti pažintinius gebėjimus, kūrybiškumą? Siekdama išsiaiškinti, kaip Lietuvos visuomenė (tėvai ir mokytojai) supranta šiuolaikinių technologijų teikiamas galimybes ir vaikams daromą įtaką, leidykla „Šviesa“ inicijavo ir atliko Read more about Ką mūsų vaikai veikia tinkle?[…]

Informatikos ir informatinio mąstymo 2018 m. konkurso „Bebras“ geriausiųjų apdovanojimų šventė

10.00–12.30, lapkričio 24 d., Centriniai rūmai (1.1. salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras, Vilniaus universitetas

„Bebro“ konkursas – unikalus projektas, sugalvotas ir pradėtas įgyvendinti Lietuvoje 2004 metais. Jo tikslas – atskleisti mokiniams (ir mokytojams) informatikos mokslo grožį, supažindinti su pagrindinėmis informatikos ir informatinio mąstymo sąvokomis, ugdyti mokinių kūrybiškumą, informacinę kultūrą, algoritminę ir kompiuterinę mąstyseną. „Bebro“ konkurso apdovanojimų šventėje geriausiai uždavinius išsprendusiems mokiniams įteiksime „Bebro“ diplomus ar pagyrimo raštus. Mokinius ir Read more about Informatikos ir informatinio mąstymo 2018 m. konkurso „Bebras“ geriausiųjų apdovanojimų šventė[…]

Drausminimo evoliucija

13.00–14.30, lapkričio 24 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Panevėžio „Vyturio“ progimnazija

Iki šiol tėvai ir mokytojai naudoja bausmes kaip drausminimo priemonę tinkamam elgesiui pasiekti. Ko mokome vaikus juos bausdami? Ar žinote, kokias bausmes vaikai pasitelkia „auklėdami“ tėvus ir mokytojus? Praktiniame užsiėmime dalyvausite pamokoje – tokioje, kokią vedėme 4–8 klasių mokiniams ir kalbėjomės apie bausmes. Vėliau aptarsime, kokios bausmės, vaikų ir mokinių nuomone, veiksmingos ir kokios neveiksmingos. Read more about Drausminimo evoliucija[…]

Atidaus skaitymo skatinimas, tekstų rišlumo problema 5–8 klasėse

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Renginyje susipažinsite su naujais leidyklos „Baltų lankų“ vadovėliai“ parengtais ir išleistais literatūros vadovėliais 5–8 klasėms. Juose daugiausia dėmesio skiriama atidžiam skaitymui ir teksto suvokimui, kuris Lietuvos mokiniams yra tikrai nelengvas. Itin daug reikšmės teikiama tekstų atrankai. Parinkti tekstai yra ne tik svarbūs Lietuvos kultūrai, bet tai ir šio amžiaus tarpsnio mokiniams aktualūs kūriniai, skatinantys mąstyti, Read more about Atidaus skaitymo skatinimas, tekstų rišlumo problema 5–8 klasėse[…]

Istorijos mokymas: kaip sudominti mokinius Lietuvos praeitimi?

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Diskusijoje aptarsime aktualius klausimus, susijusius su istorijos mokymu mokykloje: kaip sudominti vaikus istorija? Kaip ugdyti gebėjimą ne tik įsiminti datas, įvykius, bet ir gebėjimą kurti naratyvą? Ar dabar egzistuojančios mokyklinės istorijos programos atitinka mokinių ir mokytojų interesus? Kokie turėtų būti istorijos vadovėliai, kad tenkintų poreikius? Ir kt. Diskusijos dalyviai: prof. dr. Alfredas Bumblauskas, Mindaugas Nefas, Read more about Istorijos mokymas: kaip sudominti mokinius Lietuvos praeitimi?[…]

Mokymasis per judesį

12.00–12.45, lapkričio 24 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Lantelis“

Judėjimas yra svarbi ir neatsiejama žmogaus gyvenimo dalis. Šiuo metu susiduriame su judėjimo stoka visuose amžiaus tarpsniuose. Pranešimo metu plačiau apžvelgsime problematiką, judėjimo naudą ir įtaką organizmui bei mokymosi rezultatams. Išgirsite apie naujausias technologijas, kurios jungia judesį su mokymosi procesu, turiniu, metodologija ir skaitmeninėmis technologijomis.

Kūrybinės dirbtuvės su „Pentel“

12.00–12.45, lapkričio 24 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Officeday“

„Officeday“ ir profesionalus menininkas Gintautas Survila kviečia į kūrybines dirbtuves su „Pentel“. Menininkas yra surengęs daugiau kaip 20 dailės parodų, įvairių kūrybinių dirbtuvių bei priklauso Lietuvos dailininkų sąjungai. Užsiėmimo metu, naudodamas profesionalias piešimo priemones „Pentel“, G. Survila pasistengs atskleisti kiekvieno suaugusiojo meninę pusę, o profesionalams negailės patarimų žinioms pagilinti. Dirbtuvių metu menininkas visus dalyvius supažindins Read more about Kūrybinės dirbtuvės su „Pentel“[…]

Literatūros kūrinys kaip estetinė ir dorovinė vertybė 9–10 klasėse

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Renginyje susipažinsite su naujais leidyklos „Baltų lankų“ vadovėliai“ parengtais ir išleistais literatūros vadovėliais 9–10 klasėms. 9–10 klasių literatūros vadovėlių autoriai siekia pagrindinės mokyklos mokiniams suteikti humanitarinio išsilavinimo pagrindus, skatinti skaityti ir savarankiškai, kūrybingai interpretuoti tekstus. Į literatūros kūrinį čia žvelgiama kaip į estetinę ir dorovinę vertybę. Vienas iš svarbiausių tikslų yra siekis išlavinti mokinių gebėjimą Read more about Literatūros kūrinys kaip estetinė ir dorovinė vertybė 9–10 klasėse[…]

