Kopūstų chemija

11.00–11.45, lapkričio 24 d., AHHAA laboratorija Organizuoja: AHHAA mokslo centras

Susipažinsite su paslaptingu chemijos pasauliu, o tiksliau – su rūgštimis ir šarmais (bazėmis). Iš kopūstų pasigaminsite indikatorių ir jį panaudosite kasdienių produktų ir buityje naudojamų medžiagų (acto, gaiviojo gerimo „Sprite“, vamzdžių valiklio) tyrimui,  sužinosite, kodėl mums naudinga žinoti, kurios medžiagos yra rūgštys, o kurios – šarmai. Užsiėmimo rezultatai stebins spalvingumu. Pastaba. Užsiėmimas vyks anglų kalba.

Kofeino kristalai

12.00–12.45, lapkričio 24 d., AHHAA laboratorija Organizuoja: AHHAA mokslo centras

Gaminsite kofeino kristalus iš kofeino tablečių: trinsite tabletes, kaitinsite mišinį mikrobangų krosnelėje ir mikroskopu jį tyrinėsite. Kodėl kavos ir energiniai gėrimai mums suteikia daug energijos? Kiek vidutiniškai turėtume suvartoti kofeino per dieną ir kas atsitinka, kai jo vartojama per daug? Kokia kofeino tablečių paskirtis ir ar jų sudėtyje yra kitų ingredientų negu kofeinas?  Užsiėmime sužinosite Read more about Kofeino kristalai[…]

Plaučių ir širdies tyrimas

13.00–13.45, lapkričio 24 d., AHHAA laboratorija Organizuoja: AHHAA mokslo centras

Tyrinėsite tikrą kiaulės širdį ir plaučius! Naudodamiesi gyvūnų organų pavyzdžiais, veiklų organizatoriai jums paaiškins, kaip veikia ir gyvybę palaiko žmogaus vidaus organai. Dalyvaudami užsiėmime, ne tik atliksite įvairių testų su širdimi bei plaučiais, bet ir juos prapjausite. Pastaba. Užsiėmimas vyks anglų kalba.

Kopūstų chemija

15.00–15.45, lapkričio 24 d., AHHAA laboratorija Organizuoja: AHHAA mokslo centras

Susipažinsite su paslaptingu chemijos pasauliu, o tiksliau – su rūgštimis ir šarmais (bazėmis). Iš kopūstų pasigaminsite indikatorių ir jį panaudosite kasdienių produktų ir buityje naudojamų medžiagų (acto, gaiviojo gerimo „Sprite“, vamzdžių valiklio) tyrimui,  sužinosite, kodėl mums naudinga žinoti, kurios medžiagos yra rūgštys, o kurios – šarmai. Užsiėmimo rezultatai stebins spalvingumu. Pastaba. Užsiėmimas vyks anglų kalba.

Tikslingas mąstymo žemėlapių taikymas užsienio (anglų) kalbos pamokose

12.00–12.45, lapkričio 24 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: VGTU inžinierijos licėjus

Kaip padėti mokiniui labiau ir lengviau įsisavinti mokomąją medžiagą? Kaip ugdyti mokinių mąstymo įgūdžius? Renginyje susipažinsite su mąstymo žemėlapiais, jų pagrindinėmis savybėmis. Kiekvienas iš žemėlapių bus aptartas ir pristatytas atskirai. Bus pateikti konkretūs ir praktiški pavyzdžiai, kaip pritaikyti mąstymo žemėlapius užsienio kalbos pamokose. Lektorė pasidalys patirtimi iš stažuotės Anglijos mąstymo mokykloje ir jos gerąja praktika, Read more about Tikslingas mąstymo žemėlapių taikymas užsienio (anglų) kalbos pamokose[…]

Kompleksinis požiūris į gamtamokslinės kompetencijos ugdymą

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazija

Mokytojo darbe kai kurie dalykai šimtmečiais išlieka itin aktualūs: ugdymo metodai, ugdymo erdvės, mokinių motyvacija, pasiekimų matavimas, mokytojo ir mokinio santykiai. Šiuo metu itin plačiai diskutuojama apie bendrųjų kompetencijų (ypač mokėjimo mokytis kompetencijos)  tobulinimą. Tai yra kokybiško žmogaus gyvenimo pagrindas. Remdamasi savo ilgamete pedagogine praktika, mokytoja pasidalys darbo su gabiais mokiniais Alytaus mieste patirtimi, išdėstys  Read more about Kompleksinis požiūris į gamtamokslinės kompetencijos ugdymą[…]

Kaip ir ką matyti dailės kūrinyje?

14.00–14.45, lapkričio 24 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Vilniaus Justino Vienožinskio dailės mokykla

Dailės kūrinys gali atverti daugybę paslapčių, jei tik mokėsime jas įžvelgti. Kaip įdomiai mokytis suprasti dailės kūrinius, kaip juos prakalbinti, pasakos doc. Rita Mikučionytė ir Jurga Sprindžiūnienė, dirbančios su mokiniais ne tik klasėje, bet ir galerijose, gatvėse, gamtoje. Užsiėmimą apibendrinsime diskusija.

Ką reikėtų žinoti savarankiško gyvenimo pradžioje socialiniais ir finansiniais klausimais?

15.00–15.45, lapkričio 24 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje aptarsime šiuolaikiniam mokiniui itin svarbius finansinius klausimus: Kodėl svarbu mokėti socialinio draudimo mokesčius? Kaip išmokti valdyti finansus ir išvengti sunkumų? Ką apie Jus pasako asmeninė kredito istorija?   Dalyvauja: Andrius Žukauskas, Vilniaus Abraomo Kulviečio klasikinės gimnazijos moksleivis; Danutė Bareikienė, Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos ekonomikos mokytoja ekspertė; Regina Utkienė, Valstybinės mokesčių inspekcijos Mokesčių informacijos departamento direktorė; Donatas Jankauskas, Read more about Ką reikėtų žinoti savarankiško gyvenimo pradžioje socialiniais ir finansiniais klausimais?[…]

Elektroforezė

11.00–12.30, lapkričio 24 d., Gamtamokslinių tyrimų laboratorija Organizuoja: Trakų Vytauto Didžiojo gimnazija

