Lapkričio 24–25 d. kviesime į 7-ąją parodą

Pernai parodoje „Mokykla 2016“ bandėme praskleisti paslapties šydą ir pasiaiškinti, kas yra Gera mokykla. Paskatinti pagalvoti apie savo mokyklą. Padrąsinti ir įkvėpti pažvelgti į mokyklą naujai. Tačiau net ir pati didžiausia drąsa gali virsti idėjų griuvėsiais, jei šalia nebus stipraus bičiuliško peties ar bendruomenės palaikymo.

Gera mokykla prasideda nuo bendruomenės. Mokyklos bendruomenė – terpė, kurioje stebuklingos, pačios netikėčiausios idėjos išvysta dienos šviesą ir mokymą(si) paverčia įdomiu. Tai bendruomenė, kuri nesibaimina besikeičiančių vaikų gyvenimo „trendų“, į juos ir aplinkinį pasaulį žvelgia plačiai atmerktomis akimis (bei atverta širdimi!). Tokia bendruomenė peržengia įprastinės mokyklos bendruomenės ribas ir trykšta noru savo patirtimi dalytis su kitais.

Šiemet parodos „Mokykla 2017“ metu vyksiančiuose renginiuose – gerosios patirties pasidalijimo seminaruose, kūrybinėse dirbtuvėse ir praktiniuose užsiėmimuose, atviros erdvės diskusijose – kalbėsimės apie šiuolaikišką mokymą(si) ir ieškosime atsakymų, kaip įveikti kylančius iššūkius:

  • Dabartiniai vaikai auga vis labiau skaitmeninių technologijų bei virtualybės persmelktoje realybėje, visuomenėje formuojasi nauji kultūriniai įpročiai, nuostatos bei lūkesčiai Lietuvos piliečiams. Ko iš tikrųjų mes mokome ir turėtume mokyti?
  • Dabartiniams vaikams tampa vis sunkiau apdoroti didesnius informacijos kiekius, gilintis į jos esmę ir kritiškai ją įvertinti. Tačiau jie yra hiperaktyvūs ir geba greitai susirasti informaciją, jiems patinka mokytis savarankiškai ir nestruktūruotai. Kaip mokytojui suprasti savo mokinį ir jį mokyti? Dažniau panaudoti išmaniuosius įrenginius klasėje, o gal dažniau su vaikais mokytis netradicinėse aplinkose už mokyklos ribų?
  • Dabartiniai vaikai daug laiko praleidžia socialiniuose tinkluose ir „gyvena“ virtualioje realybėje, labai savimi pasitiki ir yra kiek egocentriški. Kokias mokymo(si) priemones gali naudoti mokytojas?
  • Dabartiniai vaikai impulsyvūs, lanksčiai keičia savo tikslus ir planus, todėl jų mokymasis kartais atrodo padrikas. Kaip įvertinti mokinio pažangą ir pasiekimus?

Parodos „Mokykla 2017“ renginiai mokyklų vadovams ir steigėjams, mokytojams, mokiniams ir tėveliams turėtų padėti rasti atsakymus į rūpimus klausimus apie šiuolaikišką mokymą(si), paskatinti kalbėjimąsi. Renginiai suteiks galimybę mokyklų bendruomenėms pasidalyti realiai veikiančiais pavyzdžiais.

Parodoje bus išlaikytos susiformavusios gražios tradicijos: veiks Atradimų laboratorijos mokiniams ir mokytojams, Mokytojų kambarys. Pagrindinis parodos renginys aktualia švietimo tematika vėl suburs mokyklų vadovus, direktorių pavaduotojus ugdymui, mokytojus, savivaldybių švietimo padalinių vedėjus ir specialistus. Be tradiciniais tapusių renginių, parodos lankytojus nustebinsime ir naujais, patraukliais bei interaktyviais renginiais. Interaktyviuose parodos stenduose bus demonstruojamos naujausios mokymo(si) priemonės ir technologijos.