Solidworks projektavimas kuriant ir griaunant 3D spausdintuvais

14.00–14.45, lapkričio 24 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: VšĮ „Robotikos mokykla“

Aptarsime ir pristatysime nemokamą interaktyvią, istorijomis paremtąmetodiką, kurioje detalės yra projektuojamos Solidworks pagalba, o tada yra simuliuojama jų apkrova keliais skirtingais būdais ir tikrinamos silpnosios vietos. Atspausdintus detalę, ji yra paveikiama tam skirtais įrenginiais tokiomis pat apkrovomis, kaip simuliacijoje, ir žiūrima ar simuliacija atitiko realybę. Taip mokoma, kaip optimizuoti detalės konstrukciją. Organizuosime diskusiją tarp mokytojų Read more about Solidworks projektavimas kuriant ir griaunant 3D spausdintuvais[…]

Interaktyvi mokykla su edukacine platforma „Mozabook”

15.00–15.45, lapkričio 24 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Officeday“

Renginyje pamatysite, kaip lengviau vesti ir pasiruošti pamokoms. „Officeday“ kartu su edukacine „Mozabook“ platforma Jums pasiūlys įvairiausių mokymo būdų 1–12 klasių mokiniams: mokymosi proceso sužaidybinimo, 3D efektais perteiktą žmogaus organizmą, užduočių redagavimo galimybes ir daugybę kitų būdų. Taip pat sužinosite apie kartu su partneriais sukurtus integruotus sprendimai interaktyviam pamokų valdymui. Pamatysite praktinį „Mozabook“, „Lenovo“ bei Read more about Interaktyvi mokykla su edukacine platforma „Mozabook”[…]

Kaip pasiekti geresnių mokymosi rezultatų kompiuterių ir išmaniųjų telefonų pagalba?

16.00–16.45, lapkričio 24 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: VšĮ „Guliverio akademija“

Renginyje aptarsime, kaip kompiuterių ir išmaniųjų telefonų pagalba pasiekti geresnių mokymosi rezultatų, kaip elgtis su vaikais, kurie per daug laiko praleidžia prie kompiuterio ir kaip suderinti mokymąsi ir žaidimus.   Renginys vyks anglų kalba su vertimu į lietuvių kalbą.

Interaktyvi mokykla su edukacine platforma „Mozabook”

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: UAB „Officeday“

Renginyje pamatysite, kaip lengviau vesti ir pasiruošti pamokoms. „Officeday“ kartu su edukacine „Mozabook“ platforma Jums pasiūlys įvairiausių mokymo būdų 1–12 klasių mokiniams: mokymosi proceso sužaidybinimo, 3D efektais perteiktą žmogaus organizmą, užduočių redagavimo galimybes ir daugybę kitų būdų. Taip pat sužinosite apie kartu su partneriais sukurtus integruotus sprendimai interaktyviam pamokų valdymui. Pamatysite praktinį „Mozabook“, „Lenovo“ bei Read more about Interaktyvi mokykla su edukacine platforma „Mozabook”[…]

Sėkminga SUP vaikų integracija mokykloje – „MOKYKLOS LINK“ patirtis

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: UAB „Menar“

Pranešime aptarsime, kokie yra pagrindiniai pasiruošimo mokyklai aspektai. Pateiksime pavyzdžių, kas padeda vaikams, turintiems specialiųjų ugdymo poreikių, sėkmingai adaptuotis bendrojo lavinimo mokykloje. „Kitokio“ vaiko atėjimas į mokyklą dažnai yra didžiulis iššūkis visiems – tiek mokytojai, tiek klasei, tiek pačiam vaikui ir jo šeimai. Visi susiduria su vienokiais ar kitokiais sunkumais. „MOKYKLOS LINK“ projektas kaip tik Read more about Sėkminga SUP vaikų integracija mokykloje – „MOKYKLOS LINK“ patirtis[…]

Ugdymo turinio kaita vidurinėje mokykloje: kokios kaitos norime ir kokios sulauksime?

12.00–12.45, lapkričio 24 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Renginys skirtas aptarti, kokios ugdymo kaitos vidurinėje mokykloje norėtume. Diskusijoje kelsime šiuos klausimus: kokia ugdymo turinio kaita atrodytų reikalinga žvelgiant iš edukologų, mokytojų, mokinių, leidėjų perspektyvos? Kokias švietimo problemas tikimasi išspęsti įgyvendinant ugdymo turinio pakeitimus? Ar švietimo bendruomenė sulaukia pakankamai informacijos apie kaitos kryptis? Ar ugdymo kaitos kūrėjai numatę pakankamai laiko programos įgyvendinimui? Ar galima Read more about Ugdymo turinio kaita vidurinėje mokykloje: kokios kaitos norime ir kokios sulauksime?[…]

Nuotolinio ugdymo platforma „Ateities inžinerija“ – naujos galimybės mokyklai

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Vilniaus Gedimino technikos universitetas

2017 m. rudenį keli šimtai mokinių iš daugiau kaip 20-ies Lietuvos mokyklų̨ – VGTU nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ dalyviai, – pasinaudodami šios „Moodle“ pagrindu sukurtos platformos mokymo(si) medžiaga bei įrankiais, vadovaujami savo mokytojų ir konsultuojami platformos konsultantų, įgyvendina savo pačių sumanytus inžinerinių inovacijų projektus ir taip praktiškai susipažįsta su šiuolaikinių inžinerinių technologijų galimybėmis bei ateities Read more about Nuotolinio ugdymo platforma „Ateities inžinerija“ – naujos galimybės mokyklai[…]

