Nepaprasti paprasti žaislai

13.00–13.45, lapkričio 22 d., 1. Ekologijos laboratorija Organizuoja: Kauno Jurgio Dobkevičiaus progimnazija, Všį Vilniaus privati gimnazija

Atsižvelgdami į šių dienų aktualijas klimato kaitos ir atsakingo vartojimo klausimais, siūlome pasigaminti kitokių žaislų iš gamtinių medžiagų. Dalyvausite žaismingoje diskusijoje apie Žemę slegiančias problemas, samprotausite, kaip kiekvienas galime padėti savo planetai. Įgytas ir pakartotas žinias pritaikysite linksmoje viktorinoje. Na ir galiausiai iš pateiktų gamtinių medžiagų (pagaliukų, akmenukų, šiaudų, plunksnų) susikursite patinkančius žaislus. Dvigubas džiaugsmas Read more about Nepaprasti paprasti žaislai[…]

Augalų aruodai

13.00–13.45, lapkričio 22 d., 3. Gamtos ir emocijų laboratorija Organizuoja: Kauno lopšelis-darželis „Girinukas“

Monotipija, atspaudai, koliažai iš natūralių augalų, lietuvių liaudies rateliai, dainelės, skaičiuotės, pirštukų žaidimai, kūno perkusija, ritmavimas, akomponuojant natūraliais gamtos instrumentais, hipotezių formulavimas, tyrinėjimai mikroskopu ir padidinamaisiais stiklais. Kas tai – žodžių žaismas ar metodų įvairovė, kuri telpa viename ikimokyklinio amžiaus vaikų užsiėmime? Atsakymą į šį klausimą išgirsite šio užsiėmimo metu. Taip pat sužinosite, kaip klasikinius Read more about Augalų aruodai[…]

Integruotas STEM ugdymas su Photon robotais: Pasaka Pelenė

12.00–12.45, lapkričio 22 d., Centriniai rūmai (1.2 salė) Organizuoja: UAB „Lantelis“, VGTU inžinerijos licėjus

STEM – kone dažniausiai vartojamas žodis švietimo sektoriuje. Šį kartą nepasakosime, nekalbėsime, o parodysime realų STEM pritaikymą. Renginio metu vaikai pristatys savo projektą: Pasaka Pelenė. Vaikai suprogramuos Photon robotus, kurie suvaidins pasaką. Po pasakos, vaikai ir mokytoja pristatys, kokius STEM aspektus panaudojo, su kokiais iššūkiais susidūrė, ką išmoko ir kur tai bus galima pritaikyti ateityje.

K12 Forumas: Už(si)degti pokyčiams

11.00–12.30, lapkričio 22 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB ,,Biznio mašinų kompanija“

Kvapą gniaužiantys Lietuvos ir užsienio pranešėjų pristatymai, įtraukiančios diskusijos ir nuotaikingi naujausių technologijų pristatymai – visa tai ir dar daugiau K12 Forume 2019. K12 forumas – nepraleiskite progos už(si)degti pokyčiams! Pranešėjai: Urtė Neniškytė, VU Gyvybės mokslų centro neuromokslininkė, biochemijos mokslų daktarė; Daiva Viskontienė, „Biznio mašinų kompanija“ vadovė; Rimantas Mačernis, „Education & Business Technologies“ vadovas; Rūta Read more about K12 Forumas: Už(si)degti pokyčiams[…]

Kaip įgalinti įsigytą ir nenaudojamą interaktyvią mokymosi įrangą?

11.00–11.45, lapkričio 22 d., Konferencijų salė (1.2 salė) Organizuoja: UAB „Officeday“

Turite interaktyvią lentą, ekraną ar kitą įrangą, kuria mokytojai nesinaudoja? Problema dažnai slypi tame, jog vartotojams tiesiog trūksta informacijos, kaip teisingai išnaudoti įrankį, o galbūt tai turinio problema? Ateikite ir sužinokite, ką daryti tokiu atveju ir kaip teisingai įgalinti tokią įrangą darbui. Lektoriai – Eimantas Bakanauskas, UAB OFFICEDAY; BALTŲ LANKŲ, TEV ir DIDAKTOS leidyklų atstovai.

Patirtys, ugdant autizmo spektro sutrikimų turinčius vaikus

13.00–13.45, lapkričio 22 d., Konferencijų salė (1.2 salė) Organizuoja: Mažeikių lopšelis-darželis „Bitutė“

Mažeikių lopšelyje darželyje „Bitutė“ nuo 1990 m. įsteigtos grupės vaikams, turintiems specialiųjų poreikių. Nuo 2014 m. darželyje veikia specialioji grupė vaikams, turintiems autizmo spektro sutrikimų. Darželio bendruomenė stengiasi sudaryti palankias sąlygas vaikų ugdymui ir poilsiui: nuolat turtinama aplinka (sensorinis kambarys, baseinas, druskų terapijos kambarys), pedagogai kelia kvalifikaciją (dirba kinezistai, spec. pedagogai logopedai ir kiti), organizuojami Read more about Patirtys, ugdant autizmo spektro sutrikimų turinčius vaikus[…]

„eTwinning“ programos galimybės mokytojui, mokiniui ir mokyklos bendruomenei

11.00–11.45, lapkričio 22 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Švietimo mainų paramos fondas

Pranešimo metu bus pristatytos „eTwinning“ programos galimybės, projektų pavyzdžiai ir dalyvavimo naudos, „eTwinning school label“ apdovanojimas.   Lektorės: „eTwinning“ ambasadorė Vilija Sušinskienė ir „eTwinning“ mentorė Dainora Lebedinskaja.  

Office 365 – ateitis, kuri suteikia šansą bendrauti ir bendradarbiauti

14.00–14.45, lapkričio 22 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: MICROSOFT, UAB „Officeday“

Microsoft O365 – tema, kuria paskutiniu metu ypač dažnai diskutuoja švietimo bendruomenė. Dauguma sutinka, kad šis įrankis iš esmės keičia nusistovėjusias bendravimo ir bendradarbiavimo normas ir didina produktyvumą. Tačiau vis dar kyla klausimas, kokius žingsnius reikia atlikti, kad mokykla galėtų sėkmingai atlikti O365 integraciją. Ateikite ir sužinokite, kokie pagrindiniai šios sistemos privalumai ir ką reikia Read more about Office 365 – ateitis, kuri suteikia šansą bendrauti ir bendradarbiauti[…]

Mokytojo karjera. Kur Tavo galimybės?

11.00–12.30, lapkričio 22 d., Mokytojų kambarys (4 salė) Organizuoja: LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Nacionalinė švietimo agentūra

Diskusijoje ieškosime atsakymų į šiuos klausimus: Pedagogo profesija: amatas ar pašaukimas? Kuo (ne)ypatinga pedagogo profesija šiandien? Ar gali robotas pakeisti mokytoją? Ar yra mokytojo augimo lubos ir kur jos? Karjera pedagogo profesijoje: kas tai ir ar tai įmanoma? Kas motyvuoja ir skatina likti mokykloje? Koks mokytojas imponuoja (kelia pagarbą, daro įspūdį, yra autoritetas) šiuolaikiniam mokiniui? Read more about Mokytojo karjera. Kur Tavo galimybės?[…]

Mokytojų laikas

12.00–16.00, lapkričio 22 d., Mokytojų laikas (5.1 salės foje) Organizuoja: LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Nacionalinė švietimo agentūra, Pedagogų rengimo centrai

