Mokymasis be sienų. Savivaldybių ir mokyklų patirtys

12.00–12.45, lapkričio 23 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kitoks mokymas, mokymasis visur ir visada, savo mokyklos ir klasės durų atvėrimas ugdymo organizavimo pokyčiams… Ar esame atviri ir pasirengę tokiam mokymui ir mokymuisi? Ar mokame atsisakyti mums patogių, tačiau mokinių smalsumo neskatinančių ugdymo organizavimo elementų ir juos pakeisti kitais, įgalinančiais bei motyvuojančiais? Kokios pagalbos mums reikia? Atsakymų į šiuos ir kitus klausimus, susijusius su Read more about Mokymasis be sienų. Savivaldybių ir mokyklų patirtys[…]

Bendrųjų ir dalykinių kompetencijų vienovė. Savivaldybių ir mokyklų patirtys

13.00–14.30, lapkričio 23 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Ar ugdymas šiandieninėje mokykloje tinkamai parengia mokinį tolesniam gyvenimui? Ar pakankamai dėmesio skiriame bendrųjų ir dalyko kompetencijų dermei?  Kaip geriau, patraukliau susieti mokymo medžiagą su gyvenimo aktualijomis? Kaip padėti vaikui išmokti mokytis iš savo patirties? Atsakymų į šiuos ir kitus klausimus, susijusius su integraliu bendrųjų ir dalykinių kompetencijų ugdymu bei vertinimu, ieškosime kartu su mokyklomis, Read more about Bendrųjų ir dalykinių kompetencijų vienovė. Savivaldybių ir mokyklų patirtys[…]

Finansinis švietimas: pirmosios pamokos. Nuo ko pradėti mokykloms?

11.00–11.45, lapkričio 23 d., Centriniai rūmai (1.2 salė) Organizuoja: Lietuvos bankas, Lietuvos bankų asociacija

Ar šių dienų mokykla gali suteikti moksleiviams teorinių bei praktinių žinių apie asmeninius finansus? Asmeninių finansų tvarkymas žaibišku greičiu keliasi į elektroninę erdvę. Šių dienų moksleiviams neišvengiamai teks naudotis elektroninėmis finansinėmis paslaugomis. Kokių praktinių finansinių įgūdžių reikia moksleiviams ir ar mokykla jiems galėtų padėti žengti pirmuosius žingsnius finansų pasaulyje? Diskusijos dalyviai: Mindaugas Vaičiulis (Lietuvos bankas), Read more about Finansinis švietimas: pirmosios pamokos. Nuo ko pradėti mokykloms?[…]

Karjeros vizija kaip motyvacijos priemonė mokiniams. Interaktyvus – praktinis seminaras

14.00–15.30, lapkričio 23 d., Centriniai rūmai (1.2 salė) Organizuoja: Vilniaus universitetas

Praktinio užsiėmimo metu pristatysime idėjas mokytojams, kaip būtų galima pagelbėti mokiniams lengviau „prasikirsti langą į ateitį“ pasitelkiant vaizduotę, svajones ir pozityvų mąstymą. Kiekvienas mokinys susiduria su klausimu „Kuo būsi, kai užaugsi?“. Jį sau užduoda pats mokinys, to klausia tėvai, mokytojai, draugai, giminaičiai. Rasti atsakymą dažnai nebūna lengva. Kad mokinio karjeros pasirinkimai taptų sąmoningesni, svarbu kuo Read more about Karjeros vizija kaip motyvacijos priemonė mokiniams. Interaktyvus – praktinis seminaras[…]

Medijos mokykloje. Mokytojų patirtys

12.00–13.30, lapkričio 23 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Pirmoje paskaitos dalyje ,,Komandinis darbas virtualioje aplinkoje. Ar sėkmė įmanoma?“ išgirsite, kad šiuolaikiniai ugdymosi(si) poreikiai – tai informacijos vizualizavimas ir kūrybiškas medijų darbo optimizavimas. Sužinosite, kaip organizuoti atvirą medijų kūrimo ir pateikimo aplinką didesnei negu 3 asmenų grupei. Padedami mokinių komandos, galėsite išbandyti grupinio webwhiteboard, Google disko galimybes, sukursite bendrą darbą, aptarsite jų privalumus ir Read more about Medijos mokykloje. Mokytojų patirtys[…]

Jaunųjų tyrėjų idėjų mugė

11.00–17.00, lapkričio 23 d., Mokinių mokslinių idėjų mugė (balkonas 3 salėje) Organizuoja: Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

Šiame renginyje mokiniai iš visos Lietuvos pristatys savo mokslines idėjas ir tyrimus, kuriuos atlikdami jie bando spręsti aktualias ekologijos, aplinkos užterštumo, žmogaus sveikatos problemas, ieško alternatyvių energijos šaltinių, tyrinėja mikroorganizmus, kuria naujus produktus arba bando patobulinti jau esamus. Idėjas vertins, mokiniams ir jų vadovams patars šalies mokslo centruose ir universitetuose dirbantys mokslininkai. Turėsite galimybę pabendrauti Read more about Jaunųjų tyrėjų idėjų mugė[…]

Jaunųjų tyrėjų idėjų mugės atidarymas

11.00–11.22, lapkričio 23 d., Profesijų galerija (balkonas 3 salėje) Organizuoja: Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

Nuo 2012 metų organizuojama Jaunųjų tyrėjų idėjų mugė šiemet pirmą kartą vyks parodoje „Mokykla 2018“. Mugės atidarymo metu pristatysime renginio idėją ir mokinių darbus vertinančią mokslininkų komisiją. Ateikite ir susipažinkite su geriausiomis mokinių idėjomis! Pradžia 11 val.

Kito pasaulio tyrėjai. Kas jie?

12.00–12.45, lapkričio 23 d., Profesijų galerija (balkonas 3 salėje) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kas yra speleologas? Tai žmogus, lendantis į urvus? O gal turistas Žemės gelmėse, taip pat sportininkas, atradėjas, mokslininkas? Kokiomis savybėmis turi pasižymėti žmonės, norintys būti speleologais? Ateikite, susipažinsime ir pasikalbėsime! Tai labai reta galimybė susitikti su speleologais ne Žemės gelmėse. Būtinai atvykite paklausyti ir paklausti!

Tyrėjo kelias

13.00–13.45, lapkričio 23 d., Profesijų galerija (balkonas 3 salėje) Organizuoja: Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras, Ugdymo plėtotės centras

Nuo domėjimosi tiriamuoju darbu mokykloje iki sėkmingos karjeros įvairiausiose srityse… Ką suteikia ir kokias duris atveria dar mokykloje įgyti tiriamojo darbo įgūdžiai, įgimtas smalsumas ir išsiugdyta kantrybė? Apie pasirinktą gyvenimo kelią kalbėsime su gydytoja, mokslininke dr. Švitrigaile Grincevičiene, pedagogu dr. Simonu Šabanovu, verslininku Mindaugu Pozingiu ir būsimuoju gydytoju Modestu Gudausku. Visi jie – buvę jaunieji Read more about Tyrėjo kelias[…]

Ko reikia, kad drąsios idėjos virstų jaunimo verslu?

