Muilo laboratorija

14.00–14.45, lapkričio 24 d., AHHAA laboratorija Organizuoja: AHHAA mokslo centras

Užsiėmime gaminsite muilą. Kol tai darysite, užsiėmimų vadovas jums paaiškins, kaip muilo gamyboje pritaikomos mokslo žinios, pavyzdžiui, kodėl reikia į muilą dėti vandens, kad jis putotų. Sužinosite, kaip muilo kvapai veikia  uoslės pojūtį. Pastaba. Užsiėmimas vyks anglų kalba.

Muilo laboratorija

16.00–16.45, lapkričio 24 d., AHHAA laboratorija Organizuoja: AHHAA mokslo centras

Užsiėmime gaminsite muilą. Kol tai darysite, užsiėmimų vadovas jums paaiškins, kaip muilo gamyboje pritaikomos mokslo žinios, pavyzdžiui, kodėl reikia į muilą dėti vandens, kad jis putotų. Sužinosite, kaip muilo kvapai veikia  uoslės pojūtį. Pastaba. Užsiėmimas vyks anglų kalba.

Paveikslėlių knygų ugdymo potencialas

17.00–17.45, lapkričio 24 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Mažojo princo fondas

XXI amžiuje, kai dominuoja ekranai, paveikslėlių knygos yra labai svarbios vaikų vaizduotės formavimo ir skaitymo įgūdžių ugdymui. Pristatymo metu pateiksime skaitymo, rašymo ir žodinės išraiškos pavyzdžius, ką galite nuveikti su F. Davido ir S. Eidrigevičiaus knyga „Berniukas ir jo mylinti širdis”.

Vanduo. Kad jo niekad nepritrūktų

11.00–12.30, lapkričio 24 d., Mažųjų laboratorija Organizuoja: Kauno Simono Daukanto progimnazija

Dalyvausite „Išgyvenimo pamokoje“ ir išmoksite pasigaminti žvyro filtrą, kad galėtumėte išsivalyti užterštą vandenį. Dalyvaudami veikloje „Paslaptingas vanduo“, nustatysite medžiagų tirpumą vandenyje ir išmoksite pasigaminti nematomo rašalo. Robotikos užsiėmime „Spalvų skaitytojas“ pasigaminsite spalvas atpažįstantį skenerį ir suprogramuosite jį taip, kad robotas, atpažinęs mėlyną spalvą, ištartų žodį „Vanduo“ arba skleistų tam tikrą „džiaugsmo signalą“. Prieš užsiėmimą ir Read more about Vanduo. Kad jo niekad nepritrūktų[…]

Vanduo. Kad jo niekad nepritrūktų

13.00–14.30, lapkričio 24 d., Mažųjų laboratorija Organizuoja: Kauno Simono Daukanto progimnazija

Dalyvausite „Išgyvenimo pamokoje“ ir išmoksite pasigaminti žvyro filtrą, kad galėtumėte išsivalyti užterštą vandenį. Dalyvaudami veikloje „Paslaptingas vanduo“, nustatysite medžiagų tirpumą vandenyje ir išmoksite pasigaminti nematomo rašalo. Robotikos užsiėmime „Spalvų skaitytojas“ pasigaminsite spalvas atpažįstantį skenerį ir suprogramuosite jį taip, kad robotas, atpažinęs mėlyną spalvą, ištartų žodį „Vanduo“ arba skleistų tam tikrą „džiaugsmo signalą“. Prieš užsiėmimą ir Read more about Vanduo. Kad jo niekad nepritrūktų[…]

Bandymų bumas. Mažiau kalbų – daugiau darbų!

15.00–15.45, lapkričio 24 d., Mažųjų laboratorija Organizuoja: Prezidento Valdo Adamkaus gimnazija

Apsirengę chalatėlius ir užsidėję apsauginius akinukus, tapsite jaunaisiais mokslininkais. Viso interaktyvaus užsiėmimo metu atliksite įvairius ir smagius chemijos bei fizikos bandymus, naudodami maistui tinkamas ir sveikatai nekenksmingas medžiagas. Taip sužinosite apie vienų medžiagų poveikį kitoms, taip pat, kodėl jos derinamos. Taip pat  išbandysite „mokslinį“ gėrimo receptą – galėsite jo ne tik pasigaminti, bet ir paragauti. Read more about Bandymų bumas. Mažiau kalbų – daugiau darbų![…]

Bandymų bumas. Mažiau kalbų – daugiau darbų!