Norite suprasti elektroforezės proceso esmę, bet neturite sąlygų mokykloje ją atlikti? Atvykite, mes jums padėsime – praktiškai įrodysime, kad elektroforezę galima atlikti kiekvienoje mokykloje, naudojantis pačių pagamintomis priemonėmis. Paaiškinsime, kaip pasigaminti reikalingą įrangą, o Jūs gaminsite agaro gelį, buferinį tirpalą, užpildysite agaro šulinėlius ir stebėsite elektroforezės eigą vizualiai, be jokios specialios įrangos. Susidomėjote? Tuomet šis Read more about Elektroforezė[…]

Elektroforezė

13.00–14.30, lapkričio 24 d., Gamtamokslinių tyrimų laboratorija Organizuoja: Trakų Vytauto Didžiojo gimnazija

Norite suprasti elektroforezės proceso esmę, bet neturite sąlygų mokykloje ją atlikti? Atvykite, mes jums padėsime – praktiškai įrodysime, kad elektroforezę galima atlikti kiekvienoje mokykloje, naudojantis pačių pagamintomis priemonėmis. Paaiškinsime, kaip pasigaminti reikalingą įrangą, o Jūs gaminsite agaro gelį, buferinį tirpalą, užpildysite agaro šulinėlius ir stebėsite elektroforezės eigą vizualiai, be jokios specialios įrangos. Susidomėjote? Tuomet šis Read more about Elektroforezė[…]

Aktyvus pilietiškumas

14.00–14.45, lapkričio 24 d., Gyvenimo visuomenėje laboratorija Organizuoja: Lietuvos vaikų ir jaunimo centras

Ką šiandien reiškia būti aktyviam ir pilietiškam? Kam to reikia ir ką tai suteikia asmenybei? Kas aš esu ir kuo nenorėčiau būti? Ar visi mes lygūs? Aktyvus dalyvavimas, tikėjimas, kad pasaulis keičiasi, nes žmonės imasi iniciatyvų, yra sąmoningo piliečio bruožas. Per praktinį užsiėmimą atliksite užduotis apie socialinį solidarumą ir analizuosite pilietiškumo vertybes. Išsiaiškinsite, ką reiškia Read more about Aktyvus pilietiškumas[…]

Kosminė spinduliuotė

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Matomo ir nematomo laboratorija Organizuoja: VŠĮ „Saulės“ privati gimnazija ir VU TFAI

Susipažinsite su kosmine spinduliuote, jos šaltiniais ir įtaka Žemei. Susikonstruosite Vilsono kamerą ir, naudodamiesi mobiliaisiais telefonais, atpažinsite mus varstančias daleles, nustatysite dalelių rūšis ir įvertinsite jų skaičių. Išsiaiškinsite, kaip nesudėtingomis priemonėmis galima atlikti kosminių spindulių tyrimus, kokios yra tyrimo plėtojimo galimybės, kaip, remiantis šiuo tyrimu, parengti brandos darbą.

Kosminė spinduliuotė

14.00–14.45, lapkričio 24 d., Matomo ir nematomo laboratorija Organizuoja: VŠĮ „Saulės“ privati gimnazija ir VU TFAI

Susipažinsite su kosmine spinduliuote, jos šaltiniais ir įtaka Žemei. Susikonstruosite Vilsono kamerą ir, naudodamiesi mobiliaisiais telefonais, atpažinsite mus varstančias daleles, nustatysite dalelių rūšis ir įvertinsite jų skaičių. Išsiaiškinsite, kaip nesudėtingomis priemonėmis galima atlikti kosminių spindulių tyrimus, kokios yra tyrimo plėtojimo galimybės, kaip, remiantis šiuo tyrimu, parengti brandos darbą.

Kokia gali būti inovatyvi kūno kultūros pamoka?

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Renginių scena (3 salės foje) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje susipažinsite, kaip kūno kultūros pamokose panaudoti multifunkcinius diržus (TRX), gimnastikos kamuolius BOSU ir kitas šiuolaikines kūno lavinimo priemones. Užsiėmimą veda: Ramūnas Petraitis (Forum Palace Sporto, pramogų ir verslo centras)

Ar galima išmatuoti mąstymą?

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinis egzaminų centras

Mąstymas, mąstymo gebėjimų ugdymas – vienas iš vadinamųjų XXI a. gebėjimų, būtinų kiekvienam šiuolaikiniam besimokančiajam. Dažnai girdime tokius terminus kaip kritinis mąstymas, problemų sprendimas, aukštesnieji mąstymo gebėjimai ir pan.  Kiekvienas jų pabrėžia tam tikrą mąstymo aspektą, tačiau esminiai akcentai yra bendri – kiekvienam besimokančiajam labai svarbu gebėti pasinaudoti turimomis (ar aplinkoje egzistuojančiomis) žiniomis, informacija, taikyti Read more about Ar galima išmatuoti mąstymą?[…]

Abiturientai valstybiniuose brandos egzaminuose: žino ar mąsto?

14.00–14.45, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinis egzaminų centras

Dažnai tenka girdėti apibendrintus komentarus apie valstybinius brandos egzaminus, kad egzaminų užduotyse klausiama tik to ir apie tai, ką mokiniai žino, o ne to, kaip ir kodėl  jie mąsto, kokiais argumentais grindžia savo nuomonę, kaip vertina literatūros, kultūros, socialinius, gamtos reiškinius ir procesus. Šiame renginyje susipažinsite su skirtingais mokomųjų dalykų užduočių ar jų vertinimo kriterijų Read more about Abiturientai valstybiniuose brandos egzaminuose: žino ar mąsto?[…]

Dideli maži ekranai. Kaip prisijaukinti medijas?

15.00–15.45, lapkričio 24 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Švietimo ir mokslo ministerija

Susipažinsite su medijų raštingumo samprata ir jos reikšme šiuolaikiniame vizualiosios kultūros persmelktame pasaulyje. Sužinosite apie jau antrus metus vykstančio Britų tarybos ir VšĮ „Meno avilys“ (bendradarbiaujant su Ugdymo plėtotės centru) projekto „Dideli maži ekranai. Medijų raštingumas Lietuvos mokyklose“ įgyvendinamą, susipažinsite su šio projekto gerąja patirtimi ir projekto metu sukurtais mokymo įrankiais mokytojams (metodinėmis priemonėmis). Kaip Read more about Dideli maži ekranai. Kaip prisijaukinti medijas?[…]

Greičiausiai veikiantis fermentas

14.00–14.45, lapkričio 24 d., Žemynos laboratorija Organizuoja: Vilniaus Žemynos gimnazija

Atlikdami tiriamąjį darbą išsiaiškinsite, kaip kepenų fermentas katalazė reaguoja į skirtingas substrato (vandenilio peroksido) koncentracijas. Turėsite unikalią galimybę savarankiškai atlikti matavimus, fiksuoti duomenis elektroninėse lentelėse ir grafiškai pavaizduoti gautus rezultatus. O tyrimo metu, panaudoję „slaptą ginklą“, galėsite sukurti efektingą šou elementą.

