Istorinio filmo apie pokarį „Sutemose“ pristatymas

16.00–16.45, lapkričio 22 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: VšĮ „Studija Kinema“

Naujausias garsaus kino režisieriaus Šarūno Barto vaidybinis filmas „Sutemose“ – tai jautrus pasakojimas apie pokarį, partizaninio karo laikmetį. Pagrindinis filmo personažas – 17-metis kaimo vaikinas, 1948 metais padedantis partizanams, dirbantis jų ryšininku. Filmas, sukurtas remiantis Vinco Giedros romano „Sviesk, Dovydai, akmenį!“ motyvais, pasakoja apie Lietuvą po Antrojo pasaulinio karo. Apie despotišką okupacinę santvarką ir lietuvių Read more about Istorinio filmo apie pokarį „Sutemose“ pristatymas[…]

Atskirtys ir įtrauktys švietime

11.00–12.30, lapkričio 22 d., Ateities mokyklos_erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Siekiant visapusiškos asmenybės ugdymo(si), atsižvelgiant į kiekvieno mokinio ypatybes, įtakos turi išorės ir vidiniai veiksniai.  Kuriant ir taikant įtraukties  į ugdymo procesą priemones įvairių poreikių, gabumų, galių ir patirčių mokiniams, svarbu suvokti, kas yra atskirtis, kaip ją išmatuoti ir kaip kurti sąlygas paveikiai įtraukčiai. Diskusijose pasitelksime sociologijos ir psichologijos teorines prieigas atskirties fenomenui pristatyti bei Read more about Atskirtys ir įtrauktys švietime[…]

Integruotas STEM ugdymas su Photon robotais: Pasaka Pelenė

12.00–12.45, lapkričio 22 d., Centriniai rūmai (1.2 salė) Organizuoja: UAB „Lantelis“, VGTU inžinerijos licėjus

STEM – kone dažniausiai vartojamas žodis švietimo sektoriuje. Šį kartą nepasakosime, nekalbėsime, o parodysime realų STEM pritaikymą. Renginio metu vaikai pristatys savo projektą: Pasaka Pelenė. Vaikai suprogramuos Photon robotus, kurie suvaidins pasaką. Po pasakos, vaikai ir mokytoja pristatys, kokius STEM aspektus panaudojo, su kokiais iššūkiais susidūrė, ką išmoko ir kur tai bus galima pritaikyti ateityje.

Nemokamos 3D technologijų ir A.I. pamokos bei naujieji startuoliai mokyklose

15.00–15.45, lapkričio 22 d., Centriniai rūmai (1.2 salė) Organizuoja: Robotikos mokykla

Nemokamų modeliavimo ir dirbtinio intelekto programavimo pamokų pristatymas. Gerieji pavyzdžiai apie mokinių sukurtus startuolius. 3D spausdinimo ir kitų technologiniams procesams reikalingų įrankių pristatymas. Lektorius: Paulius Briedis, Robotikos mokyklos direktorius; Vytautas Štaras, dirbtinio intelekto magistrantas; Andrej Jarmolajev ir Vladimir Popov, „IN RE“ atstovai.

Vaikų žinių ir požiūrio į mokesčių mokėjimą tyrimo pristatymas

11.00–11.45, lapkričio 22 d., Centriniai rūmai (1.3 salė) Organizuoja: Valstybinė mokesčių inspekcija prie LR finansų ministerijos

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), įgyvendindama Analizės, modeliavimo ir rizikos valdymo kompetencijų centro (i.MAMC) įkūrimo projektą, kartu su projekto partneriais – Vilniaus universiteto psichologijos instituto mokslininkais, pirmą kartą Lietuvoje atliko vaikų žinių ir požiūrio į mokesčių mokėjimą tyrimą. Renginyje bus pristatytos atlikto tyrimo įžvalgos bei sukurtos priemonės – animacinis filmukas bei kompiuterinis žaidimas, kurios padėtų gilinti Read more about Vaikų žinių ir požiūrio į mokesčių mokėjimą tyrimo pristatymas[…]

Nuotolinio ugdymo platforma „Ateities inžinerija“: naujos integruoto ugdymo galimybės

12.00–12.45, lapkričio 22 d., Centriniai rūmai (1.3 salė) Organizuoja: Vilniaus Gedimino technikos universitetas

VGTU nuotolinio ugdymo „Ateities inžinerijos“ platforma (AI platforma, http://ateitin.vgtu.lt) nuo 2017 m. nemokamai siūlo šiuolaikinių inovacijų ugdymo turinį, įrankius, kontaktines kūrybines dirbtuves, nuotolines konsultacijas bei technologines paslaugas, kurios leidžia mokiniams ir mokytojams gilinti savo žinias inžinerijos, technologijų, gamtos mokslų, informatikos, dizaino ir verslumo srityse, jas integruoti ir taikyti realių problemų sprendimui. Mokiniai gali atlikti integruotus Read more about Nuotolinio ugdymo platforma „Ateities inžinerija“: naujos integruoto ugdymo galimybės[…]