14.00–14.45, lapkričio 23 d., Profesijų galerija (balkonas 3 salėje) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras, VšĮ „Lietuvos Junior Achievement“

Šiuolaikinis pasaulis tikisi drąsių, kūrybingų, nestandartiškai veikiančių ir mąstančių žmonių. Kaip idėjas paversti realybe, ko reikia, kad kur kas didesnė dalis idėjų, virstų naujovėmis? Kokia patirtis dar mokyklos suole skatina analizuoti, stebėti ir suvokti, kaip keičiasi visuomenė, žmonių poreikiai, kokios technologijos atsiranda ir kaip jos leidžia mums keisti savo gyvenimą? Atsakymų į šiuos ir kitus Read more about Ko reikia, kad drąsios idėjos virstų jaunimo verslu?[…]

Profesijos pasirinkimas reikalauja drąsos

15.00–15.45, lapkričio 23 d., Profesijų galerija (balkonas 3 salėje) Organizuoja: Lygių galimybių plėtros centras, Ugdymo plėtotės centras

Ar profesijos pasirinkimas reikalauja drąsos? Mūsų pasirinkimui didelį poveikį daro tėvų, mokytojų, draugų nuomonė ar madingiausių profesijų top dešimtukas. O koks yra tikrasis mūsų pašaukimas? Susitikimas ir pažintis su vyrais, pasirinkusiais netradicinę karjerą, padės atsakyti į rūpimus klausimus. Ateik ir sužinok jų sėkmės istorijas. Kiekvienas atvykęs į renginį turės unikalią galimybę pabendrauti su pradinių klasių Read more about Profesijos pasirinkimas reikalauja drąsos[…]

Socialinis emocinis ugdymas: dar viena populiari sąvoka ar būtinybė ruošiant vaiką sėkmingam gyvenimui?

11.00–11.45, lapkričio 23 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Lietuvos vaikų ir jaunimo centras

Švietimo, inovacijų sričių specialistai pripažįsta – intensyviai besikeičiantis pasaulis, kai dalį aptarnavimo srities darbų iš žmonių perima dirbtinis intelektas, kelia ne tik akademinius iššūkius. Ir ne tik jaunajai kartai. Paskaitoje sužinosite, kaip pažinti savo asmenines savybes, valdyti emocijas, kaip gebėti prisitaikyti prie nuolatinių pokyčių, suburti ir motyvuoti kitus, kartu siekti bendrų tikslų. Šie gebėjimai tampa ne Read more about Socialinis emocinis ugdymas: dar viena populiari sąvoka ar būtinybė ruošiant vaiką sėkmingam gyvenimui?[…]

Kas yra tikroji branda? Ar tikrai brandos atestatą gavę jaunuoliai yra brandūs gyvenimui?

12.00–12.45, lapkričio 23 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: „The Duke of Edinburgh‘s International Award Lietuva“ („DofE“) programa, Lietuvos vaikų ir jaunimo centras

Technologijos ir socialiniai tinklai kuria naują, dinamišką realybę, kuri yra šiuolaikinio jaunimo gyvenimo dalis. Nors socialinių tinklų žvaigždės atvirai dalijasi, kad populiarumo be įdėto darbo nepasieksi, tačiau nemažėja jaunimo, svajojančio apie greitą sėkmę ir lengvai pasiekiamus rezultatus. Šiame kontekste mokyklos vaidmuo itin svarbus. Mokykla yra vieta, kurioje galima atvirai kalbėtis, kad bet kokiai sėkmei pasiekti Read more about Kas yra tikroji branda? Ar tikrai brandos atestatą gavę jaunuoliai yra brandūs gyvenimui?[…]

Prevencinės veiklos mokykloje technologijos

16.00–16.45, lapkričio 23 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Dažnas švietimo darbuotojas kelia sau klausimą – kokios veiklos formos yra paveikiausios mokiniams. Tiek mokslininkai, tiek prevencinių programų kūrėjai, tiek prevencinės veiklos praktikai analizuoja šiuolaikinio jaunimo gyvenseną, keldami sau iššūkius – ugdyti vaikų socialines emocines kompetencijas per kasdienę veiklą. Įtraukiančioje paskaitoje aptarsime sunkiausius prevencinės veiklos įgyvendinimo etapus. Sužinosite apie naujausias prevencinės veiklos ugdymo technologijas – Read more about Prevencinės veiklos mokykloje technologijos[…]

Ar atpažįstame vaikų mokymosi potencialą?

17.00–17.45, lapkričio 23 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Šiandien vis dažniau kalbame apie būtinybę ir galimybes atpažinti kiekvieno vaiko gabumus ir mokymosi potencialą. Vis dar diskutuojame, mokomės ir siekiame ne tik atpažinti ir pažinti, suprasti, bet ir ugdyti vaiko gebėjimus, padėti jam atsiskleisti, pasiekti tai, ką jis gali. Per šį susitikimą išgirsite Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro ESF projekto ,,Mokinių akademinių gebėjimų atpažinimo Read more about Ar atpažįstame vaikų mokymosi potencialą?[…]

Gyvenimas visos dienos mokykloje: pirmosios patirtys

12.00–13.30, lapkričio 23 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Švietimo ir mokslo ministerija

Kaip pagerinti mokinių pasiekimus? Kaip sudaryti sąlygas įtraukiojo ugdymo plėtrai savo mokykloje? Kaip sumažinti socialinę atskirtį ir padidinti mokinių įsitraukimą į ugdymo veiklas? Dalyvaudami diskusijoje, sužinosite, kaip šiuos klausimus padeda spręsti visos dienos mokykla. Visos dienos mokyklos modelių išbandyme dalyvaujančių mokyklų atstovai dalysis patirtimi, kilusiais iššūkiais ir atrastomis galimybėmis su savivaldybių administracijų atstovais, mokyklų vadovais Read more about Gyvenimas visos dienos mokykloje: pirmosios patirtys[…]

Savivaldybės ir mokyklos pažangos ataskaitos: paskirtis ir prasmė

14.00–15.30, lapkričio 23 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kodėl reikia savivaldybės švietimo ir mokyklos pažangos ataskaitų,  kokia šių ataskaitų paskirtis ir prasmė? Koks yra ir koks galėtų būti jų turinys, kad jos būtų tikrai vertingos? Renginyje  keliais aspektais analizuosime ataskaitų rengimo ir viešinimo praktiką: pateiksime įžvalgų  iš to, ką turime, ir įvardysime ateities lūkesčius. Įžvalgomis dalinsis: Pažangos keliu aukštesnės švietimo kokybės link. LR Švietimo Read more about Savivaldybės ir mokyklos pažangos ataskaitos: paskirtis ir prasmė[…]

Ar mokykloms reikalingi mokytojai vyrai?