Pedagogų rengimo centrų atstovai mokytojus kvies pasikonsultuoti šiomis temomis: 12.00–12.45 val. „Gamtamokslinio ugdymo turinys ir mokinių mokymosi motyvacija: kada gamtamokslinis pasaulis žavi?“ (prof. dr. Palmira Pečiuliauskienė), „Ugdymo turinys. Ugdymo atrankos principai. Lituanistinis ugdymas“ (prof. dr. Vilija Salienė), „Ankstyvasis ugdymas“ (prof. dr. Daiva Jakovonytė-Staškuvienė). 13.00–13.45 val. „Ugdymo turinys. Ugdymo atrankos principai. Lituanistinis ugdymas“ (prof. dr. Vilija Read more about Mokytojų laikas[…]

Darnus vystymasis mokyklų bendruomenėse

12.00–13.30, lapkričio 22 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Lietuvos vaikų ir jaunimo centras

Įgyvendindami programą „Darni mokykla“ pastebėjome, kad geriausių rezultatų pasiekia tos ugdymo įstaigos, kurios  veiklomis sugeba įtraukti visus savo bendruomenės narius. Užsiėmimo metu susipažinsite su  programoje dalyvavusių mokyklų įgyvendintų, bendruomenę įtraukiančių iniciatyvų pavyzdžiais bei susikursite unikalius scenarijus, kaip per darnaus vystymosi švietimo veiklas ne tik suteikti moksleiviams reikalingų žinių klimato kaitos, atsakingo vartojimo, sveikos gyvensenos ir Read more about Darnus vystymasis mokyklų bendruomenėse[…]

Kaip padėti vaikui, turinčiam autizmo spektro sutrikimų

14.00–14.45, lapkričio 22 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centras, Nacionalinė švietimo agentūra

Autizmas – sudėtingas raidos sutrikimas, lemiantis savitą ir kokybiškai kitokį jį turinčių asmenų elgesį bei suvokimą. Lietuvos pedagogams ir tėvams labai trūksta žinių apie vaikų, kuriems būdingi autizmo spektro sutrikimai (ASS), ugdymą. Stokojama informacijos, kaip nustatyti individualius tokių vaikų ugdymosi poreikius, parinkti ir taikyti tinkamus probleminio elgesio kontrolės būdus, veiksmingas psichosocialines, edukacines, komunikavimo gebėjimų, socialinių Read more about Kaip padėti vaikui, turinčiam autizmo spektro sutrikimų[…]

Dekoduoti ugdymo scenarijai ateičiai

13.00–13.45, lapkričio 22 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Vilniaus universitetas

Ugdymo turinys glaudžiai siejamas su (ne)numatomoje ateityje reikalingomis kompetencijomis sėkmingam asmens gyvenimui ir potencialo realizavimui. Kokiai ateičiai šiandien mokykla ugdo mokinius ir ar jos įgyvendinamas ugdymo turinys padės įveikti ateityje individui ir visuomenei kilsiančius iššūkius? Ar galime šiandien dekoduoti ugdymo scenarijus ateičiai ir juos paversti edukacinėmis aplinkomis ir mokymosi veiklomis? Ar ugdymo turinio „perkrovimas“ padės Read more about Dekoduoti ugdymo scenarijai ateičiai[…]

Mokinių pasiekimų vertinimo naujovės: tarptautinis kontekstas

15.00–15.45, lapkričio 22 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Kiek Lietuvos švietimui darys įtakos didžiausių tarptautinių tyrimų organizacijų strateginės kryptys mokinių vertinimo srityje? Kaip kis mokinių pasiekimų vertinimas ugdant XXI a. kompetencijas – slinktys nuo teorijos veiklos link? Ką išspręs daugiapakopis adaptyvusis testavimas? Kiek švietimo rezultatus veikia socialinė, ekonominė, kultūrinė (SEK) nelygybė? Lektorė: dr. Rita Dukynaitė, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija.   Read more about Mokinių pasiekimų vertinimo naujovės: tarptautinis kontekstas[…]

Žiogelio ir tetos Molės menų mokykla

10.00–10.45, lapkričio 23 d., 1. Žiogelio ir slieko laboratorija Organizuoja: Ukmergės vaikų lopšelis-darželis „Žiogelis“

Ar norėtumėte eiti į mokyklą šeštadienį? Patikėkite, atėję į šią „mokyklą“ nė kiek nepasigailėsite. Bus labai smagu derinti spalvas, dirbti su moliu ir kurti įvairiausius ornamentus. Naudodamiesi spalvų mišiniais, išradingai eksperimentuosite su spalvomis. Panaudodami lipniąją juostą, spalvotą smėlį ir druską, sukursite originalius paveikslėlius kitaip ir pasinersite į užburiantį procesą, nuo kurio bus sunku atsitraukti. Teta Read more about Žiogelio ir tetos Molės menų mokykla[…]

Žiogelio ir tetos Molės menų mokykla

11.00–11.45, lapkričio 23 d., 1. Žiogelio ir slieko laboratorija Organizuoja: Ukmergės vaikų lopšelis-darželis „Žiogelis“

Ar norėtumėte eiti į mokyklą šeštadienį? Patikėkite, atėję į šią „mokyklą“ nė kiek nepasigailėsite. Bus labai smagu derinti spalvas, dirbti su moliu ir kurti įvairiausius ornamentus. Naudodamiesi spalvų mišiniais, išradingai eksperimentuosite su spalvomis. Panaudodami lipniąją juostą, spalvotą smėlį ir druską, sukursite originalius paveikslėlius kitaip ir pasinersite į užburiantį procesą, nuo kurio bus sunku atsitraukti. Teta Read more about Žiogelio ir tetos Molės menų mokykla[…]

Žiogelio ir tetos Molės menų mokykla

12.00–12.45, lapkričio 23 d., 1. Žiogelio ir slieko laboratorija Organizuoja: Ukmergės vaikų lopšelis-darželis „Žiogelis“

Ar norėtumėte eiti į mokyklą šeštadienį? Patikėkite, atėję į šią „mokyklą“ nė kiek nepasigailėsite. Bus labai smagu derinti spalvas, dirbti su moliu ir kurti įvairiausius ornamentus. Naudodamiesi spalvų mišiniais, išradingai eksperimentuosite su spalvomis. Panaudodami lipniąją juostą, spalvotą smėlį ir druską, sukursite originalius paveikslėlius kitaip ir pasinersite į užburiantį procesą, nuo kurio bus sunku atsitraukti. Teta Read more about Žiogelio ir tetos Molės menų mokykla[…]

Kaip gyvena sliekai?

13.00–13.45, lapkričio 23 d., 1. Žiogelio ir slieko laboratorija Organizuoja: Ukmergės vaikų lopšelis-darželis „Žiogelis“

Ar teko girdėti, kad Lietuvoje daugėja sliekų augintojų? Atrodytų, kam tuos sliekus auginti… Ateikite ir sužinosite, kuo mums naudingi ir kiek gerų darbų „padaro“ sliekai. Dirbsite su natūraliomis medžiagomis – žeme, smėliu, įvairiais žalumynais ir sliekais. Kiekvienas veiklos dalyvis turės galimybę pasigaminti ir išsinešti namo savo mini sliekyną.

Kaip gyvena sliekai?

14.00–14.45, lapkričio 23 d., 1. Žiogelio ir slieko laboratorija Organizuoja: Ukmergės vaikų lopšelis-darželis „Žiogelis“

Ar teko girdėti, kad Lietuvoje daugėja sliekų augintojų? Atrodytų, kam tuos sliekus auginti… Ateikite ir sužinosite, kuo mums naudingi ir kiek gerų darbų „padaro“ sliekai. Dirbsite su natūraliomis medžiagomis – žeme, smėliu, įvairiais žalumynais ir sliekais. Kiekvienas veiklos dalyvis turės galimybę pasigaminti ir išsinešti namo savo mini sliekyną.

