„Geros mokyklos“ forumas. „Asmenybės ūgtis“ (I dalis)

11.00–12.30, gruodžio 2 d., Geros mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Pagrindiniame parodos „Mokykla 2016“ renginyje bus gvildenami pamatiniai besikeičiančios mokyklos klausimai: asmenybės ūgtis kaip ugdymo tikslas, mokyklos identitetas ir įvairovė kaip kasdienė ugdymo realija ir polilogo kultūra bei partnerystė kaip vertybinis pagrindas sėkmingai mokyklos egzistencijai. Pirmoje forumo dalyje „Asmenybės ūgtis“ bus kalbama apie kompetencijas kaip gebėjimą aktyviai veikti. Ugdant kompetencijas labai svarbus darbas su vidine Read more about „Geros mokyklos“ forumas. „Asmenybės ūgtis“ (I dalis)[…]

Baigiamoji ES finansuojamo Erasmus+ projekto „4CHANGE“ konferencija

10.00–13.00, lapkričio 22 d., 1.1 salė Organizuoja: Linpra

Konferencija orientuota į profesinį mokymą. Pirmojoje konferencijos dalyje bus apžvelgta profesinio rengimo situacija Lietuvoje. LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovas pristatys profesinio rengimo perspektyvas, vykdomas ir planuojamas reformas, iššūkius, kalbės apie karjeros planavimą. LR Ekonomikos ir inovacijų  ministerijos atstovas pasveikins konferencijos dalyvius. Lietuvos inžinerinės pramonės asociacijos LINPRA direktorius kalbės apie kvalifikuotų darbuotų poreikį inžinerinės Read more about Baigiamoji ES finansuojamo Erasmus+ projekto „4CHANGE“ konferencija[…]

Istorinio filmo apie pokarį „Sutemose“ pristatymas

16.00–16.45, lapkričio 22 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: VšĮ „Studija Kinema“

Naujausias garsaus kino režisieriaus Šarūno Barto vaidybinis filmas „Sutemose“ – tai jautrus pasakojimas apie pokarį, partizaninio karo laikmetį. Pagrindinis filmo personažas – 17-metis kaimo vaikinas, 1948 metais padedantis partizanams, dirbantis jų ryšininku. Filmas, sukurtas remiantis Vinco Giedros romano „Sviesk, Dovydai, akmenį!“ motyvais, pasakoja apie Lietuvą po Antrojo pasaulinio karo. Apie despotišką okupacinę santvarką ir lietuvių Read more about Istorinio filmo apie pokarį „Sutemose“ pristatymas[…]

Atskirtys ir įtrauktys švietime

11.00–12.30, lapkričio 22 d., Ateities mokyklos_erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Siekiant visapusiškos asmenybės ugdymo(si), atsižvelgiant į kiekvieno mokinio ypatybes, įtakos turi išorės ir vidiniai veiksniai.  Kuriant ir taikant įtraukties  į ugdymo procesą priemones įvairių poreikių, gabumų, galių ir patirčių mokiniams, svarbu suvokti, kas yra atskirtis, kaip ją išmatuoti ir kaip kurti sąlygas paveikiai įtraukčiai. Diskusijose pasitelksime sociologijos ir psichologijos teorines prieigas atskirties fenomenui pristatyti bei Read more about Atskirtys ir įtrauktys švietime[…]

Gera mokykla: kartu ar atskirai?

13.00–16.00, lapkričio 22 d., Ateities mokyklos_erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Geros mokyklos koncepcijoje užkoduota idėja, kad gera mokykla turi būti įvairi įvairiems, lanksčiai prisitaikanti prie įvairių ugdymosi poreikių. Tai   mokykla kiekvienam. Turime daug pasiryžimų, deklaracijų, tačiau realus gyvenimas rodo, kad pokyčiai vyksta lėtai. Visuomenės nuostatos „kitokių“ vaikų atžvilgiu, netinkamas ir tik deklaratyvus prioritetų švietime sudėliojimas dažnai užkerta kelią būti kartu. Tačiau yra mokyklų, kurios  ryžtasi Read more about Gera mokykla: kartu ar atskirai?[…]

Integruotas STEM ugdymas su Photon robotais: Pasaka Pelenė

12.00–12.45, lapkričio 22 d., Centriniai rūmai (1.2 salė) Organizuoja: UAB „Lantelis“, VGTU inžinerijos licėjus

STEM – kone dažniausiai vartojamas žodis švietimo sektoriuje. Šį kartą nepasakosime, nekalbėsime, o parodysime realų STEM pritaikymą. Renginio metu vaikai pristatys savo projektą: Pasaka Pelenė. Vaikai suprogramuos Photon robotus, kurie suvaidins pasaką. Po pasakos, vaikai ir mokytoja pristatys, kokius STEM aspektus panaudojo, su kokiais iššūkiais susidūrė, ką išmoko ir kur tai bus galima pritaikyti ateityje.

Vaikų žinių ir požiūrio į mokesčių mokėjimą tyrimo pristatymas

11.00–11.45, lapkričio 22 d., Centriniai rūmai (1.3 salė) Organizuoja: Valstybinė mokesčių inspekcija prie LR finansų ministerijos

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), įgyvendindama Analizės, modeliavimo ir rizikos valdymo kompetencijų centro (i.MAMC) įkūrimo projektą, kartu su projekto partneriais – Vilniaus universiteto psichologijos instituto mokslininkais, pirmą kartą Lietuvoje atliko vaikų žinių ir požiūrio į mokesčių mokėjimą tyrimą. Renginyje bus pristatytos atlikto tyrimo įžvalgos bei sukurtos priemonės – animacinis filmukas bei kompiuterinis žaidimas, kurios padėtų gilinti Read more about Vaikų žinių ir požiūrio į mokesčių mokėjimą tyrimo pristatymas[…]

Medijos: suprasti ir sukurti. Metodinės medžiagos pristatymas

11.00–11.45, lapkričio 22 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazija

Mokyklose medijų raštingumo gebėjimai kol kas ugdomi retai, tačiau jų svarba neabejotina. Turėsite galimybę susipažinti su jau sukurta „Medijos ir visuomenė“ mokymo programa ir metodine medžiaga, kurią sudaro daugiau kaip 70 parengtų pamokų. O galbūt vieną iš jų ir išbandysite? Tai  „Erasmus+“ programos projekto „Medijos: suprasti ir sukurti“ įgyvendinimo dalis.