16.00–16.45, lapkričio 23 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Lygių galimybių plėtros centras

Pastaruoju metu nuolat kalbama apie vyrų mokytojų trūkumą. Ar iš tikrųjų ši problema atsiranda tik dėl riboto švietimo sistemos finansavimo? O gal verta paieškoti ir kitų priežasčių? Ar nenutinka taip, kad skatindamos moksleivius rinktis profesijas, mokyklos pjauna šaką, ant kurios sėdi? Kviečiame diskutuoti apie tai, ką liudija Europos šalių praktikos, tendencijos ir tyrimai Lietuvoje, taip Read more about Ar mokykloms reikalingi mokytojai vyrai?[…]

Tai či mankšta mažam ir dideliam

10.30–10.52, lapkričio 24 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Dėmesio, dėmesio! To parodoje dar nebuvo! Kviečiame į mankštą! Drauge su mokytoju Wang Xiyin išbandysite Taidzičiuan (Tai či, Tai Chi), kinų kovos meną (Ušu), taip pat apibūdinamą kaip judesio meną. Vienas svarbiausių Tai či tikslų – išmokti valdyti savo kūną, protą, psichiką, dvasią ir energiją. Ši mankšta be jokių staigių judesių ar fizinės įtampos, todėl Read more about Tai či mankšta mažam ir dideliam[…]

Mini vaidinimas „Kitoks vaikas klasėje“

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kviečiame ne tik pamatyti mini vaidinimą „Kitoks vaikas klasėje“, bet ir dalyvauti jame.  Režisierius ir aktorius Paulius Tamolė kartu su kitais aktoriais, pasitelkdamas forumo teatro ir improvizacijų metodą, įtrauks renginio dalyvius į vaidinimą – jie taps aktoriais, kritikais ar tiesiog žiūrovais. Reali situacija iš mokyklos kasdienybės persikels į sceną ir taps puikiu mūsų diskusijos objektu. Read more about Mini vaidinimas „Kitoks vaikas klasėje“[…]

Mini vaidinimas „Ultra tėveliai“

12.00–12.45, lapkričio 24 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kviečiame ne tik pamatyti mini vaidinimą „Ultra tėveliai“, bet ir dalyvauti jame.  Režisierius ir aktorius Paulius Tamolė kartu su kitais aktoriais, pasitelkdamas forumo teatro ir improvizacijų metodą, įtrauks renginio dalyvius į vaidinimą – jie taps aktoriais, kritikais ar tiesiog žiūrovais. Reali situacija iš mokyklos kasdienybės persikels į sceną ir taps puikiu mūsų diskusijos objektu. Ne Read more about Mini vaidinimas „Ultra tėveliai“[…]

Pažink valstybę

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Svarbu stiprinti mokinių politinį raštingumą per įvairių valstybės gyvenimo sričių pažinimą, skatinti mokinių pilietinį aktyvumą per dalyvavimą viešųjų valstybės gyvenimo reikalų svarstyme, ugdyti mokinių kritinio mąstymą. Mokinių ir mokytojų patirtimi,  kurios jie įgijo,  drauge su vietos valdžios institucijomis spręsdami valstybės valdymo problemas savo gyvenamojoje vietovėje ir aktualių visuomenei problemų sprendimo gebėjimus, pasidalins projekto ,,Pažink valstybę“ Read more about Pažink valstybę[…]

Ką reikėtų žinoti savarankiško gyvenimo pradžioje socialiniais ir finansiniais klausimais?

15.00–15.45, lapkričio 24 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje aptarsime šiuolaikiniam mokiniui itin svarbius finansinius klausimus: Kodėl svarbu mokėti socialinio draudimo mokesčius? Kaip išmokti valdyti finansus ir išvengti sunkumų? Ką apie Jus pasako asmeninė kredito istorija?   Dalyvauja: Andrius Žukauskas, Vilniaus Abraomo Kulviečio klasikinės gimnazijos moksleivis; Danutė Bareikienė, Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos ekonomikos mokytoja ekspertė; Regina Utkienė, Valstybinės mokesčių inspekcijos Mokesčių informacijos departamento direktorė; Donatas Jankauskas, Read more about Ką reikėtų žinoti savarankiško gyvenimo pradžioje socialiniais ir finansiniais klausimais?[…]

Mokyklos interneto svetainė — tik formalumas ir neišnaudotas įrankis?

16.00–16.45, lapkričio 24 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Prezidento Jono Žemaičio gimnazija

Norite rasti atsakymą į klausimą, ar mokyklos interneto svetainė tik formalumas. O gal tai įrankis, kurį galima panaudoti mokyklos vadybai, mokinių medijų ir informaciniam (MIR) ugdymui,  tėvams informuoti bei įtraukti ir kt.? Pristatydami savo mokyklos patirtį, padėsime Jums rasti atsakymus į šiuos klausimus. Suprasite, kodėl svarbu turėti interaktyvią, nuolat pildomą interneto svetainę, kodėl svetainę turi Read more about Mokyklos interneto svetainė — tik formalumas ir neišnaudotas įrankis?[…]

Muziejus – Mokykla – Moksleivis. Išvien ar atskirai? Tyrimų rezultatai

14.00–14.45, lapkričio 24 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Lietuvos muziejų asociacija

Renginio metu bus pristatysime Lietuvos muziejų asociacijos inicijuotą Vaikų ir jaunimo kultūrinės edukacijos Lietuvos muziejuose būklės vertinimą ir rekomendacijas dėl jos gerinimo. Sprendžiant dilemą „Muziejus Mokyklai?“, atsakysime ir į daugelį kitų klausimų: Ar Muziejus turi derinti edukacinius užsiėmimus su ugdymo programomis, ar turi šviesti, prusinti mokinius? Ar Muziejus pasiruošęs kiekybiškai ir kokybiškai teikti edukacines paslaugas? Read more about Muziejus – Mokykla – Moksleivis. Išvien ar atskirai? Tyrimų rezultatai[…]

Solidworks projektavimas kuriant ir griaunant 3D spausdintuvais

14.00–14.45, lapkričio 24 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: VšĮ „Robotikos mokykla“

Aptarsime ir pristatysime nemokamą interaktyvią, istorijomis paremtąmetodiką, kurioje detalės yra projektuojamos Solidworks pagalba, o tada yra simuliuojama jų apkrova keliais skirtingais būdais ir tikrinamos silpnosios vietos. Atspausdintus detalę, ji yra paveikiama tam skirtais įrenginiais tokiomis pat apkrovomis, kaip simuliacijoje, ir žiūrima ar simuliacija atitiko realybę. Taip mokoma, kaip optimizuoti detalės konstrukciją. Organizuosime diskusiją tarp mokytojų Read more about Solidworks projektavimas kuriant ir griaunant 3D spausdintuvais[…]

Kurk, keisk, valdyk. Mokinių savivalda

16.00–16.45, lapkričio 24 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Lietuvos moksleivių sąjunga

Stipri mokinių savivalda mokykloje – vienas iš ryškiausių demokratinės valstybės bruožų. Apie demokratiją kalbama daug ir iš įvairių perspektyvų, tačiau šiuo metu, deja, ne visos mokyklos gali pasigirti puikiai veikiančiomis mokinių savivaldomis. Pranešime-diskusijoje su Jumis savo patirtimi pasidalins mokinių savivaldų, galinčių būti pavyzdžiu visai Lietuvai ir motyvacija mokyklos bendruomenės nariams imtis pokyčių, nariai.