Praktinis užsiėmimas. Vaikų, turinčių sensorinės integracijos sutrikimų, ugdymo gairės

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Šiaulių universitetas

Visą aplinkoje esamą informaciją suvokiame per sensorinę sistemą, kurią sudaro: rega, klausa, skonis, uoslė, taktilinė sistema, vestibuliarinė ir propriorecepcinė sistema. Sensorinė integracija – tai centrinės nervų sistemos gebėjimas sisteminti, sujungti ir apdoroti pojūčiais iš kūno bei aplinkos gaunamą informaciją (Ayers, 2005). Sutrikusi sensorinė integracija pasireiškia neadekvačiomis reakcijomis į sensorinius dirgiklius bei keistu elgesiu. Ugdymo(si) aplinka, tiksliau – Read more about Praktinis užsiėmimas. Vaikų, turinčių sensorinės integracijos sutrikimų, ugdymo gairės[…]

IELTS rašymo egzaminas: kaip sėkmingai išlaikyti?

14.00–14.45, lapkričio 24 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Britų Taryba

Renginyje apžvelgsime tris IELTS rašymo egzamino dalis: aptarsime strategijas ir suteiksime patarimų, kaip taisyklingai atsakyti į užduodamus  klausimus bei susidoroti su kylančiais iššūkiais. Žinoti, kaip atsakyti ir ko tikėtis egzamino metu, jau yra pusė darbo.

Lietuvių literatūra mokykloje: kaip atverti mokiniams tautosaką, klasiką, modernumą?

15.00–15.45, lapkričio 24 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas

Renginyje išgirsite praktinių rekomendacijų, kaip, atsižvelgiant į jauno žmogaus savikūros poreikius, atverti mokiniams nacionalinę literatūrą ir kultūrą; kaip aktualizuoti mitologijos, tautosakos, literatūros klasikos tekstus. Lietuvių literatūros ir tautosakos instituto mokslininkai, mokytojai Jums pristatys naujus literatūros vadovėlius 5–10 klasei.

Paveikslėlių knygų ugdymo potencialas

17.00–17.45, lapkričio 24 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Mažojo princo fondas

XXI amžiuje, kai dominuoja ekranai, paveikslėlių knygos yra labai svarbios vaikų vaizduotės formavimo ir skaitymo įgūdžių ugdymui. Pristatymo metu pateiksime skaitymo, rašymo ir žodinės išraiškos pavyzdžius, ką galite nuveikti su F. Davido ir S. Eidrigevičiaus knyga „Berniukas ir jo mylinti širdis”.

Kūrybiškumas. Kodėl ateityje jis taps svarbiausia kompetencija?

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Renginių scena (3 salės foje) Organizuoja: Projektas „būsiu_“

Kūrybiškumas – viena svarbiausių ateities kompetencijų. Ar įmanoma jo išmokti, jį treniruoti ir kur naudojamas kūrybiškumas? Kodėl tai taps viena svarbiausių kompetencijų ateityje? Diskusijos dalyviai: VGTU Kūrybinių industrijų fakulteto dekanė doc. dr. Živilė Sederevičiūtė-Pačiauskienė, VGTU Verslo technologijų ir verslininkystės katedros lektorius Eigirdas Žemaitis, mokinių profesinio orientavimo projekto „būsiu_“ vadovė Rima Olberkytė-Stankus, prekinio ženklo „Nunu“ kūrėja Read more about Kūrybiškumas. Kodėl ateityje jis taps svarbiausia kompetencija?[…]

Makiažas mokykloje pagal „Grimo akademija“

14.00–14.45, lapkričio 24 d., Renginių scena (3 salės foje) Organizuoja: Grimo akademija

Ar reikia bijoti „makiažo“ mokykloje? Leisti ar drausti? „Grimo akademija“ formuoja teisingą požiūrį į dekoratyvinės kosmetikos naudojimą mokykloje. Renginio metu pristatysime tinkamos mokyklos etikai makiažo rūšis, veido odos priežiūros pradžiamokslį, pademonstruosime mokytojos ir moksleivės makiažą.

Ar galima išmatuoti mąstymą?

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinis egzaminų centras

Mąstymas, mąstymo gebėjimų ugdymas – vienas iš vadinamųjų XXI a. gebėjimų, būtinų kiekvienam šiuolaikiniam besimokančiajam. Dažnai girdime tokius terminus kaip kritinis mąstymas, problemų sprendimas, aukštesnieji mąstymo gebėjimai ir pan.  Kiekvienas jų pabrėžia tam tikrą mąstymo aspektą, tačiau esminiai akcentai yra bendri – kiekvienam besimokančiajam labai svarbu gebėti pasinaudoti turimomis (ar aplinkoje egzistuojančiomis) žiniomis, informacija, taikyti Read more about Ar galima išmatuoti mąstymą?[…]

Abiturientai valstybiniuose brandos egzaminuose: žino ar mąsto?

14.00–14.45, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinis egzaminų centras

Dažnai tenka girdėti apibendrintus komentarus apie valstybinius brandos egzaminus, kad egzaminų užduotyse klausiama tik to ir apie tai, ką mokiniai žino, o ne to, kaip ir kodėl  jie mąsto, kokiais argumentais grindžia savo nuomonę, kaip vertina literatūros, kultūros, socialinius, gamtos reiškinius ir procesus. Šiame renginyje susipažinsite su skirtingais mokomųjų dalykų užduočių ar jų vertinimo kriterijų Read more about Abiturientai valstybiniuose brandos egzaminuose: žino ar mąsto?[…]

Kaip ugdyti vaikus mokyklos gyvenimu?

