Atskirtys ir įtrauktys švietime

11.00–12.30, lapkričio 22 d., Ateities mokyklos_erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Siekiant visapusiškos asmenybės ugdymo(si), atsižvelgiant į kiekvieno mokinio ypatybes, įtakos turi išorės ir vidiniai veiksniai.  Kuriant ir taikant įtraukties  į ugdymo procesą priemones įvairių poreikių, gabumų, galių ir patirčių mokiniams, svarbu suvokti, kas yra atskirtis, kaip ją išmatuoti ir kaip kurti sąlygas paveikiai įtraukčiai. Diskusijose pasitelksime sociologijos ir psichologijos teorines prieigas atskirties fenomenui pristatyti bei Read more about Atskirtys ir įtrauktys švietime[…]

Gera mokykla: kartu ar atskirai?

13.00–16.00, lapkričio 22 d., Ateities mokyklos_erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Geros mokyklos koncepcijoje užkoduota idėja, kad gera mokykla turi būti įvairi įvairiems, lanksčiai prisitaikanti prie įvairių ugdymosi poreikių. Tai   mokykla kiekvienam. Turime daug pasiryžimų, deklaracijų, tačiau realus gyvenimas rodo, kad pokyčiai vyksta lėtai. Visuomenės nuostatos „kitokių“ vaikų atžvilgiu, netinkamas ir tik deklaratyvus prioritetų švietime sudėliojimas dažnai užkerta kelią būti kartu. Tačiau yra mokyklų, kurios  ryžtasi Read more about Gera mokykla: kartu ar atskirai?[…]

K12 Forumas: Už(si)degti pokyčiams

11.00–12.30, lapkričio 22 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB ,,Biznio mašinų kompanija“

Kvapą gniaužiantys Lietuvos ir užsienio pranešėjų pristatymai, įtraukiančios diskusijos ir nuotaikingi naujausių technologijų pristatymai – visa tai ir dar daugiau K12 Forume 2019. K12 forumas – nepraleiskite progos už(si)degti pokyčiams! Pranešėjai: Urtė Neniškytė, VU Gyvybės mokslų centro neuromokslininkė, biochemijos mokslų daktarė; Daiva Viskontienė, „Biznio mašinų kompanija“ vadovė; Rimantas Mačernis, „Education & Business Technologies“ vadovas; Rūta Read more about K12 Forumas: Už(si)degti pokyčiams[…]

Kaip įgalinti įsigytą ir nenaudojamą interaktyvią mokymosi įrangą?

11.00–11.45, lapkričio 22 d., Konferencijų salė (1.2 salė) Organizuoja: UAB „Officeday“

Turite interaktyvią lentą, ekraną ar kitą įrangą, kuria mokytojai nesinaudoja? Problema dažnai slypi tame, jog vartotojams tiesiog trūksta informacijos, kaip teisingai išnaudoti įrankį, o galbūt tai turinio problema? Ateikite ir sužinokite, ką daryti tokiu atveju ir kaip teisingai įgalinti tokią įrangą darbui. Lektoriai – Eimantas Bakanauskas, UAB OFFICEDAY; BALTŲ LANKŲ, TEV ir DIDAKTOS leidyklų atstovai.

Office 365 – ateitis, kuri suteikia šansą bendrauti ir bendradarbiauti

14.00–14.45, lapkričio 22 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: MICROSOFT, UAB „Officeday“

Microsoft O365 – tema, kuria paskutiniu metu ypač dažnai diskutuoja švietimo bendruomenė. Dauguma sutinka, kad šis įrankis iš esmės keičia nusistovėjusias bendravimo ir bendradarbiavimo normas ir didina produktyvumą. Tačiau vis dar kyla klausimas, kokius žingsnius reikia atlikti, kad mokykla galėtų sėkmingai atlikti O365 integraciją. Ateikite ir sužinokite, kokie pagrindiniai šios sistemos privalumai ir ką reikia Read more about Office 365 – ateitis, kuri suteikia šansą bendrauti ir bendradarbiauti[…]