Greičiausiai veikiantis fermentas

15.00–15.45, lapkričio 24 d., Žemynos laboratorija Organizuoja: Vilniaus Žemynos gimnazija

Atlikdami tiriamąjį darbą išsiaiškinsite, kaip kepenų fermentas katalazė reaguoja į skirtingas substrato (vandenilio peroksido) koncentracijas. Turėsite unikalią galimybę savarankiškai atlikti matavimus, fiksuoti duomenis elektroninėse lentelėse ir grafiškai pavaizduoti gautus rezultatus. O tyrimo metu, panaudoję „slaptą ginklą“, galėsite sukurti efektingą šou elementą.

Greičiausiai veikiantis fermentas

16.00–16.45, lapkričio 24 d., Žemynos laboratorija Organizuoja: Vilniaus Žemynos gimnazija

Atlikdami tiriamąjį darbą išsiaiškinsite, kaip kepenų fermentas katalazė reaguoja į skirtingas substrato (vandenilio peroksido) koncentracijas. Turėsite unikalią galimybę savarankiškai atlikti matavimus, fiksuoti duomenis elektroninėse lentelėse ir grafiškai pavaizduoti gautus rezultatus. O tyrimo metu, panaudoję „slaptą ginklą“, galėsite sukurti efektingą šou elementą.

Mokykla – besimokanti organizacija. Komanda mokykloje. IQ vs WeQ

11.00–11.45, lapkričio 25 d., 3.1 salė Organizuoja: Dr. Berita Simonaitienė

Vienas iš Geros mokyklos koncepcijoje pristatomų mokyklos bruožų yra „Bendruomenė: besimokanti organizacija“ Kodėl Gera mokykla turi būti besimokančia? Ką svarbu žinoti, kad mokymosi procesai su kitais ir iš kitų duotų norimą ir laukiamą rezultatą, kad jie nebūtų savitiksliai ir apsimestiniai? Kodėl svarbios komandos ir kodėl jos turi tapti Geros mokyklos stipria veikiančia jėga? Ką apie Read more about Mokykla – besimokanti organizacija. Komanda mokykloje. IQ vs WeQ[…]

Kokia pamoka man yra įdomi?

12.00–13.30, lapkričio 25 d., 3.1 salė Organizuoja: Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra, Vilniaus Simono Daukanto gimnazija

Diskusija su Lietuvos mokinių parlamento ir  Lietuvos moksleivių sąjungos  atstovais apie įdomią, gerą pamoką, remiantis Geros mokyklos koncepcijos samprata. Diskusijos tikslas – populiariai pristatyti mokiniams  Geros mokyklos koncepcijos idėjas, įgyvendinimo būdus, aiškinantis įdomios, naudingos mokiniui pamokos požymius. Diskusijos klausimai: Kokie požymiai rodo, kad pamoka įdomi? Kaip pamoka tampa (gali tapti) įdomi? Kaip sužinoti, ar kitiems Read more about Kokia pamoka man yra įdomi?[…]

Rašymo anglų kalba gudrybės – kaip sėkmingai jų išmokti

17.00–17.45, lapkričio 25 d., 3.1 salė Organizuoja: Britų Taryba

Seminare anglų kalbos mokytojai bus supažindinami su IELTS egzamino rašymo dalies struktūra, užduotimis ir vertinimo kriterijais. Renginyje aptarsime problemas, su kuriomis susiduria laikantieji egzaminą, ir efektyvias rašymo strategijas.

Dizainu grindžiama mąstysena: išlaisvink kūrybiškumą

16.00–16.45, lapkričio 25 d., 3.2 salė Organizuoja: Dr. Dainora Maumevičienė

Šioje paskaitoje-diskusijoje susipažinsite su dizainu grindžiamo mąstymo („design thinking“) metodika. Aptarsime, kas tai yra, kuo ji gali būti naudinga pamokose, paskaitose, versle. Susipažinsite su pagrindiniais dizainu grindžiamo proceso etapais, taikymu mokymo(si) procese, kai pats besimokantysis sukuria sau patrauklią mokymosi aplinką – laboratoriją, padedančią jam kūrybiškai išspręsti kylančias problemas. Trumpai aptarsime, kokia mokymosi erdvės samprata ir Read more about Dizainu grindžiama mąstysena: išlaisvink kūrybiškumą[…]

Stiprios mintys virsta veiksmais

15.00–16.30, lapkričio 25 d., 5.2 salė Organizuoja: Aivaras Pranarauskas

Pasitikėjimo savimi stiprinimas ir sprendimų darymo kompetencijos labai svarbios ugdymo procese, tačiau informacijos apie tai vis dar stinga. Renginyje gvildensime šias temas plačiau, kad turėtumėte ir sau naudos, ir būtų ką grįžus papasakoti mokiniams. Ugdydamiesi pasitikėjimo savimi ir sprendimų darymo kompetencijas aptarsime: – įsitikinimų poveikį mūsų aplinkai; – tinkamų įsitikinimų formavimą; – praktinio proto pažinimą; Read more about Stiprios mintys virsta veiksmais[…]

Ar švietimas gali paruošti žmogų sėkmingam gyvenimui?

11.00–11.45, lapkričio 25 d., 5.5 salė Organizuoja: Lietuvos vaikų ir jaunimo centras

Diskusijos metu bus: nagrinėjamas neformaliojo švietimo poveikis asmenybės brandai ir sėkmingumui; pristatytas Lietuvos vaikų ir jaunimo centro inicijuotas ir Mykolo Romerio Universiteto tyrėjų komandos 2016 m. birželio-spalio mėn. nacionaliniu mastu atliktas tyrimas apie neformalaus ugdymo poveikį brandžios (sėkmingos) asmenybės formavimuisi: bruožus, neformalaus ugdymo poveikį, socialinės aplinkos veiksnius, nuo kurių priklauso neformalaus ugdymo poveikis.