Kaip gyvena sliekai?

15.00–15.45, lapkričio 23 d., 1. Žiogelio ir slieko laboratorija Organizuoja: Ukmergės vaikų lopšelis-darželis „Žiogelis“

Ar teko girdėti, kad Lietuvoje daugėja sliekų augintojų? Atrodytų, kam tuos sliekus auginti… Ateikite ir sužinosite, kuo mums naudingi ir kiek gerų darbų „padaro“ sliekai. Dirbsite su natūraliomis medžiagomis – žeme, smėliu, įvairiais žalumynais ir sliekais. Kiekvienas veiklos dalyvis turės galimybę pasigaminti ir išsinešti namo savo mini sliekyną.

Robotukas „Kubiukas“ padeda pažinti pasaulį

15.00–15.45, lapkričio 23 d., 6. Robotų laboratorija Organizuoja: Kretingos Marijono Daujoto progimnazija, UAB Mokslo technologijos

Draugiškas medinis programavimo robotukas „Kubiukas“, mėgstantis tyrinėti ir žaisti, kviečia jus į atradimų kelionę. Pasaulis robotukui atrodo labai didelis ir jo miestas yra tik vienas iš tūkstančio Žemėje. Visos vietos turėtų būti įdomios ir skirtingos. Jis norėtų pamatyti jas visas! Kelionės metu drauge su „Kubiuku“ keliausime po didmiestį, vyksime ir į poliarinę ekspediciją, sužinosime, kas Read more about Robotukas „Kubiukas“ padeda pažinti pasaulį[…]

Įdomioji gamta

10.00–10.45, lapkričio 23 d., 8. Kūrybinė laboratorija Organizuoja: Jonavos rajono Šveicarijos progimnazija

Norėtumėte pasiraitoti rankoves ir pasinerti į gamtos tyrinėjimus? Tuomet ateikite! Susipažinsite su laukinės gamtos gyventojais ir jų gyvenimo ypatumais. O tai, kuo kasdien naudojatės namuose, taps puikia medžiaga jūsų tyrinėjimams. Atliksite įdomius eksperimentus: gaminsite dantų pastą drambliams, apgyvendinsite „medūzą“ butelyje, paruošite spalvingą kokteilį žirafai ir sužinosite daug įdomybių apie tai, ko kasdien tikrai nepamatytumėte. Kas Read more about Įdomioji gamta[…]

Įdomioji gamta

11.00–11.45, lapkričio 23 d., 8. Kūrybinė laboratorija Organizuoja: Jonavos rajono Šveicarijos progimnazija

Norėtumėte pasiraitoti rankoves ir pasinerti į gamtos tyrinėjimus? Tuomet ateikite! Susipažinsite su laukinės gamtos gyventojais ir jų gyvenimo ypatumais. O tai, kuo kasdien naudojatės namuose, taps puikia medžiaga jūsų tyrinėjimams. Atliksite įdomius eksperimentus: gaminsite dantų pastą drambliams, apgyvendinsite „medūzą“ butelyje, paruošite spalvingą kokteilį žirafai ir sužinosite daug įdomybių apie tai, ko kasdien tikrai nepamatytumėte. Kas Read more about Įdomioji gamta[…]

Mokymasis be sienų. Savivaldybių ir mokyklų patirtys

12.00–12.45, lapkričio 23 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kitoks mokymas, mokymasis visur ir visada, savo mokyklos ir klasės durų atvėrimas ugdymo organizavimo pokyčiams… Ar esame atviri ir pasirengę tokiam mokymui ir mokymuisi? Ar mokame atsisakyti mums patogių, tačiau mokinių smalsumo neskatinančių ugdymo organizavimo elementų ir juos pakeisti kitais, įgalinančiais bei motyvuojančiais? Kokios pagalbos mums reikia? Atsakymų į šiuos ir kitus klausimus, susijusius su Read more about Mokymasis be sienų. Savivaldybių ir mokyklų patirtys[…]

Bendrųjų ir dalykinių kompetencijų vienovė. Savivaldybių ir mokyklų patirtys

13.00–14.30, lapkričio 23 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Ar ugdymas šiandieninėje mokykloje tinkamai parengia mokinį tolesniam gyvenimui? Ar pakankamai dėmesio skiriame bendrųjų ir dalyko kompetencijų dermei?  Kaip geriau, patraukliau susieti mokymo medžiagą su gyvenimo aktualijomis? Kaip padėti vaikui išmokti mokytis iš savo patirties? Atsakymų į šiuos ir kitus klausimus, susijusius su integraliu bendrųjų ir dalykinių kompetencijų ugdymu bei vertinimu, ieškosime kartu su mokyklomis, Read more about Bendrųjų ir dalykinių kompetencijų vienovė. Savivaldybių ir mokyklų patirtys[…]

Sukurti ar išsaugoti laimingą vaikystę?

13.00–13.45, lapkričio 23 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Vienas paauglys pasakė: „Pats keisčiausias ir dažniausiai suaugusiųjų užduodamas klausimas vaikams − kuo tu būsi užaugęs? Nežinau, kuo aš būsiu ar kuo aš noriu būti. Mano norai keičiasi kiekvieną dieną, kiekvieną dieną atrandu vis ką nors naujo. Bet vieną dalyką aš tikrai žinau − noriu ir norėsiu būti laimingas: vakar, šiandien, čia ir dabar, ir Read more about Sukurti ar išsaugoti laimingą vaikystę?[…]

Šiuolaikinių tėvų iššūkiai: dar daugiau stengtis ar atsipalaiduoti ir pasidžiaugti?

14.00–14.45, lapkričio 23 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

„Šiais laikais auginti vaikus lengviau nei bet kada. Juk yra sauskelnės, skalbimo mašinos ir daug visokių palengvinimų tėvams“– turbūt girdėjote šią frazę ir ne kartą, tiesa? O koks jausmas viduje? Taip, mes negyvename karo, maro, bado laikotarpiu. Dėl to tikrai lengviau. Bet tokio spaudimo tėvams būti tobulais, dar turbūt nebuvo niekada. Džiugu, kad vis daugiau Read more about Šiuolaikinių tėvų iššūkiai: dar daugiau stengtis ar atsipalaiduoti ir pasidžiaugti?[…]

Mokytojai ir tėvai: kaip susitelkti dėl bendro tikslo – laimingos vaikystės?!

15.00–15.45, lapkričio 23 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Namai, šeima, mokykla – tai vaiko gyvenimo kelio pradžia. Specialistai, dirbdami su įvairaus amžiaus vaikais ir paaugliais, pastebi vieną didžiausių šių dienų iššūkių – pedagogų ir tėvų bendradarbiavimo stoką. Deja, bet dažnai dėl to labiausiai nukenčia vaikai. Diskusijoje kalbėsime apie tėvų ir mokytojų lūkesčius, aiškinsimės priežastis, kodėl mokytojams ir tėvams dažnai trūksta bendradarbiavimo, kaip būtų Read more about Mokytojai ir tėvai: kaip susitelkti dėl bendro tikslo – laimingos vaikystės?![…]

Kelias link technologiškai pažangios mokyklos. Sėkmės istorijos

10.00–10.45, lapkričio 23 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Officeday“

Renginio metu kalbinsime technologiškai pažangių mokyklų vadovus ir administraciją. Aiškinsimės, kokius sprendimus mokyklos naudoja, kaip technologijos keitė mokinių susidomėjimą ir patį mokymosi procesą. Mokyklų atstovai pasidalins gerąja patirtimi įgyvendinant projektus, bei papasakos, kas jų nuomone yra svarbiausi technologiniai aspektai norint sukurti pažangią ir šiuolaikišką mokymosi aplinką.