Mokytojų laikas

12.00–16.00, lapkričio 22 d., Mokytojų laikas (5.1 salės foje) Organizuoja: LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Nacionalinė švietimo agentūra, Pedagogų rengimo centrai

Pedagogų rengimo centrų atstovai mokytojus kvies pasikonsultuoti šiomis temomis: 12.00–12.45 val. „Gamtamokslinio ugdymo turinys ir mokinių mokymosi motyvacija: kada gamtamokslinis pasaulis žavi?“ (prof. dr. Palmira Pečiuliauskienė), „Ugdymo turinys. Ugdymo atrankos principai. Lituanistinis ugdymas“ (prof. dr. Vilija Salienė), „Ankstyvasis ugdymas“ (prof. dr. Daiva Jakovonytė-Staškuvienė). 13.00–13.45 val. „Ugdymo turinys. Ugdymo atrankos principai. Lituanistinis ugdymas“ (prof. dr. Vilija Read more about Mokytojų laikas[…]

Darnus vystymasis mokyklų bendruomenėse

12.00–13.30, lapkričio 22 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Lietuvos vaikų ir jaunimo centras

Įgyvendindami programą „Darni mokykla“ pastebėjome, kad geriausių rezultatų pasiekia tos ugdymo įstaigos, kurios  veiklomis sugeba įtraukti visus savo bendruomenės narius. Užsiėmimo metu susipažinsite su  programoje dalyvavusių mokyklų įgyvendintų, bendruomenę įtraukiančių iniciatyvų pavyzdžiais bei susikursite unikalius scenarijus, kaip per darnaus vystymosi švietimo veiklas ne tik suteikti moksleiviams reikalingų žinių klimato kaitos, atsakingo vartojimo, sveikos gyvensenos ir Read more about Darnus vystymasis mokyklų bendruomenėse[…]

Kaip padėti vaikui, turinčiam autizmo spektro sutrikimų

14.00–14.45, lapkričio 22 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Lietuvos aklųjų ir silpnaregių ugdymo centras, Nacionalinė švietimo agentūra

Autizmas – sudėtingas raidos sutrikimas, lemiantis savitą ir kokybiškai kitokį jį turinčių asmenų elgesį bei suvokimą. Lietuvos pedagogams ir tėvams labai trūksta žinių apie vaikų, kuriems būdingi autizmo spektro sutrikimai (ASS), ugdymą. Stokojama informacijos, kaip nustatyti individualius tokių vaikų ugdymosi poreikius, parinkti ir taikyti tinkamus probleminio elgesio kontrolės būdus, veiksmingas psichosocialines, edukacines, komunikavimo gebėjimų, socialinių Read more about Kaip padėti vaikui, turinčiam autizmo spektro sutrikimų[…]

Bendrųjų gebėjimų vertinimas ir fiksavimas mokinio el. portfelyje.

15.00–15.45, lapkričio 22 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Kaip įvairių dalykų pamokose ugdyti ir vertinti bendruosius gebėjimus? Kur mokiniui fiksuoti formuojamojo vertinimo žingsnius, kad būtų galima stebėti savo mokymosi pažangą ir matyti mokymosi pastangų prasmę bei rezultatus? Susipažinsite su bendrųjų gebėjimų vertinimo sėkmės kriterijais ir jų požymiais, sužinosite, kaip el. portfelyje gali būti fiksuojamas mokymosi procesas.

Mokomės drauge su „iPad“

16.00–16.45, lapkričio 22 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Šiaulių r. Kuršėnų Pavenčių mokykla-daugiafunkcis centras

Kaip pamokoje padalyti savo dėmesį kiekvienam vaikui ir subtiliai bei tikslingai paskirstyti užduotis? Pasitelkti į pagalbą išmaniuosius įrenginius! Užsiėmimo metu praktiškai išbandysite planšetės „iPad“ galimybes valdyti klasę, diferencijuoti ir individualizuoti užduotis, stebėti mokinių pažangą. Lauksime Jūsų!  

