Suklastotos naujienos, informacijos painiava: Kaip ugdyti skaitmeninės visuomenės piliečius?

Šiandieniniame pasaulyje, kur informacija sklinda žaibišku greičiu vos vieno mygtuko paspaudimu, susiduriama su galybe iššūkių. Informacija klastojama, žinios nepatikrinamos, iškreipiamos. Tai vyksta ne tik Lietuvoje. Su tokiais iššūkiais susiduriama visame pasaulyje.

2015 m. sausio mėn. išpuolių bangos sukrėsta Prancūzija mobilizavosi ir susitelkė į skaitmeninės eros švietimo bei pilietiškumo iššūkius. Ką gali padaryti mokykla, kad būtų ugdomi laisvi ir išprusę piliečiai, gebantys patys rasti informaciją ir atskirti suklastotas žinias šioje socialinių tinklų ir ekranų eroje?

Serge’as Barbet, Prancūzijos medijų ir informacinio raštingumo centro (CLEMI) direktorius, pirmąją ,,Mokykla 2019“ parodos dieną (1.3 salė 13 val.) skaitys pranešimą ,,Suklastotos naujienos, informacijos painiava… Kaip ugdyti skaitmeninės visuomenės piliečius?“.

Lektorius pristatys Prancūzijos medijų ir informacinio raštingumo patirtį, pateiks nacionalinio Medijų ir informacinio raštingumo centro (CLEMI) pagrindinę misiją – rengti mokytojus, kurti medijų ir informacinio raštingumo ugdymo priemones, organizuoti medijų raštingumo mokyklose veiklas, koordinuoti kasmet vykstančią „Medijų raštingumo mokyklose savaitę“. Prancūzijos moksleiviai jau priprato prie naujoviškų užduočių per pamokas: pavyzdžiui, iš penkių „Twitter“ žinučių išrinkti tokią, kurioje skelbiama autentiška informacija, o ne gandai, propaganda ar dezinformacija.

Prancūzija nuo 2015-ųjų vykdo vieną iš plačiausių žiniasklaidos raštingumo pamokų programų pasaulyje. Šiais metais organizuota 31-oji Medijų raštingumo savaitė mokyklose, kurios tema „Informacija be sienų“.

Tuo tarpu, Lietuvoje tokių pamokų dar pasigendama.

Ateikite, pasisemkite patirties ir ženkite koja kojon su pasauliu!

P. S. Renginys vyks prancūzų kalba, su vertimu į lietuvių kalbą.