Užsiėmimas pedagogams. „Asmeninių ir socialinių įgūdžių ugdymo svarba ir ypatumai”

12.00–12.45, lapkričio 25 d., 5.5 salė Organizuoja: Lietuvos vaikų ir jaunimo centras

Teorinis ir praktinis užsiėmimas, kurio metu bus nagrinėjami tokie klausimai, kaip: Asmeninių ir socialinių gebėjimų atskleidimo bei lavinimo galimybės ir būdai pamokoje. Vertinimo būdai ir jų poveikis vaikams parodo vaiko stiprybes ir tobulėjimo kryptį – ar „priklijuoja etiketę ir pastato į vietą”? Ugdomasis vertinimas (kaip būdas smalsumui, žinių siekimui, pasitikėjimui savimi ir kt. skatinti) mokyklose Read more about Užsiėmimas pedagogams. „Asmeninių ir socialinių įgūdžių ugdymo svarba ir ypatumai”[…]

3D klasė – naujausias mokymo(si) metodas, nepaliekantis abejingų

13.00–13.45, lapkričio 25 d., 5.5 salė Organizuoja: UAB ,,Biznio mašinų kompanija“

Pranešimo metu kiekvienas dalyvis galės pabandyti 3D mokomuosius objektus ir panirti į 3D pasaulį – iš visų pusių apžiūrėti plakančią širdį, panagrinėti kraujotaką, vožtuvų darbą, pamatyti žmogaus smegenis, akis, taip pat fotosintezę, augalo ląsteles, pabūti chemiku ir panagrinėti chemines struktūras, molekules, virtualiai atlikti pavojingus cheminius eksperimentus ir išvysti kitus 3D mokomuosius objektus.

Kopūstų chemija

11.00–11.45, lapkričio 25 d., AHHAA laboratorija Organizuoja: AHHAA mokslo centras

Susipažinsite su paslaptingu chemijos pasauliu, o tiksliau – su rūgštimis ir šarmais (bazėmis). Iš kopūstų pasigaminsite indikatorių ir jį panaudosite kasdienių produktų ir buityje naudojamų medžiagų (acto, gaiviojo gerimo „Sprite“, vamzdžių valiklio) tyrimui,  sužinosite, kodėl mums naudinga žinoti, kurios medžiagos yra rūgštys, o kurios – šarmai. Užsiėmimo rezultatai stebins spalvingumu. Pastaba. Užsiėmimas vyks anglų kalba.

Kofeino kristalai

12.00–12.45, lapkričio 25 d., AHHAA laboratorija Organizuoja: AHHAA mokslo centras

Gaminsite kofeino kristalus iš kofeino tablečių: trinsite tabletes, kaitinsite mišinį mikrobangų krosnelėje ir mikroskopu jį tyrinėsite. Kodėl kavos ir energiniai gėrimai mums suteikia daug energijos? Kiek vidutiniškai turėtume suvartoti kofeino per dieną ir kas atsitinka, kai jo vartojama per daug? Kokia kofeino tablečių paskirtis ir ar jų sudėtyje yra kitų ingredientų negu kofeinas?  Užsiėmime sužinosite Read more about Kofeino kristalai[…]

Plaučių ir širdies tyrimas

13.00–13.45, lapkričio 25 d., AHHAA laboratorija Organizuoja: AHHAA mokslo centras

Tyrinėsite tikrą kiaulės širdį ir plaučius! Naudodamiesi gyvūnų organų pavyzdžiais, veiklų organizatoriai jums paaiškins, kaip veikia ir gyvybę palaiko žmogaus vidaus organai. Dalyvaudami užsiėmime, ne tik atliksite įvairių testų su širdimi bei plaučiais, bet ir juos prapjausite. Pastaba. Užsiėmimas vyks anglų kalba.

Kopūstų chemija

15.00–15.45, lapkričio 25 d., AHHAA laboratorija Organizuoja: AHHAA mokslo centras

Susipažinsite su paslaptingu chemijos pasauliu, o tiksliau – su rūgštimis ir šarmais (bazėmis). Iš kopūstų pasigaminsite indikatorių ir jį panaudosite kasdienių produktų ir buityje naudojamų medžiagų (acto, gaiviojo gerimo „Sprite“, vamzdžių valiklio) tyrimui,  sužinosite, kodėl mums naudinga žinoti, kurios medžiagos yra rūgštys, o kurios – šarmai. Užsiėmimo rezultatai stebins spalvingumu. Pastaba. Užsiėmimas vyks anglų kalba.

Pokalbiai apie mokyklą

11.00–11.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

  Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – Read more about Pokalbiai apie mokyklą[…]

Pokalbiai apie vaikus

12.00–12.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie vaikus[…]

Pokalbiai apie inovacijas švietime

13.00–13.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie inovacijas švietime[…]

Pokalbiai apie ugdymo turinį

14.00–14.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie ugdymo turinį[…]

Pokalbiai apie mokytojus ir tėvus

15.00–15.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie mokytojus ir tėvus[…]

Kaip mokyti muzikos, kad būtų įdomu?

13.00–13.45, lapkričio 25 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Pasvalio Petro Vileišio gimnazija, Vilniaus Martyno Mažvydo progimnazija

Muzikos mokytojos praktikės pasidalys patirtimi, kaip įtraukti skirtingo amžiaus vaikus į aktyvų muzikos mokymąsi. Dalia Baniulienė pristatys kūrybinių projektų organizavimo patirtį Pasvalio Petro Vileišio gimnazijoje. Kristina Žebrauskaitė-Šileikienė pasidalys aktyviais metodais, kurie gelbsti suvienodinant penktokų muzikinio raštingumo lygį. Susitikimą apibendrinsime diskusija su dalyviais.

Įtraukiojo ugdymo link

14.00–14.45, lapkričio 25 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Renkuosi mokyti!

Įtraukusis ugdymas – tai pripažinimas, kad visi mokiniai yra skirtingi: jie domisi įvairiais dalykais, turi skirtingų gabumų, į mokyklą ateina iš įvairių šeimų. Taigi ir ugdymas turėtų būti pritaikytas įvairiems mokiniams kiekvienoje mokykloje, kiekvienoje klasėje, kiekvienoje šalyje. Užsiėmime per interaktyvią veiklą sužinosite: Kodėl mokykloje nederėtų visų matuoti pagal vieną matą? Ar esu prastesnis, jei nesu Read more about Įtraukiojo ugdymo link[…]

(Ne)noriu būti klasės auklėtoja!

