Parodos „Mokykla 2015“ atgarsiai

Lapkričio 6–7 dienomis vykusioje parodoje prisistatė 106 įmonės ir švietimo įstaigos iš Lietuvos, Didžiosios Britanijos, Estijos ir Prancūzijos. Per dvi parodos dienas buvo surengti 229 renginiai. Parodas „Mokykla“  ir „Vaikų šalis“ kartu aplankė net 18 700 lankytojų. Edukaciniuose renginiuose dalyvavo 4 000 švietimo bendruomenės narių iš Vilniaus,  Kauno, Klaipėdos, Utenos, Vilkaviškio miestų ir rajonų; Trakų, Lazdijų, Akmenės, Mažeikių, Varėnos, Prienų, Šakių, Radviliškio, Šilalės, Plungės, Biržų, Kretingos, Pasvalio rajonų; Palangos, Alytaus, Visagino, Raseinių, Joniškio, Šalčininkų, Panevėžio, Kėdainių, Ukmergės, Rokiškio, Ignalinos, Šiaulių, Jonavos, Turgelių, Tauragės, Jurbarko, Marijampolės, Anykščių, Rietavo, Nemėžio miestų.


Reportažas iš parodos.
Šiais metais pirmą kartą buvo sukurtos ir parodoje įgyvendintos „Atradimų laboratorijos“ – erdvė, kurioje mokiniai kartu su savo mokytojais dalyvavo praktinėse veiklose, leidusiose suprasti jungtis tarp gamtos, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos, šių žinių praktinį pritaikomumą, reikšmę kasdieniam gyvenimui bei mūsų istorijos pažinimui. Parodoje veikė 9 skirtingų tematikų laboratorijos, kurios sukėlė milžinišką susidomėjimą – veiklas išbandė beveik 1 000 parodos dalyvių. Bendras mokytojų ir mokinių vertinimas rodo, kad „Atradimų laboratorijų“ tikslas buvo pasiektas – dalyviai įžvelgė ryšius tarp disciplinų ir gebėjo identifikuoti jų praktinį pritaikomumą kasdieniame gyvenime. Reportažas.

Galima būtų išskirti tris patikusius „Atradimų laboratorijų“ aspektus: veiklas, veiklų pateikimą, bendrą atmosferą veiklų metu. Kalbėdami apie labiausiai „Atradimų laboratorijose“ patikusius dalykus, mokytojai nurodo konkrečias laboratorijas arba jose vykusias veiklas (aiškus lyderis –AHHAA mokslo centras iš Estijos). Kita dalis mokytojų akcentavo veiklų pateikimą: orientaciją į realų praktinį išbandymą, mokymąsi tyrinėjant ir bendrą atmosferą, t.y. nuoširdų, kolegialų veiklų vadovų bendravimą su mokiniais.

Taip pat mokytojai pastebėjo, kad atlikdami veiklas naudojosi kelių skirtingų disciplinų žiniomis, gyvenimiška patirtimi. Mokytojai mato galimybę veiklų patirtį panaudoti gamtos mokslų, technologijų, IT, matematikos ar socialinių, humanitarinių dalykų pamokose bei neformalioje veikloje.

Mokiniams „Atradimų laboratorijose“ labiausiai patiko praktiniai elementai veiklose, galimybė viską atlikti patiems: modeliuoti, konstruoti, eksperimentuoti, kurti. „Atradimų laboratorijose“ veiklos buvo organizuotos kitaip nei įprasta mokykloje: atlikti veiklas buvo smagu, įdomu ir netikėta. Atlikdami veiklas mokiniai naudojosi mokykloje įgytomis įvairių disciplinų žiniomis. Mokiniai akcentavo, kad „Atradimų laboratorijų“ patirtį galės pritaikyti ir savo kasdieniame gyvenime ar būsimose studijose.

 
Įrašas paskelbtas kategorijoje 2015. Įsiminti nuorodą.