16.00–16.45, lapkričio 24 d., Mažųjų laboratorija Organizuoja: Prezidento Valdo Adamkaus gimnazija

Apsirengę chalatėlius ir užsidėję apsauginius akinukus, tapsite jaunaisiais mokslininkais. Viso interaktyvaus užsiėmimo metu atliksite įvairius ir smagius chemijos bei fizikos bandymus, naudodami maistui tinkamas ir sveikatai nekenksmingas medžiagas. Taip sužinosite apie vienų medžiagų poveikį kitoms, taip pat, kodėl jos derinamos. Taip pat  išbandysite „mokslinį“ gėrimo receptą – galėsite jo ne tik pasigaminti, bet ir paragauti. Read more about Bandymų bumas. Mažiau kalbų – daugiau darbų![…]

Ar galima išmatuoti mąstymą?

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinis egzaminų centras

Mąstymas, mąstymo gebėjimų ugdymas – vienas iš vadinamųjų XXI a. gebėjimų, būtinų kiekvienam šiuolaikiniam besimokančiajam. Dažnai girdime tokius terminus kaip kritinis mąstymas, problemų sprendimas, aukštesnieji mąstymo gebėjimai ir pan.  Kiekvienas jų pabrėžia tam tikrą mąstymo aspektą, tačiau esminiai akcentai yra bendri – kiekvienam besimokančiajam labai svarbu gebėti pasinaudoti turimomis (ar aplinkoje egzistuojančiomis) žiniomis, informacija, taikyti Read more about Ar galima išmatuoti mąstymą?[…]

Kaip ugdyti informatinį mąstymą pradinėse klasėse?

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Švietimo ir mokslo ministerija, Ugdymo plėtotės centras

2017–2018 m. projekte „Informatika pradiniame ugdyme“ yra kuriamas ir išbandomas pradinio ugdymo informatikos turinys. Nuo šio rudens 10 projekte dalyvaujančių mokyklų išbando naujas, įdomias veiklas, padedančias ugdyti pradinukų informatinio mąstymo gebėjimus. Kodėl informatinio mąstymo pradedama mokyti pradinėse klasėse? Kaip kuriamas pradinio ugdymo informatikos turinys šiandien? Kokios priemonės gali būti naudojamos informatikos mokymui pamokose? Sužinosite, kaip Read more about Kaip ugdyti informatinį mąstymą pradinėse klasėse?[…]

Mokykla – besimokanti organizacija. Komanda mokykloje. IQ vs WeQ

11.00–11.45, lapkričio 25 d., 3.1 salė Organizuoja: Dr. Berita Simonaitienė

Vienas iš Geros mokyklos koncepcijoje pristatomų mokyklos bruožų yra „Bendruomenė: besimokanti organizacija“ Kodėl Gera mokykla turi būti besimokančia? Ką svarbu žinoti, kad mokymosi procesai su kitais ir iš kitų duotų norimą ir laukiamą rezultatą, kad jie nebūtų savitiksliai ir apsimestiniai? Kodėl svarbios komandos ir kodėl jos turi tapti Geros mokyklos stipria veikiančia jėga? Ką apie Read more about Mokykla – besimokanti organizacija. Komanda mokykloje. IQ vs WeQ[…]

Kokia pamoka man yra įdomi?

12.00–13.30, lapkričio 25 d., 3.1 salė Organizuoja: Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra, Vilniaus Simono Daukanto gimnazija

Diskusija su Lietuvos mokinių parlamento ir  Lietuvos moksleivių sąjungos  atstovais apie įdomią, gerą pamoką, remiantis Geros mokyklos koncepcijos samprata. Diskusijos tikslas – populiariai pristatyti mokiniams  Geros mokyklos koncepcijos idėjas, įgyvendinimo būdus, aiškinantis įdomios, naudingos mokiniui pamokos požymius. Diskusijos klausimai: Kokie požymiai rodo, kad pamoka įdomi? Kaip pamoka tampa (gali tapti) įdomi? Kaip sužinoti, ar kitiems Read more about Kokia pamoka man yra įdomi?[…]

Pažįstu pasaulį tyrinėdamas: koks nuostabus gamtos pasaulis

15.00–15.45, lapkričio 25 d., 3.1 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Stebėjimas ir tyrimai – specifiniai pasaulio pažinimo metodai, padedantys atskleisti gamtos paslaptis. Tik ar deramai juos išnaudojame? Ar visada mokymasis atrandant  ugdo gamtamokslinį mąstymą? Ši akademinė valanda skirta tam, kad įsivertintume, ar teisingai mokinius vedame gamtos pažinimo keliu, ar pakankamai jie tyrinėja ir atranda. Renginyje aptarsime,  kaip buitinius samprotavimus paversti gamtamokslinėmis tiesomis. Pasisemsite idėjų, kaip Read more about Pažįstu pasaulį tyrinėdamas: koks nuostabus gamtos pasaulis[…]

Pažįstu pasaulį tyrinėdamas: mokausi mąstyti kaip istorikas

16.00–16.45, lapkričio 25 d., 3.1 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje diskutuosime apie tai, kodėl jau  pradinėse klasėse  svarbu ugdyti mokinių istorinio laiko tėkmės supratimo gebėjimus. Aptarsime  ir praktiškai išbandysime mokymosi veiklas, ugdančias istorinio raštingumo gebėjimus, reflektuosime, kaip sekėsi. Susipažinsime su  naujausių tyrimų duomenimis apie ketvirtų klasių mokinių laiko tėkmės supratimo gebėjimus ir analizuosime jų atliktų užduočių pavyzdžius. Renginio lektorė: Aušra Žemgulienė (Lietuvos edukologijos universitetas).