Aš, kaip ir tu…

14.00–15.30, lapkričio 22 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Joniškio „Saulės“ pagrindinė mokykla, Lektorių kolektyvas

Įtraukusis ugdymas: kaip kurti mokyklą visiems. Pristatysime Joniškio „Saulės“ pagrindinės mokyklos specialiojo ugdymo modelį: Specialiojo ugdymo skyriaus lavinamąsias ir socialinių įgūdžių ugdymo klases, jų veiklą, pasiektus rezultatus; įtraukiojo ugdymo pavyzdžius bendrojo ugdymo klasėse; dienos užimtumo centrą. Pasidalysime mokyklos ir skyriaus mokytojų bei specialistų gerąją darbo patirtimi, išgirsite mokinių tėvų nuomonę, administracijos pastebėjimus, pasiklausysite mokinio, turinčio Read more about Aš, kaip ir tu…[…]

K12 Forumas: Už(si)degti pokyčiams

11.00–12.30, lapkričio 22 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: UAB ,,Biznio mašinų kompanija“

Kvapą gniaužiantys Lietuvos ir užsienio pranešėjų pristatymai, įtraukiančios diskusijos ir nuotaikingi naujausių technologijų pristatymai – visa tai ir dar daugiau K12 Forume 2019. K12 forumas – nepraleiskite progos už(si)degti pokyčiams! Pranešėjai: Urtė Neniškytė, VU Gyvybės mokslų centro neuromokslininkė, biochemijos mokslų daktarė; Daiva Viskontienė, „Biznio mašinų kompanija“ vadovė; Rimantas Mačernis, „Education & Business Technologies“ vadovas; Rūta Read more about K12 Forumas: Už(si)degti pokyčiams[…]

Idėjų mugė projekto „Kokybės krepšelis“ mokykloms

13.30–16.00, lapkričio 22 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Idėjų mugė skirta projekto „Kokybės krepšelis“ ir visoms bendrojo ugdymo mokykloms, siekiančioms gerinti mokinių pasiekimus. Renginio tikslas – padėti mokykloms atrasti sprendimus rengiant tobulinimo planus ir įgyvendinant pokyčius savo įstaigose. Pranešimų metu bus pristatoma: •        skaitmeninė laboratorijų įranga ir gamtos mokslų rinkiniai mokymosi tyrinėjant atradimams 5–8 klasių mokiniams; •        kolegialus grįžtamasis ryšys – tai pamokos Read more about Idėjų mugė projekto „Kokybės krepšelis“ mokykloms[…]

Olimpinių vertybių ugdymo programa – efektyvi pagalba ugdymo procesui

14.00–14.45, lapkričio 22 d., Konferencijų salė (1.2 salė) Organizuoja: Lietuvos tautinis olimpinis komitetas

Diskusija apie vertybių ir kompetencijų ugdymą per sportą. Lietuvos ugdymo įstaigose požiūris į sportą bei fizinį aktyvumą yra siauras. Įprastai ugdytinių fizinis aktyvumas skatinamas kūno kultūros pamokose. Tuo tarpu, moksliniai tyrimai rodo, kad fizinis aktyvumas ir sportas gali padėti gerinti mokinių akademinius rezultatus, kelti motyvaciją, stiprinti fizinę ir psichologinę sveikatą. Sportas yra puiki priemonė ne Read more about Olimpinių vertybių ugdymo programa – efektyvi pagalba ugdymo procesui[…]

Suklastotos naujienos, informacijos painiava… Kaip ugdyti skaitmeninės visuomenės piliečius?

13.00–14.30, lapkričio 22 d., Konferencijų salė (1.3 salė) Organizuoja: Prancūzijos Medijų ir informacinio raštingumo centras, Prancūzų institutas Lietuvoje

2015 m. sausio mėn. išpuolių bangos sukrėsta Prancūzija mobilizavosi ir susitelkė į skaitmeninės eros švietimo bei pilietiškumo iššūkius. Ką gali padaryti mokykla, kad būtų ugdomi laisvi ir išprusę piliečiai, gebantys patys rasti informaciją ir atskirti suklastotas žinias šioje socialinių tinklų ir ekranų eroje? Prancūzijos medijų ir informacinio raštingumo patirties pristatymas, pateikiant nacionalinio Medijų ir informacinio Read more about Suklastotos naujienos, informacijos painiava… Kaip ugdyti skaitmeninės visuomenės piliečius?[…]

Vaikai ateities miestų kūrėjai – pristatome STEAM integruoto mokymosi sistemą FIRST®

13.00–13.45, lapkričio 22 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: UAB „Baltic Orbis"

FIRST® yra pasaulyje pirmaujanti ne pelno siekianti organizacija, populiarinanti mokslą, technologijas, inžineriją ir matematiką (STEAM). Per beveik 30 metų FIRST® išsivystė į visuotinį judėjimą, milijonus žmonių įtraukdama į unikaliai žaismingą edukacinę sistemą, kad paruoštų vaikus, kurie galėtų spręsti didžiausias pasaulio problemas. „Mes norime pakeisti kultūrą garsindami protą“, – sakė FIRST steigėjas Dean Kamen.

21 amžiaus iššūkiai mokykloje: kaip juos spręsti?

16.00–16.45, lapkričio 22 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Asociacija „Kūrybinės jungtys“

Kaip mokykloje sukurti sąlygas kolegialiam mokytojų mokymuisi ir problemų sprendimui? Kaip keisti mokytojų suvokimą, kas yra ugdymas, atliepiantis 21 a. iššūkius? Kaip mokykloje ugdyti kritinį mąstymą, atskleisti kūrybingumą, gilinti bendradarbiavimą, skatinti lyderystę? Kaip kurti aktualų, visus įtraukiantį, tyrinėjimu ir kūryba pagrįstą ugdymo procesą? Kviečiame susipažinti su unikalia ketvirtus metus Lietuvos mokyklų sėkmingai įgyvendinama programa „Tyrinėjimo Read more about 21 amžiaus iššūkiai mokykloje: kaip juos spręsti?[…]

Pradedi dirbti mokykloje. Kaip sekasi?