Įtraukus ir motyvuojantis ugdymas

12.30–12.52, lapkričio 23 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Erudito licėjus

Besikeičiantis pasaulis diktuoja naujus ugdymo poreikius. Sėkmingai veiklai ateities pasaulyje vis svarbesnės tampa socialinės kompetencijos, užtikrinančios asmeninį ir kolektyvinį gebėjimą spręsti kompleksinius uždavinius ir rasti naujus sprendimus dar nežinomoms situacijoms valdyti. Ugdymas turi įgauti daugiau patirtinių elementų, priartinti žinias prie realaus pasaulio ir ugdyti kritinį bei kūrybinį mąstymą. Tam reikalinga motyvuojanti aplinka bei įtraukūs ugdymo Read more about Įtraukus ir motyvuojantis ugdymas[…]

Daugiakalbis ugdymas nuo ankstyvos vaikystės. Patirtimi dalinasi Vilniaus tarptautinis prancūzų licėjus

15.00–15.45, lapkričio 23 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Vilniaus tarptautinis prancūzų licėjus

Mes dirbame pagal Prancūzijos švietimo sistemą, kurioje vaikai pradeda lankyti mokyklą nuo 3 m. ir mokymas vyksta prancūzų kalba. Nuo 5 metų vaikai pradeda mokytis anglų kalbos, o vėliau dar dviejų užsienio kalbų. Daugiakalbio ugdymo ypatumai ir privalumai: mūsų vaikai mato pasaulį plačiau ir mąsto nestandartiškai. Lektorius – Michel Dartevelle, pradinės mokyklos direktorius, Vilniaus tarptautinis Read more about Daugiakalbis ugdymas nuo ankstyvos vaikystės. Patirtimi dalinasi Vilniaus tarptautinis prancūzų licėjus[…]

Į matematikos širdį – per NUMICON

16.00–16.45, lapkričio 23 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Menar“

NUMICON – tai matematinio skaičiavimo metodika, skirta ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikams, kuri padeda suprasti skaičius bei aritmetinius veiksmus per multisensorinius pojūčius.​ NUMICON metodika padeda įveikti ankstyvojo matematikos mokymosi sunkumus (abstrakčių idėjų suvokimą), kylančius iš kognityvinės raidos, todėl sunkiai suvokiamus ir abstrakčius dalykus paverčia lengvais ir suprantamais. Ugdymo procesas su NUMICON tampa žaismingu, suprantamu, keliančiu Read more about Į matematikos širdį – per NUMICON[…]

Virtuali realybė švietime. Ar jau esame pasiruošę šį technologinį įrankį išnaudoti tinkamai?

11.00–11.45, lapkričio 23 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: UAB „Officeday“

Pastaruoju metu rinkoje pasirodė ne vienas virtualios realybės sprendimas skirtas švietimui. Tačiau dažnai pastebima, jog tinkamų VR įrankių mokymuisi rasti vis dar ypatingai sunku. Pagrindinė problema – turinys ir jo pritaikomumas. Renginio metu bandysime paneigti šią nuomonę pristatydami kompanijos AVANTIS sukurtą ClassVR sprendimą – Virtualios realybės įrangą su paruoštu K12 turiniu visų dalykų mokymuisi. Seminaro Read more about Virtuali realybė švietime. Ar jau esame pasiruošę šį technologinį įrankį išnaudoti tinkamai?[…]

Tapti geriausiu tėvu/mama vaikui – paprasta

13.00–13.45, lapkričio 23 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Vilniaus m. savivaldybės visuomenės sveikatos biuras

Pranešimo metu bus diskutuojama, ką reiškia sąvoka „geriausi tėvai“, kaip pastarąją galime įvertinti. Kartu su dalyviais, vertinant asmenines patirtis bei patyrimus, bus aiškinamasi, kodėl jų negalime naudoti vertinant mūsų vaikų patyrimus. Taip pat tėvai išgirs, kokiais būdais ir priemonėmis galima  atliepti vaiko poreikius ir ką reiškia būti „atliepiančiais vaiko poreikius“ tėvais.

Skaitymas: kaip ugdyti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų skaitymo įgūdžius?

13.00–13.45, lapkričio 23 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Diskusija skirta ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų skaitymo įgūdžiams aptarti. Aptarsime, kaip reikėtų ugdyti šio amžiaus vaikų skaitymo gebėjimus, su kokiais sunkumais susiduria pedagogai bei koks yra pedagogų ir tėvų indėlis. Taip pat analizuosime, su kokiais sunkumais susiduria ne tik ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo pedagogai, bet ir pradinių klasių mokytojai, į kurių klases susirenka skirtingų skaitymo Read more about Skaitymas: kaip ugdyti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų skaitymo įgūdžius?[…]

Mokinių mokymosi proceso kūrimas naudojant edukacines bitutes „Blue-Bot“

14.00–14.45, lapkričio 23 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: UAB ,,Biznio mašinų kompanija“, Vilniaus kolegija

Dalyviams parodysime, kaip vaikams padėti sukurti ir papasakoti istoriją Blue-bot robotuko pagalba, kaip galima mokytis kurti žaidimus ir jų taisykles. Ši veikla padės Jums ugdyti vaikų ir jaunesnių klasių mokinių programavimo pradmenų  kuriant žaidimus ir pasakojant istorijas. Pasirinkdamas norimą istorijos ar žaidimo temą, pedagogas galės padėti vaikams ugdyti atitinkamus savęs pažinimo, socialinius įgūdžius, kūrybiškumą ir Read more about Mokinių mokymosi proceso kūrimas naudojant edukacines bitutes „Blue-Bot“[…]

Atradimo džiaugsmas konstruojant su LaQ

15.00–15.45, lapkričio 23 d., Mokytojų laboratorija Organizuoja: Vaikų darželis „Strazdanėlės“

Dirbdami su „LaQ“ konstruktoriais, įsitikinsite, kad kūrybiškai konstruojant dirba abu smegenų pusrutuliai. Gausite nemažai praktinių patarimų, kaip įtraukti vaikus į kūrybinį procesą, skatinti jų smalsumą, išmokyti atrasti netikėtus sprendimus ir patirti atradimo džiaugsmą. Išbandysite įrankį, padedantį kartu su vaikais visapusiškai tyrinėti formų, spalvų ir figūrų pasaulius. Atlikdami praktines užduotis, atskleisite konstruktoriaus universalumą ir pritaikomumą nagrinėjant Read more about Atradimo džiaugsmas konstruojant su LaQ[…]

Atradimo džiaugsmas konstruojant su LaQ

16.00–16.45, lapkričio 23 d., Mokytojų laboratorija Organizuoja: Vaikų darželis „Strazdanėlės“

Dirbdami su „LaQ“ konstruktoriais, įsitikinsite, kad kūrybiškai konstruojant dirba abu smegenų pusrutuliai. Gausite nemažai praktinių patarimų, kaip įtraukti vaikus į kūrybinį procesą, skatinti jų smalsumą, išmokyti atrasti netikėtus sprendimus ir patirti atradimo džiaugsmą. Išbandysite įrankį, padedantį kartu su vaikais visapusiškai tyrinėti formų, spalvų ir figūrų pasaulius. Atlikdami praktines užduotis, atskleisite konstruktoriaus universalumą ir pritaikomumą nagrinėjant Read more about Atradimo džiaugsmas konstruojant su LaQ[…]

Požymis gamtamoksliniame ugdyme. Ką turėtų žinoti vaikystės pedagogas?