15.00–15.45, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra

Geroje mokykloje bendruomenės narių santykiai grindžiami pagarba, pasitikėjimu, pastangomis suprasti vienas kitą, geranoriškumu, rūpinimusi padedant ir dalijantis. Tokioje mokykloje netrūksta įvairių įdomių būrelių ir renginių – projektų, akcijų, talkų, išvykų, varžybų, parodų. Augančios asmenybės ugdymui(si) pasitelkiamos mokinių šeimos, socialiniai partneriai, vietos bendruomenė. Kaip ugdyti sėkmingai? Savo patirtimi dalysis trijų Šiaulių miesto mokyklų bendruomenių atstovai. Mokiniai Read more about Kaip ugdyti vaikus mokyklos gyvenimu?[…]

Vaiko autizmas. Ankstyvoji pagalba, kurią gali suteikti tėvai

16.00–17.30, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kaip stebėtinai  paprastą kasdienę veiklą (valgymą, maudymąsi) paversti mokymusi, padedančiu lavinti esminius su raida susijusius įgūdžius? Susipažinsite su metodais, padedančiais gerinti žaidimų, kalbos ir bendravimo įgūdžius. Sužinosite, kaip, panaudojant kasdienę veiklą, padėti vaikams užmegzti ryšį su aplinkiniais, bendrauti ir mokytis. Diskusijoje bus remiamasi amerikiečių autorių Sally J. Rogers, Geraldine Dawson, Laurie A.Vismara knyga  „Vaiko autizmas: Read more about Vaiko autizmas. Ankstyvoji pagalba, kurią gali suteikti tėvai[…]

Kaip ugdyti informatinį mąstymą pradinėse klasėse?

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Švietimo ir mokslo ministerija, Ugdymo plėtotės centras

2017–2018 m. projekte „Informatika pradiniame ugdyme“ yra kuriamas ir išbandomas pradinio ugdymo informatikos turinys. Nuo šio rudens 10 projekte dalyvaujančių mokyklų išbando naujas, įdomias veiklas, padedančias ugdyti pradinukų informatinio mąstymo gebėjimus. Kodėl informatinio mąstymo pradedama mokyti pradinėse klasėse? Kaip kuriamas pradinio ugdymo informatikos turinys šiandien? Kokios priemonės gali būti naudojamos informatikos mokymui pamokose? Sužinosite, kaip Read more about Kaip ugdyti informatinį mąstymą pradinėse klasėse?[…]

Kelionė informatikos labirintais ne tik pradinukams

14.00–15.30, lapkričio 24 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Švietimo ir mokslo ministerija, Ugdymo plėtotės centras

Šiuolaikinius vaikus supa vis daugiau išmaniųjų daiktų. Juos reikia valdyti, tobulinti, su jais tenka bendrauti, o svarbiausia – kurti naują, dar išmanesnį pasaulį. Šiems vaikams reikia suteikti galimybę ugdytis informatinį, kūrybinį ir kritinį mąstymą. Jiems būtini logikos, programavimo pagrindai, kad galėtų sėkmingai komunikuoti ir veikti, būtų saugūs ir atsakingi, siektų asmeninės mokymosi pažangos. Lietuvos 100 Read more about Kelionė informatikos labirintais ne tik pradinukams[…]

Pagalba šeimoms, auginančioms elgesio ir emocijų, autizmo spektro sutrikimų turinčius vaikus

14.00–14.45, lapkričio 25 d., 3.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje bus pristatytos elgesio ir emocijų, autizmo spektro sutrikimų turinčių vaikų integracijos galimybės ugdymo įstaigoje.  Taip pat aptarsime tėvų įtraukimą į elgesio ir emocijų, autizmo spektro sutrikimų turinčių vaikų ugdymą. Bus pristatyta užsienio ekspertų patirtis, metodinės priemonės. Renginio dalyviai: prof. Dr. Aistė Diržytė, Mykolo Romerio universitetas, Daina Šiekštelytė –Valkerienė, asociacija ,,Kitoks vaikas“, dr. Albinas Kalvaitis, Read more about Pagalba šeimoms, auginančioms elgesio ir emocijų, autizmo spektro sutrikimų turinčius vaikus[…]

Greitkelis į matematikos VBE

14.00–14.45, lapkričio 25 d., 5.5 salė Organizuoja: BĮ UAB ,,TEV"

Akcentuojamas projekto www.matematika.lt originalumas – 40 mokyklose mokomos matematikos temų pateikiama vaizdo įrašais; moksleiviai gali pasirinkti klausyti arba žiūrėti teorijos ir uždavinių paaiškinimus, kuriuos nepriklausomai vienas nuo kito pateikia trys specialistai. Seminaro metu lektorius, vienas iš trijų projekto dalyvių, komentuoja įdomiausius ir svarbiausius matematikos dalykus, pateikia rekomendacijų, kaip naudotis vaizdo medžiaga. Kiekvienas seminaro dalyvis gauna Read more about Greitkelis į matematikos VBE[…]

Tėvai ir mokytojai – kaip bendradarbiauti?

16.00–16.45, lapkričio 25 d., 5.5 salė Organizuoja: UAB „Šviesa“

Kaip tėvams susikalbėti su mokytojais? O kaip mokytojams susikalbėti su tėvais? Visa tai – suaugusiųjų pasaulyje gyventi besimokančio vaiko labui. Apie gerąją praktiką, kaip bendradarbiauti tėvams ir mokytojams pasakos dvi pranešėjos, gerai pažįstančios tėvų jausmus ir mokyklos aplinką. „Šviesos“ Mokymo centro vadovė Jūratė Lutinskaitė-Kalibatienė, daug metų vadovavusi mokyklai ir psichologė Asta Blandė pasidalys patarimais mokytojams Read more about Tėvai ir mokytojai – kaip bendradarbiauti?[…]

Pokalbiai apie mokytojus ir tėvus

15.00–15.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie mokytojus ir tėvus[…]

Informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ apdovanojimų šventė

10.00–11.30, lapkričio 25 d., Centriniai rūmai (1.1. salė)

„Bebro“ konkursas – unikalus projektas, sugalvotas ir pradėtas įgyvendinti Lietuvoje 2004 metais. Jo tikslas – atskleisti mokiniams (ir mokytojams) informatikos mokslo grožį, supažindinti su pagrindinėmis informatikos ir informatinio mąstymo sąvokomis, ugdyti mokinių kūrybiškumą, informacinę kultūrą, algoritminę ir kompiuterinę mąstyseną. „Bebro“ konkurso apdovanojimų šventėje geriausiai uždavinius išsprendusiems mokiniams įteiksime „Bebro“ diplomus ar pagyrimo raštus. Mokinius ir Read more about Informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ apdovanojimų šventė[…]

Rankų šešėlių teatro „Budrugana Lietuva” spektaklis „Keturi metų laikai”

10.30–11.15, lapkričio 25 d., Geros mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Budrugana Lietuva

Tai rankų šešėlių spektaklis skirtas visiems nuo 3 iki 103 metų. Jame pasakosime meškiuko gyvenimo istoriją – nuo pirmo žvilgsnio į pasaulį, iki visiško jo pažinimo. Kodėl „Keturi metų laikai”? Keturi metų laikai – tai Rėdos ratas, kuriuo rieda ne tik gamta, bet ir kiekvienas iš mūsų – pavasarį prisikeldamas, o žiemą užmigdamas amžino poilsio. Read more about Rankų šešėlių teatro „Budrugana Lietuva” spektaklis „Keturi metų laikai”[…]

Alfredas Bumblauskas: istorija vaiko akimis

12.00–12.45, lapkričio 25 d., Geros mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Renginyje Jums pristatysime Alfredo Bumblausko ir Mangirdo Bumblausko knygą „Lietuvos istorija: paaugusių žmonių knyga“, 1 dalis. Leidinyje aprašomi pagrindiniai Lietuvos istorijos epizodai nuo seniausių laikų iki XVIII a. pabaigos. Daug dėmesio skiriama kasdieniniam žmonių gyvenimui (darbams, šventėms, būstui, mitybai). Bene pirmą kartą dėmesys sutelkiamas į vaikus istorijoje: kokie senovėje buvo jų žaidimai, auklėjimo sistema, mokyklos Read more about Alfredas Bumblauskas: istorija vaiko akimis[…]

Teksto suvokimas 5 klasėje: kultūriniai ir literatūriniai aspektai

11.00–11.45, lapkričio 25 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Papasakosime mokytojams apie kalbos sistemos suvokimo ir dėstymo ypatybes bei padėsime suprasti, kaip skaityti ir suvokti 5 klasės vadovėlyje pateiktus prozos ir poezijos tekstus. Diskutuosime apie tai, ko reikia sėkmingam mokytojo ir mokinio darbui vykti klasėje. Renginio metu dalyviai galės susipažinti su naujais lietuvių kalbos ir literatūros vadovėliais, skirtais 5 klasei.

Kas bendra tarp robotų, integruoto ugdymo ir vaivorykštės?

11.00–11.45, lapkričio 25 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Renginyje pradinių klasių mokytojus supažindinsime su temiškai integruoto vadovėlio „Vaivorykštė“, skirto 1–4 klasėms, medžiagos dėstymo ir tarpdisciplininio jos jungimo principais; taip pat aptarsime atskirų disciplinų metodikos savitumu, kūrybinių užduočių atlikimo perspektyvomis. Renginyje kalbėsimės apie integruotą ugdymą, jo naudą, motyvuojant bei skatinant vaikus mokytis, o mokytojus – tobulinti savo darbo metodus, plečiant ugdymo galimybes ir tuo Read more about Kas bendra tarp robotų, integruoto ugdymo ir vaivorykštės?[…]

Mokymasis per judesį

12.00–12.45, lapkričio 25 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Lantelis“

Judėjimas yra svarbi ir neatsiejama žmogaus gyvenimo dalis. Šiuo metu susiduriame su judėjimo stoka visuose amžiaus tarpsniuose. Pranešimo metu plačiau apžvelgsime problematiką, judėjimo naudą ir įtaką organizmui bei mokymosi rezultatams. Išgirsite apie naujausias technologijas, kurios jungia judesį su mokymosi procesu, turiniu, metodologija ir skaitmeninėmis technologijomis.

Edukacinis kino seansas: filmų peržiūra ir susitikimas su kūrėjais

13.00–14.30, lapkričio 25 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Kino pavasaris

Vyks vyresnių klasių moksleiviams ir jų mokytojams skirtas festivalio „Kino pavasaris“ edukacinis kino seansas bei filmų aptarimas su jų kūrėjais. Čia bus galima išvysti trumpametražius lietuvių dokumentinius filmus „Holivudas pasiūlė per mažai“ (26 min.) ir „Mėgėjai“ (20 min.). Jų režisieriai  Rimantas Oičenka ir  Audrius Antanavičius atsakys į klausimus, papasakos apie filmų kūrybinį procesą. R. Oičenkos Read more about Edukacinis kino seansas: filmų peržiūra ir susitikimas su kūrėjais[…]

Tekstų rišlumas 9 klasėje

14.00–14.45, lapkričio 25 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Apžvelgsime vadovėliuose aptariamų temų vidinį rišlumą ir sąsajas tarp skirtingų temų. Renginio metu dalyviai galės susipažinti su naujais lietuvių kalbos ir literatūros vadovėliais 9 klasei.

Prisijunkite prie bendro „Nordplus“ programos patirčių stalo!