14.00–15.30, lapkričio 22 d., Mokytojų kambarys (4 salė) Organizuoja: LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Nacionalinė švietimo agentūra

Pasirinkę karjeros pradžios aspektą, diskutuosime apie mokytojo karjeros galimybes. Su kuo susiduria pradedantysis mokytojas? Kokios pagalbos sulaukia iš švietimo sistemos, mokyklos ir kokios reikėtų? Kokia darbo švietimo įstaigoje pradžia? Kokia reikalinga pagalba? Švietimo bendruomenę plačiau supažindinsime su šiuo metu išbandoma pedagogine stažuote (2018–2022 m. Nacionalinės švietimo agentūros ir partnerių vykdomu ES struktūrinių fondų projektu „TĘSK“). Read more about Pradedi dirbti mokykloje. Kaip sekasi?[…]

Grafinis dizainas – dalykas (ne)paprastas

17.00–17.45, lapkričio 22 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Informacijos technologijų mokymo centras

Grafikos dizainerio specialybė šiuo metu viena iš paklausiausių. Kaip paskatinti mokinius nebijoti kurti ir būti dizaineriais? Vieni kurdami žaidimą daugiau dėmesio skiria programavimui, o kiti – aplinkos bei veikėjų kūrimui. Mokytojams skirtoje paskaitoje panagrinėsime, kaip suprasti dizainerius ir rasti bendrą kalbą? Kas sudaro reklamos projektą? Kas lemia, kad reklama būna gera ar bloga? Kas yra Read more about Grafinis dizainas – dalykas (ne)paprastas[…]

Mokinių pasiekimų vertinimo kaita

11.00–11.45, lapkričio 22 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Švietimo bendruomenėje netyla diskusijos, koks išorinio mokinių pasiekimų vertinimo tikslas, kur panaudojami patikrinimų rezultatai, kokios tinkamiausios vertinimo formos. Pristatyme kalbėsime, ar išorinis mokinių pasiekimų vertinimas užtikrina dermę su atnaujinamo ugdymo turinio gairėmis, koks išorinio vertinimo poveikis ugdymo procesui, kuris vertinimo aspektas – patikimumas, validumas ar efektyvumas – yra prioritetas mūsų švietimo sistemoje. Sužinosite, kokios galimos Read more about Mokinių pasiekimų vertinimo kaita[…]

Mokymasis būti su savimi ir kitais mokykloje

12.00–12.45, lapkričio 22 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Lietuvos vaikų ir jaunimo centras, LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Socialinio ir emocinio ugdymo institutas

Užsiėmime bus pristatoma tarptautinio švietimo projekto „Learning to Be“ (liet. „Mokymasis būti“) patirtis (ES programa „Erasmus+“) ir naujas metodinis leidinys, skirtas socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymui bei vertinimui mokykloje. Pristatymo metu apžvelgsime mokinių ir mokytojų tyrimo, atlikto penkiose Europos šalyse, rezultatus. Taip pat diskutuosime apie socialinio ir emocinio ugdymo vietą bei vaidmenį Lietuvos mokyklose. Susirinkimo Read more about Mokymasis būti su savimi ir kitais mokykloje[…]

Dekoduoti ugdymo scenarijai ateičiai

13.00–13.45, lapkričio 22 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Vilniaus universitetas

Ugdymo turinys glaudžiai siejamas su (ne)numatomoje ateityje reikalingomis kompetencijomis sėkmingam asmens gyvenimui ir potencialo realizavimui. Kokiai ateičiai šiandien mokykla ugdo mokinius ir ar jos įgyvendinamas ugdymo turinys padės įveikti ateityje individui ir visuomenei kilsiančius iššūkius? Ar galime šiandien dekoduoti ugdymo scenarijus ateičiai ir juos paversti edukacinėmis aplinkomis ir mokymosi veiklomis? Ar ugdymo turinio „perkrovimas“ padės Read more about Dekoduoti ugdymo scenarijai ateičiai[…]

Mokymasis veikiant: 4K modelio pristatymas

14.00–14.45, lapkričio 22 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Lietuvos Respublikos Vyriausybė, LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Kaip pripažinti neformaliuoju būdu mokinių įgyjamas kompetencijas? Kaip suteikti daugiau reikšmės papildomoms iniciatyvoms, kurių jie imasi? Kaip paskatinti mokinius būti iniciatyvesniems ir mokytis veikiant savarankiškai? Renginyje susipažinsite su idėja kurti modelį, skatinantį mokymąsi veikiant. Diskusijos metu aptarsime, kodėl toks modelis galėtų būti naudingas. Sužinosite, kokios iniciatyvos jau šiandien gimė mokyklose, siekiant rasti atsakymus į aktualius Read more about Mokymasis veikiant: 4K modelio pristatymas[…]

Mokinių pasiekimų vertinimo naujovės: tarptautinis kontekstas

15.00–15.45, lapkričio 22 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerija

Kiek Lietuvos švietimui darys įtakos didžiausių tarptautinių tyrimų organizacijų strateginės kryptys mokinių vertinimo srityje? Kaip kis mokinių pasiekimų vertinimas ugdant XXI a. kompetencijas – slinktys nuo teorijos veiklos link? Ką išspręs daugiapakopis adaptyvusis testavimas? Kiek švietimo rezultatus veikia socialinė, ekonominė, kultūrinė (SEK) nelygybė? Lektorė: dr. Rita Dukynaitė, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija.   Read more about Mokinių pasiekimų vertinimo naujovės: tarptautinis kontekstas[…]

Nuosekliai. Tobuliname mokyklą. Kartu.

16.00–16.45, lapkričio 22 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Asociacija „Žinių ekonomikos forumas“

Ar girdėjote apie visuminio mokyklos tobulinimo modelį? Šiame renginyje galėsite iš pirmųjų lūpų išgirsti mokyklos vadovo atsiliepimus apie turėtą patirtį ir gautą naudą. Žinių ekonomikos forumas, įgyvendindamas šį modelį, pagalbą mokyklai teikia visuose etapuose, remdamasis bendrakūros (angl. co-creation) principu, t. y. sprendimai nėra atnešami ir primetami, bet atrandami pačios mokyklos komandos. Mokykla nesėdi keleivio sėdynėje, Read more about Nuosekliai. Tobuliname mokyklą. Kartu.[…]

Kokią ateities mokyklą kuriame?

11.00–11.45, lapkričio 23 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Švietimo ir mokslo ministerija, Ugdymo plėtotės centras

Renginyje švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė pristatys ugdymo atnaujinimo gaires, savivaldybių ir mokyklų atstovai pateiks savo įžvalgas planuojamos ugdymo kaitos klausimais. Renginį moderuos režisierius ir aktorius Paulius Tamolė.  