12.00–12.45, lapkričio 23 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra, Vilniaus universitetas

Gamtoje daug nepažįstamų ir nesuprantamų objektų, kurie vaiką traukia, žadina jo smalsumą.  Pradžioje per pojūčius, vėliau – stebėdamas gamtos objektus, vaikas „atranda“ ir vieną kitą jų požymį. Požymiai padeda gretinti, palyginti, atskirti, grupuoti, klasifikuoti gamtos objektus. Kartais padeda net orientuotis aplinkoje. Vaikų pastabumo ugdymas ir požymių radimas – raktas pažįstant gamtos pasaulį! O ar pedagogai Read more about Požymis gamtamoksliniame ugdyme. Ką turėtų žinoti vaikystės pedagogas?[…]

Aš esu 100 proc. MOKYTOJAS

14.00–17.00, lapkričio 23 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Lietuvos švietimo ir mokslo profesinė sąjunga

Renginyje bus pristatomi pedagogų sėkmingiausi vaikų mokymo ir lavinimo metodai, taikomi šalies ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ir neformalaus ugdymo įstaigose. Renginio metu: a) pasidalysime muzikų darbo praktikos ikimokyklinio ugdymo įstaigoje sklaida; b) sužinosite, kaip ugdymo procesą galima papildyti archeologinėmis ekspedicijomis; c) kalbėsime, ar medaliai spindi tik skandalo kontekste; d) sužinosite, kaip ugdomas mokinių patriotizmas; e) dalysimės Read more about Aš esu 100 proc. MOKYTOJAS[…]

Paveikslėlių knygų ugdymo potencialas

17.00–17.45, lapkričio 24 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Mažojo princo fondas

XXI amžiuje, kai dominuoja ekranai, paveikslėlių knygos yra labai svarbios vaikų vaizduotės formavimo ir skaitymo įgūdžių ugdymui. Pristatymo metu pateiksime skaitymo, rašymo ir žodinės išraiškos pavyzdžius, ką galite nuveikti su F. Davido ir S. Eidrigevičiaus knyga „Berniukas ir jo mylinti širdis”.

Žiogelio ir tetos Molės spalvotos paslaptys

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Spalvota laboratorija Organizuoja: Ukmergės vaikų lopšelis-darželis „Žiogelis“

Ar teko girdėti apie ugnikalnį? Atėję į šį užsiėmimą, galėsite sukurti obuolinį „ugnikalnį“. Eko spalvų mašina suteiks galimybę išradingai eksperimentuoti su spalvomis. Panaudodami lipniąją juostelę, spalvotą smėlį ir druską, sukursite originalius paveikslėlius – pasinersite į užburiantį procesą, nuo kurio sunku atsitraukti. Teta Molė pakvies visus norinčiuosius išbandyti molio kūrybą. Ateikite ir išbandykite įvairias įdomias veiklas, Read more about Žiogelio ir tetos Molės spalvotos paslaptys[…]

Žiogelio ir tetos Molės spalvotos paslaptys

12.00–12.45, lapkričio 24 d., Spalvota laboratorija Organizuoja: Ukmergės vaikų lopšelis-darželis „Žiogelis“

Ar teko girdėti apie ugnikalnį? Atėję į šį užsiėmimą, galėsite sukurti obuolinį „ugnikalnį“. Eko spalvų mašina suteiks galimybę išradingai eksperimentuoti su spalvomis. Panaudodami lipniąją juostelę, spalvotą smėlį ir druską, sukursite originalius paveikslėlius – pasinersite į užburiantį procesą, nuo kurio sunku atsitraukti. Teta Molė pakvies visus norinčiuosius išbandyti molio kūrybą. Ateikite ir išbandykite įvairias įdomias veiklas, Read more about Žiogelio ir tetos Molės spalvotos paslaptys[…]

Žiogelio ir tetos Molės spalvotos paslaptys

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Spalvota laboratorija Organizuoja: Ukmergės vaikų lopšelis-darželis „Žiogelis“

Ar teko girdėti apie ugnikalnį? Atėję į šį užsiėmimą, galėsite sukurti obuolinį „ugnikalnį“. Eko spalvų mašina suteiks galimybę išradingai eksperimentuoti su spalvomis. Panaudodami lipniąją juostelę, spalvotą smėlį ir druską, sukursite originalius paveikslėlius – pasinersite į užburiantį procesą, nuo kurio sunku atsitraukti. Teta Molė pakvies visus norinčiuosius išbandyti molio kūrybą. Ateikite ir išbandykite įvairias įdomias veiklas, Read more about Žiogelio ir tetos Molės spalvotos paslaptys[…]

Žiogelio ir tetos Molės spalvotos paslaptys

14.00–14.45, lapkričio 24 d., Spalvota laboratorija Organizuoja: Ukmergės vaikų lopšelis-darželis „Žiogelis“

Ar teko girdėti apie ugnikalnį? Atėję į šį užsiėmimą, galėsite sukurti obuolinį „ugnikalnį“. Eko spalvų mašina suteiks galimybę išradingai eksperimentuoti su spalvomis. Panaudodami lipniąją juostelę, spalvotą smėlį ir druską, sukursite originalius paveikslėlius – pasinersite į užburiantį procesą, nuo kurio sunku atsitraukti. Teta Molė pakvies visus norinčiuosius išbandyti molio kūrybą. Ateikite ir išbandykite įvairias įdomias veiklas, Read more about Žiogelio ir tetos Molės spalvotos paslaptys[…]

Žiogelio ir tetos Molės spalvotos paslaptys

15.00–15.45, lapkričio 24 d., Spalvota laboratorija Organizuoja: Ukmergės vaikų lopšelis-darželis „Žiogelis“

Ar teko girdėti apie ugnikalnį? Atėję į šį užsiėmimą, galėsite sukurti obuolinį „ugnikalnį“. Eko spalvų mašina suteiks galimybę išradingai eksperimentuoti su spalvomis. Panaudodami lipniąją juostelę, spalvotą smėlį ir druską, sukursite originalius paveikslėlius – pasinersite į užburiantį procesą, nuo kurio sunku atsitraukti. Teta Molė pakvies visus norinčiuosius išbandyti molio kūrybą. Ateikite ir išbandykite įvairias įdomias veiklas, Read more about Žiogelio ir tetos Molės spalvotos paslaptys[…]

Koks technologijų poveikis vaikams, jaunimui ir visuomenei?