Kūrybiškumas. Kodėl ateityje jis taps svarbiausia kompetencija?

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Renginių scena (3 salės foje) Organizuoja: Projektas „būsiu_“

Kūrybiškumas – viena svarbiausių ateities kompetencijų. Ar įmanoma jo išmokti, jį treniruoti ir kur naudojamas kūrybiškumas? Kodėl tai taps viena svarbiausių kompetencijų ateityje? Diskusijos dalyviai: VGTU Kūrybinių industrijų fakulteto dekanė doc. dr. Živilė Sederevičiūtė-Pačiauskienė, VGTU Verslo technologijų ir verslininkystės katedros lektorius Eigirdas Žemaitis, mokinių profesinio orientavimo projekto „būsiu_“ vadovė Rima Olberkytė-Stankus, prekinio ženklo „Nunu“ kūrėja Read more about Kūrybiškumas. Kodėl ateityje jis taps svarbiausia kompetencija?[…]

Kokia gali būti inovatyvi kūno kultūros pamoka?

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Renginių scena (3 salės foje) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje susipažinsite, kaip kūno kultūros pamokose panaudoti multifunkcinius diržus (TRX), gimnastikos kamuolius BOSU ir kitas šiuolaikines kūno lavinimo priemones. Užsiėmimą veda: Ramūnas Petraitis (Forum Palace Sporto, pramogų ir verslo centras)

Makiažas mokykloje pagal „Grimo akademija“

14.00–14.45, lapkričio 24 d., Renginių scena (3 salės foje) Organizuoja: Grimo akademija

Ar reikia bijoti „makiažo“ mokykloje? Leisti ar drausti? „Grimo akademija“ formuoja teisingą požiūrį į dekoratyvinės kosmetikos naudojimą mokykloje. Renginio metu pristatysime tinkamos mokyklos etikai makiažo rūšis, veido odos priežiūros pradžiamokslį, pademonstruosime mokytojos ir moksleivės makiažą.

Kaip padėti mokytojui „parduoti“ pamoką mokiniui?

11.00–12.30, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Lietuvos vaikų ir jaunimo centras

Mokytojas žino viską! Tik ne visuomet šį „viską“ jam pavyksta perteikti mokiniams – atrasti, kas jiems įdomu, įtraukti į ieškojimus, eksperimentus, kūrybą. Nemažai pedagogų patiria sunkumų, norėdami patraukti mokinių dėmesį, „parduoti“ jiems savo pamoką. Moderuojamoje diskusijoje  „Kaip padėti mokytojui „parduoti“ pamoką mokiniui?“, kurioje dalyvaus komunikacijos, pardavimų, ugdymo specialistai ir mokiniai,  aptarsite: Ką mokytojams, norintiems prisibelsti į Read more about Kaip padėti mokytojui „parduoti“ pamoką mokiniui?[…]

Koks technologijų poveikis vaikams, jaunimui ir visuomenei?

12.00–12.45, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Švietimo informacinių technologijų centras

Koks technologijų poveikis vaikams, jaunimui ir visuomenei? Kaip neigiamą jų poveikį pakeisti teigiamu? Kokia ugdytojų (mokytojų, mokyklos administracijos, tėvelių) įtaka technologijų poveikį verčiant teigiamu vaikams, jaunimui ir visuomenei? Diskusijoje išgirsite atsakymus į šiuos klausimus. Sužinosite, kokia technologijų įtaka savajai tapatybei ir asmeniniams santykiams (aptarsime ir kai kuriuos realius atvejus), kaip įvairios suinteresuotosios šalys gali išspręsti problemas. Read more about Koks technologijų poveikis vaikams, jaunimui ir visuomenei?[…]

Kaip mokykloje mylėti visus vaikus?

15.00–15.45, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra

Kalbėsime apie įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo galimybes (paskatas) mokykloje bendradarbiaujant įvairiems dalininkams (mokytojams, mokiniams, jų tėvams, mokyklos administracijai). Jie dalysis patirtimi, kaip pavyksta bendradarbiauti, visai mokyklos bendruomenei laikytis interakcijos – mokyklos bendruomenės narių tarpusavio sąveikos, supratimo ir grįžtamojo ryšio, siekiant kiekvieno mokinio asmeninės pažangos. Diskusijoje dalyvauja Kauno Kovo 11-osios gimnazijos komanda: Stanislovas Milašius, gimnazijos direktorius, Laima Read more about Kaip mokykloje mylėti visus vaikus?[…]

Pasirinkęs mokyti „svajotojas“, „realistas“ ir „darytojas“: kas (ne / pa)vyko mokykloje?

11.00–12.30, lapkričio 24 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Renkuosi mokyti!, Švietimo ir mokslo ministerija, Ugdymo plėtotės centras

Renginyje savo patirtimis dalysis trys programos „Renkuosi mokyti!“ alumnai. Jų istorijos visiškai skirtingos: – vienas mokytojas – „svajotojas“, įsitikinęs, kad mokytojo darbas nuostabus ir tikintis, jog viskas yra įmanoma; – kitas mokytojas – „realistas“, kuris susiduria ne vien su teigiamais mokytojo darbo aspektais; – trečiasis mokytojas – „darytojas“, kuris niekada nenuleidžia rankų ir taiko įvairius Read more about Pasirinkęs mokyti „svajotojas“, „realistas“ ir „darytojas“: kas (ne / pa)vyko mokykloje?[…]

Dideli maži ekranai. Kaip prisijaukinti medijas?