Medijos: suprasti ir sukurti. Metodinės medžiagos pristatymas

11.00–11.45, lapkričio 22 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazija

Mokyklose medijų raštingumo gebėjimai kol kas ugdomi retai, tačiau jų svarba neabejotina. Turėsite galimybę susipažinti su jau sukurta „Medijos ir visuomenė“ mokymo programa ir metodine medžiaga, kurią sudaro daugiau kaip 70 parengtų pamokų. O galbūt vieną iš jų ir išbandysite? Tai  „Erasmus+“ programos projekto „Medijos: suprasti ir sukurti“ įgyvendinimo dalis.

K12 Forumas: Už(si)degti pokyčiams

11.00–12.30, lapkričio 22 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB ,,Biznio mašinų kompanija“

Kvapą gniaužiantys Lietuvos ir užsienio pranešėjų pristatymai, įtraukiančios diskusijos ir nuotaikingi naujausių technologijų pristatymai – visa tai ir dar daugiau K12 Forume 2019. K12 forumas – nepraleiskite progos už(si)degti pokyčiams! Pranešėjai: Urtė Neniškytė, VU Gyvybės mokslų centro neuromokslininkė, biochemijos mokslų daktarė; Daiva Viskontienė, „Biznio mašinų kompanija“ vadovė; Rimantas Mačernis, „Education & Business Technologies“ vadovas; Rūta Read more about K12 Forumas: Už(si)degti pokyčiams[…]

Idėjų mugė projekto „Kokybės krepšelis“ mokykloms

13.30–16.00, lapkričio 22 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Idėjų mugė skirta projekto „Kokybės krepšelis“ ir visoms bendrojo ugdymo mokykloms, siekiančioms gerinti mokinių pasiekimus. Renginio tikslas – padėti mokykloms atrasti sprendimus rengiant tobulinimo planus ir įgyvendinant pokyčius savo įstaigose. Pranešimų metu bus pristatoma: •        skaitmeninė laboratorijų įranga ir gamtos mokslų rinkiniai mokymosi tyrinėjant atradimams 5–8 klasių mokiniams; •        kolegialus grįžtamasis ryšys – tai pamokos Read more about Idėjų mugė projekto „Kokybės krepšelis“ mokykloms[…]

Suklastotos naujienos, informacijos painiava… Kaip ugdyti skaitmeninės visuomenės piliečius?

13.00–14.30, lapkričio 22 d., Konferencijų salė (1.3 salė) Organizuoja: Prancūzijos Medijų ir informacinio raštingumo centras, Prancūzų institutas Lietuvoje

2015 m. sausio mėn. išpuolių bangos sukrėsta Prancūzija mobilizavosi ir susitelkė į skaitmeninės eros švietimo bei pilietiškumo iššūkius. Ką gali padaryti mokykla, kad būtų ugdomi laisvi ir išprusę piliečiai, gebantys patys rasti informaciją ir atskirti suklastotas žinias šioje socialinių tinklų ir ekranų eroje? Prancūzijos medijų ir informacinio raštingumo patirties pristatymas, pateikiant nacionalinio Medijų ir informacinio Read more about Suklastotos naujienos, informacijos painiava… Kaip ugdyti skaitmeninės visuomenės piliečius?[…]

Vaikai ateities miestų kūrėjai – pristatome STEAM integruoto mokymosi sistemą FIRST®

13.00–13.45, lapkričio 22 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: UAB „Baltic Orbis"

FIRST® yra pasaulyje pirmaujanti ne pelno siekianti organizacija, populiarinanti mokslą, technologijas, inžineriją ir matematiką (STEAM). Per beveik 30 metų FIRST® išsivystė į visuotinį judėjimą, milijonus žmonių įtraukdama į unikaliai žaismingą edukacinę sistemą, kad paruoštų vaikus, kurie galėtų spręsti didžiausias pasaulio problemas. „Mes norime pakeisti kultūrą garsindami protą“, – sakė FIRST steigėjas Dean Kamen.

21 amžiaus iššūkiai mokykloje: kaip juos spręsti?

16.00–16.45, lapkričio 22 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Asociacija „Kūrybinės jungtys“

Kaip mokykloje sukurti sąlygas kolegialiam mokytojų mokymuisi ir problemų sprendimui? Kaip keisti mokytojų suvokimą, kas yra ugdymas, atliepiantis 21 a. iššūkius? Kaip mokykloje ugdyti kritinį mąstymą, atskleisti kūrybingumą, gilinti bendradarbiavimą, skatinti lyderystę? Kaip kurti aktualų, visus įtraukiantį, tyrinėjimu ir kūryba pagrįstą ugdymo procesą? Kviečiame susipažinti su unikalia ketvirtus metus Lietuvos mokyklų sėkmingai įgyvendinama programa „Tyrinėjimo Read more about 21 amžiaus iššūkiai mokykloje: kaip juos spręsti?[…]

Mokytojo karjera. Kur Tavo galimybės?