Pagalba šeimoms, auginančioms elgesio ir emocijų, autizmo spektro sutrikimų turinčius vaikus

14.00–14.45, lapkričio 25 d., 3.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje bus pristatytos elgesio ir emocijų, autizmo spektro sutrikimų turinčių vaikų integracijos galimybės ugdymo įstaigoje.  Taip pat aptarsime tėvų įtraukimą į elgesio ir emocijų, autizmo spektro sutrikimų turinčių vaikų ugdymą. Bus pristatyta užsienio ekspertų patirtis, metodinės priemonės. Renginio dalyviai: prof. Dr. Aistė Diržytė, Mykolo Romerio universitetas, Daina Šiekštelytė –Valkerienė, asociacija ,,Kitoks vaikas“, dr. Albinas Kalvaitis, Read more about Pagalba šeimoms, auginančioms elgesio ir emocijų, autizmo spektro sutrikimų turinčius vaikus[…]

Ar švietimas gali paruošti žmogų sėkmingam gyvenimui?

11.00–11.45, lapkričio 25 d., 5.5 salė Organizuoja: Lietuvos vaikų ir jaunimo centras

Diskusijos metu bus: nagrinėjamas neformaliojo švietimo poveikis asmenybės brandai ir sėkmingumui; pristatytas Lietuvos vaikų ir jaunimo centro inicijuotas ir Mykolo Romerio Universiteto tyrėjų komandos 2016 m. birželio-spalio mėn. nacionaliniu mastu atliktas tyrimas apie neformalaus ugdymo poveikį brandžios (sėkmingos) asmenybės formavimuisi: bruožus, neformalaus ugdymo poveikį, socialinės aplinkos veiksnius, nuo kurių priklauso neformalaus ugdymo poveikis.

Užsiėmimas pedagogams. „Asmeninių ir socialinių įgūdžių ugdymo svarba ir ypatumai”

12.00–12.45, lapkričio 25 d., 5.5 salė Organizuoja: Lietuvos vaikų ir jaunimo centras

Teorinis ir praktinis užsiėmimas, kurio metu bus nagrinėjami tokie klausimai, kaip: Asmeninių ir socialinių gebėjimų atskleidimo bei lavinimo galimybės ir būdai pamokoje. Vertinimo būdai ir jų poveikis vaikams parodo vaiko stiprybes ir tobulėjimo kryptį – ar „priklijuoja etiketę ir pastato į vietą”? Ugdomasis vertinimas (kaip būdas smalsumui, žinių siekimui, pasitikėjimui savimi ir kt. skatinti) mokyklose Read more about Užsiėmimas pedagogams. „Asmeninių ir socialinių įgūdžių ugdymo svarba ir ypatumai”[…]

3D klasė – naujausias mokymo(si) metodas, nepaliekantis abejingų

13.00–13.45, lapkričio 25 d., 5.5 salė Organizuoja: UAB ,,Biznio mašinų kompanija“

Pranešimo metu kiekvienas dalyvis galės pabandyti 3D mokomuosius objektus ir panirti į 3D pasaulį – iš visų pusių apžiūrėti plakančią širdį, panagrinėti kraujotaką, vožtuvų darbą, pamatyti žmogaus smegenis, akis, taip pat fotosintezę, augalo ląsteles, pabūti chemiku ir panagrinėti chemines struktūras, molekules, virtualiai atlikti pavojingus cheminius eksperimentus ir išvysti kitus 3D mokomuosius objektus.

Muilo laboratorija

10.00–10.45, lapkričio 25 d., AHHAA laboratorija Organizuoja: AHHAA mokslo centras

Užsiėmime gaminsite muilą. Kol tai darysite, užsiėmimų vadovas jums paaiškins, kaip muilo gamyboje pritaikomos mokslo žinios, pavyzdžiui, kodėl reikia į muilą dėti vandens, kad jis putotų. Sužinosite, kaip muilo kvapai veikia  uoslės pojūtį. Pastaba. Užsiėmimas vyks anglų kalba.

Muilo laboratorija

14.00–14.45, lapkričio 25 d., AHHAA laboratorija Organizuoja: AHHAA mokslo centras

Užsiėmime gaminsite muilą. Kol tai darysite, užsiėmimų vadovas jums paaiškins, kaip muilo gamyboje pritaikomos mokslo žinios, pavyzdžiui, kodėl reikia į muilą dėti vandens, kad jis putotų. Sužinosite, kaip muilo kvapai veikia  uoslės pojūtį. Pastaba. Užsiėmimas vyks anglų kalba.