15.00–15.45, lapkričio 25 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Radviliškio Lizdeikos gimnazija

Renginyje lektorė pasidalins patirtimi, kaip galima rasti bendrą kalbą su šiuolaikiniu mokiniu, kaip moderuoti auklėjamosios klasės veiklą, kaip tėvus įtraukti į gimnazijos bendruomenės veiklas. Susipažinsite su veiksmingais ir praktiškai patikrintais tradiciniais bei inovatyviais darbo metodais, jų derinimo galimybėmis Šiuolaikinis mokinys tampa modernaus pasaulio, užvaldyto informacinių technologijų ir gausybės informacijos šaltinių, dalimi. Tačiau svarbiausi dalykai nesikeičia: Read more about (Ne)noriu būti klasės auklėtoja![…]

Debesų kamera – pasidaryk pats

12.00–13.30, lapkričio 25 d., Gamtamokslinių tyrimų laboratorija Organizuoja: Trakų Vytauto Didžiojo gimnazija

Didžiajame hadronų priešpriešinių srautų greitintuve LHC esančių detektorių dydis sunkiai suvokiamas: jie sveria tūkstančius tonų, susideda iš daugybės dalių ir jais naudojasi tūkstančiai mokslininkų visame pasaulyje. Tačiau kai kurie dalelių detektoriai yra labai paprasti ir juos netgi galima pasidaryti namuose. Vienas iš tokių – debesų kamera. Ji buvo sukurta 1938 m. JAV, Berklio universitete. Tokio Read more about Debesų kamera – pasidaryk pats[…]

Debesų kamera – pasidaryk pats

14.00–15.30, lapkričio 25 d., Gamtamokslinių tyrimų laboratorija Organizuoja: Trakų Vytauto Didžiojo gimnazija

Didžiajame hadronų priešpriešinių srautų greitintuve LHC esančių detektorių dydis sunkiai suvokiamas: jie sveria tūkstančius tonų, susideda iš daugybės dalių ir jais naudojasi tūkstančiai mokslininkų visame pasaulyje. Tačiau kai kurie dalelių detektoriai yra labai paprasti ir juos netgi galima pasidaryti namuose. Vienas iš tokių – debesų kamera. Ji buvo sukurta 1938 m. JAV, Berklio universitete. Tokio Read more about Debesų kamera – pasidaryk pats[…]

Ko galime pasimokyti iš pažangiausių švietimo sistemų?

13.00–14.30, lapkričio 25 d., Geros mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Britų Taryba, Ugdymo plėtotės centras

Susipažinsite su nepriklausoma švietimo konsultante Lucy Crehan iš Didžiosios Britanijos. Ji dvejus metus praleido tyrinėdama švietimą PISA tyrimuose lyderiaujančiose šalyse. Lucy stebėjo darbą mokyklose, gyveno kartu su šių mokyklų mokytojais, atliko interviu su mokiniais, tėvais, mokytojais ir švietimo politikos kūrėjais. Sužinosite, ko galėtume pasimokyti iš šių šalių ir kas galėtų būti aktualiausia Lietuvos švietimo sistemai. Read more about Ko galime pasimokyti iš pažangiausių švietimo sistemų?[…]

Kaip, kodėl ir su kuo? TERA patirtis

15.00–15.45, lapkričio 25 d., Geros mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: AVAD Baltic, Ugdymo plėtotės centras

Retai kada pokyčius priimame lengvai. Šiame renginyje pasidalysime Tartu privačios mokyklos (Estijoje), žinomos TERA vardu, patirtimi. Paaiškinsime, kaip   mums pavyko per 10 metų mokinių skaičių mokykloje padidinti nuo 70 iki 400. Pasidalysime savo geriausiomis praktikomis inovacijų, grįžtamojo ryšio formų ir mokyklos vadybos srityse. Pademonstruosime, kaip technologijos klasėje gali tapti puikiu pagalbininku. Sužinosite, kaip mes Read more about Kaip, kodėl ir su kuo? TERA patirtis[…]

Išmaniųjų namų sistemos: veikimo principai, galimybės ir ateitis

10.00–11.30, lapkričio 25 d., Išmaniųjų namų laboratorija Organizuoja: Klaipėdos universitetas

Išmanieji namai – tai intelektinė sistema, padedanti automatizuoti namuose vykstančius procesus. Fiziškai – tai valdiklių, laidų ir programinės įrangos sistema, sujungta su įvairiais namų prietaisais. Tokie namai gali būti valdomi vienu išmaniuoju įrenginiu (pavyzdžiui, telefonu), todėl Jums nereikia atsikelti nuo sofos tam, kad išjungtumėte šviesą, užtrauktumėte užuolaidas, įjungtumėte televizorių ar pasiruoštumėte puodelį kavos. Be to, Read more about Išmaniųjų namų sistemos: veikimo principai, galimybės ir ateitis[…]

Išmaniųjų namų sistemos: veikimo principai, galimybės ir ateitis

12.00–13.30, lapkričio 25 d., Išmaniųjų namų laboratorija Organizuoja: Klaipėdos universitetas

Išmanieji namai – tai intelektinė sistema, padedanti automatizuoti namuose vykstančius procesus. Fiziškai – tai valdiklių, laidų ir programinės įrangos sistema, sujungta su įvairiais namų prietaisais. Tokie namai gali būti valdomi vienu išmaniuoju įrenginiu (pavyzdžiui, telefonu), todėl Jums nereikia atsikelti nuo sofos tam, kad išjungtumėte šviesą, užtrauktumėte užuolaidas, įjungtumėte televizorių ar pasiruoštumėte puodelį kavos. Be to, Read more about Išmaniųjų namų sistemos: veikimo principai, galimybės ir ateitis[…]

Išmaniųjų namų sistemos: veikimo principai, galimybės ir ateitis

14.00–15.30, lapkričio 25 d., Išmaniųjų namų laboratorija Organizuoja: Klaipėdos universitetas

Išmanieji namai – tai intelektinė sistema, padedanti automatizuoti namuose vykstančius procesus. Fiziškai – tai valdiklių, laidų ir programinės įrangos sistema, sujungta su įvairiais namų prietaisais. Tokie namai gali būti valdomi vienu išmaniuoju įrenginiu (pavyzdžiui, telefonu), todėl Jums nereikia atsikelti nuo sofos tam, kad išjungtumėte šviesą, užtrauktumėte užuolaidas, įjungtumėte televizorių ar pasiruoštumėte puodelį kavos. Be to, Read more about Išmaniųjų namų sistemos: veikimo principai, galimybės ir ateitis[…]

Linija, taškas, dėmė

10.00–10.45, lapkričio 25 d., Menų ir architektūros laboratorija Organizuoja: Vilniaus Žvėryno gimnazija

Linija, taškas, dėmė – vienos svarbiausių meninės raiškos priemonių, be kurių būtų neįmanomas tapybos ar grafikos darbas. Sukursite grafikos darbus ir įsitikinsite, kad tai galima padaryti turint tik paprasčiausias darbo priemones.