12.00–12.45, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Švietimo informacinių technologijų centras

Koks technologijų poveikis vaikams, jaunimui ir visuomenei? Kaip neigiamą jų poveikį pakeisti teigiamu? Kokia ugdytojų (mokytojų, mokyklos administracijos, tėvelių) įtaka technologijų poveikį verčiant teigiamu vaikams, jaunimui ir visuomenei? Diskusijoje išgirsite atsakymus į šiuos klausimus. Sužinosite, kokia technologijų įtaka savajai tapatybei ir asmeniniams santykiams (aptarsime ir kai kuriuos realius atvejus), kaip įvairios suinteresuotosios šalys gali išspręsti problemas. Read more about Koks technologijų poveikis vaikams, jaunimui ir visuomenei?[…]

Mokykla – besimokanti organizacija. Komanda mokykloje. IQ vs WeQ

11.00–11.45, lapkričio 25 d., 3.1 salė Organizuoja: Dr. Berita Simonaitienė

Vienas iš Geros mokyklos koncepcijoje pristatomų mokyklos bruožų yra „Bendruomenė: besimokanti organizacija“ Kodėl Gera mokykla turi būti besimokančia? Ką svarbu žinoti, kad mokymosi procesai su kitais ir iš kitų duotų norimą ir laukiamą rezultatą, kad jie nebūtų savitiksliai ir apsimestiniai? Kodėl svarbios komandos ir kodėl jos turi tapti Geros mokyklos stipria veikiančia jėga? Ką apie Read more about Mokykla – besimokanti organizacija. Komanda mokykloje. IQ vs WeQ[…]

Pagalba šeimoms, auginančioms elgesio ir emocijų, autizmo spektro sutrikimų turinčius vaikus

14.00–14.45, lapkričio 25 d., 3.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje bus pristatytos elgesio ir emocijų, autizmo spektro sutrikimų turinčių vaikų integracijos galimybės ugdymo įstaigoje.  Taip pat aptarsime tėvų įtraukimą į elgesio ir emocijų, autizmo spektro sutrikimų turinčių vaikų ugdymą. Bus pristatyta užsienio ekspertų patirtis, metodinės priemonės. Renginio dalyviai: prof. Dr. Aistė Diržytė, Mykolo Romerio universitetas, Daina Šiekštelytė –Valkerienė, asociacija ,,Kitoks vaikas“, dr. Albinas Kalvaitis, Read more about Pagalba šeimoms, auginančioms elgesio ir emocijų, autizmo spektro sutrikimų turinčius vaikus[…]

Ar švietimas gali paruošti žmogų sėkmingam gyvenimui?

11.00–11.45, lapkričio 25 d., 5.5 salė Organizuoja: Lietuvos vaikų ir jaunimo centras

Diskusijos metu bus: nagrinėjamas neformaliojo švietimo poveikis asmenybės brandai ir sėkmingumui; pristatytas Lietuvos vaikų ir jaunimo centro inicijuotas ir Mykolo Romerio Universiteto tyrėjų komandos 2016 m. birželio-spalio mėn. nacionaliniu mastu atliktas tyrimas apie neformalaus ugdymo poveikį brandžios (sėkmingos) asmenybės formavimuisi: bruožus, neformalaus ugdymo poveikį, socialinės aplinkos veiksnius, nuo kurių priklauso neformalaus ugdymo poveikis.

Užsiėmimas pedagogams. „Asmeninių ir socialinių įgūdžių ugdymo svarba ir ypatumai”

12.00–12.45, lapkričio 25 d., 5.5 salė Organizuoja: Lietuvos vaikų ir jaunimo centras

Teorinis ir praktinis užsiėmimas, kurio metu bus nagrinėjami tokie klausimai, kaip: Asmeninių ir socialinių gebėjimų atskleidimo bei lavinimo galimybės ir būdai pamokoje. Vertinimo būdai ir jų poveikis vaikams parodo vaiko stiprybes ir tobulėjimo kryptį – ar „priklijuoja etiketę ir pastato į vietą”? Ugdomasis vertinimas (kaip būdas smalsumui, žinių siekimui, pasitikėjimui savimi ir kt. skatinti) mokyklose Read more about Užsiėmimas pedagogams. „Asmeninių ir socialinių įgūdžių ugdymo svarba ir ypatumai”[…]

3D klasė – naujausias mokymo(si) metodas, nepaliekantis abejingų

13.00–13.45, lapkričio 25 d., 5.5 salė Organizuoja: UAB ,,Biznio mašinų kompanija“

Pranešimo metu kiekvienas dalyvis galės pabandyti 3D mokomuosius objektus ir panirti į 3D pasaulį – iš visų pusių apžiūrėti plakančią širdį, panagrinėti kraujotaką, vožtuvų darbą, pamatyti žmogaus smegenis, akis, taip pat fotosintezę, augalo ląsteles, pabūti chemiku ir panagrinėti chemines struktūras, molekules, virtualiai atlikti pavojingus cheminius eksperimentus ir išvysti kitus 3D mokomuosius objektus.

Pokalbiai apie mokyklą

11.00–11.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

  Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – Read more about Pokalbiai apie mokyklą[…]

Pokalbiai apie vaikus

12.00–12.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie vaikus[…]

Pokalbiai apie inovacijas švietime

13.00–13.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie inovacijas švietime[…]

Pokalbiai apie ugdymo turinį

14.00–14.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie ugdymo turinį[…]

Pokalbiai apie mokytojus ir tėvus

15.00–15.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie mokytojus ir tėvus[…]

Įtraukiojo ugdymo link

14.00–14.45, lapkričio 25 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Ieva Lebedytė, Laura Palumickaitė, Roberta Žižienė

Įtraukusis ugdymas – tai pripažinimas, kad visi mokiniai yra skirtingi: jie domisi įvairiais dalykais, turi skirtingų gabumų, į mokyklą ateina iš įvairių šeimų. Taigi ir ugdymas turėtų būti pritaikytas įvairiems mokiniams kiekvienoje mokykloje, kiekvienoje klasėje, kiekvienoje šalyje. Užsiėmime per interaktyvią veiklą sužinosite: Kodėl mokykloje nederėtų visų matuoti pagal vieną matą? Ar esu prastesnis, jei nesu Read more about Įtraukiojo ugdymo link[…]

Ko galime pasimokyti iš pažangiausių švietimo sistemų?

13.00–14.30, lapkričio 25 d., Geros mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Britų Taryba, Ugdymo plėtotės centras

Susipažinsite su nepriklausoma švietimo konsultante Lucy Crehan iš Didžiosios Britanijos. Ji dvejus metus praleido tyrinėdama švietimą PISA tyrimuose lyderiaujančiose šalyse. Lucy stebėjo darbą mokyklose, gyveno kartu su šių mokyklų mokytojais, atliko interviu su mokiniais, tėvais, mokytojais ir švietimo politikos kūrėjais. Sužinosite, ko galėtume pasimokyti iš šių šalių ir kas galėtų būti aktualiausia Lietuvos švietimo sistemai. Read more about Ko galime pasimokyti iš pažangiausių švietimo sistemų?[…]

Kaip, kodėl ir su kuo? TERA patirtis

15.00–15.45, lapkričio 25 d., Geros mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: AVAD Baltic, Ugdymo plėtotės centras

Retai kada pokyčius priimame lengvai. Šiame renginyje pasidalysime Tartu privačios mokyklos (Estijoje), žinomos TERA vardu, patirtimi. Paaiškinsime, kaip   mums pavyko per 10 metų mokinių skaičių mokykloje padidinti nuo 70 iki 400. Pasidalysime savo geriausiomis praktikomis inovacijų, grįžtamojo ryšio formų ir mokyklos vadybos srityse. Pademonstruosime, kaip technologijos klasėje gali tapti puikiu pagalbininku. Sužinosite, kaip mes Read more about Kaip, kodėl ir su kuo? TERA patirtis[…]

Kaip mokykloje nuosekliai plėtoti socialinį ir emocinį ugdymą?

11.00–12.30, lapkričio 25 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Socialinio ir emocinio ugdymo institutas

Norint mokykloje tinkamai ugdyti vaiką, svarbios ne tik pažinimo, bet ir socialinės bei emocinės kompetencijos. Tik visuminis vaiko ugdymas gali jam užtikrinti sėkmę mokykloje ir gyvenime. Kas tai yra socialinis ir emocinis ugdymas? Sunku ar lengva jį nuosekliai plėtoti mokykloje? Gal tai švietimo revoliucija? Kas tai turi daryti? Kas nutiks, jeigu nekreipsime dėmesio į nuoseklų Read more about Kaip mokykloje nuosekliai plėtoti socialinį ir emocinį ugdymą?[…]

Kūrybingumo ir kritinio mąstymo ugdymas. Kas naujo?