15.00–15.45, lapkričio 24 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Švietimo ir mokslo ministerija

Susipažinsite su medijų raštingumo samprata ir jos reikšme šiuolaikiniame vizualiosios kultūros persmelktame pasaulyje. Sužinosite apie jau antrus metus vykstančio Britų tarybos ir VšĮ „Meno avilys“ (bendradarbiaujant su Ugdymo plėtotės centru) projekto „Dideli maži ekranai. Medijų raštingumas Lietuvos mokyklose“ įgyvendinamą, susipažinsite su šio projekto gerąja patirtimi ir projekto metu sukurtais mokymo įrankiais mokytojams (metodinėmis priemonėmis). Kaip Read more about Dideli maži ekranai. Kaip prisijaukinti medijas?[…]

Mokykla – besimokanti organizacija. Komanda mokykloje. IQ vs WeQ

11.00–11.45, lapkričio 25 d., 3.1 salė Organizuoja: Dr. Berita Simonaitienė

Vienas iš Geros mokyklos koncepcijoje pristatomų mokyklos bruožų yra „Bendruomenė: besimokanti organizacija“ Kodėl Gera mokykla turi būti besimokančia? Ką svarbu žinoti, kad mokymosi procesai su kitais ir iš kitų duotų norimą ir laukiamą rezultatą, kad jie nebūtų savitiksliai ir apsimestiniai? Kodėl svarbios komandos ir kodėl jos turi tapti Geros mokyklos stipria veikiančia jėga? Ką apie Read more about Mokykla – besimokanti organizacija. Komanda mokykloje. IQ vs WeQ[…]

Kokia pamoka man yra įdomi?

12.00–13.30, lapkričio 25 d., 3.1 salė Organizuoja: Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra, Vilniaus Simono Daukanto gimnazija

Diskusija su Lietuvos mokinių parlamento ir  Lietuvos moksleivių sąjungos  atstovais apie įdomią, gerą pamoką, remiantis Geros mokyklos koncepcijos samprata. Diskusijos tikslas – populiariai pristatyti mokiniams  Geros mokyklos koncepcijos idėjas, įgyvendinimo būdus, aiškinantis įdomios, naudingos mokiniui pamokos požymius. Diskusijos klausimai: Kokie požymiai rodo, kad pamoka įdomi? Kaip pamoka tampa (gali tapti) įdomi? Kaip sužinoti, ar kitiems Read more about Kokia pamoka man yra įdomi?[…]

Jaunųjų tyrėjų ugdymas: geroji patirtis ir perspektyvos

14.00–14.45, lapkričio 25 d., 3.1 salė Organizuoja: Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

Nemažai mokinių norėtų įsitraukti į mokslinę veiklą, tačiau daugeliui iš jų (taip pat ir mokytojams) kyla nemažai klausimų. Kokią temą pasirinkti, kas šiuo metu aktualu, ar patikimas pasirinktas tyrimo metodas, kur rasti reikiamos mokslinės literatūros, kaip suplanuoti tyrimą, kur atlikti eksperimentą ir pan.? Būtent šioms problemoms spręsti ir skirtas projektas „Mokinių jaunųjų tyrėjų atskleidimo ir Read more about Jaunųjų tyrėjų ugdymas: geroji patirtis ir perspektyvos[…]

STEAM ugdymas dalyvaujant įtraukiančiose pasaulinėse varžybose

15.00–15.45, lapkričio 25 d., 3.2 salė Organizuoja: VšĮ Robotikos Akademija

Paskatinkite jaunąją kartą domėtis technologijomis suburdami juos į įtraukiančią veiklą. Kompanija „FIRST“ kviečia 7-16 metų vaikus dalyvauti „First LEGO League“ ir „Jr. First LEGO League“ varžybose.  Ruošiantis šioms varžyboms ugdomi visi  STEAM gebėjimai (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, kūrybiškumo, matematikos). Dirbami komandose vaikai gilinsis į 2016 metų temą – gyvūnų sąjungininkai. Motyvatorius įtraukiantis dirbti yra robotų Read more about STEAM ugdymas dalyvaujant įtraukiančiose pasaulinėse varžybose[…]

Dizainu grindžiama mąstysena: išlaisvink kūrybiškumą

16.00–16.45, lapkričio 25 d., 3.2 salė Organizuoja: Dr. Dainora Maumevičienė

Šioje paskaitoje-diskusijoje susipažinsite su dizainu grindžiamo mąstymo („design thinking“) metodika. Aptarsime, kas tai yra, kuo ji gali būti naudinga pamokose, paskaitose, versle. Susipažinsite su pagrindiniais dizainu grindžiamo proceso etapais, taikymu mokymo(si) procese, kai pats besimokantysis sukuria sau patrauklią mokymosi aplinką – laboratoriją, padedančią jam kūrybiškai išspręsti kylančias problemas. Trumpai aptarsime, kokia mokymosi erdvės samprata ir Read more about Dizainu grindžiama mąstysena: išlaisvink kūrybiškumą[…]

Stiprios mintys virsta veiksmais

15.00–16.30, lapkričio 25 d., 5.2 salė Organizuoja: Aivaras Pranarauskas

Pasitikėjimo savimi stiprinimas ir sprendimų darymo kompetencijos labai svarbios ugdymo procese, tačiau informacijos apie tai vis dar stinga. Renginyje gvildensime šias temas plačiau, kad turėtumėte ir sau naudos, ir būtų ką grįžus papasakoti mokiniams. Ugdydamiesi pasitikėjimo savimi ir sprendimų darymo kompetencijas aptarsime: – įsitikinimų poveikį mūsų aplinkai; – tinkamų įsitikinimų formavimą; – praktinio proto pažinimą; Read more about Stiprios mintys virsta veiksmais[…]

Ar švietimas gali paruošti žmogų sėkmingam gyvenimui?

11.00–11.45, lapkričio 25 d., 5.5 salė Organizuoja: Lietuvos vaikų ir jaunimo centras

Diskusijos metu bus: nagrinėjamas neformaliojo švietimo poveikis asmenybės brandai ir sėkmingumui; pristatytas Lietuvos vaikų ir jaunimo centro inicijuotas ir Mykolo Romerio Universiteto tyrėjų komandos 2016 m. birželio-spalio mėn. nacionaliniu mastu atliktas tyrimas apie neformalaus ugdymo poveikį brandžios (sėkmingos) asmenybės formavimuisi: bruožus, neformalaus ugdymo poveikį, socialinės aplinkos veiksnius, nuo kurių priklauso neformalaus ugdymo poveikis.

Užsiėmimas pedagogams. „Asmeninių ir socialinių įgūdžių ugdymo svarba ir ypatumai”

12.00–12.45, lapkričio 25 d., 5.5 salė Organizuoja: Lietuvos vaikų ir jaunimo centras

Teorinis ir praktinis užsiėmimas, kurio metu bus nagrinėjami tokie klausimai, kaip: Asmeninių ir socialinių gebėjimų atskleidimo bei lavinimo galimybės ir būdai pamokoje. Vertinimo būdai ir jų poveikis vaikams parodo vaiko stiprybes ir tobulėjimo kryptį – ar „priklijuoja etiketę ir pastato į vietą”? Ugdomasis vertinimas (kaip būdas smalsumui, žinių siekimui, pasitikėjimui savimi ir kt. skatinti) mokyklose Read more about Užsiėmimas pedagogams. „Asmeninių ir socialinių įgūdžių ugdymo svarba ir ypatumai”[…]

3D klasė – naujausias mokymo(si) metodas, nepaliekantis abejingų

13.00–13.45, lapkričio 25 d., 5.5 salė Organizuoja: UAB ,,Biznio mašinų kompanija“

Pranešimo metu kiekvienas dalyvis galės pabandyti 3D mokomuosius objektus ir panirti į 3D pasaulį – iš visų pusių apžiūrėti plakančią širdį, panagrinėti kraujotaką, vožtuvų darbą, pamatyti žmogaus smegenis, akis, taip pat fotosintezę, augalo ląsteles, pabūti chemiku ir panagrinėti chemines struktūras, molekules, virtualiai atlikti pavojingus cheminius eksperimentus ir išvysti kitus 3D mokomuosius objektus.