Linija, taškas, dėmė

11.00–11.45, lapkričio 25 d., Menų ir architektūros laboratorija Organizuoja: Vilniaus Žvėryno gimnazija

Linija, taškas, dėmė – vienos svarbiausių meninės raiškos priemonių, be kurių būtų neįmanomas tapybos ar grafikos darbas. Sukursite grafikos darbus ir įsitikinsite, kad tai galima padaryti turint tik paprasčiausias darbo priemones.

Sukurk ateities klasę už mokyklos ribų

12.00–13.30, lapkričio 25 d., Menų ir architektūros laboratorija Organizuoja: Všį „Edukacinės dirbtuvės“

Kodėl architektūra nesibaigia vien kartoniniais namais? Kodėl sporto halė negali būti tokia pati kaip kioskas? Tokius klausimus spręsite dalyvaudami kūrybinėse dirbtuvėse. Diskutuosite, ko reikia, jog vyktų KITOKIA ATEITIES PAMOKA: ar tikrai svarbiausia vieta žinioms įgyti yra mokykla, ar įprastas mokyklos suolas negali būti iškeistas į sūpynes? Išlaisvinsite fantaziją,  generuosite idėjas ir rengsite eskizus. Galiausiai montuosite Read more about Sukurk ateities klasę už mokyklos ribų[…]

Geresnio ir saugesnio interneto kūrimo patirtis mokyklos bendruomenei

10.00–10.45, lapkričio 25 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Švietimo informacinių technologijų centras

Viešojoje diskusijoje kviečiame dalyvauti pedagogus – saugesnio interneto ambasadorių (SIA) lektorius, saugesnio interneto jaunimo forumo atstovus. Diskutuosime šiomis temomis: Saugi mokyklos el. erdvė. Kaip jaunimas jaunimui kuria geresnį ir saugesnį internetą. Saugesnio interneto diena SID2018. Per diskusiją aptarsime, kaip mokyklos SIA galėtų koordinuoti kuriančius jaunuolius, jų galimybes įsitraukti į saugios mokyklos el. erdvės kūrimą, Lietuvos Read more about Geresnio ir saugesnio interneto kūrimo patirtis mokyklos bendruomenei[…]

Konkursai jauniesiems tyrėjams. Kodėl verta dalyvauti?

11.00–11.45, lapkričio 25 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

Pasirengimas mokslo konkursams reikalauja nemažai mokinio ir mokytojo pastangų bei laiko. Renginyje sužinosite, ko reikia, kad kuo daugiau mokinių įsitrauktų į tiriamojo darbo veiklas, kaip iš didelės įvairovės pasirinkti tinkamą konkursą ir kokios galimybės veriasi konkursuose dalyvaujantiems jauniesiems tyrėjams. Taip pat sužinosite apie mokinių neformaliojo švietimo centro organizuojamus konkursus: Europos Sąjungos jaunųjų mokslininkų konkursą, „Mūsų Read more about Konkursai jauniesiems tyrėjams. Kodėl verta dalyvauti?[…]

Ar atpažįstame vaikų mokymosi potencialą?

15.00–15.45, lapkričio 25 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Renginyje sužinosite apie būtinybę ir galimybes atpažinti kiekvieno vaiko gabumus ir mokymosi potencialą. Aptarsite, kaip ne tik atpažinti, suprasti, bet ir ugdyti vaiko gebėjimus, padėti jam atsiskleisti, pasiekti tai, ką jis gali. Susitikime savo įžvalgomis apie vaiko gebėjimus ir jų ugdymą dalysis Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro psichologė dr. Aida Šimelionienė ir  ESF projekto „Mokinių Read more about Ar atpažįstame vaikų mokymosi potencialą?[…]

IKT koordinatoriaus vaidmuo geroje mokykloje. Ką tai galėtų reikšti?

16.00–16.45, lapkričio 25 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Švietimo informacinių technologijų centras

Ugdymo institucijos, gerindamos ugdymo pasiekimus, dažnai renkasi taikyti naujausias informacines ir komunikacines technologijas (IKT). Tačiau  ne visada  pasiekiami tinkami rezultatai. Sėkmę  lemia  tinkamas organizacijos pasirengimas, jos darbuotojų gebėjimai  veiksmingai taikyti skaitmenines technologijas. Siekiant, kad  mokyklos gebėtų įsivertinti ir tinkamai susiplanuoti IKT taikymą, Europos Komisijos Jungtinių tyrimų centras siūlo joms naudoti skaitmeninę kompetenciją turinčių švietimo organizacijų Read more about IKT koordinatoriaus vaidmuo geroje mokykloje. Ką tai galėtų reikšti?[…]

Kaip mokykloje nuosekliai plėtoti socialinį ir emocinį ugdymą?

11.00–12.30, lapkričio 25 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Socialinio ir emocinio ugdymo institutas

Norint mokykloje tinkamai ugdyti vaiką, svarbios ne tik pažinimo, bet ir socialinės bei emocinės kompetencijos. Tik visuminis vaiko ugdymas gali jam užtikrinti sėkmę mokykloje ir gyvenime. Kas tai yra socialinis ir emocinis ugdymas? Sunku ar lengva jį nuosekliai plėtoti mokykloje? Gal tai švietimo revoliucija? Kas tai turi daryti? Kas nutiks, jeigu nekreipsime dėmesio į nuoseklų Read more about Kaip mokykloje nuosekliai plėtoti socialinį ir emocinį ugdymą?[…]

Kaip mokytojo emocinis intelektas padeda efektyviai vadovauti klasei?