13.00–13.45, lapkričio 25 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Švietimo ir mokslo ministerija

Sužinosite apie naujausius kūrybingumo tyrimus, taip pat planuojamus politinius darbus kūrybingumo ir kritinio mąstymo ugdymo srityje, išgirsite praktinių įžvalgų. Be to, susipažinsite su mokykloms skirta kūrybingumo ir kritinio mąstymo ugdymo modelių el. platforma, galimybėmis mokykloms rinktis ir įgyvendinti šiuos modelius.

Spalvoti atradimai

10.00–10.45, lapkričio 25 d., Žiogelio laboratorija Organizuoja: Ukmergės vaikų lopšelis-darželis „Žiogelis“

Norėdami suvokti dalyko esmę, išsiaiškinti, atrasti ir pažinti supantį pasaulį turite veikti patys. Laboratorijoje turėsite galimybę: tyrinėti ir eksperimentuoti su natūraliomis priemonėmis: spalvotu smėliu, vandeniu, dažais, moliu; išlaisvinti fantaziją, lavinti lytėjimo pojūčius, pastabumą; įgyvendinti savo idėjas; analizuoti ir kūrybiškai veikti. Eksperimentuodami įsitrauksite į aktyvią veiklą, ieškosite atsakymų apie naujus, nežinomus ir sudėtingus dalykus: sukursite „Obuolinį Read more about Spalvoti atradimai[…]

Spalvoti atradimai

11.00–11.45, lapkričio 25 d., Žiogelio laboratorija Organizuoja: Ukmergės vaikų lopšelis-darželis „Žiogelis“

Norėdami suvokti dalyko esmę, išsiaiškinti, atrasti ir pažinti supantį pasaulį turite veikti patys. Laboratorijoje turėsite galimybę: tyrinėti ir eksperimentuoti su natūraliomis priemonėmis: spalvotu smėliu, vandeniu, dažais, moliu; išlaisvinti fantaziją, lavinti lytėjimo pojūčius, pastabumą; įgyvendinti savo idėjas; analizuoti ir kūrybiškai veikti. Eksperimentuodami įsitrauksite į aktyvią veiklą, ieškosite atsakymų apie naujus, nežinomus ir sudėtingus dalykus: sukursite „Obuolinį Read more about Spalvoti atradimai[…]

Spalvoti atradimai

12.00–12.45, lapkričio 25 d., Žiogelio laboratorija Organizuoja: Ukmergės vaikų lopšelis-darželis „Žiogelis“

Norėdami suvokti dalyko esmę, išsiaiškinti, atrasti ir pažinti supantį pasaulį turite veikti patys. Laboratorijoje turėsite galimybę: tyrinėti ir eksperimentuoti su natūraliomis priemonėmis: spalvotu smėliu, vandeniu, dažais, moliu; išlaisvinti fantaziją, lavinti lytėjimo pojūčius, pastabumą; įgyvendinti savo idėjas; analizuoti ir kūrybiškai veikti. Eksperimentuodami įsitrauksite į aktyvią veiklą, ieškosite atsakymų apie naujus, nežinomus ir sudėtingus dalykus: sukursite „Obuolinį Read more about Spalvoti atradimai[…]

Spalvoti atradimai

13.00–13.45, lapkričio 25 d., Žiogelio laboratorija Organizuoja: Ukmergės vaikų lopšelis-darželis „Žiogelis“

Norėdami suvokti dalyko esmę, išsiaiškinti, atrasti ir pažinti supantį pasaulį turite veikti patys. Laboratorijoje turėsite galimybę: tyrinėti ir eksperimentuoti su natūraliomis priemonėmis: spalvotu smėliu, vandeniu, dažais, moliu; išlaisvinti fantaziją, lavinti lytėjimo pojūčius, pastabumą; įgyvendinti savo idėjas; analizuoti ir kūrybiškai veikti. Eksperimentuodami įsitrauksite į aktyvią veiklą, ieškosite atsakymų apie naujus, nežinomus ir sudėtingus dalykus: sukursite „Obuolinį Read more about Spalvoti atradimai[…]

Spalvoti atradimai

14.00–14.45, lapkričio 25 d., Žiogelio laboratorija Organizuoja: Ukmergės vaikų lopšelis-darželis „Žiogelis“

Norėdami suvokti dalyko esmę, išsiaiškinti, atrasti ir pažinti supantį pasaulį turite veikti patys. Laboratorijoje turėsite galimybę: tyrinėti ir eksperimentuoti su natūraliomis priemonėmis: spalvotu smėliu, vandeniu, dažais, moliu; išlaisvinti fantaziją, lavinti lytėjimo pojūčius, pastabumą; įgyvendinti savo idėjas; analizuoti ir kūrybiškai veikti. Eksperimentuodami įsitrauksite į aktyvią veiklą, ieškosite atsakymų apie naujus, nežinomus ir sudėtingus dalykus: sukursite „Obuolinį Read more about Spalvoti atradimai[…]

Vaikų kūrybiškumo ir tyrinėjimo gebėjimų ugdymas

15.00–15.45, lapkričio 25 d., Žiogelio laboratorija Organizuoja: Ukmergės vaikų lopšelis-darželis „Žiogelis“

Norėdami atrasti ir pažinti juos supantį pasaulį, išsiaiškinti ir suvokti dalyko esmę net ir patys mažiausi vaikai turi veikti patys. Norime pasidalyti patirtimi: kaip įtraukiame vaiką į aktyvią veiklą ir skatiname ieškoti atsakymų, domėtis naujais, nežinomais ir sudėtingais dalykais; kaip suteikiame vaikui galimybę tyrinėti ir eksperimentuoti su natūraliomis priemonėmis: spalvotu smėliu, vandeniu, dažais, moliu; kaip Read more about Vaikų kūrybiškumo ir tyrinėjimo gebėjimų ugdymas[…]

Augu bendraudamas, tyrinėdamas, kurdamas

11.00–11.45, lapkričio 26 d., 3.1 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kaip kryptingai organizuoti vaikų ugdymą(si)? Kaip įveikti ikimokyklinio ugdymo organizavimo ir planavimo iššūkius?  Atsakymų į šiuos klausimus bus ieškoma,  aptariant Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašą, padedantį pedagogui planuoti ugdymo turinį, ir nagrinėjant pedagogų veiklos praktinius pavyzdžius. Renginio dalyviams bus pristatoma, kaip, naudojantis Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašu, rengiami savaitės veiklos planai pagal naujausias planavimo tendencijas. Read more about Augu bendraudamas, tyrinėdamas, kurdamas[…]

Knygos paslaptis: ar tikrai viską žinome apie skaitymą?

14.00–14.45, lapkričio 26 d., 3.1 salė Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Skaitymo kompetencijų ugdymas ir tobulinimas. Skaitymo strategijos parinkimas mokant tiek pradedančiuosius (ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikus), tiek pažengusius skaitytojus (vyresniojo mokyklinio amžiaus mokinius): skatinimas domėtis knygomis, iliustracijų svarba, mokymas įsitraukti į skaitymo procesą, skaitomą tekstą sieti su jau turimomis žiniomis, išskirti esmines idėjas, apibūdinti svarbiausius veikėjus. Kaip įtraukimas į skaitymo procesą ugdo vaikų kalbą, skatina Read more about Knygos paslaptis: ar tikrai viską žinome apie skaitymą?[…]

Mokytojo įvaizdis visuomenėje. Kaip mes prie jo prisidedame?

