Kokybišką ateitį kurkime šiandien: kas kartu?..

Siekiant visapusiškos asmenybės ugdymo(si), atsižvelgiant į kiekvieno mokinio ypatybes, įtakos turi išoriniai ir vidiniai veiksniai. Kuriant ir taikant įtraukties į ugdymo procesą priemones įvairių poreikių ir gabumų mokiniams, svarbu suvokti, kas yra atskirtis, kaip ją išmatuoti ir kaip kurti sąlygas paveikiai įtraukčiai.

Geros mokyklos koncepcijoje užkoduota idėja, kad gera mokykla turi būti įvairi įvairiems, lanksčiai prisitaikanti prie įvairių ugdymosi poreikių. Kartu tai – mokykla kiekvienam.

Atskirtys ir įtrauktys…

Pirmąją parodos „Mokykla 2019“ dieną (lapkričio 22 d.) lankytojų lauks Ateities mokyklos erdvė (5.1 salė). Renginyje „Atskirtys ir įtrauktys švietime“ (11.00 val.) diskusijoms bus pasitelkiamos sociologijos ir psichologijos teorinės prieigos atskirties fenomenui atskleisti: kaip jis susijęs su socialine stratifikacija ir nelygybe, kokia Lietuvos praktika, kuriant įtraukią švietimo bendruomenę?.. Dalyviai turės galimybę interaktyviai įsitraukti ir analizuoti įvairius įtraukties aspektus, diskutuoti, kaip, kada, kur ir kokius mokinius būtina „įtraukti“?

Su parodos lankytojais bendraus: Žmogaus studijų centro psichologas, psichoterapeutas Justinas Burokas, Mykolo Romerio universiteto socialinių mokslų (sociologija) daktarė, Nacionalinės švietimo agentūros Tyrimų skyriaus tyrėja Natalija Valavičienė, Šiaulių universiteto socialinių mokslų (edukologija) daktarė, docentė Lina Miltenienė. Visas būrys ekspertų čia bus tam, kad atsakytų į iškylančius klausimus ir pasidalytų savo sukaupta patirtimi.

Mokykla kiekvienam!

Toje pačioje salėje 13.00 val. net trys valandos bus skirtos renginiui Gera mokykla: kartu ar atskirai?“. Šiandien girdima daugybė deklaracijų, tačiau realus gyvenimas rodo, kad pokyčiai vyksta itin lėtai. Visuomenės nuostatos „kitokių“ vaikų atžvilgiu – netinkamos, o deklaratyvus prioritetų švietimo sistemoje sudėliojimas dažnai užkerta kelią būti kartu. Tačiau galima pasidžiaugti tuo, kad visgi atsiranda mokyklų, kurios ryžtasi priimti visus vaikus, neatsižvelgdamos į jų negalią, mokymosi sunkumus, sutrikimus.

Renginyje bus aptariamos pasaulinės įtraukiojo ugdymo tendencijos, pristatoma Lietuvos mokyklų geroji patirtis įgyvendinant įtraukiojo ugdymo principą. Taip pat bus diskutuojama, kokie sprendimai galėtų prisidėti prie to, kad gera mokykla būtų tik kartu, o ne atskirai. Apie tokios mokyklos iššūkius ir sėkmes savo patirtimi dalysis Klaipėdos r. Dovilų pagrindinė mokykla ir Klaipėdos Vitės progimnazija.

Švietimo mainų paramos fondas (ŠMPF) pristatys galimybes naudotis jų finansuojamomis programomis ir praskleis širmą į ateitį, svarstydami, kuo gyvensime 2021–2027 metais?..

Su lankytojais kalbėsis lektoriai: Elise Tarvainen, „Isku Interior Oy“ direktorė edukacijai; Vaidas Bacys, Šiaulių r. Aukštelkės mokyklos direktorius; Gražina Kaklauskienė, Švietimo mainų paramos fondo direktoriaus pavaduotoja; Vytautas Pačiauskas, Švietimo mainų paramos fondo Bendrojo ugdymo programų skyriaus vadovas.

Ateities mokyklos erdvė lauks visų parodos svečių: ir tų, kurie susiduria su sunkumais šiandienos mokykloje, ir tų, kurie tiesiog neabejingi visapusiškam jaunųjų piliečių ugdymui, nepriklausomai nuo jų galimybių.

Kviečiame kokybišką ateitį kurti jau šiandien!