15.00–16.30, lapkričio 25 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Vytauto Didžiojo universiteto Socialinių mokslų fakultetas

Pranešimo pradžioje susipažinsite su efektyvaus vadovavimo klasei principais ir emocinio intelekto (EQ) svarba. Sužinosite, kaip emocinis intelektas gali padėti užmegzti su mokiniais bendradarbiavimu grįstus santykius ir kartu pasiekti užsibrėžtų tikslų. Antroje užsiėmimo dalyje praktinės veiklos metu galėsite įsivertinti savo emocinio intelekto lygį, žiūrėsite filmo ištraukas ir, remdamiesi filmu, dalysitės įžvalgomis, kaip tobulinti savo emocinį intelektą

Žemės riešuto galia

10.00–11.30, lapkričio 25 d., Žemynos laboratorija Organizuoja: Vilniaus Žemynos gimnazija

Sužinosite, kokia svarbi organizmui iš maisto gaunama energija, taip pat energijos kiekio priklausomybės veiksnius. Naudodamiesi elektronine programėle, apskaičiuosite, kiek per parą turite gauti energijos, kad jūsų organizmas normaliai augtų, vystytųsi ir atliktų kitas gyvybines funkcijas. Savarankiškai susikonstruosite prietaisą ir juo apskaičiuosite žemės riešuto energiją, ją palyginsite su žirnio ir pupelės išskirtu energijos kiekiu. Darbo pabaigoje Read more about Žemės riešuto galia[…]

Žemės riešuto galia

12.00–13.30, lapkričio 25 d., Žemynos laboratorija Organizuoja: Vilniaus Žemynos gimnazija

Sužinosite, kokia svarbi organizmui iš maisto gaunama energija, taip pat energijos kiekio priklausomybės veiksnius. Naudodamiesi elektronine programėle, apskaičiuosite, kiek per parą turite gauti energijos, kad jūsų organizmas normaliai augtų, vystytųsi ir atliktų kitas gyvybines funkcijas. Savarankiškai susikonstruosite prietaisą ir juo apskaičiuosite žemės riešuto energiją, ją palyginsite su žirnio ir pupelės išskirtu energijos kiekiu. Darbo pabaigoje Read more about Žemės riešuto galia[…]

Plazmolizė

14.00–15.30, lapkričio 25 d., Žemynos laboratorija Organizuoja: Vilniaus Žemynos gimnazija

Dirbdami poromis, pasiruošite skirtingų koncentracijų gliukozės tirpalus. Tam jums reikės prisiminti matavimo dydžius ir formules.  Taip pat patobulinsite preparatų ruošimo ir darbo su mikroskopu įgūdžius. Stebėdami raudonojo svogūno ląstelių, paveiktų skirtingų koncentracijų gliukozės tirpalais, mėginius, palyginsite gautus rezultatus. „Kahoot“ programa padės įtvirtinti įgytas praktines žinias.

Saugus internetas – saugi mokyklos bendruomenė

13.00–13.45, lapkričio 26 d., 3.1 salė Organizuoja: Švietimo informacinių technologijų centras

Dalyviai bus supažindinti su galimybėmis dalyvauti Saugesnio interneto centro veikloje. Renginyje dalyviai išmoks interaktyvių žaidimų forma: – supažindinti  vaikus su rizikomis ir grėsmėmis internete; – užduoti vaikams klausimų apie bendravimo internete ypatumus ir kartu išsiaiškinti jų žinių lygį; – parinkti profilio internete nuotraukas. Pedagogai, ieškantys būdų, kaip telkti mokyklos bendruomenę užtikrinant saugią elektroninę erdvę mokiniams, Read more about Saugus internetas – saugi mokyklos bendruomenė[…]

Knygos paslaptis: ar tikrai viską žinome apie skaitymą?

14.00–14.45, lapkričio 26 d., 3.1 salė Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Skaitymo kompetencijų ugdymas ir tobulinimas. Skaitymo strategijos parinkimas mokant tiek pradedančiuosius (ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikus), tiek pažengusius skaitytojus (vyresniojo mokyklinio amžiaus mokinius): skatinimas domėtis knygomis, iliustracijų svarba, mokymas įsitraukti į skaitymo procesą, skaitomą tekstą sieti su jau turimomis žiniomis, išskirti esmines idėjas, apibūdinti svarbiausius veikėjus. Kaip įtraukimas į skaitymo procesą ugdo vaikų kalbą, skatina Read more about Knygos paslaptis: ar tikrai viską žinome apie skaitymą?[…]

Kuriame saugią mokyklą kartu. Misija įmanoma?

15.00–15.45, lapkričio 26 d., 3.1 salė Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Įtraukiančios paskaitos tikslas – kartu su visais mokyklos bendruomenės nariais ieškoti metodų ir būdų, kaip kurti saugią aplinką mokykloje. Saugios aplinkos kūrimas – viena aktualiausių šiandienos mokyklos problemų. Tik saugioje mokyklos aplinkoje vaikas gali visapusiškai ugdytis, būti kūrybiškas, iniciatyvus, įgyti psichologinį atsparumą neigiamiems reiškiniams. Saugumo jausmas – vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių mokinių aukštus akademinius pasiekimus. Read more about Kuriame saugią mokyklą kartu. Misija įmanoma?[…]

Mokytojo įvaizdis visuomenėje. Kaip mes prie jo prisidedame?

10.00–10.45, lapkričio 26 d., 3.2 salė Organizuoja: Dr. Živilė Sederevičiūtė-Pačiauskienė

Nors Lietuvoje netrūksta itin gabių mokytojų, medijos žurnalistų lūpomis dažniausiai pasakoja mums, ko mokykloje trūksta, kas yra negerai… Kokį mokyklos (mokytojo) vaizdą jos formuoja? Ar tai stichinis procesas, ar kryptinga, apgalvota komunikacija? Kokią įtaką medijų piešiamam mokytojo ir mokyklos portretui daro pati mokykla? Ar šį procesą galima valdyti? Kaip pačios mokyklos ir mokytojų asociacijos gali Read more about Mokytojo įvaizdis visuomenėje. Kaip mes prie jo prisidedame?[…]

Ar tikrai mano nuomonė yra mano? Medijų įtaka

11.00–11.45, lapkričio 26 d., 3.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Šiuolaikinį žmogų nuolat atakuoja žinios, sklindančios iš įvairių kanalų: televizijos, interneto, radijo. Žinių gausybė verčia priimti informaciją skubotai, tinkamai neįvertinus jos patikimumo ir naudos. Sunku suprasti ir įsigilinti į visus globalėjančiai pasaulio bendruomenei kylančius iššūkius, dėl to yra patogu tiesiog patikėti ta tiesa, kurią skelbia medijos. Niekam nekyla abejonių, kad šiuolaikiniam žmogui svarbus kritinis mąstymas. Read more about Ar tikrai mano nuomonė yra mano? Medijų įtaka[…]