10.00–10.45, lapkričio 26 d., 3.2 salė Organizuoja: Dr. Živilė Sederevičiūtė-Pačiauskienė

Nors Lietuvoje netrūksta itin gabių mokytojų, medijos žurnalistų lūpomis dažniausiai pasakoja mums, ko mokykloje trūksta, kas yra negerai… Kokį mokyklos (mokytojo) vaizdą jos formuoja? Ar tai stichinis procesas, ar kryptinga, apgalvota komunikacija? Kokią įtaką medijų piešiamam mokytojo ir mokyklos portretui daro pati mokykla? Ar šį procesą galima valdyti? Kaip pačios mokyklos ir mokytojų asociacijos gali Read more about Mokytojo įvaizdis visuomenėje. Kaip mes prie jo prisidedame?[…]

Ar tikrai mano nuomonė yra mano? Medijų įtaka

11.00–11.45, lapkričio 26 d., 3.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Šiuolaikinį žmogų nuolat atakuoja žinios, sklindančios iš įvairių kanalų: televizijos, interneto, radijo. Žinių gausybė verčia priimti informaciją skubotai, tinkamai neįvertinus jos patikimumo ir naudos. Sunku suprasti ir įsigilinti į visus globalėjančiai pasaulio bendruomenei kylančius iššūkius, dėl to yra patogu tiesiog patikėti ta tiesa, kurią skelbia medijos. Niekam nekyla abejonių, kad šiuolaikiniam žmogui svarbus kritinis mąstymas. Read more about Ar tikrai mano nuomonė yra mano? Medijų įtaka[…]

Požeminiai garažai „Google“ karalystėje

12.00–12.45, lapkričio 26 d., 3.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kodėl „Google“ taip svarbu? Žinios yra įgyjamos naudojantis įvairiais įrankiais, o šie daro įtaką interpretuojant gaunamą informaciją. Todėl labai svarbu tinkamai pasirinkti įrankius ir išmanyti jų veikimą. Daugumos mūsų naršyklėse – kad ir kokį įrankį naudotume – pradžios puslapis pagal nutylėjimą būna paieškos sistema. Lietuvoje tai yra „Google“ paieškos sistema. Ji paieškos rezultatus rikiuoja pagal Read more about Požeminiai garažai „Google“ karalystėje[…]

Asmenybės branda ir motyvacija

13.00–14.30, lapkričio 26 d., 3.2 salė Organizuoja: Vega Dikčienė

Dažnai girdime, jog vienas iš pedagogo uždavinių – ugdyti brandžią ir motyvuotą asmenybę. Ar tai vis dar nauja? Matyt, kad ne – jau Antikos laikais buvo ieškoma atsakymo, kaip išugdyti brandų ir motyvuotą žmogų. Šio pranešimo tikslas – pažvelgti į šią temą plačiau: aptarti paties pedagogo brandos klausimą ir jo įtaką ugdant jauną žmogų, parodyti, Read more about Asmenybės branda ir motyvacija[…]

Ar šiuolaikiniai paaugliai knygose atranda save?

15.00–15.45, lapkričio 26 d., 3.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Pastaruoju metu padidėjo dėmesys paauglių literatūrai, gausėja ir lietuvių autorių šiam adresatui parašytų knygų. Kokius klausimus jos kelia? Kokios raiškos naujovės pastebimos? Ar šiuolaikinės knygos gali konkuruoti su paauglių klasika?Ar jos paskritai skatina skaityti? Į šiuos klausimus bandys atsakyti prelengentai, tačiau svarstyti kviečiami visi renginio dalyviai. Lektoriai: Doc., dr. Kęstutis Urba, literatūros kritikas; Eglė Baliutavičiūtė, literatūros Read more about Ar šiuolaikiniai paaugliai knygose atranda save?[…]

Informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ apdovanojimų šventė

10.00–13.00, lapkričio 26 d., 5.1 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Jau tryliktą kartą Lietuvoje informatikos ir informatinio mąstymo konkursas „Bebras“ kvietė 3–12 kl. mokinius išmėginti savo jėgas sprendžiant įdomius uždavinius. Šie žaismingai ir suprantamai formuluojami uždaviniai apima visas svarbiausias informatikos sritis, parodo jų dermę su kitais mokslais. Geriausiai uždavinius išsprendę mokiniai bus apdovanoti šioje šventėje – jiems bus įteikti „Bebro“ diplomai ar pagyrimo raštai, o Read more about Informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ apdovanojimų šventė[…]

Mano gerosios mokyklos istorija

16.00–17.30, lapkričio 26 d., 5.1 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras, VšĮ „Mokymosi mokykla“

Tai baigiamasis parodos „Mokykla 2016“ renginys. Jame į gerą mokyklą bandysime pažvelgti įvairių mokyklų akimis. Jums pristatysime netradicinių ir neįprastų mokyklų patirtis, pasakodami unikalias istorijas. Išgirsite skirtingų (o galbūt ir kažkuo panašių) istorijų apie bendruomenę mokykloje, alternatyvų mokyklos „veidą“, savarankiškumą. Renginyje tiesiogiai bendrausite su Vilniaus Prano Mašioto pradinės, Demokratinės, Humanistinės, Melkio mokyklos atstovais. Draugiškas dialogas padės atrasti, Read more about Mano gerosios mokyklos istorija[…]

„Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių I dalis: „Iš klasės – į biblioteką – ir atgal!“

11.00–12.30, lapkričio 26 d., 5.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Šioje intelektualių pašnekesių dalyje „Iš klasės – į biblioteką – ir atgal!“ dalysimės mintimis šiais klausimais: Kas atveda mokinį į biblioteką: šeima, mokytojas ar draugai? Ką mokinys randa bibliotekoje? Ar literatūros pamokos ugdo kūrybingą skaitytoją? Koks ryšys tarp literatūros pamokų ir skaitymo? Šiuolaikinio rašytojo, šiuolaikinės literatūros vieta mokykloje – ką galime pasiūlyti paaugliui? Rekomenduojamos literatūros Read more about „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių I dalis: „Iš klasės – į biblioteką – ir atgal!“[…]

„Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių II dalis: „Griauti(s) mokslo dramblio kaulo bokštą“

13.00–14.30, lapkričio 26 d., 5.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Ši intelektualių pašnekesių „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ ciklo dalis skirta diskusijai apie mokslo reikšmę, jo prestižo būklę, santykį su visuomene ir būdus, kaip mokslą suartinti su mokykla, bendruomene. Renginyje mėginsime atsakyti į klausimus: Kodėl kartais nuvertiname mokslą ir jis mums tampa šiek tiek svetimas? Ar įmanoma, kad suartėtų mokslas ir mokykla, vietos bendruomenė – taptų draugais? Read more about „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių II dalis: „Griauti(s) mokslo dramblio kaulo bokštą“[…]

„Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių III dalis: „Tapti mokyklos architektu – panku“

15.00–16.30, lapkričio 26 d., 5.2 salė Organizuoja: Asociacija „Žinių ekonomikos forumas“, Ugdymo plėtotės centras

Trečioji intelektualių pašnekesių „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ ciklo dalis skirta ugdymo(si) erdvių kaitos ir mokyklų, verslo, kultūros bei kitų institucijų santykio kuriant jas problematikai. Kintant darbo rinkai ir ryškėjant piliečių pasirengimui aktyviai prisidėti prie šalies pažangos kūrimo, švietimo ekspertai pastebi, jog dėl to auga autentiško mokymosi svarba. Tai leidžia kalbėti apie tradicinių ugdymo(si) erdvių kaitą. Renginyje Read more about „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių III dalis: „Tapti mokyklos architektu – panku“[…]