15.00–15.45, lapkričio 25 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Švietimo mainų paramos fondas

Renginio tikslas – supažindinti bendrojo ugdymo institucijas su „Nordplus“ programos galimybėmis bei pristatyti geruosius programos projektų aspektus. Bus skatinama dalintis savo dalyvavimo „Nordplus“ programoje patirtimi. Renginio pranešėjai patirtį pristatys nestandartiniu būdu.

„AHHAA“ mokslo šou

16.00–16.45, lapkričio 25 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Mokslo centras „AHHAA“

AHHAA mokslo šou yra ir vaizdingas, ir ugdantis! Atsidursite bandymų ir sprogimų sūkuryje, ir gausite paprastus sudėtingų principų, kuriais remiasi gamtos dėsniai, paaiškinimus.

Nuotolinio ugdymo platforma „Ateities inžinerija“ – naujos galimybės mokyklai

11.00–11.45, lapkričio 25 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Vilniaus Gedimino technikos universitetas

2017 m. rudenį keli šimtai mokinių iš daugiau kaip 20-ies Lietuvos mokyklų̨ – VGTU nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ dalyviai, – pasinaudodami šios „Moodle“ pagrindu sukurtos platformos mokymo(si) medžiaga bei įrankiais, vadovaujami savo mokytojų ir konsultuojami platformos konsultantų, įgyvendina savo pačių sumanytus inžinerinių inovacijų projektus ir taip praktiškai susipažįsta su šiuolaikinių inžinerinių technologijų galimybėmis bei ateities iššūkiais. Read more about Nuotolinio ugdymo platforma „Ateities inžinerija“ – naujos galimybės mokyklai[…]

Kas slypi žodyje „žaidimas“?

13.00–13.45, lapkričio 25 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Vilniaus tarptautinė mokykla

Kai tėvai vaikų klausia „Ką veikei šiandien darželyje?“ ir išgirsta atsakymą „Žaidžiau,“ ima galvoti, kad jų sūnus ar dukra ugdymo įstaigoje visą dieną nieko neveikė. Bet ar tai yra tiesa? Kas slypi už magiškojo „žaidžiau“? Šios interaktyvios veiklos metu, žaisdami suprasite„žaidimo“ svarbą ir visapusiškumą. Sužinosite: – Kodėl žaidimas? – Ką pasiekiame žaisdami? – Koks mokytojų Read more about Kas slypi žodyje „žaidimas“?[…]

Diskusija – „Kaip Valstybės gynyba suvokiama mokykloje?“

14.00–15.30, lapkričio 25 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamentas prie KAM

Sėkmingas kiekvienos demokratinės valstybės funkcionavimas priklauso nuo išsilavinusių, motyvuotų, atsakomybės nebijančių ir savo pareigas žinančių piliečių aktyvumo – stiprios pilietinės visuomenės. Savo šalį ginti privalo kiekvienas pilietis, nes tai mūsų konstitucinė pareiga. Šiandieninė kariuomenė stipriai pasikeitusi ir nė iš tolo neatspindi buvusios sovietinės armijos šešėlio. Šiuolaikinis karys – mokslus kremtantis, išsilavinęs, kritiškai mąstantis, aktyvus, motyvuotas Read more about Diskusija – „Kaip Valstybės gynyba suvokiama mokykloje?“[…]

Smagus ir inovatyvus konstravimas

10.00–10.45, lapkričio 25 d., Mažųjų laboratorija Organizuoja: Vilniaus inžinerijos licėjus

Supažinsite su ugdančiais ir kūrybinį mąstymą lavinančiais konstruktoriais iš Japonijos „LaQ“. Galėsite išbandyti konstruktorius, atrasti jų privalumus, pamatyti kūrybinio darbo rezultatus ir įvertinti jų taikymo ugdymo procese naudą. Sužinosite, kokioms vaikų kompetencijoms ugdyti ir kokioms žinioms įtvirtinti gali būti naudojamos „LaQ“ detalės, kaip „LaQ“ konstruktoriai naudojami atliekant komandines ir individualias užduotis, kaip tai siejasi su Read more about Smagus ir inovatyvus konstravimas[…]

Tėvų ir mokytojų partnerystė ugdant vaikus

12.00–13.30, lapkričio 25 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra

Renginyje sužinosite, kad tėvų į(si)traukimas į vaikų ugdymąsi mokykloje palaiko ir skatina vaikų pažangą bei ateities perspektyvą, stiprina savivoką ir pasitikėjimą savimi, taip pat besiformuojančius socialinius santykius su kitais žmonėmis. Mokyklų praktika rodo, kad vienų vaikų tėvai yra pasyvūs – per atstumą stebi, kaip vaikui sekasi mokykloje. Šioms mokykloms reikia įdėti nemažai pastangų, norint įtraukti Read more about Tėvų ir mokytojų partnerystė ugdant vaikus[…]

Ar atpažįstame vaikų mokymosi potencialą?

15.00–15.45, lapkričio 25 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Renginyje sužinosite apie būtinybę ir galimybes atpažinti kiekvieno vaiko gabumus ir mokymosi potencialą. Aptarsite, kaip ne tik atpažinti, suprasti, bet ir ugdyti vaiko gebėjimus, padėti jam atsiskleisti, pasiekti tai, ką jis gali. Susitikime savo įžvalgomis apie vaiko gebėjimus ir jų ugdymą dalysis Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro psichologė dr. Aida Šimelionienė ir  ESF projekto „Mokinių Read more about Ar atpažįstame vaikų mokymosi potencialą?[…]

Vaikų kūrybiškumo ir tyrinėjimo gebėjimų ugdymas

15.00–15.45, lapkričio 25 d., Žiogelio laboratorija Organizuoja: Ukmergės vaikų lopšelis-darželis „Žiogelis“

Norėdami atrasti ir pažinti juos supantį pasaulį, išsiaiškinti ir suvokti dalyko esmę net ir patys mažiausi vaikai turi veikti patys. Norime pasidalyti patirtimi: kaip įtraukiame vaiką į aktyvią veiklą ir skatiname ieškoti atsakymų, domėtis naujais, nežinomais ir sudėtingais dalykais; kaip suteikiame vaikui galimybę tyrinėti ir eksperimentuoti su natūraliomis priemonėmis: spalvotu smėliu, vandeniu, dažais, moliu; kaip Read more about Vaikų kūrybiškumo ir tyrinėjimo gebėjimų ugdymas[…]

Knygos paslaptis: ar tikrai viską žinome apie skaitymą?