Pokalbiai apie mokyklą

11.00–11.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

  Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – Read more about Pokalbiai apie mokyklą[…]

Pokalbiai apie vaikus

12.00–12.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie vaikus[…]

Pokalbiai apie inovacijas švietime

13.00–13.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie inovacijas švietime[…]

Pokalbiai apie ugdymo turinį

14.00–14.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie ugdymo turinį[…]

Pokalbiai apie mokytojus ir tėvus

15.00–15.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie mokytojus ir tėvus[…]

Įtraukiojo ugdymo link

14.00–14.45, lapkričio 25 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Renkuosi mokyti!

Įtraukusis ugdymas – tai pripažinimas, kad visi mokiniai yra skirtingi: jie domisi įvairiais dalykais, turi skirtingų gabumų, į mokyklą ateina iš įvairių šeimų. Taigi ir ugdymas turėtų būti pritaikytas įvairiems mokiniams kiekvienoje mokykloje, kiekvienoje klasėje, kiekvienoje šalyje. Užsiėmime per interaktyvią veiklą sužinosite: Kodėl mokykloje nederėtų visų matuoti pagal vieną matą? Ar esu prastesnis, jei nesu Read more about Įtraukiojo ugdymo link[…]

Rankų šešėlių teatro „Budrugana Lietuva” spektaklis „Keturi metų laikai”

10.30–11.15, lapkričio 25 d., Geros mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Budrugana Lietuva

Tai rankų šešėlių spektaklis skirtas visiems nuo 3 iki 103 metų. Jame pasakosime meškiuko gyvenimo istoriją – nuo pirmo žvilgsnio į pasaulį, iki visiško jo pažinimo. Kodėl „Keturi metų laikai”? Keturi metų laikai – tai Rėdos ratas, kuriuo rieda ne tik gamta, bet ir kiekvienas iš mūsų – pavasarį prisikeldamas, o žiemą užmigdamas amžino poilsio. Read more about Rankų šešėlių teatro „Budrugana Lietuva” spektaklis „Keturi metų laikai”[…]

Ko galime pasimokyti iš pažangiausių švietimo sistemų?

13.00–14.30, lapkričio 25 d., Geros mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Britų Taryba, Ugdymo plėtotės centras

Susipažinsite su nepriklausoma švietimo konsultante Lucy Crehan iš Didžiosios Britanijos. Ji dvejus metus praleido tyrinėdama švietimą PISA tyrimuose lyderiaujančiose šalyse. Lucy stebėjo darbą mokyklose, gyveno kartu su šių mokyklų mokytojais, atliko interviu su mokiniais, tėvais, mokytojais ir švietimo politikos kūrėjais. Sužinosite, ko galėtume pasimokyti iš šių šalių ir kas galėtų būti aktualiausia Lietuvos švietimo sistemai. Read more about Ko galime pasimokyti iš pažangiausių švietimo sistemų?[…]

Edukacinis kino seansas: filmų peržiūra ir susitikimas su kūrėjais

13.00–14.30, lapkričio 25 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Kino pavasaris

Vyks vyresnių klasių moksleiviams ir jų mokytojams skirtas festivalio „Kino pavasaris“ edukacinis kino seansas bei filmų aptarimas su jų kūrėjais. Čia bus galima išvysti trumpametražius lietuvių dokumentinius filmus „Holivudas pasiūlė per mažai“ (26 min.) ir „Mėgėjai“ (20 min.). Jų režisieriai  Rimantas Oičenka ir  Audrius Antanavičius atsakys į klausimus, papasakos apie filmų kūrybinį procesą. R. Oičenkos Read more about Edukacinis kino seansas: filmų peržiūra ir susitikimas su kūrėjais[…]

„AHHAA“ mokslo šou

16.00–16.45, lapkričio 25 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Mokslo centras „AHHAA“

AHHAA mokslo šou yra ir vaizdingas, ir ugdantis! Atsidursite bandymų ir sprogimų sūkuryje, ir gausite paprastus sudėtingų principų, kuriais remiasi gamtos dėsniai, paaiškinimus.

Makiažas mokykloje pagal „Grimo akademija“

10.00–10.45, lapkričio 25 d., Renginių scena (3 salės foje) Organizuoja: Grimo akademija

Ar reikia bijoti „makiažo“ mokykloje? Leisti ar drausti? „Grimo akademija“ formuoja teisingą požiūrį į dekoratyvinės kosmetikos naudojimą mokykloje. Renginio metu pristatysime tinkamos mokyklos etikai makiažo rūšis, veido odos priežiūros pradžiamokslį, pademonstruosime mokytojos ir moksleivės makiažą.

Makiažas mokykloje pagal „Grimo akademija“

13.00–13.45, lapkričio 25 d., Renginių scena (3 salės foje) Organizuoja: Grimo akademija

Ar reikia bijoti „makiažo“ mokykloje? Leisti ar drausti? „Grimo akademija“ formuoja teisingą požiūrį į dekoratyvinės kosmetikos naudojimą mokykloje. Renginio metu pristatysime tinkamos mokyklos etikai makiažo rūšis, veido odos priežiūros pradžiamokslį, pademonstruosime mokytojos ir moksleivės makiažą.

Geresnio ir saugesnio interneto kūrimo patirtis mokyklos bendruomenei

10.00–10.45, lapkričio 25 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Švietimo informacinių technologijų centras

Viešojoje diskusijoje kviečiame dalyvauti pedagogus – saugesnio interneto ambasadorių (SIA) lektorius, saugesnio interneto jaunimo forumo atstovus. Diskutuosime šiomis temomis: Saugi mokyklos el. erdvė. Kaip jaunimas jaunimui kuria geresnį ir saugesnį internetą. Saugesnio interneto diena SID2018. Per diskusiją aptarsime, kaip mokyklos SIA galėtų koordinuoti kuriančius jaunuolius, jų galimybes įsitraukti į saugios mokyklos el. erdvės kūrimą, Lietuvos Read more about Geresnio ir saugesnio interneto kūrimo patirtis mokyklos bendruomenei[…]

Konkursai jauniesiems tyrėjams. Kodėl verta dalyvauti?