Dekoduoti ugdymo scenarijai ateičiai

13.00–13.45, lapkričio 22 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Vilniaus universitetas

Ugdymo turinys glaudžiai siejamas su (ne)numatomoje ateityje reikalingomis kompetencijomis sėkmingam asmens gyvenimui ir potencialo realizavimui. Kokiai ateičiai šiandien mokykla ugdo mokinius ir ar jos įgyvendinamas ugdymo turinys padės įveikti ateityje individui ir visuomenei kilsiančius iššūkius? Ar galime šiandien dekoduoti ugdymo scenarijus ateičiai ir juos paversti edukacinėmis aplinkomis ir mokymosi veiklomis? Ar ugdymo turinio „perkrovimas“ padės Read more about Dekoduoti ugdymo scenarijai ateičiai[…]

Mokinių pasiekimų vertinimo naujovės: tarptautinis kontekstas

15.00–15.45, lapkričio 22 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Kiek Lietuvos švietimui darys įtakos didžiausių tarptautinių tyrimų organizacijų strateginės kryptys mokinių vertinimo srityje? Kaip kis mokinių pasiekimų vertinimas ugdant XXI a. kompetencijas – slinktys nuo teorijos veiklos link? Ką išspręs daugiapakopis adaptyvusis testavimas? Kiek švietimo rezultatus veikia socialinė, ekonominė, kultūrinė (SEK) nelygybė? Lektorė: dr. Rita Dukynaitė, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija.   Read more about Mokinių pasiekimų vertinimo naujovės: tarptautinis kontekstas[…]

Mokymasis be sienų. Savivaldybių ir mokyklų patirtys

12.00–12.45, lapkričio 23 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kitoks mokymas, mokymasis visur ir visada, savo mokyklos ir klasės durų atvėrimas ugdymo organizavimo pokyčiams… Ar esame atviri ir pasirengę tokiam mokymui ir mokymuisi? Ar mokame atsisakyti mums patogių, tačiau mokinių smalsumo neskatinančių ugdymo organizavimo elementų ir juos pakeisti kitais, įgalinančiais bei motyvuojančiais? Kokios pagalbos mums reikia? Atsakymų į šiuos ir kitus klausimus, susijusius su Read more about Mokymasis be sienų. Savivaldybių ir mokyklų patirtys[…]

Bendrųjų ir dalykinių kompetencijų vienovė. Savivaldybių ir mokyklų patirtys

13.00–14.30, lapkričio 23 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Ar ugdymas šiandieninėje mokykloje tinkamai parengia mokinį tolesniam gyvenimui? Ar pakankamai dėmesio skiriame bendrųjų ir dalyko kompetencijų dermei?  Kaip geriau, patraukliau susieti mokymo medžiagą su gyvenimo aktualijomis? Kaip padėti vaikui išmokti mokytis iš savo patirties? Atsakymų į šiuos ir kitus klausimus, susijusius su integraliu bendrųjų ir dalykinių kompetencijų ugdymu bei vertinimu, ieškosime kartu su mokyklomis, Read more about Bendrųjų ir dalykinių kompetencijų vienovė. Savivaldybių ir mokyklų patirtys[…]

Mokytojai ir tėvai: kaip susitelkti dėl bendro tikslo – laimingos vaikystės?!