Mokymasis be sienų. Savivaldybių ir mokyklų patirtys

12.00–12.45, lapkričio 23 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kitoks mokymas, mokymasis visur ir visada, savo mokyklos ir klasės durų atvėrimas ugdymo organizavimo pokyčiams… Ar esame atviri ir pasirengę tokiam mokymui ir mokymuisi? Ar mokame atsisakyti mums patogių, tačiau mokinių smalsumo neskatinančių ugdymo organizavimo elementų ir juos pakeisti kitais, įgalinančiais bei motyvuojančiais? Kokios pagalbos mums reikia? Atsakymų į šiuos ir kitus klausimus, susijusius su Read more about Mokymasis be sienų. Savivaldybių ir mokyklų patirtys[…]

Bendrųjų ir dalykinių kompetencijų vienovė. Savivaldybių ir mokyklų patirtys

13.00–14.30, lapkričio 23 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Ar ugdymas šiandieninėje mokykloje tinkamai parengia mokinį tolesniam gyvenimui? Ar pakankamai dėmesio skiriame bendrųjų ir dalyko kompetencijų dermei?  Kaip geriau, patraukliau susieti mokymo medžiagą su gyvenimo aktualijomis? Kaip padėti vaikui išmokti mokytis iš savo patirties? Atsakymų į šiuos ir kitus klausimus, susijusius su integraliu bendrųjų ir dalykinių kompetencijų ugdymu bei vertinimu, ieškosime kartu su mokyklomis, Read more about Bendrųjų ir dalykinių kompetencijų vienovė. Savivaldybių ir mokyklų patirtys[…]

Siekiant vaiko asmeninės pažangos. Savivaldybių ir mokyklų patirtys

15.00–16.30, lapkričio 23 d., Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kaip organizuoti ugdymo procesą, kad jis vestų pažangos link? Kaip pastebėti ir užfiksuoti net mažiausią mokinio pažangą? Kaip vertinti, kad stiprėtų motyvacija ir noras mokytis? Kokias priemones pasitelkti? Atsakymų į šiuos ir kitus klausimus, susijusius su asmenine vaiko pažanga ir sąlygomis jai atsirasti, ieškosime kartu su mokyklomis, besidalijančiomis savo patirtimi stenduose, pristatymuose ir kolegų diskusijose. Read more about Siekiant vaiko asmeninės pažangos. Savivaldybių ir mokyklų patirtys[…]

Įtraukusis ugdymas Kauno Kovo 11-osios gimnazijoje: mokytojo iššūkiai, galimybės ir realybė

10.00–10.45, lapkričio 23 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Kauno Kovo 11-osios gimnazija

Ilgosios pertraukos metu (prie kavos puodelio) kalbėsimės apie tai, su kokiais iššūkiais, su kokiomis galimybėmis ir su kokia realybe susiduria Kauno Kovo 11-osios gimnazijos mokytojas, įgyvendinantis įtraukųjį ugdymą. Ką apie iššūkius mokytojui, galimybes ir realybę galvoja gimnazijos mokytojai, mokiniai ir tėvai.

Srautinis mokymas ir individuali mokymo(si) pažanga

11.00–12.30, lapkričio 23 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Rokiškio Juozo Tumo-Vaižganto gimnazija

Renginyje nagrinėsime, ar srautinio mokymo būdu (sudarant panašių gebėjimų laikinąsias grupes) galima pasiekti individualios mokymo(si) pažangos ir patenkinti individualius mokinių mokymo(si) poreikius. Susipažinsite su Rokiškio Juozo Tumo-Vaižganto gimnazijos grupinio mokymo praktika, ugdymo turinio planavimo, organizavimo ir įgyvendinimo, mokinių individualios pažangos stebėsenos ypatumais, nukreiptais į kiekvieno mokinio mokymosi sėkmę ir mokinių pasiekimų gerinimą. Aptarsime, kaip svarbus Read more about Srautinis mokymas ir individuali mokymo(si) pažanga[…]

Medijos mokykloje. Mokytojų patirtys

12.00–13.30, lapkričio 23 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Pirmoje paskaitos dalyje ,,Komandinis darbas virtualioje aplinkoje. Ar sėkmė įmanoma?“ išgirsite, kad šiuolaikiniai ugdymosi(si) poreikiai – tai informacijos vizualizavimas ir kūrybiškas medijų darbo optimizavimas. Sužinosite, kaip organizuoti atvirą medijų kūrimo ir pateikimo aplinką didesnei negu 3 asmenų grupei. Padedami mokinių komandos, galėsite išbandyti grupinio webwhiteboard, Google disko galimybes, sukursite bendrą darbą, aptarsite jų privalumus ir Read more about Medijos mokykloje. Mokytojų patirtys[…]

Pažangios analitikos modelis

14.00–14.45, lapkričio 23 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Šiaulių rajono Aukštelkės mokykla-daugiafunkcis centras

Pagal Hatie (2014), vaiko mokymosi sėkmei įtakos turi daugiau kaip 138 veiksniai. Visus juos suvokti ir valdyti įprastais būdais praktiškai jau neįmanoma. Švietime pradėti taikyti IT pažangios analitikos modeliai, leidžiantys sujungti skirtingus duomenis apie vaiko šeimą efektyvesniam personalizuoto ugdymo procesui. Pažangios analitikos modeliai leidžia atlikti mokymosi sėkmę lemiančių veiksnių daugiamatę analizę ir modeliuoti darbo su Read more about Pažangios analitikos modelis[…]

Kaip pradinių klasių mokinius mokysime informatikos 2022 metais?

11.00–11.45, lapkričio 23 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: TAMO

2022 metais į pradinių klasių ugdymo turinį planuojama įtraukti informatikos dalyko mokymą. Jis būtų integruojamas į kitų mokomųjų dalykų pamokas. Informacinio mąstymo ugdymo integravimas į mokomuosius dalykus pradėtas diegti nuo 2017 metų, kai Ugdymo plėtotės centras pradėjo projektą „Informatika pradiniame ugdyme“. Per kelerius metus šio projekto dalyvių skaičius ženkliai išaugo, sukaupta nemažai praktinės patirties, pradėtos Read more about Kaip pradinių klasių mokinius mokysime informatikos 2022 metais?[…]

Įtraukus ir motyvuojantis ugdymas

12.30–12.52, lapkričio 23 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Erudito licėjus

Besikeičiantis pasaulis diktuoja naujus ugdymo poreikius. Sėkmingai veiklai ateities pasaulyje vis svarbesnės tampa socialinės kompetencijos, užtikrinančios asmeninį ir kolektyvinį gebėjimą spręsti kompleksinius uždavinius ir rasti naujus sprendimus dar nežinomoms situacijoms valdyti. Ugdymas turi įgauti daugiau patirtinių elementų, priartinti žinias prie realaus pasaulio ir ugdyti kritinį bei kūrybinį mąstymą. Tam reikalinga motyvuojanti aplinka bei įtraukūs ugdymo Read more about Įtraukus ir motyvuojantis ugdymas[…]

REFLEKSIJA: nuo 5 minučių, nes „reikia“, iki įrankio efektyviam ugdymui(si)

14.00–14.45, lapkričio 23 d., Idėjų klasė (4 salė) Organizuoja: Reflectus

Sąmoningas vaikas natūraliai siekia aukščiausių rezultatų tame, kas jam yra svarbu. O sąmoningą kartą lengviausia pradėti ugdyti nuo refleksijos įgūdžių ugdymo. Pedagogams mokantis kartu su mokiniais. Refleksijos svarba deklaruojama kiekviename ugdymą reglamentuojančiame dokumente, tačiau vyrauja populiari nuomonė, kad refleksija tuščiai išnaudoja pamokos laiką ir… neduoda jokių rezultatų. Atlikusi eksperimentą su mokiniais, Julija rado tiesioginį ryšį Read more about REFLEKSIJA: nuo 5 minučių, nes „reikia“, iki įrankio efektyviam ugdymui(si)[…]

Karjeros specialistas rašo laišką… Kam ir kodėl?