11.00–12.30, lapkričio 22 d., Mokytojų kambarys (4 salė) Organizuoja: LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Nacionalinė švietimo agentūra

Diskusijoje ieškosime atsakymų į šiuos klausimus: Pedagogo profesija: amatas ar pašaukimas? Kuo (ne)ypatinga pedagogo profesija šiandien? Ar gali robotas pakeisti mokytoją? Ar yra mokytojo augimo lubos ir kur jos? Karjera pedagogo profesijoje: kas tai ir ar tai įmanoma? Kas motyvuoja ir skatina likti mokykloje? Koks mokytojas imponuoja (kelia pagarbą, daro įspūdį, yra autoritetas) šiuolaikiniam mokiniui? Read more about Mokytojo karjera. Kur Tavo galimybės?[…]

Pradedi dirbti mokykloje. Kaip sekasi?

14.00–15.30, lapkričio 22 d., Mokytojų kambarys (4 salė) Organizuoja: LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Nacionalinė švietimo agentūra

Pasirinkę karjeros pradžios aspektą, diskutuosime apie mokytojo karjeros galimybes. Su kuo susiduria pradedantysis mokytojas? Kokios pagalbos sulaukia iš švietimo sistemos, mokyklos ir kokios reikėtų? Kokia darbo švietimo įstaigoje pradžia? Kokia reikalinga pagalba? Švietimo bendruomenę plačiau supažindinsime su šiuo metu išbandoma pedagogine stažuote (2018–2022 m. Nacionalinės švietimo agentūros ir partnerių vykdomu ES struktūrinių fondų projektu „TĘSK“). Read more about Pradedi dirbti mokykloje. Kaip sekasi?[…]

Mokytojų laikas

12.00–16.00, lapkričio 22 d., Mokytojų laikas (5.1 salės foje) Organizuoja: LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Nacionalinė švietimo agentūra, Pedagogų rengimo centrai

Pedagogų rengimo centrų atstovai mokytojus kvies pasikonsultuoti šiomis temomis: 12.00–12.45 val. „Gamtamokslinio ugdymo turinys ir mokinių mokymosi motyvacija: kada gamtamokslinis pasaulis žavi?“ (prof. dr. Palmira Pečiuliauskienė), „Ugdymo turinys. Ugdymo atrankos principai. Lituanistinis ugdymas“ (prof. dr. Vilija Salienė), „Ankstyvasis ugdymas“ (prof. dr. Daiva Jakovonytė-Staškuvienė). 13.00–13.45 val. „Ugdymo turinys. Ugdymo atrankos principai. Lituanistinis ugdymas“ (prof. dr. Vilija Read more about Mokytojų laikas[…]

Bendrųjų gebėjimų vertinimas ir fiksavimas mokinio el. portfelyje.

15.00–15.45, lapkričio 22 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Kaip įvairių dalykų pamokose ugdyti ir vertinti bendruosius gebėjimus? Kur mokiniui fiksuoti formuojamojo vertinimo žingsnius, kad būtų galima stebėti savo mokymosi pažangą ir matyti mokymosi pastangų prasmę bei rezultatus? Susipažinsite su bendrųjų gebėjimų vertinimo sėkmės kriterijais ir jų požymiais, sužinosite, kaip el. portfelyje gali būti fiksuojamas mokymosi procesas.

Grafinis dizainas – dalykas (ne)paprastas

17.00–17.45, lapkričio 22 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Informacijos technologijų mokymo centras

Grafikos dizainerio specialybė šiuo metu viena iš paklausiausių. Kaip paskatinti mokinius nebijoti kurti ir būti dizaineriais? Vieni kurdami žaidimą daugiau dėmesio skiria programavimui, o kiti – aplinkos bei veikėjų kūrimui. Mokytojams skirtoje paskaitoje panagrinėsime, kaip suprasti dizainerius ir rasti bendrą kalbą? Kas sudaro reklamos projektą? Kas lemia, kad reklama būna gera ar bloga? Kas yra Read more about Grafinis dizainas – dalykas (ne)paprastas[…]

Mokinių pasiekimų vertinimo kaita

11.00–11.45, lapkričio 22 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Švietimo bendruomenėje netyla diskusijos, koks išorinio mokinių pasiekimų vertinimo tikslas, kur panaudojami patikrinimų rezultatai, kokios tinkamiausios vertinimo formos. Pristatyme kalbėsime, ar išorinis mokinių pasiekimų vertinimas užtikrina dermę su atnaujinamo ugdymo turinio gairėmis, koks išorinio vertinimo poveikis ugdymo procesui, kuris vertinimo aspektas – patikimumas, validumas ar efektyvumas – yra prioritetas mūsų švietimo sistemoje. Sužinosite, kokios galimos Read more about Mokinių pasiekimų vertinimo kaita[…]