15.00–15.45, lapkričio 23 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Namai, šeima, mokykla – tai vaiko gyvenimo kelio pradžia. Specialistai, dirbdami su įvairaus amžiaus vaikais ir paaugliais, pastebi vieną didžiausių šių dienų iššūkių – pedagogų ir tėvų bendradarbiavimo stoką. Deja, bet dažnai dėl to labiausiai nukenčia vaikai. Diskusijoje kalbėsime apie tėvų ir mokytojų lūkesčius, aiškinsimės priežastis, kodėl mokytojams ir tėvams dažnai trūksta bendradarbiavimo, kaip būtų Read more about Mokytojai ir tėvai: kaip susitelkti dėl bendro tikslo – laimingos vaikystės?![…]

Kelias link technologiškai pažangios mokyklos. Sėkmės istorijos

10.00–10.45, lapkričio 23 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Officeday“

Renginio metu kalbinsime technologiškai pažangių mokyklų vadovus ir administraciją. Aiškinsimės, kokius sprendimus mokyklos naudoja, kaip technologijos keitė mokinių susidomėjimą ir patį mokymosi procesą. Mokyklų atstovai pasidalins gerąja patirtimi įgyvendinant projektus, bei papasakos, kas jų nuomone yra svarbiausi technologiniai aspektai norint sukurti pažangią ir šiuolaikišką mokymosi aplinką.

REFLEKSIJA: nuo 5 minučių, nes „reikia“, iki įrankio efektyviam ugdymui(si)

14.00–14.45, lapkričio 23 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Reflectus

Sąmoningas vaikas natūraliai siekia aukščiausių rezultatų tame, kas jam yra svarbu. O sąmoningą kartą lengviausia pradėti ugdyti nuo refleksijos įgūdžių ugdymo. Pedagogams mokantis kartu su mokiniais. Refleksijos svarba deklaruojama kiekviename ugdymą reglamentuojančiame dokumente, tačiau vyrauja populiari nuomonė, kad refleksija tuščiai išnaudoja pamokos laiką ir… neduoda jokių rezultatų. Atlikusi eksperimentą su mokiniais, Julija rado tiesioginį ryšį Read more about REFLEKSIJA: nuo 5 minučių, nes „reikia“, iki įrankio efektyviam ugdymui(si)[…]

Virtuali realybė švietime. Ar jau esame pasiruošę šį technologinį įrankį išnaudoti tinkamai?

11.00–11.45, lapkričio 23 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: UAB „Officeday“

Pastaruoju metu rinkoje pasirodė ne vienas virtualios realybės sprendimas skirtas švietimui. Tačiau dažnai pastebima, jog tinkamų VR įrankių mokymuisi rasti vis dar ypatingai sunku. Pagrindinė problema – turinys ir jo pritaikomumas. Renginio metu bandysime paneigti šią nuomonę pristatydami kompanijos AVANTIS sukurtą ClassVR sprendimą – Virtualios realybės įrangą su paruoštu K12 turiniu visų dalykų mokymuisi. Seminaro Read more about Virtuali realybė švietime. Ar jau esame pasiruošę šį technologinį įrankį išnaudoti tinkamai?[…]

Kito pasaulio tyrėjai. Kas jie?

12.00–12.45, lapkričio 23 d., Profesijų galerija (balkonas 3 salėje) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kas yra speleologas? Tai žmogus, lendantis į urvus? O gal turistas Žemės gelmėse, taip pat sportininkas, atradėjas, mokslininkas? Kokiomis savybėmis turi pasižymėti žmonės, norintys būti speleologais? Ateikite, susipažinsime ir pasikalbėsime! Tai labai reta galimybė susitikti su speleologais ne Žemės gelmėse. Būtinai atvykite paklausyti ir paklausti!

Ko reikia, kad drąsios idėjos virstų jaunimo verslu?