10.00–10.45, lapkričio 23 d., Mažoji klasė (5.5 salė) Organizuoja: Lietuvos karjeros specialistų asociacija

Šiandien profesinio orientavimo tema kalbama daug ir įvairiais aspektais, tačiau visoje grandinėje pamirštamas karjeros specialistas. Koks jo vaidmuo bendrojo lavinimo mokykloje? Kas jam padeda? Ką daryti, kad procesas būtų veiksmingas, naudingas ir tęstinis? Diskusijos metu rašysime bendrą laišką ir konkrečiai įvardinsime, ko reikia, kad ugdymas karjerai mokyklose rastų tvirtą ir aiškią poziciją.

Ko reikia, kad drąsios idėjos virstų jaunimo verslu?

14.00–14.45, lapkričio 23 d., Profesijų galerija (balkonas 3 salėje) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras, VšĮ „Lietuvos Junior Achievement“

Šiuolaikinis pasaulis tikisi drąsių, kūrybingų, nestandartiškai veikiančių ir mąstančių žmonių. Kaip idėjas paversti realybe, ko reikia, kad kur kas didesnė dalis idėjų, virstų naujovėmis? Kokia patirtis dar mokyklos suole skatina analizuoti, stebėti ir suvokti, kaip keičiasi visuomenė, žmonių poreikiai, kokios technologijos atsiranda ir kaip jos leidžia mums keisti savo gyvenimą? Atsakymų į šiuos ir kitus Read more about Ko reikia, kad drąsios idėjos virstų jaunimo verslu?[…]

Pažink valstybę 2018: mokomės pilietiškumo

13.00–13.45, lapkričio 23 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Svarbu supažindinti mokinius su įvairiomis Lietuvos viešojo gyvenimo sritimis, aptarti aktualias nacionalines ir regionines problemas, apsvarstyti jų sprendimo būdus. Diskusija pilietiškumo ir demokratijos temomis. Mokytojai ir įvairių valstybės valdymo sričių ekspertai iš Lietuvos kariuomenės, Aplinkos ir Krašto apsaugos ministerijų, Specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos banko, Žmogaus teisių stebėjimo instituto ir kitų įstaigų diskutuos apie mokyklų bendruomenės Read more about Pažink valstybę 2018: mokomės pilietiškumo[…]

Medijų raštingumas: iššūkiai ir naujos galimybės Lietuvoje ir Europoje

16.00–16.45, lapkričio 23 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Renginyje aptarsime medijų raštingumo situacijos analizę Lietuvoje ir Europos šalyse: problemas bei iššūkius. Bus pristatyta nauja mokomoji medžiaga, parengti įgyvendinant „Erasmus+“ projektą  „Media lab- for bridging cross border gaps“.

Socialinė pilietinė veikla mokinių akimis

10.00–10.45, lapkričio 23 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Lietuvos moksleivių sąjunga, Nacionalinė švietimo agentūra

Pristatysime apklausos apie socialinės pilietinės veiklos organizavimą ir vykdymą rezultatus. Šioje apklausoje dalyvavo 4787 bendrojo ugdymo mokyklų 5–10 klasių mokiniai iš visų Lietuvos apskričių. Sužinosite, kokios socialinės pilietinės veiklos dažniausiai atliekamos mokyklose ir už jų ribų, kaip mokiniai jas pasirenka, kiek valandų turi atlikti minėtas veiklas, kokią naudą jaučia gaunantys. Apklausos dalyvių nuomonės ir siūlymai, Read more about Socialinė pilietinė veikla mokinių akimis[…]

Mokinių socialinių kompetencijų ugdymo modelis

11.00–11.45, lapkričio 23 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Šiaulių m. savivaldybės administracija

Šiaulių miesto savivaldybės sukurtas Socialinių kompetencijų ugdymo sistemos modelis (SKU), skirtas visoms įvairių tipų bendrojo ugdymo mokykloms, siekiančioms visuminio mokinių ugdymo. SKU sistema unikali tuo, kad įtraukia į ugdymo procesą tiesiogiai su ugdymu nesusijusias įmones, įstaigas, organizacijas, skatina socialinę atsakomybę, telkia ne tik mokyklos, bet ir vietos bendruomenes, kitas suinteresuotąsias šalis. SKU sistema skirta nuosekliam Read more about Mokinių socialinių kompetencijų ugdymo modelis[…]

Kaip dirba mokyklų vadovai?

12.00–13.30, lapkričio 23 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė švietimo agentūra

Kasmetinis švietimo įstaigų vadovų veiklos vertinimas – palyginti naujas reiškinys. Juo siekiama skatinti švietimo įstaigos veiklos kokybę ir švietimo įstaigų vadovų veiksmingumą. Pagrindinė renginio tema – „Ką rodo bendrojo ugdymo mokyklų vadovų pirmųjų metų veiklos ataskaitų analizė?“ Siekdami atsakyti į šį klausimą, kartu bandysime suprasti: – kurios vadovo veiklos sritys yra laikomos pagrindinėmis? – kaip Read more about Kaip dirba mokyklų vadovai?[…]

Savivaldybės ir mokyklos pažangos ataskaitos: paskirtis ir prasmė

14.00–15.30, lapkričio 23 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kodėl reikia savivaldybės švietimo ir mokyklos pažangos ataskaitų,  kokia šių ataskaitų paskirtis ir prasmė? Koks yra ir koks galėtų būti jų turinys, kad jos būtų tikrai vertingos? Renginyje  keliais aspektais analizuosime ataskaitų rengimo ir viešinimo praktiką: pateiksime įžvalgų  iš to, ką turime, ir įvardysime ateities lūkesčius. Įžvalgomis dalinsis: Pažangos keliu aukštesnės švietimo kokybės link. LR Švietimo Read more about Savivaldybės ir mokyklos pažangos ataskaitos: paskirtis ir prasmė[…]

Pažink valstybę

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Svarbu stiprinti mokinių politinį raštingumą per įvairių valstybės gyvenimo sričių pažinimą, skatinti mokinių pilietinį aktyvumą per dalyvavimą viešųjų valstybės gyvenimo reikalų svarstyme, ugdyti mokinių kritinio mąstymą. Mokinių ir mokytojų patirtimi,  kurios jie įgijo,  drauge su vietos valdžios institucijomis spręsdami valstybės valdymo problemas savo gyvenamojoje vietovėje ir aktualių visuomenei problemų sprendimo gebėjimus, pasidalins projekto ,,Pažink valstybę“ Read more about Pažink valstybę[…]

Ką duoda mokyklų konsultavimas?