Dekoduoti ugdymo scenarijai ateičiai

13.00–13.45, lapkričio 22 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Vilniaus universitetas

Ugdymo turinys glaudžiai siejamas su (ne)numatomoje ateityje reikalingomis kompetencijomis sėkmingam asmens gyvenimui ir potencialo realizavimui. Kokiai ateičiai šiandien mokykla ugdo mokinius ir ar jos įgyvendinamas ugdymo turinys padės įveikti ateityje individui ir visuomenei kilsiančius iššūkius? Ar galime šiandien dekoduoti ugdymo scenarijus ateičiai ir juos paversti edukacinėmis aplinkomis ir mokymosi veiklomis? Ar ugdymo turinio „perkrovimas“ padės Read more about Dekoduoti ugdymo scenarijai ateičiai[…]

Mokymasis veikiant: 4K modelio pristatymas

14.00–14.45, lapkričio 22 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Lietuvos Respublikos Vyriausybė, LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Kaip pripažinti neformaliuoju būdu mokinių įgyjamas kompetencijas? Kaip suteikti daugiau reikšmės papildomoms iniciatyvoms, kurių jie imasi? Kaip paskatinti mokinius būti iniciatyvesniems ir mokytis veikiant savarankiškai? Renginyje susipažinsite su idėja kurti modelį, skatinantį mokymąsi veikiant. Diskusijos metu aptarsime, kodėl toks modelis galėtų būti naudingas. Sužinosite, kokios iniciatyvos jau šiandien gimė mokyklose, siekiant rasti atsakymus į aktualius Read more about Mokymasis veikiant: 4K modelio pristatymas[…]

Mokinių pasiekimų vertinimo naujovės: tarptautinis kontekstas

15.00–15.45, lapkričio 22 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Kiek Lietuvos švietimui darys įtakos didžiausių tarptautinių tyrimų organizacijų strateginės kryptys mokinių vertinimo srityje? Kaip kis mokinių pasiekimų vertinimas ugdant XXI a. kompetencijas – slinktys nuo teorijos veiklos link? Ką išspręs daugiapakopis adaptyvusis testavimas? Kiek švietimo rezultatus veikia socialinė, ekonominė, kultūrinė (SEK) nelygybė? Lektorė: dr. Rita Dukynaitė, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija.   Read more about Mokinių pasiekimų vertinimo naujovės: tarptautinis kontekstas[…]

Mokymasis be sienų. Savivaldybių ir mokyklų patirtys

12.00–12.45, lapkričio 23 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kitoks mokymas, mokymasis visur ir visada, savo mokyklos ir klasės durų atvėrimas ugdymo organizavimo pokyčiams… Ar esame atviri ir pasirengę tokiam mokymui ir mokymuisi? Ar mokame atsisakyti mums patogių, tačiau mokinių smalsumo neskatinančių ugdymo organizavimo elementų ir juos pakeisti kitais, įgalinančiais bei motyvuojančiais? Kokios pagalbos mums reikia? Atsakymų į šiuos ir kitus klausimus, susijusius su Read more about Mokymasis be sienų. Savivaldybių ir mokyklų patirtys[…]

Bendrųjų ir dalykinių kompetencijų vienovė. Savivaldybių ir mokyklų patirtys

13.00–14.30, lapkričio 23 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Ar ugdymas šiandieninėje mokykloje tinkamai parengia mokinį tolesniam gyvenimui? Ar pakankamai dėmesio skiriame bendrųjų ir dalyko kompetencijų dermei?  Kaip geriau, patraukliau susieti mokymo medžiagą su gyvenimo aktualijomis? Kaip padėti vaikui išmokti mokytis iš savo patirties? Atsakymų į šiuos ir kitus klausimus, susijusius su integraliu bendrųjų ir dalykinių kompetencijų ugdymu bei vertinimu, ieškosime kartu su mokyklomis, Read more about Bendrųjų ir dalykinių kompetencijų vienovė. Savivaldybių ir mokyklų patirtys[…]

Siekiant vaiko asmeninės pažangos. Savivaldybių ir mokyklų patirtys

15.00–16.30, lapkričio 23 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kaip organizuoti ugdymo procesą, kad jis vestų pažangos link? Kaip pastebėti ir užfiksuoti net mažiausią mokinio pažangą? Kaip vertinti, kad stiprėtų motyvacija ir noras mokytis? Kokias priemones pasitelkti? Atsakymų į šiuos ir kitus klausimus, susijusius su asmenine vaiko pažanga ir sąlygomis jai atsirasti, ieškosime kartu su mokyklomis, besidalijančiomis savo patirtimi stenduose, pristatymuose ir kolegų diskusijose. Read more about Siekiant vaiko asmeninės pažangos. Savivaldybių ir mokyklų patirtys[…]