Pokalbiai apie mokyklą

11.00–11.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

  Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – Read more about Pokalbiai apie mokyklą[…]

Pokalbiai apie vaikus

12.00–12.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie vaikus[…]

Pokalbiai apie inovacijas švietime

13.00–13.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie inovacijas švietime[…]

Pokalbiai apie ugdymo turinį

14.00–14.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie ugdymo turinį[…]

Pokalbiai apie mokytojus ir tėvus

15.00–15.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie mokytojus ir tėvus[…]

Edukacija lauke: veiklos idėjos

10.00–10.45, lapkričio 25 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Šiaurės licėjus

Leisdami laiką lauke vaikai gali išmokti labai daug – tai ypač svarbu priešmokyklinių ir pradinių klasių amžiaus vaikams. Trumpame pristatyme išgirsite naudingų praktinių idėjų, kaip pasitelkti žaidimus ir užduotis lauke, siekiant sudominti vaikus ir padėti jiems įgyti naujų žinių. Šios idėjos pravers ir tėveliams, ir pedagogams. Kad jas įgyvendintumėte, net nebūtina keliauti toli nuo namų Read more about Edukacija lauke: veiklos idėjos[…]

Įtraukiojo ugdymo link

14.00–14.45, lapkričio 25 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Renkuosi mokyti!

Įtraukusis ugdymas – tai pripažinimas, kad visi mokiniai yra skirtingi: jie domisi įvairiais dalykais, turi skirtingų gabumų, į mokyklą ateina iš įvairių šeimų. Taigi ir ugdymas turėtų būti pritaikytas įvairiems mokiniams kiekvienoje mokykloje, kiekvienoje klasėje, kiekvienoje šalyje. Užsiėmime per interaktyvią veiklą sužinosite: Kodėl mokykloje nederėtų visų matuoti pagal vieną matą? Ar esu prastesnis, jei nesu Read more about Įtraukiojo ugdymo link[…]

Ko galime pasimokyti iš pažangiausių švietimo sistemų?

13.00–14.30, lapkričio 25 d., Geros mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Britų Taryba, Ugdymo plėtotės centras

Susipažinsite su nepriklausoma švietimo konsultante Lucy Crehan iš Didžiosios Britanijos. Ji dvejus metus praleido tyrinėdama švietimą PISA tyrimuose lyderiaujančiose šalyse. Lucy stebėjo darbą mokyklose, gyveno kartu su šių mokyklų mokytojais, atliko interviu su mokiniais, tėvais, mokytojais ir švietimo politikos kūrėjais. Sužinosite, ko galėtume pasimokyti iš šių šalių ir kas galėtų būti aktualiausia Lietuvos švietimo sistemai. Read more about Ko galime pasimokyti iš pažangiausių švietimo sistemų?[…]

Kaip, kodėl ir su kuo? TERA patirtis

15.00–15.45, lapkričio 25 d., Geros mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: AVAD Baltic, Ugdymo plėtotės centras

Retai kada pokyčius priimame lengvai. Šiame renginyje pasidalysime Tartu privačios mokyklos (Estijoje), žinomos TERA vardu, patirtimi. Paaiškinsime, kaip   mums pavyko per 10 metų mokinių skaičių mokykloje padidinti nuo 70 iki 400. Pasidalysime savo geriausiomis praktikomis inovacijų, grįžtamojo ryšio formų ir mokyklos vadybos srityse. Pademonstruosime, kaip technologijos klasėje gali tapti puikiu pagalbininku. Sužinosite, kaip mes Read more about Kaip, kodėl ir su kuo? TERA patirtis[…]

Kas bendra tarp robotų, integruoto ugdymo ir vaivorykštės?

11.00–11.45, lapkričio 25 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Renginyje pradinių klasių mokytojus supažindinsime su temiškai integruoto vadovėlio „Vaivorykštė“, skirto 1–4 klasėms, medžiagos dėstymo ir tarpdisciplininio jos jungimo principais; taip pat aptarsime atskirų disciplinų metodikos savitumu, kūrybinių užduočių atlikimo perspektyvomis. Renginyje kalbėsimės apie integruotą ugdymą, jo naudą, motyvuojant bei skatinant vaikus mokytis, o mokytojus – tobulinti savo darbo metodus, plečiant ugdymo galimybes ir tuo Read more about Kas bendra tarp robotų, integruoto ugdymo ir vaivorykštės?[…]

Katino Molio chemijos eksperimentai

10.00–11.30, lapkričio 25 d., Katino Molio laboratorija Organizuoja: Šiaulių Didždvario gimnazija