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Po mokyklų veiklos kokybės išorinio vertinimo į mokyklas vyksta Ugdymo plėtotės centro konsultantai. Bendradarbiaudami su mokyklomis ir remdamiesi išorinio vertinimo duomenimis, konsultantai padeda mokyklai rengti veiklos tobulinimo planus. Tokie procesai vyksta visose nuo 2017 m. vertintose mokyklose. Taigi kokia konsultavimo pridėtinė vertė mokyklose? Ar mokyklai labai reikalingi išoriniai konsultantai?  Kokios savivaldybės administracijos specialistų įžvalgos apie Read more about Ką duoda mokyklų konsultavimas?[…]

Nekonferencija švietimo tema (I dalis). Būnu, augu, gyvenu…

11.00–12.30, lapkričio 24 d., Geros mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje „Nekonferencija švietimo tema“ kalbėsitės apie mokinį, mokytoją ir mokyklą: būti, augti ir gyventi mokykloje gera tada, kai išdrįstame ją kurti patys. Pirmoje renginio dalyje „Būnu, augu, gyvenu…“ dalyvausite apskritojo stalo diskusijoje, kurioje mokymo(si) motyvacijos, vertinimo ir įsivertinimo, personalizuoto mokymosi bei pasiekimų ir pažangos klausimais žurnalistas ir laidų vedėjas Richardas Jonaitis kalbins Lietuvos Respublikos švietimo ir Read more about Nekonferencija švietimo tema (I dalis). Būnu, augu, gyvenu…[…]

Nekonferencija švietimo tema (II dalis). Įvairi mokykla įvairiems

13.00–14.30, lapkričio 24 d., Geros mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje „Nekonferencija švietimo tema“ kalbėsitės apie mokinį, mokytoją ir mokyklą: būti, augti ir gyventi mokykloje gera tada, kai išdrįstame ją kurti patys. Antroje renginio dalyje „Įvairi mokykla įvairiems“ užduosite jums rūpimus klausimus šia tematika: emocinis suaugusiųjų raštingumas; sunkumai praktinėse situacijose dirbant su sudėtingomis asmenybėmis; kūrybingumas, kritinis mąstymas ir stereotipų laužymas nėra įgimti dalykai, juos išsiugdome arba Read more about Nekonferencija švietimo tema (II dalis). Įvairi mokykla įvairiems[…]

Nekonferencija švietimo tema (III dalis). Reikia drąsos padaryti mokyklą geresne

15.00–16.30, lapkričio 24 d., Geros mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje „Nekonferencija švietimo tema“ kalbėsitės apie mokinį, mokytoją ir mokyklą: būti, augti ir gyventi mokykloje gera tada, kai išdrįstame ją kurti patys. Šioje dalyje „Reikia drąsos padaryti mokyklą geresne“ – keturi pranešimai – keturi kertiniai klausimai švietimo tema: „Mokyklos įvaizdis – kaip jį kuriame mes patys?“ (Rūta Latinytė, publicistė, „Šviesos“ ryšių su visuomene vadovė); „Švietimas – ne Read more about Nekonferencija švietimo tema (III dalis). Reikia drąsos padaryti mokyklą geresne[…]

Pasiekimai ar pažanga? Pažinti kiekvieną mokinį…

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Savivaldybių ir mokyklų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje savo patirtimi, diegiant individualios vaiko pažangos stebėjimo ir fiksavimo, vertinimo ir įsivertinimo sistemas,  dalysis Biržų „Saulės“ gimnazijos, Kauno Dainavos ir Kauno Kazio Griniaus progimnazijų atstovai.

Atradimams įkvepiančios aplinkos

12.00–12.45, lapkričio 24 d., Savivaldybių ir mokyklų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje savo patirtimi kuriant mokymąsi be sienų dalysis Alytaus Dzūkijos pagrindinės mokyklos, Ignalinos gimnazijos ir Šiaulių r. Aukštelkės mokyklos-daugiafunkcio centro atstovai. Jums gali būti įdomu, kaip mokymuisi pasinaudoti edukacinėmis išvykomis, kaip prijaukinti virtualias aplinkas, kaip sukurti aplinką, motyvuojančią mokytis.

Kitokia metodinė veikla

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Savivaldybių ir mokyklų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Renginyje savivaldybių švietimo padalinių atstovai dalysis patirtimi, kaip inicijuoti vienos svarbiausių mokytojo profesinio augimo sričių – metodinės veiklos – pokyčius. Tauragės rajono savivaldybė šiemet pristatė naują ir kartu su rajono mokyklų atstovais subrandintą rajono metodinės veiklos viziją. Šiaulių rajono savivaldybė pasidalys bendradarbiavimo su mokyklomis tobulinant pamokos vadybą patirtimi. Kauno „Nemuno“ mokyklos-daugiafunkcio centro atstovai patars, kaip Read more about Kitokia metodinė veikla[…]

Mokykla be sienų. Mokykla ir bendruomenė. Ką jos reiškia viena kitai?

14.00–14.45, lapkričio 24 d., Savivaldybių ir mokyklų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kaip, pasitelkiant bendruomenės ryšius, stiprinti ir plėsti savo veiklas, pasakos Šakių rajono Plokščių mokyklos daugiafunkcio centro atstovai.  Patirtimi, kaip rūpestis bendruomene ir jos poreikiais keičia mokyklos veidą ir veiklas, dalysis visos dienos mokykla tapusi Rokiškio rajono Juodupės gimnazija. Kauno „Vyturio“ gimnazija atskleis savanoriškos veiklos savo mokykloje sėkmės paslaptį.