11.00–11.45, lapkričio 25 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras

Pasirengimas mokslo konkursams reikalauja nemažai mokinio ir mokytojo pastangų bei laiko. Renginyje sužinosite, ko reikia, kad kuo daugiau mokinių įsitrauktų į tiriamojo darbo veiklas, kaip iš didelės įvairovės pasirinkti tinkamą konkursą ir kokios galimybės veriasi konkursuose dalyvaujantiems jauniesiems tyrėjams. Taip pat sužinosite apie mokinių neformaliojo švietimo centro organizuojamus konkursus: Europos Sąjungos jaunųjų mokslininkų konkursą, „Mūsų Read more about Konkursai jauniesiems tyrėjams. Kodėl verta dalyvauti?[…]

Pamąstymai apie prevencinę veiklą mokykloje: nuo oficialios statistikos iki realaus gyvenimo

14.00–14.45, lapkričio 25 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Diskutuosime apie prevencinės veiklos praktinį įgyvendinimą mokykloje: ką rodo statistika ir su kokiais iššūkiais susiduriama. Kelsime klausimą, kaip sutelkti mokyklos bendruomenę vieningam tikslui, kokie veiksniai lemia sėkmę darbe ir ko galime pasimokyti vieni iš kitų. Pastaruosius dvidešimt metų daug dėmesio buvo skiriama prevencinės veiklos Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose organizavimui. Įvairiais laikotarpiais Lietuvos Respublikoje įsigaliojo daug Read more about Pamąstymai apie prevencinę veiklą mokykloje: nuo oficialios statistikos iki realaus gyvenimo[…]

IKT koordinatoriaus vaidmuo geroje mokykloje. Ką tai galėtų reikšti?

16.00–16.45, lapkričio 25 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Švietimo informacinių technologijų centras

Ugdymo institucijos, gerindamos ugdymo pasiekimus, dažnai renkasi taikyti naujausias informacines ir komunikacines technologijas (IKT). Tačiau  ne visada  pasiekiami tinkami rezultatai. Sėkmę  lemia  tinkamas organizacijos pasirengimas, jos darbuotojų gebėjimai  veiksmingai taikyti skaitmenines technologijas. Siekiant, kad  mokyklos gebėtų įsivertinti ir tinkamai susiplanuoti IKT taikymą, Europos Komisijos Jungtinių tyrimų centras siūlo joms naudoti skaitmeninę kompetenciją turinčių švietimo organizacijų Read more about IKT koordinatoriaus vaidmuo geroje mokykloje. Ką tai galėtų reikšti?[…]

Kaip mokykloje nuosekliai plėtoti socialinį ir emocinį ugdymą?

11.00–12.30, lapkričio 25 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Socialinio ir emocinio ugdymo institutas

Norint mokykloje tinkamai ugdyti vaiką, svarbios ne tik pažinimo, bet ir socialinės bei emocinės kompetencijos. Tik visuminis vaiko ugdymas gali jam užtikrinti sėkmę mokykloje ir gyvenime. Kas tai yra socialinis ir emocinis ugdymas? Sunku ar lengva jį nuosekliai plėtoti mokykloje? Gal tai švietimo revoliucija? Kas tai turi daryti? Kas nutiks, jeigu nekreipsime dėmesio į nuoseklų Read more about Kaip mokykloje nuosekliai plėtoti socialinį ir emocinį ugdymą?[…]

Kūrybingumo ir kritinio mąstymo ugdymas. Kas naujo?

13.00–13.45, lapkričio 25 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Švietimo ir mokslo ministerija

Sužinosite apie naujausius kūrybingumo tyrimus, taip pat planuojamus politinius darbus kūrybingumo ir kritinio mąstymo ugdymo srityje, išgirsite praktinių įžvalgų. Be to, susipažinsite su mokykloms skirta kūrybingumo ir kritinio mąstymo ugdymo modelių el. platforma, galimybėmis mokykloms rinktis ir įgyvendinti šiuos modelius.

Saugus internetas – saugi mokyklos bendruomenė

13.00–13.45, lapkričio 26 d., 3.1 salė Organizuoja: Švietimo informacinių technologijų centras

Dalyviai bus supažindinti su galimybėmis dalyvauti Saugesnio interneto centro veikloje. Renginyje dalyviai išmoks interaktyvių žaidimų forma: – supažindinti  vaikus su rizikomis ir grėsmėmis internete; – užduoti vaikams klausimų apie bendravimo internete ypatumus ir kartu išsiaiškinti jų žinių lygį; – parinkti profilio internete nuotraukas. Pedagogai, ieškantys būdų, kaip telkti mokyklos bendruomenę užtikrinant saugią elektroninę erdvę mokiniams, Read more about Saugus internetas – saugi mokyklos bendruomenė[…]

Kuriame saugią mokyklą kartu. Misija įmanoma?

15.00–15.45, lapkričio 26 d., 3.1 salė Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Įtraukiančios paskaitos tikslas – kartu su visais mokyklos bendruomenės nariais ieškoti metodų ir būdų, kaip kurti saugią aplinką mokykloje. Saugios aplinkos kūrimas – viena aktualiausių šiandienos mokyklos problemų. Tik saugioje mokyklos aplinkoje vaikas gali visapusiškai ugdytis, būti kūrybiškas, iniciatyvus, įgyti psichologinį atsparumą neigiamiems reiškiniams. Saugumo jausmas – vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių mokinių aukštus akademinius pasiekimus. Read more about Kuriame saugią mokyklą kartu. Misija įmanoma?[…]

Mokytojo įvaizdis visuomenėje. Kaip mes prie jo prisidedame?

10.00–10.45, lapkričio 26 d., 3.2 salė Organizuoja: Dr. Živilė Sederevičiūtė-Pačiauskienė

Nors Lietuvoje netrūksta itin gabių mokytojų, medijos žurnalistų lūpomis dažniausiai pasakoja mums, ko mokykloje trūksta, kas yra negerai… Kokį mokyklos (mokytojo) vaizdą jos formuoja? Ar tai stichinis procesas, ar kryptinga, apgalvota komunikacija? Kokią įtaką medijų piešiamam mokytojo ir mokyklos portretui daro pati mokykla? Ar šį procesą galima valdyti? Kaip pačios mokyklos ir mokytojų asociacijos gali Read more about Mokytojo įvaizdis visuomenėje. Kaip mes prie jo prisidedame?[…]

Ar tikrai mano nuomonė yra mano? Medijų įtaka

11.00–11.45, lapkričio 26 d., 3.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Šiuolaikinį žmogų nuolat atakuoja žinios, sklindančios iš įvairių kanalų: televizijos, interneto, radijo. Žinių gausybė verčia priimti informaciją skubotai, tinkamai neįvertinus jos patikimumo ir naudos. Sunku suprasti ir įsigilinti į visus globalėjančiai pasaulio bendruomenei kylančius iššūkius, dėl to yra patogu tiesiog patikėti ta tiesa, kurią skelbia medijos. Niekam nekyla abejonių, kad šiuolaikiniam žmogui svarbus kritinis mąstymas. Read more about Ar tikrai mano nuomonė yra mano? Medijų įtaka[…]