Ateikite, sužinokite ir patirkite tai, ko dar nesate bandę – turėsite galimybę artimiau susipažinti su chemijos mokslu. Stebėsite atliekamus bandymus ir daug bandymų atliksite patys, pavyzdžiui, pasigaminsite „pieno“, „aviečių sulčių“. Išsiaiškinsite, kas vyksta skrandyje, kai pavalgome, kada reikia gerti vandens ir kodėl. Neabejojame – čia įsitikinsite, kad mokytis chemijos gali būti įdomu ir net labai Read more about Katino Molio chemijos eksperimentai[…]

Katino Molio chemijos eksperimentai

12.00–13.30, lapkričio 25 d., Katino Molio laboratorija Organizuoja: Šiaulių Didždvario gimnazija

Ateikite, sužinokite ir patirkite tai, ko dar nesate bandę – turėsite galimybę artimiau susipažinti su chemijos mokslu. Stebėsite atliekamus bandymus ir daug bandymų atliksite patys, pavyzdžiui, pasigaminsite „pieno“, „aviečių sulčių“. Išsiaiškinsite, kas vyksta skrandyje, kai pavalgome, kada reikia gerti vandens ir kodėl. Neabejojame – čia įsitikinsite, kad mokytis chemijos gali būti įdomu ir net labai Read more about Katino Molio chemijos eksperimentai[…]

Katino Molio chemijos eksperimentai

14.00–15.30, lapkričio 25 d., Katino Molio laboratorija Organizuoja: Šiaulių Didždvario gimnazija

Ateikite, sužinokite ir patirkite tai, ko dar nesate bandę – turėsite galimybę artimiau susipažinti su chemijos mokslu. Stebėsite atliekamus bandymus ir daug bandymų atliksite patys, pavyzdžiui, pasigaminsite „pieno“, „aviečių sulčių“. Išsiaiškinsite, kas vyksta skrandyje, kai pavalgome, kada reikia gerti vandens ir kodėl. Neabejojame – čia įsitikinsite, kad mokytis chemijos gali būti įdomu ir net labai Read more about Katino Molio chemijos eksperimentai[…]

Smagus ir inovatyvus konstravimas

10.00–10.45, lapkričio 25 d., Mažųjų laboratorija Organizuoja: Vilniaus inžinerijos licėjus ir MB „Creator Japonicus“

Supažinsite su ugdančiais ir kūrybinį mąstymą lavinančiais konstruktoriais iš Japonijos „LaQ“. Galėsite išbandyti konstruktorius, atrasti jų privalumus, pamatyti kūrybinio darbo rezultatus ir įvertinti jų taikymo ugdymo procese naudą. Sužinosite, kokioms vaikų kompetencijoms ugdyti ir kokioms žinioms įtvirtinti gali būti naudojamos „LaQ“ detalės, kaip „LaQ“ konstruktoriai naudojami atliekant komandines ir individualias užduotis, kaip tai siejasi su Read more about Smagus ir inovatyvus konstravimas[…]

Smagus ir inovatyvus konstravimas

11.00–11.45, lapkričio 25 d., Mažųjų laboratorija Organizuoja: Vilniaus inžinerijos licėjus ir MB „Creator Japonicus“

Supažinsite su konstruktoriais iš Japonijos – „LaQ“ ir, atlikdami individualias bei komandines užduotis, įsitrauksite į atraktyvų ir įdomų mokymąsi. Konstruodami, dėliodami ir analizuodami „LaQ“ detalių funkcionavimą, išmoksite įvairių matematinių ir loginių sprendimų.

Atrask linksmąją matematiką

12.00–12.45, lapkričio 25 d., Mažųjų laboratorija Organizuoja: Klaipėdos Gedminų progimnazija

Šioje veikoje išbandysite naują mintino skaičiavimo būdą. Vartydami korteles, pavaizduosite įvairių skaičių sumą, skaičių seką, atrasite logišką ir praktišką kortelių atvertimo būdą. Surasite lobių salą Baltijos jūroje, kurioje tarp salų plaukioja draugiški piratai. Jie yra mažaraščiai, todėl, tapę „turistais“, gautame žemėlapyje turėsite pasižymėti maršrutą, laivus, kuriais galima keliauti. Surasite trumpiausią maršrutą į salą, kurioje paslėptas Read more about Atrask linksmąją matematiką[…]

„Blue-Bot“ robotukai ieško lobio

13.00–13.45, lapkričio 25 d., Mažųjų laboratorija Organizuoja: Klaipėdos Gedminų progimnazija

Spalvingais, lengvai valdomais ir draugiškais „Blue-Bot“ robotukais-bitutėmis programuosite, nustatysite seką, skirsite kryptis ir tiesiog smagiai mokysitės! Dirbdami mažomis grupėmis, atrasite trumpiausią kelią ir padėsite piratams surinkti išbarstytą lobį.