Savojo PIN kodo paieškos

15.00–15.45, lapkričio 24 d., Savivaldybių ir mokyklų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Apie kryptingą tikslo siekimą, gerinant ugdymo kokybę savivaldybėje, kartais ne visai lengvus sprendimus ir didelį norą užtikrinti kiekvienam vaikui geriausias mokymo ir mokymosi galimybes dalysis Prienų rajono, Kupiškio rajono ir Panevėžio rajono savivaldybių atstovai.

Būti ypatinga mokykla. Savitumo paieškos

16.00–16.45, lapkričio 24 d., Savivaldybių ir mokyklų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Kaip išsaugoti ir puoselėti mokyklos savitumą? Kada įvairovė tampa mokyklos stiprybe? Kiek drąsos reikia naujovėms ir ar atsiperka ši rizika? Apie visa tai kalbės ir savo įžvalgomis dalysis Kauno Jono ir Petro Vileišių mokyklos, Šalčininkų rajono Butrimonių Anos Krepštul gimnazijos, KTU inžinerijos licėjaus ir Kauno Prano Daunio ugdymo centro atstovai.

SELFIE: kaip įsivertinti mokyklos skaitmeninę kompetenciją?

10.00–10.45, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Švietimo informacinių technologijų centras

Ugdymo institucijos, gerindamos mokinių ugdymo pasiekimus, dažnai renkasi taikyti IKT. Tačiau tinkami rezultatai pasiekiami ne visada. Tai lemia organizacijos tinkamas pasirengimas, jos darbuotojų gebėjimai veiksmingai taikyti skaitmenines technologijas. Europos Komisijos Jungtinių tyrimų centras siūlo mokykloms naudoti skaitmeninės kompetencijos įsivertinimo įrankį („DigiCompOrg“ SELFIE) – jis padės tinkamai susiplanuoti IKT taikymą mokyklose. Šis įrankis taip pat atskleidžia Read more about SELFIE: kaip įsivertinti mokyklos skaitmeninę kompetenciją?[…]

Mitai apie pretendentų į švietimo įstaigų vadovus kompetencijų vertinimą

11.00–11.45, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra

„Uždaro į kambarėlį, neduoda nei gerti, nei valgyti, apstato kameromis ir naudodami psichologinį spaudimą tardo.“ Tokie ir panašūs atsiliepimai pasiekia NMVA. Mitas tai ar tikrovė? Susitikime kalbėsimės apie pretendentų į valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovus kompetencijų vertinimą. Savo vadovavimo patirtimi, įžvalgomis dalysis kompetencijas įsivertinę ir dirbantys švietimo įstaigų vadovai. Taip pat Read more about Mitai apie pretendentų į švietimo įstaigų vadovus kompetencijų vertinimą[…]

Kaip mokykloje mylėti visus vaikus?

15.00–15.45, lapkričio 24 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Nacionalinė mokyklų vertinimo agentūra

Kalbėsime apie įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo galimybes (paskatas) mokykloje bendradarbiaujant įvairiems dalininkams (mokytojams, mokiniams, jų tėvams, mokyklos administracijai). Jie dalysis patirtimi, kaip pavyksta bendradarbiauti, visai mokyklos bendruomenei laikytis interakcijos – mokyklos bendruomenės narių tarpusavio sąveikos, supratimo ir grįžtamojo ryšio, siekiant kiekvieno mokinio asmeninės pažangos. Diskusijoje dalyvauja Kauno Kovo 11-osios gimnazijos komanda: Stanislovas Milašius, gimnazijos direktorius, Laima Read more about Kaip mokykloje mylėti visus vaikus?[…]

Mokytojo karjeros aktualijos ir kaita

10.00–10.45, lapkričio 24 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Švietimo ir mokslo ministerija

Kviečiame mokytojus aptarti profesines aktualijas, įgyvendinamus pokyčius ir galimas kaitos kryptis. Šiuo metu pedagogų rengimo ir mokytojų praktinės veiklos pokyčių kontekste yra peržiūrimas profesijos reglamentavimas: kvalifikaciniai reikalavimai, profesinio augimo galimybės, veiklos vertinimo būdai ir švietimo pagalba mokytojui.

Kaip ugdyti informatinį mąstymą pradinėse klasėse?

13.00–13.45, lapkričio 24 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Švietimo ir mokslo ministerija, Ugdymo plėtotės centras

2017–2018 m. projekte „Informatika pradiniame ugdyme“ yra kuriamas ir išbandomas pradinio ugdymo informatikos turinys. Nuo šio rudens 10 projekte dalyvaujančių mokyklų išbando naujas, įdomias veiklas, padedančias ugdyti pradinukų informatinio mąstymo gebėjimus. Kodėl informatinio mąstymo pradedama mokyti pradinėse klasėse? Kaip kuriamas pradinio ugdymo informatikos turinys šiandien? Kokios priemonės gali būti naudojamos informatikos mokymui pamokose? Sužinosite, kaip Read more about Kaip ugdyti informatinį mąstymą pradinėse klasėse?[…]

Ugdymo inovacija Lietuvoje: produktyvusis mokymasis

16.00–16.45, lapkričio 24 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Švietimo aprūpinimo centras, Švietimo ir mokslo ministerija

Renginio tikslas – pristatyti produktyviojo mokymosi kaip ugdymo naujovės Lietuvos švietimo sistemoje diegimo galimybes ir kuriamą naudą mokiniui, mokyklai, vietos bendruomenei bei visam kraštui. Kodėl verta diegti produktyvųjį mokymąsi? Kaip produktyvusis mokymasis sužadina mokinių motyvaciją? Kaip produktyvusis mokymasis skatina į ugdymą įsitraukti miesto ar miestelio bendruomenę? Atsakymus į šiuos ir kitus klausimus išgirsite iš pirmų Read more about Ugdymo inovacija Lietuvoje: produktyvusis mokymasis[…]

„Geros mokyklos“ forumas. „Asmenybės ūgtis“ (I dalis)

11.00–12.30, lapkričio 25 d., 5.1 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Pagrindiniame parodos „Mokykla 2016“ renginyje bus gvildenami pamatiniai besikeičiančios mokyklos klausimai: asmenybės ūgtis kaip ugdymo tikslas, mokyklos identitetas ir įvairovė kaip kasdienė ugdymo realija ir polilogo kultūra bei partnerystė kaip vertybinis pagrindas sėkmingai mokyklos egzistencijai. Pirmoje forumo dalyje „Asmenybės ūgtis“ bus kalbama apie kompetencijas kaip gebėjimą aktyviai veikti. Ugdant kompetencijas labai svarbus darbas su vidine Read more about „Geros mokyklos“ forumas. „Asmenybės ūgtis“ (I dalis)[…]

„Geros mokyklos“ forumas. „Mokyklos identitetas ir įvairovė“ (II dalis)