Požeminiai garažai „Google“ karalystėje

12.00–12.45, lapkričio 26 d., 3.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kodėl „Google“ taip svarbu? Žinios yra įgyjamos naudojantis įvairiais įrankiais, o šie daro įtaką interpretuojant gaunamą informaciją. Todėl labai svarbu tinkamai pasirinkti įrankius ir išmanyti jų veikimą. Daugumos mūsų naršyklėse – kad ir kokį įrankį naudotume – pradžios puslapis pagal nutylėjimą būna paieškos sistema. Lietuvoje tai yra „Google“ paieškos sistema. Ji paieškos rezultatus rikiuoja pagal Read more about Požeminiai garažai „Google“ karalystėje[…]

Asmenybės branda ir motyvacija

13.00–14.30, lapkričio 26 d., 3.2 salė Organizuoja: Vega Dikčienė

Dažnai girdime, jog vienas iš pedagogo uždavinių – ugdyti brandžią ir motyvuotą asmenybę. Ar tai vis dar nauja? Matyt, kad ne – jau Antikos laikais buvo ieškoma atsakymo, kaip išugdyti brandų ir motyvuotą žmogų. Šio pranešimo tikslas – pažvelgti į šią temą plačiau: aptarti paties pedagogo brandos klausimą ir jo įtaką ugdant jauną žmogų, parodyti, Read more about Asmenybės branda ir motyvacija[…]

Ar šiuolaikiniai paaugliai knygose atranda save?

15.00–15.45, lapkričio 26 d., 3.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Pastaruoju metu padidėjo dėmesys paauglių literatūrai, gausėja ir lietuvių autorių šiam adresatui parašytų knygų. Kokius klausimus jos kelia? Kokios raiškos naujovės pastebimos? Ar šiuolaikinės knygos gali konkuruoti su paauglių klasika?Ar jos paskritai skatina skaityti? Į šiuos klausimus bandys atsakyti prelengentai, tačiau svarstyti kviečiami visi renginio dalyviai. Lektoriai: Doc., dr. Kęstutis Urba, literatūros kritikas; Eglė Baliutavičiūtė, literatūros Read more about Ar šiuolaikiniai paaugliai knygose atranda save?[…]

Informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ apdovanojimų šventė

10.00–13.00, lapkričio 26 d., 5.1 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras, VU Matematikos ir informatikos institutas

Jau tryliktą kartą Lietuvoje informatikos ir informatinio mąstymo konkursas „Bebras“ kvietė 3–12 kl. mokinius išmėginti savo jėgas sprendžiant įdomius uždavinius. Šie žaismingai ir suprantamai formuluojami uždaviniai apima visas svarbiausias informatikos sritis, parodo jų dermę su kitais mokslais. Geriausiai uždavinius išsprendę mokiniai bus apdovanoti šioje šventėje – jiems bus įteikti „Bebro“ diplomai ar pagyrimo raštai, o Read more about Informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ apdovanojimų šventė[…]

Mano gerosios mokyklos istorija

16.00–17.30, lapkričio 26 d., 5.1 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras, VšĮ „Mokymosi mokykla“

Tai baigiamasis parodos „Mokykla 2016“ renginys. Jame į gerą mokyklą bandysime pažvelgti įvairių mokyklų akimis. Jums pristatysime netradicinių ir neįprastų mokyklų patirtis, pasakodami unikalias istorijas. Išgirsite skirtingų (o galbūt ir kažkuo panašių) istorijų apie bendruomenę mokykloje, alternatyvų mokyklos „veidą“, savarankiškumą. Renginyje tiesiogiai bendrausite su Vilniaus Prano Mašioto pradinės, Demokratinės, Humanistinės, Melkio mokyklos atstovais. Draugiškas dialogas padės atrasti, Read more about Mano gerosios mokyklos istorija[…]

„Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių I dalis: „Iš klasės – į biblioteką – ir atgal!“

11.00–12.30, lapkričio 26 d., 5.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Šioje intelektualių pašnekesių dalyje „Iš klasės – į biblioteką – ir atgal!“ dalysimės mintimis šiais klausimais: Kas atveda mokinį į biblioteką: šeima, mokytojas ar draugai? Ką mokinys randa bibliotekoje? Ar literatūros pamokos ugdo kūrybingą skaitytoją? Koks ryšys tarp literatūros pamokų ir skaitymo? Šiuolaikinio rašytojo, šiuolaikinės literatūros vieta mokykloje – ką galime pasiūlyti paaugliui? Rekomenduojamos literatūros Read more about „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių I dalis: „Iš klasės – į biblioteką – ir atgal!“[…]

„Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių II dalis: „Griauti(s) mokslo dramblio kaulo bokštą“

13.00–14.30, lapkričio 26 d., 5.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Ši intelektualių pašnekesių „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ ciklo dalis skirta diskusijai apie mokslo reikšmę, jo prestižo būklę, santykį su visuomene ir būdus, kaip mokslą suartinti su mokykla, bendruomene. Renginyje mėginsime atsakyti į klausimus: Kodėl kartais nuvertiname mokslą ir jis mums tampa šiek tiek svetimas? Ar įmanoma, kad suartėtų mokslas ir mokykla, vietos bendruomenė – taptų draugais? Read more about „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių II dalis: „Griauti(s) mokslo dramblio kaulo bokštą“[…]

„Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių III dalis: „Tapti mokyklos architektu – panku“

15.00–16.30, lapkričio 26 d., 5.2 salė Organizuoja: Asociacija „Žinių ekonomikos forumas“, Ugdymo plėtotės centras

Trečioji intelektualių pašnekesių „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ ciklo dalis skirta ugdymo(si) erdvių kaitos ir mokyklų, verslo, kultūros bei kitų institucijų santykio kuriant jas problematikai. Kintant darbo rinkai ir ryškėjant piliečių pasirengimui aktyviai prisidėti prie šalies pažangos kūrimo, švietimo ekspertai pastebi, jog dėl to auga autentiško mokymosi svarba. Tai leidžia kalbėti apie tradicinių ugdymo(si) erdvių kaitą. Renginyje Read more about „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių III dalis: „Tapti mokyklos architektu – panku“[…]