Kūrybiškas matematikos mokymas integruojant informatiką

14.00–14.45, lapkričio 25 d., Mažųjų laboratorija Organizuoja: Klaipėdos Gedminų progimnazija

Išbandysite naują mintino skaičiavimo būdą. Išsiaiškinsite, kaip kortelėmis pavaizduoti įvairių skaičių sumą, skaičių seką, atrasite logišką ir praktišką kortelių atvertimo būdą, kad verčiant korteles skaičiai didėtų vienetu. Programuosite „Blue-Bot“ robotukus bitutes. Šie spalvingi, lengvai valdomi ir draugiški robotukai yra puikus įrankis, padedantis jaunesniojo amžiaus vaikams mokytis programuoti, nustatyti seką, skirti kryptis, spręsti problemas ir tiesiog Read more about Kūrybiškas matematikos mokymas integruojant informatiką[…]

Kūrybiškas matematikos mokymas integruojant informatiką

15.00–15.45, lapkričio 25 d., Mažųjų laboratorija Organizuoja: Klaipėdos Gedminų progimnazija

Išbandysite naują mintino skaičiavimo būdą. Išsiaiškinsite, kaip kortelėmis pavaizduoti įvairių skaičių sumą, skaičių seką, atrasite logišką ir praktišką kortelių atvertimo būdą, kad verčiant korteles skaičiai didėtų vienetu. Programuosite „Blue-Bot“ robotukus bitutes. Šie spalvingi, lengvai valdomi ir draugiški robotukai yra puikus įrankis, padedantis jaunesniojo amžiaus vaikams mokytis programuoti, nustatyti seką, skirti kryptis, spręsti problemas ir tiesiog Read more about Kūrybiškas matematikos mokymas integruojant informatiką[…]

Geresnio ir saugesnio interneto kūrimo patirtis mokyklos bendruomenei

10.00–10.45, lapkričio 25 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Švietimo informacinių technologijų centras

Viešojoje diskusijoje kviečiame dalyvauti pedagogus – saugesnio interneto ambasadorių (SIA) lektorius, saugesnio interneto jaunimo forumo atstovus. Diskutuosime šiomis temomis: Saugi mokyklos el. erdvė. Kaip jaunimas jaunimui kuria geresnį ir saugesnį internetą. Saugesnio interneto diena SID2018. Per diskusiją aptarsime, kaip mokyklos SIA galėtų koordinuoti kuriančius jaunuolius, jų galimybes įsitraukti į saugios mokyklos el. erdvės kūrimą, Lietuvos Read more about Geresnio ir saugesnio interneto kūrimo patirtis mokyklos bendruomenei[…]

Ar atpažįstame vaikų mokymosi potencialą?

15.00–15.45, lapkričio 25 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Renginyje sužinosite apie būtinybę ir galimybes atpažinti kiekvieno vaiko gabumus ir mokymosi potencialą. Aptarsite, kaip ne tik atpažinti, suprasti, bet ir ugdyti vaiko gebėjimus, padėti jam atsiskleisti, pasiekti tai, ką jis gali. Susitikime savo įžvalgomis apie vaiko gebėjimus ir jų ugdymą dalysis Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro psichologė dr. Aida Šimelionienė ir  ESF projekto „Mokinių Read more about Ar atpažįstame vaikų mokymosi potencialą?[…]

IKT koordinatoriaus vaidmuo geroje mokykloje. Ką tai galėtų reikšti?

16.00–16.45, lapkričio 25 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Švietimo informacinių technologijų centras

Ugdymo institucijos, gerindamos ugdymo pasiekimus, dažnai renkasi taikyti naujausias informacines ir komunikacines technologijas (IKT). Tačiau  ne visada  pasiekiami tinkami rezultatai. Sėkmę  lemia  tinkamas organizacijos pasirengimas, jos darbuotojų gebėjimai  veiksmingai taikyti skaitmenines technologijas. Siekiant, kad  mokyklos gebėtų įsivertinti ir tinkamai susiplanuoti IKT taikymą, Europos Komisijos Jungtinių tyrimų centras siūlo joms naudoti skaitmeninę kompetenciją turinčių švietimo organizacijų Read more about IKT koordinatoriaus vaidmuo geroje mokykloje. Ką tai galėtų reikšti?[…]

Kaip mokykloje nuosekliai plėtoti socialinį ir emocinį ugdymą?