Įtraukusis ugdymas Kauno Kovo 11-osios gimnazijoje: mokytojo iššūkiai, galimybės ir realybė

10.00–10.45, lapkričio 23 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Kauno Kovo 11-osios gimnazija

Ilgosios pertraukos metu (prie kavos puodelio) kalbėsimės apie tai, su kokiais iššūkiais, su kokiomis galimybėmis ir su kokia realybe susiduria Kauno Kovo 11-osios gimnazijos mokytojas, įgyvendinantis įtraukųjį ugdymą. Ką apie iššūkius mokytojui, galimybes ir realybę galvoja gimnazijos mokytojai, mokiniai ir tėvai.

Srautinis mokymas ir individuali mokymo(si) pažanga

11.00–12.30, lapkričio 23 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Rokiškio Juozo Tumo-Vaižganto gimnazija

Renginyje nagrinėsime, ar srautinio mokymo būdu (sudarant panašių gebėjimų laikinąsias grupes) galima pasiekti individualios mokymo(si) pažangos ir patenkinti individualius mokinių mokymo(si) poreikius. Susipažinsite su Rokiškio Juozo Tumo-Vaižganto gimnazijos grupinio mokymo praktika, ugdymo turinio planavimo, organizavimo ir įgyvendinimo, mokinių individualios pažangos stebėsenos ypatumais, nukreiptais į kiekvieno mokinio mokymosi sėkmę ir mokinių pasiekimų gerinimą. Aptarsime, kaip svarbus Read more about Srautinis mokymas ir individuali mokymo(si) pažanga[…]

Pažangios analitikos modelis

14.00–14.45, lapkričio 23 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Šiaulių rajono Aukštelkės mokykla-daugiafunkcis centras

Pagal Hatie (2014), vaiko mokymosi sėkmei įtakos turi daugiau kaip 138 veiksniai. Visus juos suvokti ir valdyti įprastais būdais praktiškai jau neįmanoma. Švietime pradėti taikyti IT pažangios analitikos modeliai, leidžiantys sujungti skirtingus duomenis apie vaiko šeimą efektyvesniam personalizuoto ugdymo procesui. Pažangios analitikos modeliai leidžia atlikti mokymosi sėkmę lemiančių veiksnių daugiamatę analizę ir modeliuoti darbo su Read more about Pažangios analitikos modelis[…]

Įtraukus ir motyvuojantis ugdymas

12.30–12.52, lapkričio 23 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Erudito licėjus

Besikeičiantis pasaulis diktuoja naujus ugdymo poreikius. Sėkmingai veiklai ateities pasaulyje vis svarbesnės tampa socialinės kompetencijos, užtikrinančios asmeninį ir kolektyvinį gebėjimą spręsti kompleksinius uždavinius ir rasti naujus sprendimus dar nežinomoms situacijoms valdyti. Ugdymas turi įgauti daugiau patirtinių elementų, priartinti žinias prie realaus pasaulio ir ugdyti kritinį bei kūrybinį mąstymą. Tam reikalinga motyvuojanti aplinka bei įtraukūs ugdymo Read more about Įtraukus ir motyvuojantis ugdymas[…]

Naujas požiūris į STEM, A.I. ir projektinį mokymą

13.00–13.45, lapkričio 23 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Robotikos mokykla

Naujoviškas Robotikos mokymas. Dirbtinio intelekto naudojimo kursas prieinamas visiems.  Būsimų mokymų tikslas – mokiniai gamina išradimus. To sieksime naudodami naujas metodikas. Lektorius: Artūras Zaveckas, Robotikos mokyklos renginių vadybininkas.

REFLEKSIJA: nuo 5 minučių, nes „reikia“, iki įrankio efektyviam ugdymui(si)

14.00–14.45, lapkričio 23 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Reflectus

Sąmoningas vaikas natūraliai siekia aukščiausių rezultatų tame, kas jam yra svarbu. O sąmoningą kartą lengviausia pradėti ugdyti nuo refleksijos įgūdžių ugdymo. Pedagogams mokantis kartu su mokiniais. Refleksijos svarba deklaruojama kiekviename ugdymą reglamentuojančiame dokumente, tačiau vyrauja populiari nuomonė, kad refleksija tuščiai išnaudoja pamokos laiką ir… neduoda jokių rezultatų. Atlikusi eksperimentą su mokiniais, Julija rado tiesioginį ryšį Read more about REFLEKSIJA: nuo 5 minučių, nes „reikia“, iki įrankio efektyviam ugdymui(si)[…]

Karjeros specialistas rašo laišką… Kam ir kodėl?