13.00–14.30, lapkričio 25 d., 5.1 salė Organizuoja: Ugdymo plėtotės centras

Pagrindiniame parodos „Mokykla 2016“ renginyje bus gvildenami pamatiniai besikeičiančios mokyklos klausimai: asmenybės ūgtis kaip ugdymo(si) tikslas, mokyklos identitetas ir įvairovė kaip kasdienė ugdymo realija ir polilogo kultūra bei partnerystė kaip vertybinis pagrindas sėkmingai mokyklos egzistencijai. Šioje forumo dalyje „Mokyklos identitetas ir įvairovė“ mokyklos direktorius Nuno Mantas iš Portugalijos svarstys, kodėl ir kaip turėtume keisti savo Read more about „Geros mokyklos“ forumas. „Mokyklos identitetas ir įvairovė“ (II dalis)[…]

Pokalbiai apie mokyklą

11.00–11.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

  Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – Read more about Pokalbiai apie mokyklą[…]

Pokalbiai apie vaikus

12.00–12.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie vaikus[…]

Pokalbiai apie inovacijas švietime

13.00–13.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie inovacijas švietime[…]

Pokalbiai apie ugdymo turinį

14.00–14.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie ugdymo turinį[…]

Pokalbiai apie mokytojus ir tėvus

15.00–15.45, lapkričio 25 d., Atvirų diskusijų erdvė (3 salės balkonas) Organizuoja: Reach for Change Lietuva, Ugdymo plėtotės centras

Lapkričio 25 d. parodos „Mokykla 2017“ Atvirų diskusijų erdvėje „Reach for Change“ ir Ugdymo plėtotės centras inicijuoja diskusijas budriesiems. Tiems, kuriems rūpi, kuo gyvena mokiniai ir mokytojai; tiems, kurie ieško Lietuvos švietimui reikalingų inovacijų. Kviečiame į atvirą prasmingų pokalbių erdvę, kur penkiose grupelėse bus diskutuojama mokyklai aktualiomis temomis. Pristatymų ir pranešimų nebus: mes jums pasiūlysime temas, o jūs mums – savo Read more about Pokalbiai apie mokytojus ir tėvus[…]

Įtraukiojo ugdymo link

14.00–14.45, lapkričio 25 d., Didaktikos klasė (3.1 salė) Organizuoja: Ieva Lebedytė, Laura Palumickaitė, Roberta Žižienė

Įtraukusis ugdymas – tai pripažinimas, kad visi mokiniai yra skirtingi: jie domisi įvairiais dalykais, turi skirtingų gabumų, į mokyklą ateina iš įvairių šeimų. Taigi ir ugdymas turėtų būti pritaikytas įvairiems mokiniams kiekvienoje mokykloje, kiekvienoje klasėje, kiekvienoje šalyje. Užsiėmime per interaktyvią veiklą sužinosite: Kodėl mokykloje nederėtų visų matuoti pagal vieną matą? Ar esu prastesnis, jei nesu Read more about Įtraukiojo ugdymo link[…]

Ko galime pasimokyti iš pažangiausių švietimo sistemų?

13.00–14.30, lapkričio 25 d., Geros mokyklos erdvė (5.1 salė) Organizuoja: Britų Taryba, Ugdymo plėtotės centras

Susipažinsite su nepriklausoma švietimo konsultante Lucy Crehan iš Didžiosios Britanijos. Ji dvejus metus praleido tyrinėdama švietimą PISA tyrimuose lyderiaujančiose šalyse. Lucy stebėjo darbą mokyklose, gyveno kartu su šių mokyklų mokytojais, atliko interviu su mokiniais, tėvais, mokytojais ir švietimo politikos kūrėjais. Sužinosite, ko galėtume pasimokyti iš šių šalių ir kas galėtų būti aktualiausia Lietuvos švietimo sistemai. Read more about Ko galime pasimokyti iš pažangiausių švietimo sistemų?[…]

Pamąstymai apie prevencinę veiklą mokykloje: nuo oficialios statistikos iki realaus gyvenimo

14.00–14.45, lapkričio 25 d., Sprendimų klasė (3.2 salė) Organizuoja: Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras

Diskutuosime apie prevencinės veiklos praktinį įgyvendinimą mokykloje: ką rodo statistika ir su kokiais iššūkiais susiduriama. Kelsime klausimą, kaip sutelkti mokyklos bendruomenę vieningam tikslui, kokie veiksniai lemia sėkmę darbe ir ko galime pasimokyti vieni iš kitų. Pastaruosius dvidešimt metų daug dėmesio buvo skiriama prevencinės veiklos Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose organizavimui. Įvairiais laikotarpiais Lietuvos Respublikoje įsigaliojo daug Read more about Pamąstymai apie prevencinę veiklą mokykloje: nuo oficialios statistikos iki realaus gyvenimo[…]

Kaip mokykloje nuosekliai plėtoti socialinį ir emocinį ugdymą?

11.00–12.30, lapkričio 25 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Socialinio ir emocinio ugdymo institutas

Norint mokykloje tinkamai ugdyti vaiką, svarbios ne tik pažinimo, bet ir socialinės bei emocinės kompetencijos. Tik visuminis vaiko ugdymas gali jam užtikrinti sėkmę mokykloje ir gyvenime. Kas tai yra socialinis ir emocinis ugdymas? Sunku ar lengva jį nuosekliai plėtoti mokykloje? Gal tai švietimo revoliucija? Kas tai turi daryti? Kas nutiks, jeigu nekreipsime dėmesio į nuoseklų Read more about Kaip mokykloje nuosekliai plėtoti socialinį ir emocinį ugdymą?[…]

Kūrybingumo ir kritinio mąstymo ugdymas. Kas naujo?

13.00–13.45, lapkričio 25 d., Švietimo politikos erdvė (5.2 salė) Organizuoja: Švietimo ir mokslo ministerija

Sužinosite apie naujausius kūrybingumo tyrimus, taip pat planuojamus politinius darbus kūrybingumo ir kritinio mąstymo ugdymo srityje, išgirsite praktinių įžvalgų. Be to, susipažinsite su mokykloms skirta kūrybingumo ir kritinio mąstymo ugdymo modelių el. platforma, galimybėmis mokykloms rinktis ir įgyvendinti šiuos modelius.

Kalbinis raštingumas

14.00–14.45, lapkričio 26 d., 5.5 salė Organizuoja: UAB „Baltų lankų vadovėliai“

Renginio metu aptarsime kalbinio raštingumo svarbą sparčiai kintančiame pasaulyje. Nagrinėsime kalbinio raštingumo integralumą, mokymąsi pakopomis.