Požeminiai garažai „Google“ karalystėje

12.00–12.45, lapkričio 26 d., 3.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kodėl „Google“ taip svarbu? Žinios yra įgyjamos naudojantis įvairiais įrankiais, o šie daro įtaką interpretuojant gaunamą informaciją. Todėl labai svarbu tinkamai pasirinkti įrankius ir išmanyti jų veikimą. Daugumos mūsų naršyklėse – kad ir kokį įrankį naudotume – pradžios puslapis pagal nutylėjimą būna paieškos sistema. Lietuvoje tai yra „Google“ paieškos sistema. Ji paieškos rezultatus rikiuoja pagal Read more about Požeminiai garažai „Google“ karalystėje[…]

Asmenybės branda ir motyvacija

13.00–14.30, lapkričio 26 d., 3.2 salė Organizuoja: Vega Dikčienė

Dažnai girdime, jog vienas iš pedagogo uždavinių – ugdyti brandžią ir motyvuotą asmenybę. Ar tai vis dar nauja? Matyt, kad ne – jau Antikos laikais buvo ieškoma atsakymo, kaip išugdyti brandų ir motyvuotą žmogų. Šio pranešimo tikslas – pažvelgti į šią temą plačiau: aptarti paties pedagogo brandos klausimą ir jo įtaką ugdant jauną žmogų, parodyti, Read more about Asmenybės branda ir motyvacija[…]

Ar šiuolaikiniai paaugliai knygose atranda save?

15.00–15.45, lapkričio 26 d., 3.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Pastaruoju metu padidėjo dėmesys paauglių literatūrai, gausėja ir lietuvių autorių šiam adresatui parašytų knygų. Kokius klausimus jos kelia? Kokios raiškos naujovės pastebimos? Ar šiuolaikinės knygos gali konkuruoti su paauglių klasika?Ar jos paskritai skatina skaityti? Į šiuos klausimus bandys atsakyti prelengentai, tačiau svarstyti kviečiami visi renginio dalyviai. Lektoriai: Doc., dr. Kęstutis Urba, literatūros kritikas; Eglė Baliutavičiūtė, literatūros Read more about Ar šiuolaikiniai paaugliai knygose atranda save?[…]

Informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ apdovanojimų šventė

10.00–13.00, lapkričio 26 d., 5.1 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Jau tryliktą kartą Lietuvoje informatikos ir informatinio mąstymo konkursas „Bebras“ kvietė 3–12 kl. mokinius išmėginti savo jėgas sprendžiant įdomius uždavinius. Šie žaismingai ir suprantamai formuluojami uždaviniai apima visas svarbiausias informatikos sritis, parodo jų dermę su kitais mokslais. Geriausiai uždavinius išsprendę mokiniai bus apdovanoti šioje šventėje – jiems bus įteikti „Bebro“ diplomai ar pagyrimo raštai, o Read more about Informatikos ir informatinio mąstymo konkurso „Bebras“ apdovanojimų šventė[…]

„Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių I dalis: „Iš klasės – į biblioteką – ir atgal!“

11.00–12.30, lapkričio 26 d., 5.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Šioje intelektualių pašnekesių dalyje „Iš klasės – į biblioteką – ir atgal!“ dalysimės mintimis šiais klausimais: Kas atveda mokinį į biblioteką: šeima, mokytojas ar draugai? Ką mokinys randa bibliotekoje? Ar literatūros pamokos ugdo kūrybingą skaitytoją? Koks ryšys tarp literatūros pamokų ir skaitymo? Šiuolaikinio rašytojo, šiuolaikinės literatūros vieta mokykloje – ką galime pasiūlyti paaugliui? Rekomenduojamos literatūros Read more about „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių I dalis: „Iš klasės – į biblioteką – ir atgal!“[…]

„Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių II dalis: „Griauti(s) mokslo dramblio kaulo bokštą“

13.00–14.30, lapkričio 26 d., 5.2 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Ši intelektualių pašnekesių „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ ciklo dalis skirta diskusijai apie mokslo reikšmę, jo prestižo būklę, santykį su visuomene ir būdus, kaip mokslą suartinti su mokykla, bendruomene. Renginyje mėginsime atsakyti į klausimus: Kodėl kartais nuvertiname mokslą ir jis mums tampa šiek tiek svetimas? Ar įmanoma, kad suartėtų mokslas ir mokykla, vietos bendruomenė – taptų draugais? Read more about „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių II dalis: „Griauti(s) mokslo dramblio kaulo bokštą“[…]

„Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių III dalis: „Tapti mokyklos architektu – panku“

15.00–16.30, lapkričio 26 d., 5.2 salė Organizuoja: Asociacija „Žinių ekonomikos forumas“, Ugdymo plėtotės centras

Trečioji intelektualių pašnekesių „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ ciklo dalis skirta ugdymo(si) erdvių kaitos ir mokyklų, verslo, kultūros bei kitų institucijų santykio kuriant jas problematikai. Kintant darbo rinkai ir ryškėjant piliečių pasirengimui aktyviai prisidėti prie šalies pažangos kūrimo, švietimo ekspertai pastebi, jog dėl to auga autentiško mokymosi svarba. Tai leidžia kalbėti apie tradicinių ugdymo(si) erdvių kaitą. Renginyje Read more about „Auginkime kūrėjus Lietuvai“ intelektualių pašnekesių III dalis: „Tapti mokyklos architektu – panku“[…]

„AHHAA“ mokslo šou

10.00–10.45, lapkričio 26 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Mokslo centras „AHHAA“

AHHAA mokslo šou yra ir vaizdingas, ir ugdantis! Atsidursite bandymų ir sprogimų sūkuryje, ir gausite paprastus sudėtingų principų, kuriais remiasi gamtos dėsniai, paaiškinimus.

STEM vaidmuo ugdant ateities specialistus, remiantis „Newton“ koncepcija

13.00–13.45, lapkričio 26 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: First Scandinavia Partners

Kaip mes rengiame jaunąją kartą ateities specialybėms, kurių net neįsivaizduojame? Šiuo metu daugelyje Europos šalių STEM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, matematikos) dalykų ugdymas remiasi tik teoriniu požiūriu. Ateityje reikės tokių specialistų, kurie turės ir didelę kompetenciją STEM dalykų srityje, ir tokių svarbių dvidešimt pirmojo amžiaus įgūdžių kaip kūrybiškumas, gebėjimas spręsti problemas ir bendradarbiauti. Dedamos visos Read more about STEM vaidmuo ugdant ateities specialistus, remiantis „Newton“ koncepcija[…]

„AHHAA“ mokslo šou

17.00–17.45, lapkričio 26 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Mokslo centras „AHHAA“

AHHAA mokslo šou yra ir vaizdingas, ir ugdantis! Atsidursite bandymų ir sprogimų sūkuryje, ir gausite paprastus sudėtingų principų, kuriais remiasi gamtos dėsniai, paaiškinimus.