10.00–10.45, lapkričio 23 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Lietuvos karjeros specialistų asociacija

Šiandien profesinio orientavimo tema kalbama daug ir įvairiais aspektais, tačiau visoje grandinėje pamirštamas karjeros specialistas. Koks jo vaidmuo bendrojo lavinimo mokykloje? Kas jam padeda? Ką daryti, kad procesas būtų veiksmingas, naudingas ir tęstinis? Diskusijos metu rašysime bendrą laišką ir konkrečiai įvardinsime, ko reikia, kad ugdymas karjerai mokyklose rastų tvirtą ir aiškią poziciją.

Pokyčių keliu: ką gali mokyklų bendruomenės?

12.00–12.45, lapkričio 23 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Programa „Renkuosi mokyti!“

Programa „Renkuosi mokyti!“ organizuoja diskusiją mokyklų vadovams apie pokyčius mokyklose. Kaip jie vyksta? Nuo ko pradėti? Kaip įtraukti visą mokyklos bendruomenę? Ar didelė motyvacija visada veda į sėkmę? Apie tai diskutuosime su mokyklų vadovais, kurie tiki, kad pokyčių sėkmei reikalingas visos mokyklos bendruomenės įsitraukimas. Diskusijos dalyviai: Vaidas Bacys, Šiaulių r. Aukštelkės mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius; Vitalija Read more about Pokyčių keliu: ką gali mokyklų bendruomenės?[…]

Ko reikia, kad drąsios idėjos virstų jaunimo verslu?

14.00–14.45, lapkričio 23 d., Profesijų galerija (balkonas 3 salėje) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras, VšĮ „Lietuvos Junior Achievement“

Šiuolaikinis pasaulis tikisi drąsių, kūrybingų, nestandartiškai veikiančių ir mąstančių žmonių. Kaip idėjas paversti realybe, ko reikia, kad kur kas didesnė dalis idėjų, virstų naujovėmis? Kokia patirtis dar mokyklos suole skatina analizuoti, stebėti ir suvokti, kaip keičiasi visuomenė, žmonių poreikiai, kokios technologijos atsiranda ir kaip jos leidžia mums keisti savo gyvenimą? Atsakymų į šiuos ir kitus Read more about Ko reikia, kad drąsios idėjos virstų jaunimo verslu?[…]

Projekto „Geras mokymasis geroje mokykloje“ pristatymas

14.00–14.45, lapkričio 23 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Geros mokyklos koncepcijoje (2015) pabrėžiama prasmės ir sėkmės kryptis šiuolaikinio mokymosi paradigmoje. Mokymasis mokykloje yra ne tik mokinių, bet ir mokytojų veiklos pagrindas. Mokytojų mokymosi kryptis nusako gaunamas grįžtamasis ryšys iš mokinių ir kolegų, šio ryšio refleksija ir metodinės mokytojų veiklos efektyvinimas mokykloje, remiantis šia refleksija. Mokyklų, vykdančių bendrojo ugdymo programas, įsivertinimo metodika (2016) numato Read more about Projekto „Geras mokymasis geroje mokykloje“ pristatymas[…]

Medijų raštingumas: iššūkiai ir naujos galimybės Lietuvoje ir Europoje

16.00–16.45, lapkričio 23 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Renginyje aptarsime medijų raštingumo situacijos analizę Lietuvoje ir Europos šalyse: problemas bei iššūkius. Bus pristatyta nauja mokomoji medžiaga, parengti įgyvendinant „Erasmus+“ projektą  „Media lab- for bridging cross border gaps“.

Mokinių socialinių kompetencijų ugdymo modelis

11.00–11.45, lapkričio 23 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Šiaulių m. savivaldybės administracija

Šiaulių miesto savivaldybės sukurtas Socialinių kompetencijų ugdymo sistemos modelis (SKU), skirtas visoms įvairių tipų bendrojo ugdymo mokykloms, siekiančioms visuminio mokinių ugdymo. SKU sistema unikali tuo, kad įtraukia į ugdymo procesą tiesiogiai su ugdymu nesusijusias įmones, įstaigas, organizacijas, skatina socialinę atsakomybę, telkia ne tik mokyklos, bet ir vietos bendruomenes, kitas suinteresuotąsias šalis. SKU sistema skirta nuosekliam Read more about Mokinių socialinių kompetencijų ugdymo modelis[…]

Gyvenimas visos dienos mokykloje: pirmosios patirtys

12.00–13.30, lapkričio 23 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Švietimo ir mokslo ministerija

Kaip pagerinti mokinių pasiekimus? Kaip sudaryti sąlygas įtraukiojo ugdymo plėtrai savo mokykloje? Kaip sumažinti socialinę atskirtį ir padidinti mokinių įsitraukimą į ugdymo veiklas? Dalyvaudami diskusijoje, sužinosite, kaip šiuos klausimus padeda spręsti visos dienos mokykla. Visos dienos mokyklos modelių išbandyme dalyvaujančių mokyklų atstovai dalysis patirtimi, kilusiais iššūkiais ir atrastomis galimybėmis su savivaldybių administracijų atstovais, mokyklų vadovais Read more about Gyvenimas visos dienos mokykloje: pirmosios patirtys[…]

Mokyklos interneto svetainė — tik formalumas ir neišnaudotas įrankis?