14.00–14.45, lapkričio 26 d., 3.1 salė Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Skaitymo kompetencijų ugdymas ir tobulinimas. Skaitymo strategijos parinkimas mokant tiek pradedančiuosius (ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikus), tiek pažengusius skaitytojus (vyresniojo mokyklinio amžiaus mokinius): skatinimas domėtis knygomis, iliustracijų svarba, mokymas įsitraukti į skaitymo procesą, skaitomą tekstą sieti su jau turimomis žiniomis, išskirti esmines idėjas, apibūdinti svarbiausius veikėjus. Kaip įtraukimas į skaitymo procesą ugdo vaikų kalbą, skatina Read more about Knygos paslaptis: ar tikrai viską žinome apie skaitymą?[…]

Kuriame saugią mokyklą kartu. Misija įmanoma?

15.00–15.45, lapkričio 26 d., 3.1 salė Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Įtraukiančios paskaitos tikslas – kartu su visais mokyklos bendruomenės nariais ieškoti metodų ir būdų, kaip kurti saugią aplinką mokykloje. Saugios aplinkos kūrimas – viena aktualiausių šiandienos mokyklos problemų. Tik saugioje mokyklos aplinkoje vaikas gali visapusiškai ugdytis, būti kūrybiškas, iniciatyvus, įgyti psichologinį atsparumą neigiamiems reiškiniams. Saugumo jausmas – vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių mokinių aukštus akademinius pasiekimus. Read more about Kuriame saugią mokyklą kartu. Misija įmanoma?[…]

Ar šiuolaikiniai paaugliai knygose atranda save?

15.00–15.45, lapkričio 26 d., 3.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Pastaruoju metu padidėjo dėmesys paauglių literatūrai, gausėja ir lietuvių autorių šiam adresatui parašytų knygų. Kokius klausimus jos kelia? Kokios raiškos naujovės pastebimos? Ar šiuolaikinės knygos gali konkuruoti su paauglių klasika?Ar jos paskritai skatina skaityti? Į šiuos klausimus bandys atsakyti prelengentai, tačiau svarstyti kviečiami visi renginio dalyviai. Lektoriai: Doc., dr. Kęstutis Urba, literatūros kritikas; Eglė Baliutavičiūtė, literatūros Read more about Ar šiuolaikiniai paaugliai knygose atranda save?[…]

Informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ apdovanojimų šventė

10.00–13.00, lapkričio 26 d., 5.1 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Jau tryliktą kartą Lietuvoje informatikos ir informatinio mąstymo konkursas „Bebras“ kvietė 3–12 kl. mokinius išmėginti savo jėgas sprendžiant įdomius uždavinius. Šie žaismingai ir suprantamai formuluojami uždaviniai apima visas svarbiausias informatikos sritis, parodo jų dermę su kitais mokslais. Geriausiai uždavinius išsprendę mokiniai bus apdovanoti šioje šventėje – jiems bus įteikti „Bebro“ diplomai ar pagyrimo raštai, o Read more about Informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ apdovanojimų šventė[…]

Mokymosi priemonių evoliucija. Virtualiosios aplinkos „Eduka“ galimybės

13.00–13.45, lapkričio 26 d., 5.1 salė Organizuoja: UAB „Šviesa“

„Šviesa“ pristatys ir kvies aptarti, kokias naujas galimybes atveria šiuolaikinė virtualioji mokymo ir mokymosi aplinka. Dėmesys bus skiriamas dviem ir kartu, ir atskirai galinčioms veikti sistemoms. Tai „EDUKA dienynas“ ir „EDUKA klasė“, padedantys spręsti iššūkius, su kuriais susiduria mokytojai ir vaikai. Elektroniniai dienynai jau baigia pakeisti pažymių knygeles, tačiau atsižvelgiant į naujus vaikų, tėvų ir Read more about Mokymosi priemonių evoliucija. Virtualiosios aplinkos „Eduka“ galimybės[…]

Alfa kartos forumas. Kaip dirbti su šiuolaikiniais vaikais?

14.00–14.45, lapkričio 26 d., 5.1 salė Organizuoja: UAB „Šviesa“

Šį rugsėjį į mokyklas atėjo nauja visuomenės karta – alfa karta. Tai vaikai, nuo pat mažens įgudę naudotis išmaniaisiais telefonais, gyvenantys greitai kintančiame ir informacijos perpildytame pasaulyje. Kaip su šia karta dirbti mokykloje, iki šio rugsėjo dar niekas neturėjo patirties, todėl mokytis tenka vieniems iš kitų. Vienas pagrindinių alfa kartos vaikų bruožų – jie nesimokys, jei nematys Read more about Alfa kartos forumas. Kaip dirbti su šiuolaikiniais vaikais?[…]

Mano gerosios mokyklos istorija

16.00–17.30, lapkričio 26 d., 5.1 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras, VšĮ „Mokymosi mokykla“