14.00–14.45, lapkričio 23 d., Profesijų galerija (balkonas 3 salėje) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras, VšĮ „Lietuvos Junior Achievement“

Šiuolaikinis pasaulis tikisi drąsių, kūrybingų, nestandartiškai veikiančių ir mąstančių žmonių. Kaip idėjas paversti realybe, ko reikia, kad kur kas didesnė dalis idėjų, virstų naujovėmis? Kokia patirtis dar mokyklos suole skatina analizuoti, stebėti ir suvokti, kaip keičiasi visuomenė, žmonių poreikiai, kokios technologijos atsiranda ir kaip jos leidžia mums keisti savo gyvenimą? Atsakymų į šiuos ir kitus Read more about Ko reikia, kad drąsios idėjos virstų jaunimo verslu?[…]

Prevencinės veiklos mokykloje technologijos

16.00–16.45, lapkričio 23 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Dažnas švietimo darbuotojas kelia sau klausimą – kokios veiklos formos yra paveikiausios mokiniams. Tiek mokslininkai, tiek prevencinių programų kūrėjai, tiek prevencinės veiklos praktikai analizuoja šiuolaikinio jaunimo gyvenseną, keldami sau iššūkius – ugdyti vaikų socialines emocines kompetencijas per kasdienę veiklą. Įtraukiančioje paskaitoje aptarsime sunkiausius prevencinės veiklos įgyvendinimo etapus. Sužinosite apie naujausias prevencinės veiklos ugdymo technologijas – Read more about Prevencinės veiklos mokykloje technologijos[…]

Mini vaidinimas „Kitoks vaikas klasėje“

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kviečiame ne tik pamatyti mini vaidinimą „Kitoks vaikas klasėje“, bet ir dalyvauti jame.  Režisierius ir aktorius Paulius Tamolė kartu su kitais aktoriais, pasitelkdamas forumo teatro ir improvizacijų metodą, įtrauks renginio dalyvius į vaidinimą – jie taps aktoriais, kritikais ar tiesiog žiūrovais. Reali situacija iš mokyklos kasdienybės persikels į sceną ir taps puikiu mūsų diskusijos objektu. Read more about Mini vaidinimas „Kitoks vaikas klasėje“[…]

Mini vaidinimas „Ultra tėveliai“

12.00–12.45, lapkričio 24 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kviečiame ne tik pamatyti mini vaidinimą „Ultra tėveliai“, bet ir dalyvauti jame.  Režisierius ir aktorius Paulius Tamolė kartu su kitais aktoriais, pasitelkdamas forumo teatro ir improvizacijų metodą, įtrauks renginio dalyvius į vaidinimą – jie taps aktoriais, kritikais ar tiesiog žiūrovais. Reali situacija iš mokyklos kasdienybės persikels į sceną ir taps puikiu mūsų diskusijos objektu. Ne Read more about Mini vaidinimas „Ultra tėveliai“[…]

Praktinis užsiėmimas. Vaikų, turinčių sensorinės integracijos sutrikimų, ugdymo gairės

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Šiaulių universitetas

Visą aplinkoje esamą informaciją suvokiame per sensorinę sistemą, kurią sudaro: rega, klausa, skonis, uoslė, taktilinė sistema, vestibuliarinė ir propriorecepcinė sistema. Sensorinė integracija – tai centrinės nervų sistemos gebėjimas sisteminti, sujungti ir apdoroti pojūčiais iš kūno bei aplinkos gaunamą informaciją (Ayers, 2005). Sutrikusi sensorinė integracija pasireiškia neadekvačiomis reakcijomis į sensorinius dirgiklius bei keistu elgesiu. Ugdymo(si) aplinka, tiksliau – Read more about Praktinis užsiėmimas. Vaikų, turinčių sensorinės integracijos sutrikimų, ugdymo gairės[…]

Vaiko autizmas. Ankstyvoji pagalba, kurią gali suteikti tėvai

16.00–17.30, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kaip stebėtinai  paprastą kasdienę veiklą (valgymą, maudymąsi) paversti mokymusi, padedančiu lavinti esminius su raida susijusius įgūdžius? Susipažinsite su metodais, padedančiais gerinti žaidimų, kalbos ir bendravimo įgūdžius. Sužinosite, kaip, panaudojant kasdienę veiklą, padėti vaikams užmegzti ryšį su aplinkiniais, bendrauti ir mokytis. Diskusijoje bus remiamasi amerikiečių autorių Sally J. Rogers, Geraldine Dawson, Laurie A.Vismara knyga  „Vaiko autizmas: Read more about Vaiko autizmas. Ankstyvoji pagalba, kurią gali suteikti tėvai[…]

Pasirinkęs mokyti „svajotojas“, „realistas“ ir „darytojas“: kas (ne / pa)vyko mokykloje?