11.00–12.30, lapkričio 25 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Socialinio ir emocinio ugdymo institutas

Norint mokykloje tinkamai ugdyti vaiką, svarbios ne tik pažinimo, bet ir socialinės bei emocinės kompetencijos. Tik visuminis vaiko ugdymas gali jam užtikrinti sėkmę mokykloje ir gyvenime. Kas tai yra socialinis ir emocinis ugdymas? Sunku ar lengva jį nuosekliai plėtoti mokykloje? Gal tai švietimo revoliucija? Kas tai turi daryti? Kas nutiks, jeigu nekreipsime dėmesio į nuoseklų Read more about Kaip mokykloje nuosekliai plėtoti socialinį ir emocinį ugdymą?[…]

Saugus internetas – saugi mokyklos bendruomenė

13.00–13.45, lapkričio 26 d., 3.1 salė Organizuoja: Švietimo informacinių technologijų centras

Dalyviai bus supažindinti su galimybėmis dalyvauti Saugesnio interneto centro veikloje. Renginyje dalyviai išmoks interaktyvių žaidimų forma: – supažindinti  vaikus su rizikomis ir grėsmėmis internete; – užduoti vaikams klausimų apie bendravimo internete ypatumus ir kartu išsiaiškinti jų žinių lygį; – parinkti profilio internete nuotraukas. Pedagogai, ieškantys būdų, kaip telkti mokyklos bendruomenę užtikrinant saugią elektroninę erdvę mokiniams, Read more about Saugus internetas – saugi mokyklos bendruomenė[…]

Knygos paslaptis: ar tikrai viską žinome apie skaitymą?

14.00–14.45, lapkričio 26 d., 3.1 salė Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Skaitymo kompetencijų ugdymas ir tobulinimas. Skaitymo strategijos parinkimas mokant tiek pradedančiuosius (ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikus), tiek pažengusius skaitytojus (vyresniojo mokyklinio amžiaus mokinius): skatinimas domėtis knygomis, iliustracijų svarba, mokymas įsitraukti į skaitymo procesą, skaitomą tekstą sieti su jau turimomis žiniomis, išskirti esmines idėjas, apibūdinti svarbiausius veikėjus. Kaip įtraukimas į skaitymo procesą ugdo vaikų kalbą, skatina Read more about Knygos paslaptis: ar tikrai viską žinome apie skaitymą?[…]

Kuriame saugią mokyklą kartu. Misija įmanoma?

15.00–15.45, lapkričio 26 d., 3.1 salė Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Įtraukiančios paskaitos tikslas – kartu su visais mokyklos bendruomenės nariais ieškoti metodų ir būdų, kaip kurti saugią aplinką mokykloje. Saugios aplinkos kūrimas – viena aktualiausių šiandienos mokyklos problemų. Tik saugioje mokyklos aplinkoje vaikas gali visapusiškai ugdytis, būti kūrybiškas, iniciatyvus, įgyti psichologinį atsparumą neigiamiems reiškiniams. Saugumo jausmas – vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių mokinių aukštus akademinius pasiekimus. Read more about Kuriame saugią mokyklą kartu. Misija įmanoma?[…]

Ar tikrai mano nuomonė yra mano? Medijų įtaka

11.00–11.45, lapkričio 26 d., 3.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Šiuolaikinį žmogų nuolat atakuoja žinios, sklindančios iš įvairių kanalų: televizijos, interneto, radijo. Žinių gausybė verčia priimti informaciją skubotai, tinkamai neįvertinus jos patikimumo ir naudos. Sunku suprasti ir įsigilinti į visus globalėjančiai pasaulio bendruomenei kylančius iššūkius, dėl to yra patogu tiesiog patikėti ta tiesa, kurią skelbia medijos. Niekam nekyla abejonių, kad šiuolaikiniam žmogui svarbus kritinis mąstymas. Read more about Ar tikrai mano nuomonė yra mano? Medijų įtaka[…]

Požeminiai garažai „Google“ karalystėje

12.00–12.45, lapkričio 26 d., 3.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kodėl „Google“ taip svarbu? Žinios yra įgyjamos naudojantis įvairiais įrankiais, o šie daro įtaką interpretuojant gaunamą informaciją. Todėl labai svarbu tinkamai pasirinkti įrankius ir išmanyti jų veikimą. Daugumos mūsų naršyklėse – kad ir kokį įrankį naudotume – pradžios puslapis pagal nutylėjimą būna paieškos sistema. Lietuvoje tai yra „Google“ paieškos sistema. Ji paieškos rezultatus rikiuoja pagal Read more about Požeminiai garažai „Google“ karalystėje[…]

Asmenybės branda ir motyvacija

13.00–14.30, lapkričio 26 d., 3.2 salė Organizuoja: Vega Dikčienė

Dažnai girdime, jog vienas iš pedagogo uždavinių – ugdyti brandžią ir motyvuotą asmenybę. Ar tai vis dar nauja? Matyt, kad ne – jau Antikos laikais buvo ieškoma atsakymo, kaip išugdyti brandų ir motyvuotą žmogų. Šio pranešimo tikslas – pažvelgti į šią temą plačiau: aptarti paties pedagogo brandos klausimą ir jo įtaką ugdant jauną žmogų, parodyti, Read more about Asmenybės branda ir motyvacija[…]

Ar šiuolaikiniai paaugliai knygose atranda save?