Tai baigiamasis parodos „Mokykla 2016“ renginys. Jame į gerą mokyklą bandysime pažvelgti įvairių mokyklų akimis. Jums pristatysime netradicinių ir neįprastų mokyklų patirtis, pasakodami unikalias istorijas. Išgirsite skirtingų (o galbūt ir kažkuo panašių) istorijų apie bendruomenę mokykloje, alternatyvų mokyklos „veidą“, savarankiškumą. Renginyje tiesiogiai bendrausite su Vilniaus Prano Mašioto pradinės, Demokratinės, Humanistinės, Melkio mokyklos atstovais. Draugiškas dialogas padės atrasti, Read more about Mano gerosios mokyklos istorija[…]

Pamokų idėjos. Kinas vietoj vadovėlio

11.30–12.15, lapkričio 26 d., 5.5 salė Organizuoja: Lietuvos kino centras prie Kultūros ministerijos

Ar kinas gali pakeisti vadovėlį? Ar kinas gali išmokyti matematikos, chemijos, gimtosios kalbos, politologijos? Kaip kiną naudoti mokymo procese? Kaip kinas gali padėti aiškinti bei interpretuoti įvairių discipline temas? Kino edukacijos ugdymo bazės pristatymas Nemokami lietuviški filmai internete www.lkc.lt Nemokama metodinė medžiaga Filmų peržiūros.

Greitkelis į matematikos VBE

13.00–13.45, lapkričio 26 d., 5.5 salė Organizuoja: BĮ UAB ,,TEV"

Akcentuojamas projekto www.matematika.lt originalumas – 40 mokyklose mokomos matematikos temų pateikiama vaizdo įrašais; moksleiviai gali pasirinkti klausyti arba žiūrėti teorijos ir uždavinių paaiškinimus, kuriuos nepriklausomai vienas nuo kito pateikia trys specialistai. Seminaro metu lektorius, vienas iš trijų projekto dalyvių, komentuoja įdomiausius ir svarbiausius matematikos dalykus, pateikia rekomendacijų, kaip naudotis vaizdo medžiaga. Kiekvienas seminaro dalyvis gauna Read more about Greitkelis į matematikos VBE[…]

Kalbinis raštingumas

14.00–14.45, lapkričio 26 d., 5.5 salė Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Renginio metu aptarsime kalbinio raštingumo svarbą sparčiai kintančiame pasaulyje. Nagrinėsime kalbinio raštingumo integralumą, mokymąsi pakopomis.

Kaip tobulėti kiekvienam – mokytojui, mokiniui, tėvams?

15.00–15.45, lapkričio 26 d., 5.5 salė Organizuoja: Socialinių mokslų kolegija

Šiuolaikiniame sparčių pokyčių pasaulyje ypač svarbu tampa ne asmens parengimas konkrečiai profesijai, bet holistinis požiūris į asmenybės raidą. Svarbiausia yra ne tai, ką žinai, bet tai, ką iš tiesų moki. Dar svarbiau – kas iš tiesų esi ir kaip tobulėji. Tai reiškia, kad mokymasis neapsiriboja mokykla ir pamokomis – tai tampa visą gyvenimą trunkančia savojo Read more about Kaip tobulėti kiekvienam – mokytojui, mokiniui, tėvams?[…]

Pamokų idėjos. Kinas vietoj vadovėlio

16.00–16.45, lapkričio 26 d., 5.5 salė Organizuoja: Lietuvos kino centras prie Kultūros ministerijos

Ar kinas gali pakeisti vadovėlį? Ar kinas gali išmokyti matematikos, chemijos, gimtosios kalbos, politologijos? Kaip kiną naudoti mokymo procese? Kaip kinas gali padėti aiškinti bei interpretuoti įvairių discipline temas? Kino edukacijos ugdymo bazės pristatymas Nemokami lietuviški filmai internete www.lkc.lt Nemokama metodinė medžiaga Filmų peržiūros.

„AHHAA“ mokslo šou

10.00–10.45, lapkričio 26 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Mokslo centras „AHHAA“

AHHAA mokslo šou yra ir vaizdingas, ir ugdantis! Atsidursite bandymų ir sprogimų sūkuryje, ir gausite paprastus sudėtingų principų, kuriais remiasi gamtos dėsniai, paaiškinimus.

Ateities profesijos. Už ką vėliau vaikai dėkos mokytojams?

11.00–11.45, lapkričio 26 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Šviesa“

Leidykla „Šviesa“ kviečia į  diskusiją su ateitį kuriančių įmonių atstovais apie augančią kartą ir apie tai, kaip būsimus darbuotojus ugdyti šiandien. Vienas didžiausių šiuolaikinio švietimo iššūkių – parengti vaikus ateities profesijoms, kurios šiandien dar net neegzistuoja. Greitai besikeičiančiame socialiniame kontekste ryškėja svarbiausi įgūdžiai, kurių  profesinėje veikloje prireiks po 10–20 metų. „Šviesos“ leidybos vadovė pristatys įdomius faktus Read more about Ateities profesijos. Už ką vėliau vaikai dėkos mokytojams?[…]

Priešmokyklinio ugdymo galimybės. Mokslo knyga „Katino dienos“

12.00–12.45, lapkričio 26 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Renginyje aptarsime aktualius klausimus – su kokiais įgūdžiais ir pasiekimais į mokyklą turėtų ateiti būsimas pirmokas ir kaip jo neišgąsdinti, keliant didelius reikalavimus. Renginyje bus pristatoma priešmokyklinio ugdymo priemonė „Katino dienos“.

„AHHAA“ mokslo šou

17.00–17.45, lapkričio 26 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Mokslo centras „AHHAA“

AHHAA mokslo šou yra ir vaizdingas, ir ugdantis! Atsidursite bandymų ir sprogimų sūkuryje, ir gausite paprastus sudėtingų principų, kuriais remiasi gamtos dėsniai, paaiškinimus.