11.00–12.30, lapkričio 24 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Švietimo ir mokslo ministerija, Ugdymo plėtotės centras

Renginyje savo patirtimis dalysis trys programos „Renkuosi mokyti!“ alumnai. Jų istorijos visiškai skirtingos: – vienas mokytojas – „svajotojas“, įsitikinęs, kad mokytojo darbas nuostabus ir tikintis, jog viskas yra įmanoma; – kitas mokytojas – „realistas“, kuris susiduria ne vien su teigiamais mokytojo darbo aspektais; – trečiasis mokytojas – „darytojas“, kuris niekada nenuleidžia rankų ir taiko įvairius Read more about Pasirinkęs mokyti „svajotojas“, „realistas“ ir „darytojas“: kas (ne / pa)vyko mokykloje?[…]

Pagalba šeimoms, auginančioms elgesio ir emocijų, autizmo spektro sutrikimų turinčius vaikus

14.00–14.45, lapkričio 25 d., 3.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje bus pristatytos elgesio ir emocijų, autizmo spektro sutrikimų turinčių vaikų integracijos galimybės ugdymo įstaigoje.  Taip pat aptarsime tėvų įtraukimą į elgesio ir emocijų, autizmo spektro sutrikimų turinčių vaikų ugdymą. Bus pristatyta užsienio ekspertų patirtis, metodinės priemonės. Renginio dalyviai: prof. Dr. Aistė Diržytė, Mykolo Romerio universitetas, Daina Šiekštelytė –Valkerienė, asociacija ,,Kitoks vaikas“, dr. Albinas Kalvaitis, Read more about Pagalba šeimoms, auginančioms elgesio ir emocijų, autizmo spektro sutrikimų turinčius vaikus[…]

Įtraukiojo ugdymo link

14.00–14.45, lapkričio 25 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Ieva Lebedytė, Laura Palumickaitė, Roberta Žižienė

Įtraukusis ugdymas – tai pripažinimas, kad visi mokiniai yra skirtingi: jie domisi įvairiais dalykais, turi skirtingų gabumų, į mokyklą ateina iš įvairių šeimų. Taigi ir ugdymas turėtų būti pritaikytas įvairiems mokiniams kiekvienoje mokykloje, kiekvienoje klasėje, kiekvienoje šalyje. Užsiėmime per interaktyvią veiklą sužinosite: Kodėl mokykloje nederėtų visų matuoti pagal vieną matą? Ar esu prastesnis, jei nesu Read more about Įtraukiojo ugdymo link[…]

Kaip mokykloje nuosekliai plėtoti socialinį ir emocinį ugdymą?

11.00–12.30, lapkričio 25 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Socialinio ir emocinio ugdymo institutas

Norint mokykloje tinkamai ugdyti vaiką, svarbios ne tik pažinimo, bet ir socialinės bei emocinės kompetencijos. Tik visuminis vaiko ugdymas gali jam užtikrinti sėkmę mokykloje ir gyvenime. Kas tai yra socialinis ir emocinis ugdymas? Sunku ar lengva jį nuosekliai plėtoti mokykloje? Gal tai švietimo revoliucija? Kas tai turi daryti? Kas nutiks, jeigu nekreipsime dėmesio į nuoseklų Read more about Kaip mokykloje nuosekliai plėtoti socialinį ir emocinį ugdymą?[…]