15.00–15.45, lapkričio 26 d., 3.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Pastaruoju metu padidėjo dėmesys paauglių literatūrai, gausėja ir lietuvių autorių šiam adresatui parašytų knygų. Kokius klausimus jos kelia? Kokios raiškos naujovės pastebimos? Ar šiuolaikinės knygos gali konkuruoti su paauglių klasika?Ar jos paskritai skatina skaityti? Į šiuos klausimus bandys atsakyti prelengentai, tačiau svarstyti kviečiami visi renginio dalyviai. Lektoriai: Doc., dr. Kęstutis Urba, literatūros kritikas; Eglė Baliutavičiūtė, literatūros Read more about Ar šiuolaikiniai paaugliai knygose atranda save?[…]

Informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ apdovanojimų šventė

10.00–13.00, lapkričio 26 d., 5.1 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras, VU Matematikos ir informatikos institutas

Jau tryliktą kartą Lietuvoje informatikos ir informatinio mąstymo konkursas „Bebras“ kvietė 3–12 kl. mokinius išmėginti savo jėgas sprendžiant įdomius uždavinius. Šie žaismingai ir suprantamai formuluojami uždaviniai apima visas svarbiausias informatikos sritis, parodo jų dermę su kitais mokslais. Geriausiai uždavinius išsprendę mokiniai bus apdovanoti šioje šventėje – jiems bus įteikti „Bebro“ diplomai ar pagyrimo raštai, o Read more about Informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ apdovanojimų šventė[…]

Mano gerosios mokyklos istorija

16.00–17.30, lapkričio 26 d., 5.1 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras, VšĮ „Mokymosi mokykla“

Tai baigiamasis parodos „Mokykla 2016“ renginys. Jame į gerą mokyklą bandysime pažvelgti įvairių mokyklų akimis. Jums pristatysime netradicinių ir neįprastų mokyklų patirtis, pasakodami unikalias istorijas. Išgirsite skirtingų (o galbūt ir kažkuo panašių) istorijų apie bendruomenę mokykloje, alternatyvų mokyklos „veidą“, savarankiškumą. Renginyje tiesiogiai bendrausite su Vilniaus Prano Mašioto pradinės, Demokratinės, Humanistinės, Melkio mokyklos atstovais. Draugiškas dialogas padės atrasti, Read more about Mano gerosios mokyklos istorija[…]

„Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių I dalis: „Iš klasės – į biblioteką – ir atgal!“

11.00–12.30, lapkričio 26 d., 5.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Šioje intelektualių pašnekesių dalyje „Iš klasės – į biblioteką – ir atgal!“ dalysimės mintimis šiais klausimais: Kas atveda mokinį į biblioteką: šeima, mokytojas ar draugai? Ką mokinys randa bibliotekoje? Ar literatūros pamokos ugdo kūrybingą skaitytoją? Koks ryšys tarp literatūros pamokų ir skaitymo? Šiuolaikinio rašytojo, šiuolaikinės literatūros vieta mokykloje – ką galime pasiūlyti paaugliui? Rekomenduojamos literatūros Read more about „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių I dalis: „Iš klasės – į biblioteką – ir atgal!“[…]

„Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių II dalis: „Griauti(s) mokslo dramblio kaulo bokštą“

13.00–14.30, lapkričio 26 d., 5.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Ši intelektualių pašnekesių „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ ciklo dalis skirta diskusijai apie mokslo reikšmę, jo prestižo būklę, santykį su visuomene ir būdus, kaip mokslą suartinti su mokykla, bendruomene. Renginyje mėginsime atsakyti į klausimus: Kodėl kartais nuvertiname mokslą ir jis mums tampa šiek tiek svetimas? Ar įmanoma, kad suartėtų mokslas ir mokykla, vietos bendruomenė – taptų draugais? Read more about „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių II dalis: „Griauti(s) mokslo dramblio kaulo bokštą“[…]

„Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių III dalis: „Tapti mokyklos architektu – panku“

15.00–16.30, lapkričio 26 d., 5.2 salė Organizuoja: Asociacija „Žinių ekonomikos forumas“, Ugdymo plėtotės centras

Trečioji intelektualių pašnekesių „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ ciklo dalis skirta ugdymo(si) erdvių kaitos ir mokyklų, verslo, kultūros bei kitų institucijų santykio kuriant jas problematikai. Kintant darbo rinkai ir ryškėjant piliečių pasirengimui aktyviai prisidėti prie šalies pažangos kūrimo, švietimo ekspertai pastebi, jog dėl to auga autentiško mokymosi svarba. Tai leidžia kalbėti apie tradicinių ugdymo(si) erdvių kaitą. Renginyje Read more about „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių III dalis: „Tapti mokyklos architektu – panku“[…]