16.00–16.45, lapkričio 24 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Prezidento Jono Žemaičio gimnazija

Norite rasti atsakymą į klausimą, ar mokyklos interneto svetainė tik formalumas. O gal tai įrankis, kurį galima panaudoti mokyklos vadybai, mokinių medijų ir informaciniam (MIR) ugdymui,  tėvams informuoti bei įtraukti ir kt.? Pristatydami savo mokyklos patirtį, padėsime Jums rasti atsakymus į šiuos klausimus. Suprasite, kodėl svarbu turėti interaktyvią, nuolat pildomą interneto svetainę, kodėl svetainę turi Read more about Mokyklos interneto svetainė — tik formalumas ir neišnaudotas įrankis?[…]

Nekonferencija švietimo tema (I dalis). Būnu, augu, gyvenu…

11.00–12.30, lapkričio 24 d., Geros mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje „Nekonferencija švietimo tema“ kalbėsitės apie mokinį, mokytoją ir mokyklą: būti, augti ir gyventi mokykloje gera tada, kai išdrįstame ją kurti patys. Pirmoje renginio dalyje „Būnu, augu, gyvenu…“ dalyvausite apskritojo stalo diskusijoje, kurioje mokymo(si) motyvacijos, vertinimo ir įsivertinimo, personalizuoto mokymosi bei pasiekimų ir pažangos klausimais žurnalistas ir laidų vedėjas Richardas Jonaitis kalbins Lietuvos Respublikos švietimo ir Read more about Nekonferencija švietimo tema (I dalis). Būnu, augu, gyvenu…[…]

Nekonferencija švietimo tema (II dalis). Įvairi mokykla įvairiems

13.00–14.30, lapkričio 24 d., Geros mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje „Nekonferencija švietimo tema“ kalbėsitės apie mokinį, mokytoją ir mokyklą: būti, augti ir gyventi mokykloje gera tada, kai išdrįstame ją kurti patys. Antroje renginio dalyje „Įvairi mokykla įvairiems“ užduosite jums rūpimus klausimus šia tematika: emocinis suaugusiųjų raštingumas; sunkumai praktinėse situacijose dirbant su sudėtingomis asmenybėmis; kūrybingumas, kritinis mąstymas ir stereotipų laužymas nėra įgimti dalykai, juos išsiugdome arba Read more about Nekonferencija švietimo tema (II dalis). Įvairi mokykla įvairiems[…]

Nekonferencija švietimo tema (III dalis). Reikia drąsos padaryti mokyklą geresne

15.00–16.30, lapkričio 24 d., Geros mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje „Nekonferencija švietimo tema“ kalbėsitės apie mokinį, mokytoją ir mokyklą: būti, augti ir gyventi mokykloje gera tada, kai išdrįstame ją kurti patys. Šioje dalyje „Reikia drąsos padaryti mokyklą geresne“ – keturi pranešimai – keturi kertiniai klausimai švietimo tema: „Mokyklos įvaizdis – kaip jį kuriame mes patys?“ (Rūta Latinytė, publicistė, „Šviesos“ ryšių su visuomene vadovė); „Švietimas – ne Read more about Nekonferencija švietimo tema (III dalis). Reikia drąsos padaryti mokyklą geresne[…]

Efektyvūs patirtinio ugdymo įrankiai klasės auklėtojui pagal Whatansu

10.00–10.45, lapkričio 24 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: VšĮ „Bundam“

Kiekvienas mokytojas, klasės vadovas gali su savo auklėtiniais sukurti gražesnį ir tvirtesnį tarpusavio ryšį, kupiną pagarbos, priėmimo ir palaikymo, tapti ne prievaizdu, o į priekį vedančiu įkvepiančiu pavyzdžiu. Kaip neperdegti įgyvendinant klasės auklėtojo planus? Kaip produktyviai išnaudoti klasės valandėles? Kokie įrankiai padeda kurti pozityvų emocinį lauką klasėje? Kaip sutelkti auklėtinius į komandą? Kur yra formalaus Read more about Efektyvūs patirtinio ugdymo įrankiai klasės auklėtojui pagal Whatansu[…]

SELFIE: kaip įsivertinti mokyklos skaitmeninę kompetenciją?

10.00–10.45, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Švietimo informacinių technologijų centras

Ugdymo institucijos, gerindamos mokinių ugdymo pasiekimus, dažnai renkasi taikyti IKT. Tačiau tinkami rezultatai pasiekiami ne visada. Tai lemia organizacijos tinkamas pasirengimas, jos darbuotojų gebėjimai veiksmingai taikyti skaitmenines technologijas. Europos Komisijos Jungtinių tyrimų centras siūlo mokykloms naudoti skaitmeninės kompetencijos įsivertinimo įrankį („DigiCompOrg“ SELFIE) – jis padės tinkamai susiplanuoti IKT taikymą mokyklose. Šis įrankis taip pat atskleidžia Read more about SELFIE: kaip įsivertinti mokyklos skaitmeninę kompetenciją?[…]

Mitai apie pretendentų į švietimo įstaigų vadovus kompetencijų vertinimą

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra

„Uždaro į kambarėlį, neduoda nei gerti, nei valgyti, apstato kameromis ir naudodami psichologinį spaudimą tardo.“ Tokie ir panašūs atsiliepimai pasiekia NMVA. Mitas tai ar tikrovė? Susitikime kalbėsimės apie pretendentų į valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovus kompetencijų vertinimą. Savo vadovavimo patirtimi, įžvalgomis dalysis kompetencijas įsivertinę ir dirbantys švietimo įstaigų vadovai. Taip pat Read more about Mitai apie pretendentų į švietimo įstaigų vadovus kompetencijų vertinimą[…]

Kaip mokykloje mylėti visus vaikus?

15.00–15.45, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra

Kalbėsime apie įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo galimybes (paskatas) mokykloje bendradarbiaujant įvairiems dalininkams (mokytojams, mokiniams, jų tėvams, mokyklos administracijai). Jie dalysis patirtimi, kaip pavyksta bendradarbiauti, visai mokyklos bendruomenei laikytis interakcijos – mokyklos bendruomenės narių tarpusavio sąveikos, supratimo ir grįžtamojo ryšio, siekiant kiekvieno mokinio asmeninės pažangos. Diskusijoje dalyvauja Kauno Kovo 11-osios gimnazijos komanda: Stanislovas Milašius, gimnazijos direktorius, Laima Read more about Kaip mokykloje mylėti visus vaikus?[…]

Paauglystės laikotarpio ypatumai ir iššūkiai (Sveikatos ir lytiškumo ugdymo bei rengimo šeimai bendrosios programos kontekste)

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Švietimo ir mokslo ministerija

Paauglystė – pats įdomiausias, gražiausias, bet tuo pat metu ir sunkiausias ir sudėtingiausias iš visų amžiaus tarpsnių. Vaikas tampa suaugusiuoju ir šis procesas yra labai ypatingas. Šiuo laikotarpiu vyksta anatominiai-fiziologiniai, socialiniai ir intelektualiniai pokyčiai, intensyviai vystosi gyvenimo ir veiklos samprata, vyksta socialinio vaidmens paieškos, psichoemocinė būklė būna nestabili dėl hormonų pokyčių. Taip pat gilėja moralinės vertybės, Read more about Paauglystės laikotarpio ypatumai ir iššūkiai (Sveikatos ir lytiškumo ugdymo bei rengimo šeimai bendrosios programos kontekste)[…]

Ugdymo inovacija Lietuvoje: produktyvusis mokymasis

16.00–16.45, lapkričio 24 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Švietimo aprūpinimo centras, Švietimo ir mokslo ministerija

Renginio tikslas – pristatyti produktyviojo mokymosi kaip ugdymo naujovės Lietuvos švietimo sistemoje diegimo galimybes ir kuriamą naudą mokiniui, mokyklai, vietos bendruomenei bei visam kraštui. Kodėl verta diegti produktyvųjį mokymąsi? Kaip produktyvusis mokymasis sužadina mokinių motyvaciją? Kaip produktyvusis mokymasis skatina į ugdymą įsitraukti miesto ar miestelio bendruomenę? Atsakymus į šiuos ir kitus klausimus išgirsite iš pirmų Read more about Ugdymo inovacija Lietuvoje: produktyvusis mokymasis[…]

Tėvų ir mokytojų partnerystė ugdant vaikus

12.00–13.30, lapkričio 25 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra

Renginyje sužinosite, kad tėvų į(si)traukimas į vaikų ugdymąsi mokykloje palaiko ir skatina vaikų pažangą bei ateities perspektyvą, stiprina savivoką ir pasitikėjimą savimi, taip pat besiformuojančius socialinius santykius su kitais žmonėmis. Mokyklų praktika rodo, kad vienų vaikų tėvai yra pasyvūs – per atstumą stebi, kaip vaikui sekasi mokykloje. Šioms mokykloms reikia įdėti nemažai pastangų, norint įtraukti Read more about Tėvų ir mokytojų partnerystė ugdant vaikus[…]